loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 170 شنبه 18 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 208 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 285

به منظور ایجاد ثبات در میزان استفاده از عواید ارزی حاصل از نفت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

 

بخش اول
رشد اقتصاد ملی دانایی‌محور
در تعامل با اقتصاد جهانی
فصل اول
بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی
 ماده 1
به منظور ایجاد ثبات در میزان استفاده از عواید ارزی حاصل از نفت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت به دیگر انواع ذخایر و سرمایه‌گذاری و فراهم كردن امكان تحقق فعالیتهای پیش‌بینی شده در برنامه، دولت مكلف است با ایجاد "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" اقدامهای زیر را معمول دارد:
الف: از سال 1384 مازاد عواید حاصل از نفت نسبت به ارقام پیش‌بینی شده در جدول شماره (8) این قانون در حساب سپرده دولت نزد بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" نگهداری می‌شود. 
ب: معادل مانده "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت خام موضوع ماده (60) "قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 با اصلاحات آن، در پایان سال 1383 و همچنین مانده مطالبات دولت از اشخاص ناشی از تسهیلات اعطایی از محل موجودی حساب یاد شده در ابتدای سال 1384 از طریق شبكه بانكی به "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" واریز می‌گردد.
ج: استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی برای تأمین مصارف بودجه عمومی دولت صرفاً در صورت كاهش عواید ارزی حاصل از نفت نسبت به ارقام جدول شماره (8) این قانون و عدم امكان تأمین اعتبارات مصوب از محل سایر منابع درآمدهای عمومی و واگذاری دارایی‌های مالی مجاز خواهد بود. در چنین صورتی، دولت می‌تواند در فواصل زمانی سه ماهه از موجودی حساب ذخیره ارزی پرداخت نماید. معادل ریالی این وجوه به حساب درآمد عمومی دولت واریز می‌گردد. استفاده از حساب ذخیره ارزی برای تأمین كسری ناشی از عواید غیرنفتی بودجه عمومی ممنوع است.
د: به دولت اجازه داده می‌شود حداكثر معادل پنجاه درصد (50%) مانده موجودی حساب ذخیره ارزی برای سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرحهای تولیدی و كارآفرینی صنعتی، معدنی، كشاورزی، حمل و نقل، خدمات (از جمله گردشگری و...)، فناوری و اطلاعات و خدمات فنی- مهندسی بخش غیردولتی كه توجیه فنی و اقتصادی آنها به تأیید وزارتخانه‌های تخصصی ذی‌ربط رسیده است از طریق شبكه بانكی داخلی و بانكهای ایرانی خارج از كشور به صورت تسهیلات با تضمین كافی استفاده نماید. 
هـ: حداقل ده درصد (10%) از منابع قابل تخصیص حساب ذخیره ارزی به بخش غیردولتی در اختیار بانك كشاورزی قرار می‌گیرد تا به صورت ارزی،‌ ریالی جهت سرمایه‌گذاری در طرحهای موجه بخش كشاورزی و سرمایه در گردش طرحهایی كه با هدف توسعه صادرات انجام می‌‌شود توسط بانك كشاورزی در اختیار بخش غیردولتی قرار گیرد. 
اصل و سود این تسهیلات به صورت ارزی به حساب ذخیره ارزی واریز می‌گردد. 
و: استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی موضوع این ماده صرفآ در قالب بودجه‌های سنواتی مجاز خواهد بود.
ز: آیین‌نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و قبل از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 ماده 2
به منظور برقراری انضباط مالی و بودجه‌ای در طی سالهای برنامه:
الف: دولت مكلف است ‌سهم‌ اعتبارات‌ هزینه‌ای‌ تأمین‌ شده‌ از‌ محل درآمدهای غیر نفتی دولت را به‌گونه‌ای افزایش دهد كه تا پایان برنامه چهارم، اعتبارات هزینه‌ای دولت به طور كامل از طریق درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدهای غیر نفتی تأمین گردد. 
ب: تأمین كسری بودجه از طریق استقراض از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و سیستم بانكی ممنوع می‌باشد.
 ماده 3
به منظور به حداكثر رساندن بهره‌وری از منابع تجدید ناپذیر انرژی، شكل‌دهی مازاد اقتصادی، انجام اصلاحات اقتصادی، بهینه‌سازی و ارتقای فناوری در تولید، مصرف و نیز تجهیزات و تأسیسات مصرف كننده انرژی و برقراری عدالت اجتماعی، دولت مكلف است ضمن فراهم آوردن مقدمات از جمله گسترش حمل و نقل عمومی و عملیاتی كردن سیاستهای مستقیم جبرانی اقدامهای ذیل را از ابتدای برنامه چهارم به اجرا گذارد:
الف: نسبت به قیمت‌گذاری نفت كوره، نفت گاز و بنزین بر مبنای قیمتهای عمده فروشی خلیج فارس، اقدام كرده و از محل منابع حاصله اقدامات ذیل را به عمل آورد:
1- كمك مستقیم و جبرانی از طریق نظام تأمین اجتماعی به اقشار آسیب پذیر.
2- مقاوم‌سازی ساختمانها و مسكن شهری و روستایی در مقابل زلزله و بهینه‌سازی ساخت و سازها در مصرف انرژی.
3- كمك به گسترش و بهبود كیفیت حمل و نقل عمومی (درون شهری و برون شهری، راه‌آهن و جاده‌ای)، تولید خودروهای دوگانه سوز و همچنین توسعه عرضه گاز طبیعی فشرده با قیمتهای یارانه‌ای به حمل و نقل عمومی درون شهری.
4- كاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای و تجهیز شبكه فوریتهای پزشكی پیش بیمارستانی و بیمارستانی كشور.
5- اجرای طرحهای بهینه‌سازی و كمك به اصلاح و ارتقای فناوری وسایل، تجهیزات كارخانجات و سامانه‌های مصرف كننده انرژی در جهت كاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا و توانمندسازی مردم در كاربرد فناوری‌های كم مصرف.
تبصره 1- نفت گاز برای تأمین آب بخش كشاورزی با قیمت نفت سفید یارانه‌ای به صورت سهمیه‌ای عرضه خواهد شد.
تبصره 2- در مورد مصرف نفت گاز ماشین‌آلات بخش كشاورزی، هر ساله معادل یارانه مربوطه در اختیار وزارت جهاد كشاورزی قرار می‌گیرد تا بر اساس آیین‌نامه‌ای كه به پیشنهاد وزارت جهاد كشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد در اختیار بخش كشاورزی قرار گیرد.
ب: قیمت گاز طبیعی برای صنایع بر مبنای كمترین سطح قیمت آن در صنایع كشورهای همجوار، توسط دولت در ابتدای برنامه تعیین می‌شود.
ج: در انرژی برق از خانوارهای كم مصرف حمایت صورت گیرد.
تبصره- عرضه نفت سفید و گاز مایع برای مصارف تجاری و صنعتی به قیمت بدون یارانه (مطابق روال بند الف این ماده) خواهد بود.
د: آیین‌نامه اجرایی این تبصره به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 ماده 4
برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت از پرداخت مالیات (اعم از مستقیم یا غیر مستقیم) و حقوق ورودی علاوه بر آنچه كه در قوانین مربوطه تصویب شده است برای اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دستگاه‌های موضوع ماده (160) این قانون در طی سالهای این برنامه ممنوع می‌باشد.
 ماده 5
به منظور تحقق اهداف و شاخصهای كمی مربوط به ارتقای بهره‌وری كل عوامل تولید مندرج در جدول شماره 2-2 (بخش هفتم این قانون):
الف: تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مكلف‌اند در تدوین اسناد ملی، بخشی، استانی و ویژه سهم ارتقای بهره‌وری كل عوامل تولید در رشد تولید مربوطه را تعیین كرده و الزامات و راه‌كارهای لازم برای تحقق آنها را برای تحول كشور از یك اقتصادی نهاده محور به یك اقتصاد بهره‌ور محور با توجه به محورهای زیر مشخص نمایند به طوری كه سهم بهره‌وری كل عوامل در رشد تولید ناخالص داخلی حداقل به سی و یك و سه دهم درصد (3/31%) برسد:
1- هدف‌گذاریهای هر بخش و زیربخش با شاخصهای ستانده به نهاده مشخص گردد به طوری كه متوسط رشد سالانه بهره‌وری نیروی كار، سرمایه و كل عوامل تولید به مقادیر حداقل 
5/3، 1 و 5/2 درصد برسد.
2- سهم رشد بهره‌وری كل عوامل و اهداف بهره‌وری نیروی كار، سرمایه بخشها و زیربخشهای كشور براساس همكاری دستگاه‌های اجرایی كشور و انجمنهای علمی و صنفی مربوطه و توافق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور تعیین می‌گردد.
ب: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور مكلف است نسبت به بررسی عملكرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه شاخصهای بهره‌وری و رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی اقدام نموده و تخصیص منابع مالی برنامه چهارم توسعه و بودجه‌های سنواتی را با توجه به برآوردهای مربوط به ارتقای بهره‌وری كل عوامل تولید و همچنین میزان تحقق آنها به عمل آورده و نظام نظارتی فعالیتها، عملیات و عملكرد مدیران و مسئولین را براساس ارزیابی بهره‌وری متمركز نماید.
ج: به منظور تشویق واحدهای صنعتی، كشاورزی، خدمات دولتی و غیردولتی و در راستای ارتقای بهره‌وری با رویكرد ارتقای كیفیت تولیدات و خدمات و تحقق راهبردهای بهره‌وری در برنامه، به‌دولت اجازه داده می‌شود جایزه ملی بهره‌وری را با استفاده از الگوهای تعالی سازمانی طراحی و توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران طی سالهای برنامه چهارم به واحدهای بهره‌ور در سطوح مختلف اهدا نماید.
د: آیین‌نامه اجرایی این ماده متضمن چگونگی تدوین شاخصهای مؤثر در سنجش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
 ماده 6
در چارچوب سیاستهای كلی برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد مشمول در صدر اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‌به‌منظور تداوم برنامه خصوصی‌سازی و توانمندسازی بخش غیر دولتی در توسعه كشور به دولت اجازه داده می‌شود:
از همه روشهای امكان‌پذیر، اعم از مقررات ‌زدایی، واگذاری مدیریت (نظیر اجاره، پیمانكاری عمومی و پیمان مدیریت) و مالكیت (نظیر اجاره به شرط تملیك، فروش تمام یا بخشی از سهام، واگذاری اموال) تجزیه به منظور واگذاری، انحلال و ادغام شركتها استفاده شود.
 ماده 7
به منظور ساماندهی و استفاده مطلوب از امكانات شركتهای دولتی و افزایش بازدهی و بهره‌وری و اداره مطلوب شركتهایی كه ضروری است در بخش دولتی باقی بمانند و نیز فراهم كردن زمینه واگذاری شركتهایی كه ادامه فعالیت آنها در بخش دولتی غیرضروری است به بخش غیردولتی، به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری، انحلال، ادغام و تجدید سازمان شركتهای دولتی، اصلاح و تصویب اساسنامه شركتها، تصویب آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، تصویب آئین‌نامه‌های استخدامی و بیمه، با رعایت مقررات و قوانین مربوط و جابه‌جایی و انتقال وظایف، نیروی انسانی، سهام و دارایی‌های شركتهای دولتی و شركتهای وابسته به آنها با رعایت موارد ذیل اقدام كند:
الف: كلیه امور مربوط به سیاستگذاری و اعمال وظایف حاكمیت دولت تا پایان سال دوم برنامه از شركتهای دولتی منفك و به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی تخصصی ذی‌ربط محول می‌گردد. 
ب: شركتهای دولتی صرفاً در قالب شركتهای مادرتخصصی و شركتهای عملیاتی (نسل دوم) سازماندهی شده و زیر نظر مجمع عمومی در چارچوب اساسنامه شركت اداره خواهند شد.

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

برچسب ها : قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران , قانون , برنامه چهارم , توسعه اقتصادی , اجتماعی , فرهنگی , جمهوری اسلامی ایران , قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایراندسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 208 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 285

به منظور ایجاد ثبات در میزان استفاده از عواید ارزی حاصل از نفت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

 

بخش اول
رشد اقتصاد ملی دانایی‌محور
در تعامل با اقتصاد جهانی
فصل اول
بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی
 ماده 1
به منظور ایجاد ثبات در میزان استفاده از عواید ارزی حاصل از نفت در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل دارایی‌های حاصل از فروش نفت به دیگر انواع ذخایر و سرمایه‌گذاری و فراهم كردن امكان تحقق فعالیتهای پیش‌بینی شده در برنامه، دولت مكلف است با ایجاد "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" اقدامهای زیر را معمول دارد:
الف: از سال 1384 مازاد عواید حاصل از نفت نسبت به ارقام پیش‌بینی شده در جدول شماره (8) این قانون در حساب سپرده دولت نزد بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" نگهداری می‌شود. 
ب: معادل مانده "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت خام موضوع ماده (60) "قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 با اصلاحات آن، در پایان سال 1383 و همچنین مانده مطالبات دولت از اشخاص ناشی از تسهیلات اعطایی از محل موجودی حساب یاد شده در ابتدای سال 1384 از طریق شبكه بانكی به "حساب ذخیره ارزی حاصل از عواید نفت" واریز می‌گردد.
ج: استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی برای تأمین مصارف بودجه عمومی دولت صرفاً در صورت كاهش عواید ارزی حاصل از نفت نسبت به ارقام جدول شماره (8) این قانون و عدم امكان تأمین اعتبارات مصوب از محل سایر منابع درآمدهای عمومی و واگذاری دارایی‌های مالی مجاز خواهد بود. در چنین صورتی، دولت می‌تواند در فواصل زمانی سه ماهه از موجودی حساب ذخیره ارزی پرداخت نماید. معادل ریالی این وجوه به حساب درآمد عمومی دولت واریز می‌گردد. استفاده از حساب ذخیره ارزی برای تأمین كسری ناشی از عواید غیرنفتی بودجه عمومی ممنوع است.
د: به دولت اجازه داده می‌شود حداكثر معادل پنجاه درصد (50%) مانده موجودی حساب ذخیره ارزی برای سرمایه‌گذاری و تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرحهای تولیدی و كارآفرینی صنعتی، معدنی، كشاورزی، حمل و نقل، خدمات (از جمله گردشگری و...)، فناوری و اطلاعات و خدمات فنی- مهندسی بخش غیردولتی كه توجیه فنی و اقتصادی آنها به تأیید وزارتخانه‌های تخصصی ذی‌ربط رسیده است از طریق شبكه بانكی داخلی و بانكهای ایرانی خارج از كشور به صورت تسهیلات با تضمین كافی استفاده نماید. 
هـ: حداقل ده درصد (10%) از منابع قابل تخصیص حساب ذخیره ارزی به بخش غیردولتی در اختیار بانك كشاورزی قرار می‌گیرد تا به صورت ارزی،‌ ریالی جهت سرمایه‌گذاری در طرحهای موجه بخش كشاورزی و سرمایه در گردش طرحهایی كه با هدف توسعه صادرات انجام می‌‌شود توسط بانك كشاورزی در اختیار بخش غیردولتی قرار گیرد. 
اصل و سود این تسهیلات به صورت ارزی به حساب ذخیره ارزی واریز می‌گردد. 
و: استفاده از وجوه حساب ذخیره ارزی موضوع این ماده صرفآ در قالب بودجه‌های سنواتی مجاز خواهد بود.
ز: آیین‌نامه اجرایی این ماده به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و قبل از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 ماده 2
به منظور برقراری انضباط مالی و بودجه‌ای در طی سالهای برنامه:
الف: دولت مكلف است ‌سهم‌ اعتبارات‌ هزینه‌ای‌ تأمین‌ شده‌ از‌ محل درآمدهای غیر نفتی دولت را به‌گونه‌ای افزایش دهد كه تا پایان برنامه چهارم، اعتبارات هزینه‌ای دولت به طور كامل از طریق درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدهای غیر نفتی تأمین گردد. 
ب: تأمین كسری بودجه از طریق استقراض از بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران و سیستم بانكی ممنوع می‌باشد.
 ماده 3
به منظور به حداكثر رساندن بهره‌وری از منابع تجدید ناپذیر انرژی، شكل‌دهی مازاد اقتصادی، انجام اصلاحات اقتصادی، بهینه‌سازی و ارتقای فناوری در تولید، مصرف و نیز تجهیزات و تأسیسات مصرف كننده انرژی و برقراری عدالت اجتماعی، دولت مكلف است ضمن فراهم آوردن مقدمات از جمله گسترش حمل و نقل عمومی و عملیاتی كردن سیاستهای مستقیم جبرانی اقدامهای ذیل را از ابتدای برنامه چهارم به اجرا گذارد:
الف: نسبت به قیمت‌گذاری نفت كوره، نفت گاز و بنزین بر مبنای قیمتهای عمده فروشی خلیج فارس، اقدام كرده و از محل منابع حاصله اقدامات ذیل را به عمل آورد:
1- كمك مستقیم و جبرانی از طریق نظام تأمین اجتماعی به اقشار آسیب پذیر.
2- مقاوم‌سازی ساختمانها و مسكن شهری و روستایی در مقابل زلزله و بهینه‌سازی ساخت و سازها در مصرف انرژی.
3- كمك به گسترش و بهبود كیفیت حمل و نقل عمومی (درون شهری و برون شهری، راه‌آهن و جاده‌ای)، تولید خودروهای دوگانه سوز و همچنین توسعه عرضه گاز طبیعی فشرده با قیمتهای یارانه‌ای به حمل و نقل عمومی درون شهری.
4- كاهش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای و تجهیز شبكه فوریتهای پزشكی پیش بیمارستانی و بیمارستانی كشور.
5- اجرای طرحهای بهینه‌سازی و كمك به اصلاح و ارتقای فناوری وسایل، تجهیزات كارخانجات و سامانه‌های مصرف كننده انرژی در جهت كاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا و توانمندسازی مردم در كاربرد فناوری‌های كم مصرف.
تبصره 1- نفت گاز برای تأمین آب بخش كشاورزی با قیمت نفت سفید یارانه‌ای به صورت سهمیه‌ای عرضه خواهد شد.
تبصره 2- در مورد مصرف نفت گاز ماشین‌آلات بخش كشاورزی، هر ساله معادل یارانه مربوطه در اختیار وزارت جهاد كشاورزی قرار می‌گیرد تا بر اساس آیین‌نامه‌ای كه به پیشنهاد وزارت جهاد كشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد در اختیار بخش كشاورزی قرار گیرد.
ب: قیمت گاز طبیعی برای صنایع بر مبنای كمترین سطح قیمت آن در صنایع كشورهای همجوار، توسط دولت در ابتدای برنامه تعیین می‌شود.
ج: در انرژی برق از خانوارهای كم مصرف حمایت صورت گیرد.
تبصره- عرضه نفت سفید و گاز مایع برای مصارف تجاری و صنعتی به قیمت بدون یارانه (مطابق روال بند الف این ماده) خواهد بود.
د: آیین‌نامه اجرایی این تبصره به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
 ماده 4
برقراری هرگونه تخفیف، ترجیح و یا معافیت از پرداخت مالیات (اعم از مستقیم یا غیر مستقیم) و حقوق ورودی علاوه بر آنچه كه در قوانین مربوطه تصویب شده است برای اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دستگاه‌های موضوع ماده (160) این قانون در طی سالهای این برنامه ممنوع می‌باشد.
 ماده 5
به منظور تحقق اهداف و شاخصهای كمی مربوط به ارتقای بهره‌وری كل عوامل تولید مندرج در جدول شماره 2-2 (بخش هفتم این قانون):
الف: تمامی دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی مكلف‌اند در تدوین اسناد ملی، بخشی، استانی و ویژه سهم ارتقای بهره‌وری كل عوامل تولید در رشد تولید مربوطه را تعیین كرده و الزامات و راه‌كارهای لازم برای تحقق آنها را برای تحول كشور از یك اقتصادی نهاده محور به یك اقتصاد بهره‌ور محور با توجه به محورهای زیر مشخص نمایند به طوری كه سهم بهره‌وری كل عوامل در رشد تولید ناخالص داخلی حداقل به سی و یك و سه دهم درصد (3/31%) برسد:
1- هدف‌گذاریهای هر بخش و زیربخش با شاخصهای ستانده به نهاده مشخص گردد به طوری كه متوسط رشد سالانه بهره‌وری نیروی كار، سرمایه و كل عوامل تولید به مقادیر حداقل 
5/3، 1 و 5/2 درصد برسد.
2- سهم رشد بهره‌وری كل عوامل و اهداف بهره‌وری نیروی كار، سرمایه بخشها و زیربخشهای كشور براساس همكاری دستگاه‌های اجرایی كشور و انجمنهای علمی و صنفی مربوطه و توافق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور تعیین می‌گردد.
ب: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور مكلف است نسبت به بررسی عملكرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه شاخصهای بهره‌وری و رتبه‌بندی دستگاه‌های اجرایی اقدام نموده و تخصیص منابع مالی برنامه چهارم توسعه و بودجه‌های سنواتی را با توجه به برآوردهای مربوط به ارتقای بهره‌وری كل عوامل تولید و همچنین میزان تحقق آنها به عمل آورده و نظام نظارتی فعالیتها، عملیات و عملكرد مدیران و مسئولین را براساس ارزیابی بهره‌وری متمركز نماید.
ج: به منظور تشویق واحدهای صنعتی، كشاورزی، خدمات دولتی و غیردولتی و در راستای ارتقای بهره‌وری با رویكرد ارتقای كیفیت تولیدات و خدمات و تحقق راهبردهای بهره‌وری در برنامه، به‌دولت اجازه داده می‌شود جایزه ملی بهره‌وری را با استفاده از الگوهای تعالی سازمانی طراحی و توسط سازمان ملی بهره‌وری ایران طی سالهای برنامه چهارم به واحدهای بهره‌ور در سطوح مختلف اهدا نماید.
د: آیین‌نامه اجرایی این ماده متضمن چگونگی تدوین شاخصهای مؤثر در سنجش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.
 ماده 6
در چارچوب سیاستهای كلی برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موارد مشمول در صدر اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ‌به‌منظور تداوم برنامه خصوصی‌سازی و توانمندسازی بخش غیر دولتی در توسعه كشور به دولت اجازه داده می‌شود:
از همه روشهای امكان‌پذیر، اعم از مقررات ‌زدایی، واگذاری مدیریت (نظیر اجاره، پیمانكاری عمومی و پیمان مدیریت) و مالكیت (نظیر اجاره به شرط تملیك، فروش تمام یا بخشی از سهام، واگذاری اموال) تجزیه به منظور واگذاری، انحلال و ادغام شركتها استفاده شود.
 ماده 7
به منظور ساماندهی و استفاده مطلوب از امكانات شركتهای دولتی و افزایش بازدهی و بهره‌وری و اداره مطلوب شركتهایی كه ضروری است در بخش دولتی باقی بمانند و نیز فراهم كردن زمینه واگذاری شركتهایی كه ادامه فعالیت آنها در بخش دولتی غیرضروری است به بخش غیردولتی، به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری، انحلال، ادغام و تجدید سازمان شركتهای دولتی، اصلاح و تصویب اساسنامه شركتها، تصویب آئین‌نامه‌های مالی و معاملاتی، تصویب آئین‌نامه‌های استخدامی و بیمه، با رعایت مقررات و قوانین مربوط و جابه‌جایی و انتقال وظایف، نیروی انسانی، سهام و دارایی‌های شركتهای دولتی و شركتهای وابسته به آنها با رعایت موارد ذیل اقدام كند:
الف: كلیه امور مربوط به سیاستگذاری و اعمال وظایف حاكمیت دولت تا پایان سال دوم برنامه از شركتهای دولتی منفك و به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی تخصصی ذی‌ربط محول می‌گردد. 
ب: شركتهای دولتی صرفاً در قالب شركتهای مادرتخصصی و شركتهای عملیاتی (نسل دوم) سازماندهی شده و زیر نظر مجمع عمومی در چارچوب اساسنامه شركت اداره خواهند شد.

قیمت فایل فقط 7,500 تومان

خرید

برچسب ها : قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران , قانون , برنامه چهارم , توسعه اقتصادی , اجتماعی , فرهنگی , جمهوری اسلامی ایران , قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران , تحقیق , مقاله , پروژه , پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پژوهش

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


azam
Google
About 630,000 results (0.65 seconds)
Search Results
[PDF]قانون برنامه چهارم توسعه
dmk.ir/Dorsapax/userfiles/file/02.pdf
ﻗﺎﻧﻮن. ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ. (. ﻣﺼﻮب. 11/6/83. ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮراي اﺳﻼﻣﻲ. ) ﺑﺨﺶ اول. رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﻲ داﻧﺎﺋﻲ ﻣﺤﻮر ... ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕـﻲ ﺟﻤﻬـﻮري اﺳـﻼﻣﻲ اﻳـﺮان ﻣـﺼﻮب · 17/1/ · 1379.
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
rc.majlis.ir › سـامانه قوانین › قوانین و مقررات
Translate this page
‌مواد (10)، (12) الی (18) و (20) الی (27) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی،‌اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1379.1.17 و اصلاحیه‌های آن‌برای دوره برنامه چهارم ...
[DOC]نسخه نهايي قانون برنامه چهارم - معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع ...
vcmdrp.tums.ac.ir/files/budget/pages/...tose/ghanoon_barnameh_4.doc
قانون برنامه چهارم توسعه. اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي. جمهوري اسلامي ايران. (1388-1384). مصوب 11/6/1383. بخش اول. رشد اقتصاد ملي دانايي محور. در تعامل با اقتصاد ...
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ - دانشگاه علم و صنعت ايران
www.iust.ac.ir/files/research/pages/ghanune-barname_chaharom.pdf
ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮري. اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان. ﺑﺨﺶ اول. : رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﻲ داﻧﺎﻳﻲ. ﻣﺤﻮر در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﻲ. ﻓﺼﻞ اول. : ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزي ﺑﺮاي رﺷﺪ ﺳﺮﻳﻊ اﻗ. ﺘﺼﺎدي. ﻓﺼﻞ دوم.
قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه جمهوری اسلامی ایران | پایگاه خبری اختبار
www.ekhtebar.com/قانون-برنامه-پنج-ساله-چهارم-توس...
Translate this page
Jul 23, 2013 - متن کامل قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران مصوب 1383/6/11 مجلس شورای اسلامي. همچنین می توانید متن کامل ...
[PDF]ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ - سازمان تامین اجتماعی
www.tamin.ir/content/oldeditor/file/tamin.../ghavanin/barname%204.pdf
ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و. ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان. ﺑﺨﺶ اول. -. رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﯽ داﻧﺎﺋﯽ. ﻣﺤﻮر. در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﯽ. ﻓﺼﻞ اول. -. ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزي ﺑﺮاي رﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ اﻗﺘﺼﺎدي. ﻣﺎده. -1. ﺑﻪ.
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ
mali.iut.ac.ir/.../قانون%20برنامه%20چهارم%20توسعه.p...
Translate this page
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ...
www.mgtsolution.com/olib/481159235.aspx
Translate this page
عنوان فارسي, قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، 1384-1388. زبان, فارسي. سال انتشار, 1383. ناشر, سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ...
قانون برنامه چهارم توسعه - بخش اول :: قانون و مقررات در راهكار مديريت
www.mgtsolution.com/olib/462843024.aspx
Translate this page
ب: معادل مانده "حساب ذخيره ارزي حاصل از عوايد نفت خام موضوع ماده (60) "قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران مصوب 17/1/1379 با ...
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻮم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟ - مديریت برنامه ريزي منابع ...
budget.mui.ac.ir/sites/budget.mui.ac.ir/files/Barnameh3_Ghanon.pdf
ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻮم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدی، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ. اﯾﺮان. ﺑﺨﺶ اول. -. ﺣﻮزه. ﻫﺎی ﻓﺮاﺑﺨﺸﯽ. ﻓﺼﻞ اول. -. اﺻﻼح ﺳﺎﺧﺘﺎر اداری و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻣﺎده. - 1. ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﺼﺤﯿﺢ، ﺑﻬﺴﺎزی و اﺻﻼح ﻧﻈﺎم اداری ...
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ - دفتر برنامه ريزي تلفيقي و ...
ipo.moe.gov.ir/...توسعه‌ای/برنامه‌های.../مجموعه-برنامه-پنج-ساله-چهارم-توس...
ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺷﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ. 7. ﻣﺎده. 1. ﺑﻪ. ﻣﻨﻈﻮر. اﯾﺠﺎد ﺛﺒﺎت در ﻣﯿﺰان اﺳﺘﻔﺎده از ﻋﻮاﯾ. ﺪ ارزي ﺣﺎﺻﻞ از ﻧﻔﺖ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم. ﺗﻮﺳﻌﻪ. اﻗﺘﺼﺎدي،. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان و ﺗﺒﺪﯾﻞ داراﯾﯽ. ﻫﺎي ﺣﺎﺻﻞ از.
برنامه‌های توسعه ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../برنامه‌های_...
Translate this pagePersian Wikipedia
Jump to ۳.۴ برنامهٔ پنج‌سالهٔ چهارم‎ - قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در ۱۱ مهر ۱۳۸۳ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي^، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران
www.ghavanin.ir/detail.asp?id=12310
Translate this page
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي وفرهنگي جمهوري اسلامي ايران كه درجلسه علني روزچهارشنبه مورخ هفدهم فروردين ماه يكهزارو سيصدوهفتادونه مجلس شوراي اسلامي ...
[DOC]قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ...
www.bums.ac.ir/shares/manager/.../gh-90-16.doc
Translate this page
قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اجراي سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي كه در جلسه علني ...
[PDF]مجموعه برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوري اسلامی ایران - مرکز آمار ایران
www.amar.org.ir/Portals/0/.../barnamepanjom.pdf?ver=1394-11-13...467
ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺞ. ﺳﺎﻟﻪ. ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان. ﻓﺼﻞ اول. -. ﻓﺮﻫﻨﮓ اﺳﻼﻣﯽ. -. اﯾﺮاﻧﯽ. ﻓﺼﻞ دوم. -. ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎوري. ﻓﺼﻞ ﺳﻮم. -. اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ. ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم. -. ﻧﻈﺎم اداري و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ. -. اﻗﺘﺼﺎدي.
[DOC]قانون برنامه چهارم توسعه - سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس
www.dres.ir/legal/.../قانون%20برنامه%20چهارم%20توسعه.doc
جداول مصوب متعاقباً ارسال مي شود. رئيس مجلس شوراي اسلامي غلامعلي حدادعادل . قانون . برنامه چهارم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي. جمهوري اسلامي ايران‌.
[PDF]متن قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و ف
www.investiniran.ir/oieta_content/.../937_orig.pdf
Translate this page
اﯾﺮان ﻗﺎﻧﻮن اﺻﻼح ﻣﻮادﯼ از ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدﯼ، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮهﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮرﯼ اﺳﻼﻣﯽ. اﯾﺮان. و اﺟﺮاء ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎﯼ ﮐﻠﯽ اﺻﻞ ﭼﻬﻞ و ﭼﻬﺎرم. (. ٤٤. ) ﻗﺎﻧﻮن اﺳﺎﺳﯽ ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﻋﻠﻨﯽ روز دوﺷﻨ. ﺒﻪ ﻣﻮرخ. /٨.
[PDF]( 1390 1394 ) ﻣﺘﻦ ﮐﺎﻣﻞ ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟ - وزارت علوم، تحقیقات ...
www.msrt.ir/fa/Laws/.../برنامه%20پنجساله%20پنجم.pdf
ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﻋﻠﻨﯽ ﻣﻮرخ. 15 ... ﺳﻨﺪ ﻣﻠﯽ ﺗﻮﺳﻌﻪ رواﺑﻂ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ...... ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﻣﺼﻮب.
‌قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران
www.vision1404.ir/fa/article13.aspx
Translate this page
Jun 3, 2011 - ‌قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ‌بخش اول - حوزه‌هاي فرابخشي ‌فصل اول - اصلاح ساختار اداري و مديريت
[DOC]قانون اصلاح قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ...
www.mefa.ir/portal/File/ShowFile.aspx?&ID...
Translate this page
در اجراء اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجراء ...
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ...
www.mcls.gov.ir/fa/law/308
Translate this page
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. تاریخ صدور, ۱۷ بهمن ۱۳۹۰. ارگان صادر کننده. سازمان مرتبط ... شماره بخشنامه, ۲۹.
آيين‌نامه‌ اجرايي‌ ماده‌ (47) قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه‌ اقتصادي‌
stp.um.ac.ir/index.php?module=htmlpages...pid...
Translate this page
آيين‌نامه‌ اجرايي‌ ماده‌ (47) قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه‌ اقتصادي‌، اجتماعي‌ و فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ شماره‌ : .28609ت‌32863هـ تاريخ‌ : 1384.05.10 وزارت كار و اموراجتماعي‌- ...
[PDF]ﻗﺎﻧﻮن اﺻﻼح ﻣﻮادي از ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ ...
www.post.ir/_.../04345615-322b-4c94-b27f-...
Translate this pageIran Post
ﺑﺨﺶ ﺍﻭﻝ ﻣﺘﻦ ﻛﺎﻣﻞ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍﺻﻼﺡ ﻣﻮﺍﺩﻱ ﺍﺯ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘـﺼﺎﺩﻱ، ﺍﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕـﻲ. ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ. ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﺟﺮﺍﺀ ﺳﻴﺎﺳﺘﻬﺎﻱ ﻛﻠﻲ ﺍﺻﻞ ﭼﻬﻞ ﻭ ﭼﻬـﺎﺭﻡ. (. ٤٤. ) ﻗـﺎﻧﻮﻥ ﺍﺳﺎﺳـﻲ ﺑـﻪ ﺷـﺮﺡ ﺫﻳـﻞ. ﻣﻨﺘﺸﺮ ﻣ.
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی^، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
www.vekalatonline.ir/index.php?ToDo=ShowLaws...
Translate this page
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی وفرهنگی جمهوری اسلامی ایران که درجلسه علنی روزچهارشنبه مورخ هفدهم فروردین ماه یکهزارو سیصدوهفتادونه مجلس شورای اسلامی ...
ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و ...
www.iranassociation.ir/.../ابلاغ-قانون-اصلاح-موادی-از-...
Translate this page
Oct 13, 2015 - ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه ...
برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
www.rrk.ir/Shop/ShowProduct.aspx?Code=151
Translate this page
برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. ... اصلاحی قانون تشکیل... ریال ۲,۵۰۰. اصلاحی قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب ...
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی,اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
www.rrk.ir/Shop/ShowProduct.aspx?Code=98
Translate this page
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی,اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران.
دفتر کارآفریني و اشتغال - شیوه نامه ماده ٨٧ قانون برنامه چهارم توسعه
karafarini.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=102...
Translate this page
شيوه‌نامة دريافت تسهيلات ماده «87» قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران هدف : اعطاي اعتبارات به منظور اجرايي نمودن مفاد ماده «87» ...
[PDF]ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺳﻮﻡ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣ - سازمان بهره وری انرژی ایران
www.saba.org.ir/saba_content/media/image/2013/03/5204_orig.pdf
ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ. ﺳﻮﻡ. ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ. ﻧﺎ. ﻣﻪ ﺍﺑﻼﻍ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ. ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺑﻼﻍ ﺭﻳﺎﺳﺖ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻮﺭﺍﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ. ﺑﺨﺶ ﺍﻭﻝ. -. ﺣﻮﺯﻩ ﻫﺎﻱ ﻓﺮﺍﺑﺨﺸﻲ. ﻓﺼﻞ ﺍﻭﻝ. -. ﺍﺻﻼﺡ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ...
[PDF]قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و - سازمان تنظيم مقررات و ...
www.cra.ir/FileSystem/View/File.aspx?FileId...
Translate this page
ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻱ ﮐﺸﻮﺭ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﻣﺎﺩﻩ. (. ۳۲. ) ﻗﺎﻧﻮﻥ. ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ، ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮﺭﻱ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ . ﻣﺼﻮﺏ. ۱۳۸۳. . ، ﺁﻳﻴﻦ. ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺟﺮﺍﻳﻲ ﻣﺎﺩﻩ ﻳﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺮﺡ ﺯﻳﺮ ﺗ.
[DOC]آيين نامه اجرايي ماده 13 قانون برنامه چهارم توسعه
www.mefa.gov.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID...
Translate this page
الف قانون برنامه: قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران. ب قانون حداكثر: قانون حداكثر استفاده از توان فني و مهندسي توليدي و ...
[PDF]آئين نامه اجرائي ماده 157 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي فرهن
msy.gov.ir/parameters/62.193.12.206/.../-25.pdf
Translate this page
قاوون بروامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي. فرهىگي. جمهوري اسالمي ايران. ضوبسُ. 34011. /. ت. 23646. ّـ. - 15/9/1379. سبصهبى هذٗشٗت ٍثشًبهِ سٗضٕ کطَس سبصهبى ...
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
www.irpdf.com/book-5107.html
Translate this page
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران. شاخه: عمومی و متفرقه تعداد بازدید: 4580. زبان: فارسی, نویسنده: نا مشخص. نوع فایل: PDF.
حوزه رياست/قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران (1394 ...
eform.ivo.ir/.../ShowPage.aspx?...ID...
Translate this page
قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران مصوب جلسه علني مورخ ...... موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و ...
برنامه چهارم - بانک مرکزی
www.cbi.i...
Translate this pageCentral Bank of the Islamic Republic of Iran
... با سياستهای پولی در قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ... تامين کسری بودجه از طريق استقراض از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران و ...
آيين‌نامه اجرايي ماده (32) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و ...
takhassosi.blogfa.com/post-168.aspx
Translate this page
اطلاعات تخصصی ذیحسابان - آيين‌نامه اجرايي ماده (32) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران - اطلاع رسانی و ارائه كليه قوانين و ...
قانون برنامه چهارم - شناسنامه قانون
shenasname.ir/1391-09-30-20-01.../barname4.html
Translate this page
آیین‌نامه اجرایی بند (۱۱) ماده (۱۲۱) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی‌،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (تصویبنامه شماره ۱۹۴۵۴/ت۳۳۲۶۰هـ مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۸۴ هیأت ...
[PDF]قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي
food.lums.ac.ir/reza/files/utility--105-.pdf
ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و ﻓﺮهﻨﮕﻲ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان. ﺑﺨﺶ اول. : رﺷﺪ اﻗﺘﺼﺎد ﻣﻠﻲ داﻧﺎﻳﻲ. ﻣﺤﻮر در ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﺎ اﻗﺘﺼﺎد ﺟﻬﺎﻧﻲ. ﻓﺼﻞ اول. : ﺑﺴﺘﺮﺳﺎزي ﺑﺮاي رﺷﺪ ﺳﺮﻳﻊ اﻗﺘﺼﺎدي. ﻓﺼﻞ دوم.
شرح ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری ...
shorath.shoradad.ir/Default.aspx?tabid=2206
Translate this page
شرح ماده 189 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379.
[DOC]قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران (1394 1390)
eghtesadibeynolmelal.nkhorasan.ir/Modules/GetFile.aspx?Source...
قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران (1394 1390) ...... طرح موضوع قانون اصلاح ماده (1) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي، مصوب ...
[PDF].. ( 1390 1394 ) ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﺴﺎﻟﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺟﻤﻬﻮري اﺳ
qia.farhang.gov.ir/ershad.../04/252279_orig.pdf?t...
Translate this page
د ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﺎﻟﯽ و ﺣﻘﻮﻗﯽ و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺳﯿﺎﺳﺘﻬﺎي ﺗﺸﻮﯾﻘﯽ در ﺟﻬﺖ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎي ﻏﯿﺮﻣﺘﺸﮑﻞ اﻗﺘﺼﺎدي ﺧﺎﻧﻮار ﺑﻪ واﺣﺪﻫﺎي ... ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺳﻮم ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎدي، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﻃﻮل ﺳﺎﻟﻬﺎي ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭘﻨﺠﻢ ﺗﻨﻔﯿﺬ ﻣﯽ .... ﻧﯿﺮوي ﮐﺎري ﮐﻪ در ﻃﻮل ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻪ ﻣﺪت ﭘﻨﺞ ﺳﺎل از ﻣﻌﺎﻓﯿﺘﻬﺎي ﺑﯿﻤﻪ اي ﻣﻮﺿﻮع ﻣﺎده.
مدیریت بازرگانی/قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي كشور/‌‌‌آئين نامه هاي ...
commercial.nigc.ir/.../ShowPage.aspx?...
Translate this page
قانون اصلاح قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اجراء سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسي.
‌آيين‌نامه اجرايي ماده (16) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و ...
www.dastour.ir/brows/?lid=202494
Translate this page
مجموعه‌هاي روزنامه رسمي- سال 1380 > ‌آيين‌نامه اجرايي ماده (16) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران ( داراي مرتبط) ...
[DOC]لایحه برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی
www.ostan-chb.ir/.../زنان%20و%20خانواده%20در%20چه...
Translate this page
قانون برنامه سوّم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای دورة 5 سالة سوم، فروردین سال 1379 تا 29 اسفند سال 1383 بود که در تاریخ 17 فروردین ...
قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ...
www.dadrah.ir/قانون-برنامه-چهارم-توسعه-اقتصادی،-اج...
Translate this page
ماده ۶- در چارچوب سياست‌های کلی برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ايران از جمله موارد مشمول صدر اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی جمهوری ...
قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه‌ اقتصادي‌، اجتماعي‌ و فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌
darram.blogfa.com/post-31.aspx
Translate this page
قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه‌ اقتصادي‌، اجتماعي‌ و فرهنگي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌. ماده‌ 14. الف‌ـ دولت‌ موظف‌ است‌ طرحهاي‌ بيع‌ متقابل‌ دستگاههاي‌ موضوع‌ ماده‌ (160) اين‌ قانون‌ و همچنين‌ ...
قانون برنامه چهارم - وزارت جهاد کشاورزی- دفتر حمايت از سرمايه گذاري و ...
facility.agri-jahad.ir/Portal/Home/Default.aspx?...
Translate this page
قانون‌ برنامه‌ چهارم‌ توسعه اقتصادي‌، اجتماعي‌ و فرهنگي‌ جمهوري اسلامي‌ ايران‌. شماره 66911/96 16/7/1383. حضرت‌ حجت‌الاسلام‌والمسلمين‌ جناب‌ آقاي‌ سيدمحمد خاتمي‌
احکام مالیاتی قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - ساهوما
sahoma.azpar.com/?p=1049
Translate this page
برخی احکام مالیاتی قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ... پرسش و پاسخ · احکام مالیاتی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ... 1- تمامی طرح‌های دستگاههای اجرائی با رعایت سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم (44) ...
ماده 140 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ،‌اجتماعی و فرهنگی جمهوری ...
easabt.gov.ir/index.php?...
Translate this page
May 24, 2008 - ماده 140 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ،‌اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 و آیین, مشاهده در قالب PDF · چاپ · فرستادن به ایمیل ...
آیین نامه اجرایی ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی - مرکز رشد
incubator.tafreshu.ac.ir/.../آیین.نامه.اجرایی.ماده.47.قانو...
Translate this page
جهت دریافت آیین نامه اجرایی ماده 47 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بر روی لینک زیر کلیک نمائید. download ...

Searches related to قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون برنامه پنجم توسعه متن کامل

قانون برنامه سوم توسعه

خلاصه برنامه چهارم توسعه

ماده 222 قانون برنامه پنجم توسعه

برنامه پنج ساله سوم توسعه

قانون برنامه اول توسعه

ماده 160 قانون برنامه چهارم

قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 126
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 460
  • باردید دیروز : 851
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,559
  • بازدید ماه : 8,564
  • بازدید سال : 100,319
  • بازدید کلی : 1,955,253