loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 111 دوشنبه 30 فروردین 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر

\"تحقیقدسته: علوم اجتماعی
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 157 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 64

عرض ماهینی است كه اگر در خارج موجود شود وجودش در موضوعی است كه بی نیاز از آن می باشد مانند سفیدی سیاهی شجاعت دوری و نزدیكی هر یك از این امور به گونه ای هستند كه اگر درخارج تحقق یابند

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

\"خرید\"

تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر


ملاهادی سبزواری در اقسام جوهر می نویسد :
وجوهر كان محل جوهر هیولی اوحل به من صور
و جوهر لیس بذاك و بذا ان فسهمار كب جسما اخذا
و دونه نفس اذا تعلق جسما و الا عقل المفارق
علامه طباطبائی نیز در اقسام جوهر می نویسد :
قسموا الجوهر – تقسیما اولیا – الی خمسه اقسام الماده و الصوره و الجسم و النفس و العقل و مستند هذا التقسیم فی الحقیقه استقراء ما قام علی وجوده البرهان من الجواهر
ابن سینا در تعلیل اینكه چرا تعداد اقسام جوهر منحصر در پنج قسم است می نویسد :
ان كل جوهر فاما ان یكون جسماً و اما ان یكون غیر جسم كان غیر جسم فاما ان یكون جزء جسم و راما ان لایكون جز جسم بل یكون مفارقا الاجسام بالجمه فان كان جزء جسم فاما ان یكون صورته و اما ان یكون مادته و ان كان مفارقاً لیس جزء فاما ان تكون لها علاقه تصرف ما فی الاجسام بالتحریك و یسقی نفساً اویكون متبرئاً عن المواد من كل جهته وسیمی عقلاً
علامه طباطبائی در تعریف هر یك از اقسام پنجگانه جوهر می نویسد
فالعقل هو الجوهر العجزد عن الماده ذاتاً‌و فعلاً و النفس هی (( الجوهر العجرد عن الماده ذاتاً المتعلق بها فعلاً و الماره هی الجوهر الحمال للقوه و الصوره الجمسیمه هی الجوهر المفید لفعلیه الماده من حیث الا متدادات الثلاثه و الجسم هو الجوهر الممتد فی جهات الثلاث
تعریف عرض
عرض ماهینی است كه اگر در خارج موجود شود وجودش در موضوعی است كه بی نیاز از آن می باشد مانند سفیدی سیاهی شجاعت دوری و نزدیكی هر یك از این امور به گونه ای هستند كه اگر درخارج تحقق یابند به صورت حلول در موجود دیگری تحقق یابند مثلاً تا جسمی نباشد كه سفیدی بر آ‌ن عارض گردد هرگز سفیدی وجود نخواهد یافت .
صدرالدین شیرازی در تعریف عرض می نویسد .
العرض هوالموجود فی شی غیر متقوم به لاكجزء منه ولایصح قوامه دون ماهوفیه فهذه قیودار بعه فقولنا فی شی لاستماله وجود عرض واحد فی شیئین او مازاد علیهما .
تعداد اعراض
مشهرو از فلاسفه تعداد اعراض را 9 عرض دانسته اند كه عبارتند از 1 – كم 2 كیف 3 – این 4 – متی 5 – وضع 6 – جده 7 – اضافه 8 – ان یفعل 9 – ان ینفعل
ملاهادی سبزواری در تعریف و تعداد عرض می نویسد :
الغریده الثانیه فی رسم العرض و ذكر اقسامه
العرض ما كونه فی نفسه الكون فی موضوعه لانفسه
كم و كیف وضع این له متی فعل مضاف و انفعال ثبتا
كم و اقسام آن
كم یا چند عرضی است كه در انواع آن تضاد نیست و در تعریف آن گفته اند كم عرضی است كه ذاتا ً قبول تقسیم و همی می كند علامه طباطبائی در تعریف و اقسام آن می نویسد :
الكم عرض یقبل القسمه الوهمیه باذات و قد قسموه قسمه اولیه الی المتصل و المنفصل
كم بر دو قسم است كه عبارتند از 1 – كم متصل و آن عبارتست از كمی كه می شود در آن اجزائی فرض كرد كه بین آن اجزاء حد مشتریك باشد امام خمینی درتعریف كم متصل می نویسد:
كم متصل كمی است كه در آن بعد از قبول قسمت حد متشارك بین القسمتین حاصل می شود و حد مشترك آن چیزی است كه نسبت آن به دوئ جزء یعنی به دو قسمت نسبت واحده است به این معنی كه مثلاً اگر خطی را كه یك متر است به دو نیم مترتقسیم نمائیم نقطه موهومی فرض می شود كه اگر آنرا بدایت و اول این نیم متر قرار دهیم می توانیم همان را بدایت و اول آن نیم متر دیگر قرار دهیم البته این نقطه در خارج چیزی از خط نیست و الا لازم می آید آن هم كم باشد و باز این معنی در او حاصل می شود كه لازم است هنگامی قسمت آن حد مشترك قرار دهیم چون كم است و هكذا الی غیر النهایه و اگر بگوئیم دیگر آن قابل قسمت نیست جزء لایتجری لازم می آید كه آن هم باطل است و اگر آن نقطه موهوم را آخر این نیم متر قرار دهیم می توانیم آن را آخر نیم متر دیگر هم قرار دهیم .
2 – كم منفصل و آن عبارتست از كمی كه اجزاء آن مشترك در حدود نیست یعنی حدی كه نسبتش بین دو جزء از اجزاء كم یكسان باشد و جود ندارد امام خمینی در تعریف كم منفصل می فرماید :
قسم دوم كم كه كم منفصل است عدد است البته اشتباه نشود كه عدد عبارت از گردوهائی كه در خارج موجودند نیست آنها معدود بوده و عدد اعتباری عقلی است .
حمل اولی ذاتی و حمل شایع صناعی
یكی از اشكالات حاصله در كلام بعضی از مصنفین عدم تمایز بین حمل اولی و حمل شایع است كه گاه موجب سوال و یا عدم فهم صحیح از موضوع مورد بحث شده است .
علامه طباطبائی در تعریف حمل می نویسد :
من عوارض الوحده الهو هویه كما ان من عوارض اكثره الغیریه ثم الهوهویه هی الاتحاد فی جهته ما مع الاختلاف من جهه ما و هذا هو الحمل و لازم صحت الحمل فی كل مختلفین بینهما اتحادما
بنابر این دو امر كاملاً متباین قابل حمل بر یكدیگر نیستند بلكه لازمه هر حمل وجود اتحاد بین موضوع و محمول است قابل ذكر است كه اتحاد هم دارای اقسامی است كه عبارتند از .
1 – اتحاد حقیقی : و آن عبارت است از اینكه چیزی عینا ً چیزی دیگر یشود بدون اینكه چیزی از آن زائل گردد یا چیزی به آن منضم شود و این همان معنای اتحاد حقیقی است لكن چنین چیز محال است .
2 – اتحاد انضمامی و آن عبارت است از اینكه چیزی چیز دیگری شود به این گونه كه چیزی به آن اضافه شود و یا چیزی از زایل گردد نظیر اینكه آب تبدیل به هوا شود .
3 – اتحاد تركیبی : و آن عبارت است از اینكه دو چیز بوسیله تركیب تبدیل به یك چیز شوند مانند اینكه خاك و آب تبدیل به گل شوند .
4 – اتحاد مفهومی : و آن عبارت است از اینكه موضوع و محمول در مفهوم متحد باشند و اختلافشان اعبترای باشد مانند انسان و حیوان ناطق
5 – اتحاد وجودی : و آن عبارت است از اینكه دو چیز در مفهوم مختلف باشند ولی رد وجود اتحاد داشته باشند نظیر اسنان و ضاحك
علامه طباطبائی بر اساس نوع اتحاد ( مورد چهارم و پنجم ) حمل را بر دو قسم تقسیم كرده می فرماید :
احدها ان یتحدا الموضوع و المحمول مفهوماً و ماهیه ً و یختلقفا بنوع من الاعتبار كالا‌ختلاف بالا جمال و التفصیل فی قولنا الانسان حیوان ناطق فان الحدعین المجد ود مفهوماً‌و انحا یختلفان بالا جمال و التفصیل و كالا ختلاف بغرض انسلاب الشی عن نفسه فیغایر نفسه نفسه ثم یحمل علی نفسه لوفع توهم المغایره فیقال الانسان انسان و یسمی اهذا الحمل به (( الحمل الذاتی الاولی ))
و نمانیهما ان یختلف امران مفهوماً و یتحدا وجوداً كقولنا (( لانسان ضاحك )) و زید قائم )) و یسمی هذا الحمل به (( لحمل اشایع الصناعی ))
بنابر این حمل بر دو گونه است 1 – حمل اولی ذاتی و آن هنگامی است كه موضوع و محمول مفهوماً و ماهیه متحد باشند .
ولی اختلاف بین آنها اختلاف حقیقی نیست بلكه اعتباری است مانند اینكه بگوئیم (( الانسان حیوان ناطق )) كه اختلاف بین موضوع و محمول به اجمال و تفصیل و به نوعی از اعتبار است .
2 – حمل شایع صناعی : و آن هنگامی است كه موضوع و محمول مفهوماً مختلف هستند ولی رد وجود و مصداق با هم اتحاد دارند مانند اینكه بگوئیم (( الانسان ضاحك ))
برای حمل شایع صناعی انقساماتی هست از جمله تقسیم آن به حمل مواطاه ( حمل هوهو ) و حمل اشتقاق ( حمل دی هو ) و تقسیم آن به حمل بنی و حمل غیر بتی و نیز تقسیم آن به حمل بسیط و حمل مركب
كاربرد اصطلاح حمل اولی و حمل شایع در علم اصول
از جمله مباحث الفاظ در علم اصول مبحث صیح و اعم است و اینكه الفاظ و اسامی عبادات برای صحیح وضع شده اند یا برای اعم و در ضمن این بحث مسائل متعددی مورد بررسی و دقت نظر اصولیون قرار گرفته است یكی از مسائل مورد نظر و اختلاف اصولیون این است كه آیا در بین افراد صحیح یك عبادت یا معامله میتوان جامعی فرض كرد كه مسمی و متقلق آن عمل بعادی یا غیر عبادی واقع شود یا اینكه فرض چنین جامعی ممكن نیست .
برخی معتقدند كه می توان چنین جامعی را از ناحیه معلول و یا ناحیه علت فرض كرد محقق نائینی در این باره می فرماید .
قدقیل انه یمكن فرض الجامع بین الافراد لصحیحی و علی وجه یكون هوالسمی غایته انه لایمكن الاشاره الیه تفصیلاً بل یشار الیه بوجه ما اما من ناحیه المعولول و اما من ناحیه العله ای اما من ناحیه الاجر و الثواب المترتب علی افراد الصلوه الحیحه او من نناحیه المصاح و المفاسد التی اقتضت الامربها
در واقع این گروه می خواهند با توجه به وحدت اثر ( یعی ثواب و پاداش مترتب ب فعل ) وحدت موثر را استباط كنند و یا ا ینكه از ناحیه علل و ملاكات احكام چنین وحدت و جامعی را استنباط كنند لكن مصنف هیچكدام از دو رویه را برای فرض جامع بین افراد صحیح یك امر عبادی یا غیر عبادی نمی پذیرد آنگاه برای استدلال در رد حالت دوم یعنی فرض جامع واحد از ناحیه علل به تفصیل و تحلیل بحث می پردازد و در این خصوص می فرماید اگر مقصود و ثواب مترتب بود فعل اختیاری از نوع ترتب معلول بر علتش باشد و واسطه ای هم بین آنها قرار نداشته با شد می توان ادعا كرد كه اراده فاعل به آن اثر تعلق گرفته است درست به همانگونه كه اراده او به فعل اختیاری یعنی سبب حصول اثر قرار گرفته است زیرا بدیهی است كه اثر مسبب تولیدی فعل است و هر چیز كه اینگونه باشد تعلق اراده فاعل به آن صحیح خواهد بود بنابر این هر گاه نسبه اثر به فعل اختیاری نسبت معلول به علت نامه باشد و یا به جز اخیر از علت نامه باشد تعلق اراده فاعل به آن صحیح نیست زیرا از تحت قردت وو اختیار او خارج است و لذا محقق نائینی در تبیین این مساله و تنقیح و تشریح موضوع می فرماید :
فان كان الاثر المقصود مترتباً علی الفعل الاختیاری ترتب المعلول علی علته من دون ان یكون هناك واسطه اصلاً امكن تعلق الاراده الفاعل به نحو تعلق ارادته بالفعل الاختیاری الذی هوالسبب لحصول ذالك الاثر بداهه ان الاثرذ یكون مبباً تولید یاً للفعل و ما من شانه ذالك یصح تعلق اراده الفاعل به لان قردته علی السبب عین قدرته علی المسبب و یكون تعلق الاذاده بكل منهما عین تعلق الاراده بالاخر و یصح حمل احدهماعلی الاخر نحوالحمل اشایع الصناعی
فیقال : (( الالقافی النار احراق و اذ لاانفكاك بینهما فی الوجود و هذا الحمل و ان لم یكن حملاً شایعاً صناعیاً بالعنایه الاولیه لان ضابط الحمل الصناعی هوالاتحادفی الوجود و لایمكن اتحاد الوجود بین العله و المعول الا انه لمالم یكن الا نفكاك بینهما فی الوجود و كان المعول من رشحات وجود العله صح الحمل بهنده العنایه .
از جمله موارد استعمال حمل شایع و حمل اولی در علم اصول مبحث حقیقت و مجاز است اصولیون برای تشخیص معنای حقیقی از مجازی علائمی را ذكر كرده اند از جمله این علائم تبارد صحت حمل اطراد و اموری مانند اینهااست بعضی از اصولیون صحت حمل را بعنوان یكی از علائم حقیقت نمی پذیرند حضرت امام خمینی از جمله كسانی است كه صحت حمل را بعنوان علامه معنای حقیقی رد كرده و در این باره می فرماید :
و التحقیق : ان صحه المحل لاتكون علامهً لاالاولی مذه و لاالشایع لان الاستشها د اما ان یكون بصحته عنده اوعنده غیره فعلی الاول : یتوقف التصدیق بصحه الحمل علی التصدیق بكون ا للفظ بما له من المعنی الاتكازی متحداً‌مع المعنی المشكوك فیه و مع هذا لایبقی شك و حتی یرفع بصحه الحمل .
و بعباره اخری ان التصدیق بصحه الحمل الا ولی یتوقف علی العلم باتحاد المعنی مع اللفظ بماله من المعنی الاتكازی مفهوماً و هذا عینی التصدیق بوضع اللفظ للمعنی فلامجال لتاثیر صحه الحمل فی رفع الشك .
و علی الثانی : فلایمكن الكشف عن كونه حملاً اولیتاً الامع تصریح الغیربه فیرجع الی تنصیص اهل اللسان لاصحه الحمل اوالعلم بوحده المفهومین فعاد المخدور السابق .
و اما الحمل الشایع فلما كان علی قسمین بالذات و بالعرض فمع التردید بینهما لایمكن الكشف و مع التمیز عاد المخدور المنقدم فان العالم بان الحمل باذات عالم بالوضع للطبیعه المحموله قبل الحمل .
بنابر این حضرت امام خمینی با یك استدلال بسیرا زیبا و محكم اثبات می كند كه صحت حمل چه اینكه حمل از نوع اول ذاتی باشد یا از نوع شایع صناعی نمی تواند دلیلی بر حقیقت بودن معنا باشد .

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر , انواع جوهر , اقسام جوهر , جوهر , تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر , دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر , تحقیق , مقاله , پژوهش , پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه

تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر

\"تحقیقدسته: علوم اجتماعی
بازدید: 7 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 157 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 64

عرض ماهینی است كه اگر در خارج موجود شود وجودش در موضوعی است كه بی نیاز از آن می باشد مانند سفیدی سیاهی شجاعت دوری و نزدیكی هر یك از این امور به گونه ای هستند كه اگر درخارج تحقق یابند

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

\"خرید\"

تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر


ملاهادی سبزواری در اقسام جوهر می نویسد :
وجوهر كان محل جوهر هیولی اوحل به من صور
و جوهر لیس بذاك و بذا ان فسهمار كب جسما اخذا
و دونه نفس اذا تعلق جسما و الا عقل المفارق
علامه طباطبائی نیز در اقسام جوهر می نویسد :
قسموا الجوهر – تقسیما اولیا – الی خمسه اقسام الماده و الصوره و الجسم و النفس و العقل و مستند هذا التقسیم فی الحقیقه استقراء ما قام علی وجوده البرهان من الجواهر
ابن سینا در تعلیل اینكه چرا تعداد اقسام جوهر منحصر در پنج قسم است می نویسد :
ان كل جوهر فاما ان یكون جسماً و اما ان یكون غیر جسم كان غیر جسم فاما ان یكون جزء جسم و راما ان لایكون جز جسم بل یكون مفارقا الاجسام بالجمه فان كان جزء جسم فاما ان یكون صورته و اما ان یكون مادته و ان كان مفارقاً لیس جزء فاما ان تكون لها علاقه تصرف ما فی الاجسام بالتحریك و یسقی نفساً اویكون متبرئاً عن المواد من كل جهته وسیمی عقلاً
علامه طباطبائی در تعریف هر یك از اقسام پنجگانه جوهر می نویسد
فالعقل هو الجوهر العجزد عن الماده ذاتاً‌و فعلاً و النفس هی (( الجوهر العجرد عن الماده ذاتاً المتعلق بها فعلاً و الماره هی الجوهر الحمال للقوه و الصوره الجمسیمه هی الجوهر المفید لفعلیه الماده من حیث الا متدادات الثلاثه و الجسم هو الجوهر الممتد فی جهات الثلاث
تعریف عرض
عرض ماهینی است كه اگر در خارج موجود شود وجودش در موضوعی است كه بی نیاز از آن می باشد مانند سفیدی سیاهی شجاعت دوری و نزدیكی هر یك از این امور به گونه ای هستند كه اگر درخارج تحقق یابند به صورت حلول در موجود دیگری تحقق یابند مثلاً تا جسمی نباشد كه سفیدی بر آ‌ن عارض گردد هرگز سفیدی وجود نخواهد یافت .
صدرالدین شیرازی در تعریف عرض می نویسد .
العرض هوالموجود فی شی غیر متقوم به لاكجزء منه ولایصح قوامه دون ماهوفیه فهذه قیودار بعه فقولنا فی شی لاستماله وجود عرض واحد فی شیئین او مازاد علیهما .
تعداد اعراض
مشهرو از فلاسفه تعداد اعراض را 9 عرض دانسته اند كه عبارتند از 1 – كم 2 كیف 3 – این 4 – متی 5 – وضع 6 – جده 7 – اضافه 8 – ان یفعل 9 – ان ینفعل
ملاهادی سبزواری در تعریف و تعداد عرض می نویسد :
الغریده الثانیه فی رسم العرض و ذكر اقسامه
العرض ما كونه فی نفسه الكون فی موضوعه لانفسه
كم و كیف وضع این له متی فعل مضاف و انفعال ثبتا
كم و اقسام آن
كم یا چند عرضی است كه در انواع آن تضاد نیست و در تعریف آن گفته اند كم عرضی است كه ذاتا ً قبول تقسیم و همی می كند علامه طباطبائی در تعریف و اقسام آن می نویسد :
الكم عرض یقبل القسمه الوهمیه باذات و قد قسموه قسمه اولیه الی المتصل و المنفصل
كم بر دو قسم است كه عبارتند از 1 – كم متصل و آن عبارتست از كمی كه می شود در آن اجزائی فرض كرد كه بین آن اجزاء حد مشتریك باشد امام خمینی درتعریف كم متصل می نویسد:
كم متصل كمی است كه در آن بعد از قبول قسمت حد متشارك بین القسمتین حاصل می شود و حد مشترك آن چیزی است كه نسبت آن به دوئ جزء یعنی به دو قسمت نسبت واحده است به این معنی كه مثلاً اگر خطی را كه یك متر است به دو نیم مترتقسیم نمائیم نقطه موهومی فرض می شود كه اگر آنرا بدایت و اول این نیم متر قرار دهیم می توانیم همان را بدایت و اول آن نیم متر دیگر قرار دهیم البته این نقطه در خارج چیزی از خط نیست و الا لازم می آید آن هم كم باشد و باز این معنی در او حاصل می شود كه لازم است هنگامی قسمت آن حد مشترك قرار دهیم چون كم است و هكذا الی غیر النهایه و اگر بگوئیم دیگر آن قابل قسمت نیست جزء لایتجری لازم می آید كه آن هم باطل است و اگر آن نقطه موهوم را آخر این نیم متر قرار دهیم می توانیم آن را آخر نیم متر دیگر هم قرار دهیم .
2 – كم منفصل و آن عبارتست از كمی كه اجزاء آن مشترك در حدود نیست یعنی حدی كه نسبتش بین دو جزء از اجزاء كم یكسان باشد و جود ندارد امام خمینی در تعریف كم منفصل می فرماید :
قسم دوم كم كه كم منفصل است عدد است البته اشتباه نشود كه عدد عبارت از گردوهائی كه در خارج موجودند نیست آنها معدود بوده و عدد اعتباری عقلی است .
حمل اولی ذاتی و حمل شایع صناعی
یكی از اشكالات حاصله در كلام بعضی از مصنفین عدم تمایز بین حمل اولی و حمل شایع است كه گاه موجب سوال و یا عدم فهم صحیح از موضوع مورد بحث شده است .
علامه طباطبائی در تعریف حمل می نویسد :
من عوارض الوحده الهو هویه كما ان من عوارض اكثره الغیریه ثم الهوهویه هی الاتحاد فی جهته ما مع الاختلاف من جهه ما و هذا هو الحمل و لازم صحت الحمل فی كل مختلفین بینهما اتحادما
بنابر این دو امر كاملاً متباین قابل حمل بر یكدیگر نیستند بلكه لازمه هر حمل وجود اتحاد بین موضوع و محمول است قابل ذكر است كه اتحاد هم دارای اقسامی است كه عبارتند از .
1 – اتحاد حقیقی : و آن عبارت است از اینكه چیزی عینا ً چیزی دیگر یشود بدون اینكه چیزی از آن زائل گردد یا چیزی به آن منضم شود و این همان معنای اتحاد حقیقی است لكن چنین چیز محال است .
2 – اتحاد انضمامی و آن عبارت است از اینكه چیزی چیز دیگری شود به این گونه كه چیزی به آن اضافه شود و یا چیزی از زایل گردد نظیر اینكه آب تبدیل به هوا شود .
3 – اتحاد تركیبی : و آن عبارت است از اینكه دو چیز بوسیله تركیب تبدیل به یك چیز شوند مانند اینكه خاك و آب تبدیل به گل شوند .
4 – اتحاد مفهومی : و آن عبارت است از اینكه موضوع و محمول در مفهوم متحد باشند و اختلافشان اعبترای باشد مانند انسان و حیوان ناطق
5 – اتحاد وجودی : و آن عبارت است از اینكه دو چیز در مفهوم مختلف باشند ولی رد وجود اتحاد داشته باشند نظیر اسنان و ضاحك
علامه طباطبائی بر اساس نوع اتحاد ( مورد چهارم و پنجم ) حمل را بر دو قسم تقسیم كرده می فرماید :
احدها ان یتحدا الموضوع و المحمول مفهوماً و ماهیه ً و یختلقفا بنوع من الاعتبار كالا‌ختلاف بالا جمال و التفصیل فی قولنا الانسان حیوان ناطق فان الحدعین المجد ود مفهوماً‌و انحا یختلفان بالا جمال و التفصیل و كالا ختلاف بغرض انسلاب الشی عن نفسه فیغایر نفسه نفسه ثم یحمل علی نفسه لوفع توهم المغایره فیقال الانسان انسان و یسمی اهذا الحمل به (( الحمل الذاتی الاولی ))
و نمانیهما ان یختلف امران مفهوماً و یتحدا وجوداً كقولنا (( لانسان ضاحك )) و زید قائم )) و یسمی هذا الحمل به (( لحمل اشایع الصناعی ))
بنابر این حمل بر دو گونه است 1 – حمل اولی ذاتی و آن هنگامی است كه موضوع و محمول مفهوماً و ماهیه متحد باشند .
ولی اختلاف بین آنها اختلاف حقیقی نیست بلكه اعتباری است مانند اینكه بگوئیم (( الانسان حیوان ناطق )) كه اختلاف بین موضوع و محمول به اجمال و تفصیل و به نوعی از اعتبار است .
2 – حمل شایع صناعی : و آن هنگامی است كه موضوع و محمول مفهوماً مختلف هستند ولی رد وجود و مصداق با هم اتحاد دارند مانند اینكه بگوئیم (( الانسان ضاحك ))
برای حمل شایع صناعی انقساماتی هست از جمله تقسیم آن به حمل مواطاه ( حمل هوهو ) و حمل اشتقاق ( حمل دی هو ) و تقسیم آن به حمل بنی و حمل غیر بتی و نیز تقسیم آن به حمل بسیط و حمل مركب
كاربرد اصطلاح حمل اولی و حمل شایع در علم اصول
از جمله مباحث الفاظ در علم اصول مبحث صیح و اعم است و اینكه الفاظ و اسامی عبادات برای صحیح وضع شده اند یا برای اعم و در ضمن این بحث مسائل متعددی مورد بررسی و دقت نظر اصولیون قرار گرفته است یكی از مسائل مورد نظر و اختلاف اصولیون این است كه آیا در بین افراد صحیح یك عبادت یا معامله میتوان جامعی فرض كرد كه مسمی و متقلق آن عمل بعادی یا غیر عبادی واقع شود یا اینكه فرض چنین جامعی ممكن نیست .
برخی معتقدند كه می توان چنین جامعی را از ناحیه معلول و یا ناحیه علت فرض كرد محقق نائینی در این باره می فرماید .
قدقیل انه یمكن فرض الجامع بین الافراد لصحیحی و علی وجه یكون هوالسمی غایته انه لایمكن الاشاره الیه تفصیلاً بل یشار الیه بوجه ما اما من ناحیه المعولول و اما من ناحیه العله ای اما من ناحیه الاجر و الثواب المترتب علی افراد الصلوه الحیحه او من نناحیه المصاح و المفاسد التی اقتضت الامربها
در واقع این گروه می خواهند با توجه به وحدت اثر ( یعی ثواب و پاداش مترتب ب فعل ) وحدت موثر را استباط كنند و یا ا ینكه از ناحیه علل و ملاكات احكام چنین وحدت و جامعی را استنباط كنند لكن مصنف هیچكدام از دو رویه را برای فرض جامع بین افراد صحیح یك امر عبادی یا غیر عبادی نمی پذیرد آنگاه برای استدلال در رد حالت دوم یعنی فرض جامع واحد از ناحیه علل به تفصیل و تحلیل بحث می پردازد و در این خصوص می فرماید اگر مقصود و ثواب مترتب بود فعل اختیاری از نوع ترتب معلول بر علتش باشد و واسطه ای هم بین آنها قرار نداشته با شد می توان ادعا كرد كه اراده فاعل به آن اثر تعلق گرفته است درست به همانگونه كه اراده او به فعل اختیاری یعنی سبب حصول اثر قرار گرفته است زیرا بدیهی است كه اثر مسبب تولیدی فعل است و هر چیز كه اینگونه باشد تعلق اراده فاعل به آن صحیح خواهد بود بنابر این هر گاه نسبه اثر به فعل اختیاری نسبت معلول به علت نامه باشد و یا به جز اخیر از علت نامه باشد تعلق اراده فاعل به آن صحیح نیست زیرا از تحت قردت وو اختیار او خارج است و لذا محقق نائینی در تبیین این مساله و تنقیح و تشریح موضوع می فرماید :
فان كان الاثر المقصود مترتباً علی الفعل الاختیاری ترتب المعلول علی علته من دون ان یكون هناك واسطه اصلاً امكن تعلق الاراده الفاعل به نحو تعلق ارادته بالفعل الاختیاری الذی هوالسبب لحصول ذالك الاثر بداهه ان الاثرذ یكون مبباً تولید یاً للفعل و ما من شانه ذالك یصح تعلق اراده الفاعل به لان قردته علی السبب عین قدرته علی المسبب و یكون تعلق الاذاده بكل منهما عین تعلق الاراده بالاخر و یصح حمل احدهماعلی الاخر نحوالحمل اشایع الصناعی
فیقال : (( الالقافی النار احراق و اذ لاانفكاك بینهما فی الوجود و هذا الحمل و ان لم یكن حملاً شایعاً صناعیاً بالعنایه الاولیه لان ضابط الحمل الصناعی هوالاتحادفی الوجود و لایمكن اتحاد الوجود بین العله و المعول الا انه لمالم یكن الا نفكاك بینهما فی الوجود و كان المعول من رشحات وجود العله صح الحمل بهنده العنایه .
از جمله موارد استعمال حمل شایع و حمل اولی در علم اصول مبحث حقیقت و مجاز است اصولیون برای تشخیص معنای حقیقی از مجازی علائمی را ذكر كرده اند از جمله این علائم تبارد صحت حمل اطراد و اموری مانند اینهااست بعضی از اصولیون صحت حمل را بعنوان یكی از علائم حقیقت نمی پذیرند حضرت امام خمینی از جمله كسانی است كه صحت حمل را بعنوان علامه معنای حقیقی رد كرده و در این باره می فرماید :
و التحقیق : ان صحه المحل لاتكون علامهً لاالاولی مذه و لاالشایع لان الاستشها د اما ان یكون بصحته عنده اوعنده غیره فعلی الاول : یتوقف التصدیق بصحه الحمل علی التصدیق بكون ا للفظ بما له من المعنی الاتكازی متحداً‌مع المعنی المشكوك فیه و مع هذا لایبقی شك و حتی یرفع بصحه الحمل .
و بعباره اخری ان التصدیق بصحه الحمل الا ولی یتوقف علی العلم باتحاد المعنی مع اللفظ بماله من المعنی الاتكازی مفهوماً و هذا عینی التصدیق بوضع اللفظ للمعنی فلامجال لتاثیر صحه الحمل فی رفع الشك .
و علی الثانی : فلایمكن الكشف عن كونه حملاً اولیتاً الامع تصریح الغیربه فیرجع الی تنصیص اهل اللسان لاصحه الحمل اوالعلم بوحده المفهومین فعاد المخدور السابق .
و اما الحمل الشایع فلما كان علی قسمین بالذات و بالعرض فمع التردید بینهما لایمكن الكشف و مع التمیز عاد المخدور المنقدم فان العالم بان الحمل باذات عالم بالوضع للطبیعه المحموله قبل الحمل .
بنابر این حضرت امام خمینی با یك استدلال بسیرا زیبا و محكم اثبات می كند كه صحت حمل چه اینكه حمل از نوع اول ذاتی باشد یا از نوع شایع صناعی نمی تواند دلیلی بر حقیقت بودن معنا باشد .

قیمت فایل فقط 9,000 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر , انواع جوهر , اقسام جوهر , جوهر , تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر , دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر , تحقیق , مقاله , پژوهش , پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


azam
Google
About 108,000 results (0.70 seconds)
Search Results
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر - فروش پایان نامه، پروپزال و ...
payannamenik.filenab.com/product-53047-335.aspx
Translate this page
1 day ago - تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر ملاهادی سبزواری در اقسام جوهر می نویسد : وجوهر كان محل جوهر هیولی اوحل به من صور و جوهر لیس بذاك و بذا ان فسهمار كب ...
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر - خرید پستی با فروشگاه ...
drhamidrohani.saharstore.ir/page-32377.html
Translate this page
Mar 5, 2016 - تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر علامه طباطبائي نيز در اقسام جوهر مي نويسد : قسموا الجوهر – تقسيما اوليا – الي خمسه اقسام الماده و الصوره و الجسم و.
You visited this page on 4/15/16.
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر یکشنبه 29 فروردین 1395
maghalenab.rozblog.com/.../-تحقیق-در-مورد-انواع-و-ا...
Translate this page
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر دسته: علوم اجتماعی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 157 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 64 عرض ماهینی است كه اگر…, تحقیق ...
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر | جدید ترین مطلب
tazetarinha.me-fun.ir/page-207700.html
Translate this page
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر ملاهادی سبزواری در اقسام جوهر می نویسد : وجوهر كان محل جوهر هیولی اوحل به من صور و جوهر لیس بذاك و بذا ان فسهمار كب جسما اخذا و دونه نفس ...
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر | Filepark
filepark.ir/26554-تحقیق-در-مورد-انواع-و-اقسام-جوهر
Translate this page
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر علامه طباطبائي نيز در اقسام جوهر مي نويسد : قسموا الجوهر – تقسيما اوليا – الي خمسه اقسام الماده و الصوره و الجسم و.
بررسی مفهوم جوهر در فلسفه ارسطو و ابن سینا - پژوهشگاه علوم ...
ganj.irandoc.ac.ir/articles/511310
Translate this page
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اصفهان - دانشکده ادبیات و علوم انسانی . ... هدف از تحقیق بیان نظریات- ارسطو و ابن سینا درباره مفهوم جوهر و انواع و اقسام آن و ...
دانلود رایگان تحقیق در مورد جوهر و اقسام
birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId....
Translate this page
Feb 5, 2016 - دانلود تحقیق و مقاله های اینترنتی navbits_sep ... هر یک از چاپگرها ( از چاپگرهای جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارای طراحی ... چاپگر ها انواع و اقسام ...
جوهر در فلسفه اسلامی - ویکی فقه
www.wikifeqh.ir/جوهر_در_فلسفه_اسلامی
Translate this page
۳) هر چیزی‌ که‌ ماهیت هر شیئی‌ از انواع‌ همه مقولات‌، خواه‌ جوهر و خواه‌ اعراض‌، را تعریف‌ می‌کند. ... بنا بر گفته ابن‌سینا همه اقسام‌ جواهر در این‌ خاصه‌ که‌ «موجودٌ لا فی‌ موضوع‌» است‌ ...
دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر - 0y0
www.0y0.ir › فارس فایل
Translate this page
دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر ... Tweet · Pin It. Tags:wordدانلود, اقسام, اقسام جوهر, انواع, انواع جوهر, بررسی جوهر, پروژه, تحقیق, جوهر, دانلود تحقیق, در, مورد, و ...
تحقیق در مورد اقلیدس - تبلیغات متنی
vip35.ir/tag/تحقیق+در+مورد+اقلیدس.html
Translate this page
تحقيق در مورد انواع و اقسام جوهر عرض ماهینی است كه اگر در خارج موجود شود وجودش در موضوعی است كه بی نیاز از آن می باشد مانند سفیدی سیاهی شجاعت دوری و نزدیكی هر یك ...
تحقیق در مورد صفات سلبيه و ثبوتيه - تبلیغات متنی
vip35.ir/.../تحقیق+در+مورد+صفات+سلبيه+و+ثبوت...
Translate this page
تحقيق در مورد انواع و اقسام جوهر عرض ماهینی است كه اگر در خارج موجود شود وجودش در موضوعی است كه بی نیاز از آن می باشد مانند سفیدی سیاهی شجاعت دوری و نزدیكی هر یك ...
دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر - میهن وب نگار
mihanwebnegar.ir/.../دانلود-تحقیق-در-مورد-انواع-و-اق...
Translate this page
Mar 11, 2016 - دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر ... برچسب زده شده با :wordدانلود اقسام اقسام جوهر انواع انواع جوهر بررسی جوهر پروژه تحقیق جوهر دانلود تحقیق در ...
جوهر - مقالات
shahrudi.parsiblog.com/Posts/246/جوهر/
Translate this page
اقسام جوهر عبارتند از جوهر عقلانی ، نفسانی ، مادی و صورت ، جسمانی و مثالی . ... موضوع من دراین تحقیق در مورد جوهر می باشد که پس از ارائه ی تعریفی درمورد جوهر اقسام ... که هرگاه در خارج موجود باشد قائم به خود است و ارسطو و اتباعش انواع اولیه جوهر را پنج ...
دانلود مقاله در مورد چاپگر و پرینتر
www.downloadarticle.ir › مقالات کامپیوتری
Translate this page
کاربران از چاپگر برای چاپ اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند. چاپگرها انواع و اقسام مختلفی دارند از قبیل جوهر افشان، تک رنگ و لیزری رنگی که هر کدام از این مدل ها ...
دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر - modern library ...
modlib.ir/.../دانلود-تحقیق-در-مورد-انواع-و-اقسام-جوهر....
Translate this page
دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر. Posted on مارس 5, 2016 by. دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر. این فایل در قالب فرمت word قابل ویرایش ، آماده پرینت و ...
جوهر و عرض بر چند قسم هستند؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام ... - 1
www.islamquest.net › ... › فلسفه › هستی شناسی
Translate this page
این عقیده حکماى مشّا در مورد تعداد مقولات بود و مدرکشان هم استقرا است. ... کد سایت fa34636 کد بایگانی 41922 نمایه انواع جوهر و عرض ... برچسب جوهر|عرض|اقسام|مقولات نه‌گانه|عرض مفارق|عرض غیر مفارق ..... فعال در تحقیق، پژوهش و پاسخگویی اسلامی.
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر - لینکدونی
up.11skin.ir/تحقیق-در-مورد-انواع-و-اقسام-جوهر.html
Translate this page
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهرملاهادي سبزواري در اقسام جوهر مي نويسد : وجوهر كان محل جوهر هيولي اوحل به من صور.
زرفایل بایگانی - صفحه 9 از 32 - realclick
www.realclick.ir/file-category/زرفایل/page/9/
Translate this page
تحقیق در مورد اندیشگاه ها تاریخچه اندیشگاه ها: در اندیشگاه ها فعالیت هایی نظیر، اطمینان ... تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر علامه طباطبائي نيز در اقسام جوهر مي نويسد ...
کتاب شفا - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../کتاب_ش...
Translate this pagePersian Wikipedia
بوطیقا یا شعر که در آن از تعریف شعر، انواع صنعت‌های شعری، اغراض کلی شعرا، مناسبت تعداد ابیات با اغراض و. ... مقاله دوم، از جوهر و اقسام آن، جوهر جسمانی و. ... مقاله سوم، مباحثی در مورد وضعیت مقولات نه‌گانه و عرضیت آنها و واحد و تحقیق واحد و کثیر و ...
گامهای فلسفی - \" حركت جوهري از ديدگاه ملاصدرا \"
www.m-phlsph.blogfa.com/post-26.aspx
Translate this page
درباره انواع جواهر مادی و مجرد، اختلافاتی در میان فلاسفه وجود دارد: پیروان مشایین، ... ارسطو اقسام عرض را نه دانسته است که عبارتند از کم و کیف و. ..... در این تحقیق سعی بر این است که مسائل مذکور تا حدودی در رابطه باحرکت جوهری مورد بررسی قرارگیرد.
مقا له ای کامل در مورد چاپگر - رامین حاجبی
wwwreymen-h18bg.persianblog.ir/post/59/
Translate this page
هر یک از چاپگرها ( از چاپگرهای جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارای طراحی ... چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم. چاپگرهای ...
دانلود مقاله بررسی هنر و انواع آن - فارس فایل
farsfile.ir/product/.../دانلود-مقاله-بررسی-هنر-و-انواع-آ...
Translate this page
دانلود تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر قیمت: 9,000 تومان ... دانلود مقاله هنر و انواع آن ... مي بايست چيزي در جوهر و گوهر آدمي باشد كه هنر از آن سرچشمه گرفته و ظهور كرده ...
چگونگی آفرینش جن ( همه چیز در مورد جن ها ) - تالاب
www.talab.ir/.../the-creation-of-jen-s-all-about-fairies....
Translate this page
جن نوعی از انواع عالم است که آن را به این خاطر جن گویند که از چشم‌ها پوشیده است. ..... بررسی‌های ما در این تحقیق نشان می‌دهد که جن را باید از اقسام جوهر «نفس» دانست زیرا ...
اقسام جوهر - پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت
www.hawzah.net/fa/Book/View/45239/.../اقسام-جوهر
Translate this page
مثلا « حجم » را به انواع مختلفه کره و استوانه و مکعب و مخروط و منشور و همچنین « سطح » را ... و با اعتماد به این حقیقت ، گذشتگان فلاسفه اقسام زیرین را برای مهیت جوهر ...
جوهر - دانشنامه جهان اسلام
rch.ac.ir/article/Details?id=7682
پرسش‌ و تحقیق‌ در باره جوهر برای‌ متفکران‌ پیش‌ از ارسطو، اما نه‌ با صراحت‌ و .... ۳) هر چیزی‌ که‌ ماهیت‌ هر شیئی‌ از انواع‌ همه مقولات‌، خواه‌ جوهر و خواه‌ اعراض‌، را تعریف‌ می‌کند. ... چون‌ لا فی‌ موضوع‌ بودنِ بالفعل‌ در خارج‌، مقوّم‌ ماهیت‌ و ذات‌ هیچ‌یک‌ از اقسام‌ جواهر نیست‌.
مورد بایگانی - صفحه 3 از 37 - کتابخانه|بانک جامع مقالات ...
lib.inplanet.ir/product/tag/مورد/page/3
Translate this page
تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر. ملاهادي سبزواري در اقسام جوهر مي نويسد :وجوهر كان محل جوهر هيولي اوحل به من صور و جوهر ليس بذاك و بذا ان فسهمار كب جسما اخذاو دونه نفس ...
مقاله انواع چاپگر
bankmaghaleh.ir/مقاله-انواع-چاپگر/
Translate this page
چاپگرهای جوهر افشان ، لیزری تک رنگ و لیزری رنگی ، سه گروه عمده از چاپگرهای موجود ... چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم. ... برچسب ها : انواع چاپگر, تحقیق انواع چاپگر, تحقیق در مورد انواع چاپگر, دانلود مقاله ...
جوهر - راسخون
rasekhoon.net › ... › فلسفه › اصطلاح شناسی فلسفی
Translate this page
Sep 21, 2014 - مسئله ي جوهر در ميان دانشوران مسلمان مورد بحث ها و گفت وگوهاي ژرف و گسترده اي واقع شد. ... جوهر جنس الاجناس و جنس عالي اقسام و انواع خود است. 2. ..... ابن ميمون، موسي بن ميمون، ‌دلالة الحائرين، ‌تحقيق حسين آتاباي، ‌آنكارا، [ بي تا ].
انواع چاپگر ( پرینتر) - تحقیق مقاله مطلب
www.wikipedia-org.blogsky.com/1390/03/.../post-514...
Translate this page
May 24, 2011 - انواع چاپگر ( پرینتر) - تحقیق مقاله مطلب - در مورد دانشنامه فارسی - نت سرا. ... هر یک از چاپگرها ( از چاپگرهای جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارای طراحی ... چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم.
تحقیق درباره انواع چاپگر - بانک مقالات فارسی
papersky.ir/download/tag/تحقیق-درباره-انواع-چاپگر/
Translate this page
چاپگرهای جوهر افشان،لیزری تک رنگ و لیزری رنگی ، سه گروه عمده از چاپگرهای موجود‎ ... چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم.
جوهر و عرض از نظر فلاسفه مسلمان - جستجو در پایان نامه های ...
thesis.um.ac.ir/moreinfo-54799-pg-1.html
Translate this page
فلاسفه درباره جوهر وعرض از نظر اقسام و انواع نظرات متفاوتی دارند، درباره اقسام جوهر ... جسم، عقل و نفس می باشند و در انواع عرض همان نه قسم بودن آن مورد تائید می باشند.
همه «ماده‌های مخدر» را بشناسید - شفاف
shafaf.ir/fa/news/133544/همه-ماده‌های-مخدر-را-بشناسید
Translate this page
Aug 23, 2012 - این ماده مخدر در بسته‌هایی سبز رنگ و با طعم انواع میوه‌ها به مردم خصوصاً جوانان عرضه می‌شود. ... برای ساعات طولانی و تخلیه انرژی بدون وقفه با انجام حرکات موزون مورد توجه قرار گرفته است. ... «تینر»، «ید»، «اسید کلریدریک» یا‌‌ همان «جوهر نمک» و «فسفر قرمز» تولید می‌شود. ... افرین اما بیشتر درباره اینا تحقیق کنید.
عرض
www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...
Translate this page
[1] اما در اصطلاح فلاسفه عرض در مقابل جوهر بوده و طبق تعریف مشهور عبارت است از: ... 2- قول میرداماد: عرض مانند جوهر مقوله و جنس عالی است و اقسام نُه گانه فوق، انواع عرض می‌باشند. ... در حالی که در مورد عرض چنین پرسشی وجود ندارد. ... سازمان تبلیغات، ج2، ص 182 و چ دوم، 1366، تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، 1363، ص 187. [5] .
اقسام جوهر - مبانی فلسفه اسلامی نسخه متنی
library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/92755/62
Translate this page
اقسام جوهر از لابه لاى مباحث گذشته به دست آمد كه جوهر بر پنج قسم است: 1. عقل; 2. نفس; 3. جسم; 4. هيولي§; 5. صورت. 1. (عقل) جوهرى است كه در وجود خود مستقل بوده و در ...
بحث و تبادل نظر در مورد انواع عطر و ادکلن [بایگانی
upciran.ir/.../بحث_و_تبادل_نظر_در_مورد_انواع_عطر_...
Translate this page
بحث و تبادل نظر در مورد انواع عطر و ادکلن [بایگانی ... بحث و تبادل نظر در مورد انواع عطر و .... تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر; جستجو. تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر.
SID.ir | اقسام جوهر از نظر صدرالمتالهين
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=88285
Translate this page
by مصطفوي زهرا
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی اقسام جوهر از نظر صدرالمتالهين. ... عنوان نشریه: مجله دانشكده ادبيات و علوم انساني اصفهان (مطالعات و پژوهش هاي دانشکده ادبيات ...
علیرضا اطمینان - ملاحظاتی درباره ی بحث حرکت جوهری
aretminan.blogfa.com/post/27
Translate this page
علیرضا اطمینان - ملاحظاتی درباره ی بحث حرکت جوهری - این وبلاگ محتوی مقالات ... جوهر که جنس عالی و مقوله ی خاصی است که دارای انواع و اقسام پنجگانه است: 1- جوهر ...
| اخبار ایران و جهان
aivj.ir/
Translate this page
... افزار بازار · پاورپوینت باران · تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر · تحقیق در مورد امپراطوری روم · تحقیق در مورد اندیشگاه ها · نگهداری نادرست سیب زمینی سرطان زاست ...
: کامپیوتر - دانشنامه رشد
danesh.roshd.ir/.../mavara-view_forum_threads2.php?...
Translate this page
Oct 14, 2015 - کاربران از چاپگر برای چاپ اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند. چاپگرها انواع و اقسام مختلفی دارند از قبیل جوهر افشان، تک رنگ و لیزری رنگی که ...
[PDF]ﻧﻈﺮﯾﻪ ارﺳﻄﻮ درﺑﺎره ﻣﻌﺎﻧﯽ « ﻣﻮﺟﻮد » اﻗﺴﺎم و اﻧﺤﺎی
www.ensani.ir/storage/Files/20101120105227-82.pdf
Translate this page
٥٨. ﻧﻈﺮﯾﻪ ارﺳﻄﻮ درﺑﺎره ﻣﻌﺎﻧﯽ. اﻗﺴﺎم و اﻧﺤﺎی. « ﻣﻮﺟﻮد. » ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻓﻨﺎ. -. ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺄت ﻋﻠﻤﯽ. ﭼﮑﯿﺪه. ارﺳﻄﻮ ﺑﺮای. « ﻣﻮﺟﻮد. » ﻣﻌﺎﻧﯽ ﯾﺎ ﺑﻪ ... ﻣﻘﻮﻻت، ﺟﻮﻫﺮ، ﺗﺸﺎﺑﻪ، وﺣﺪت ﺗﺸﺎﺑﻪ، اﺷﺘﺮاک ﻟﻔﻈﯽ، اﺷﺘﺮاک ﻣﻌﻨﻮی، ﻣﺘﻮاﻃﯽ. اﻧﺪﯾﺸﻪ ارﺳﻄﻮ، ﺑﻨﯿﺎن ... ﻣﺨﺘﻠﻒ را ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﻨﺪ و ﻧﺸﺎن دﻫﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ درﺑﺎره ﺗﻤﺎم ﻣﻮﺟﻮات ﺑﺮﻏﻢ ﺗﻔﺎوت. ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺟـﻨﺲ آﻧﻬـﺎ ...... ﺷﻮد، ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺣﻤﻞ ﺟﻨﺲ ﺑﺮ اﻧﻮاع ﺧﻮد ﮐﻪ ﺑﻪ ﺗﻮاﻃﻮء و ﯾﮑﺴﺎن ﺻﻮرت. ﻣﯽ. ﮔﯿﺮد، ﭼﻨﺎﻧﮑﻪ در ...
فایل های دسته بندی فلسفه و منطق - زرفایل
www.zarfile.com/group/1332/فلسفه-و-منطق
Translate this page
دانلود جدیدترین مقالات و پایان نامه های رشته فلسفه و منطق. ... فلسفه و منطق. پایان نامه رشته فلسفه در مورد فاهمه بشریت خرید ... تحقیق در مورد انواع و اقسام جوهر خرید ...
بررسی انتقادی نظریه حرکت جوهری ملاصدرا
pms.journals.pnu.ac.ir/article_326_0.html
Translate this page
by AR Azhdar
این مقاله در صدد است نظریه حرکت جوهری ملاصدرا را مورد واکاوی قرار داده و انتقادات پیرامون آن را در حوزه دلایل، لوازم و آثار، آشکار ... این تحقیق درصدد است با بررسی دلایل و تبیین‌های اصحاب حکمت متعالیه (به ویژه آخوند) درخصوص این نظریه و .... پس امکان تحقق انواع جوهری تا بی نهایت وجود دارد و این محال است. ..... حرکت و استیفای اقسام آن.
دانلود مقاله آشنایی با چاپگر ها و انواع و ویژگی های آنها
mag-iran.com/دانلود-مقاله-آشنایی-با-چاپگر-ها-و-انواع....
Translate this page
چاپگرهای جوهر افشان،لیزری تک رنگ و لیزری رنگی ، سه گروه عمده از چاپگرهای موجود ... چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم. ... می شود و روی کاغذ پاشیده می شود بدین ترتیب شکل مورد نظر روی کاغذ نقش می بندد.
مقالات فلسفی/جلد سه - ویکی مطهر
wikimotahar.islamicdoc.org/index.php/مقالات.../جلد_...
Translate this page
اقسام سلوک عقلی فلسفی از نظر ملا صدرا صفحه 24. نظر ابن سهلان ساوجی و ... دیدگاه ارسطو , بوعلی, شیخ اشراق , ملاصدرا و میرداماد در مورد نظریه مثل افلاطونی صفحه 29 .... اثبات حرکت جوهری توسط ملا صدرا و تاثیر آن در تحول فلسفه صفحه 99-106 ... چگونگی روابط ثابت با متغیر از دیدگاه فلسفه ملا صدرا ( انواع رابطه ها ) صفحه 104.
ارسطو و مساله جوهر
nameh-i-hikmat.journals.isu.ac.ir/article_1208_292.html
Translate this page
پس از آن خواهیم کوشید رأی ارسطو در باب مسأله جوهر، دومعنایی که وی از جوهر ارائه ... ارسطو[6] این مسئله را در برخی کتب و رساله های خود مورد بحث و بررسی قرار داد. ... به تعبیر دیگر، برای حل مشکل مزبور چاره ای جز آن ندید که بین اقسام دگرگونی فرق قائل شود. ... به نظر وی در این انواع دگرگونی، چیزی که دستخوش تغّیر و دگرگونی است از ...
كليات خمس | پرشین مقاله
persianmaghale.com/كليات-خمس/
Translate this page
و گاهی در مورد افرادی که متفق الحقیقه نیستند سؤال می‌کند و می‌گوید زید و حمار و بقر چه ... عدد می باشند که عبارت‌اند از : جوهر، کم، کیف، أین، متی، جده ، إضافه ،فعل، انفال و وضع ... در بخش‌های گذشته اقسام أنواع و اندراج هم کدام تحت اجناس گفته شد اکنون می ...
سيرى در انديشه هاى علم النفسى ارسطو، ابن سينا و دكارت ...
marifat.nashriyat.ir › معرفت شماره 155- آبان 1389
Translate this page
Aug 30, 2010 - ارسطو در ابتداى تحقيق خود درباره نفس اذعان مى كند كه معرفت متقين در باب .... ارسطو نفس را يكى از اقسام جوهر معين صورت مى انگارد كه در بدن حلول كرده و به ... واحدى ندارد و بايد در مورد هريك از اين انواع به اختصاص سخن گفته شود و اين ...
الف) تأملي بر مفهوم و اقسام قانون و قانون در نظام اسلامي
www.majlesekhobregan.ir/fa/publications/.../06.htm
Translate this page
ج) جايگاه انواع قوانين در نظام اسلامي؛. د) رابطه قانون و ... مي گردد، تفاوت جوهري و اساسي دارد، در اين جا تأكيد مي گردد كه در جامعه اسلامي مفهوم قانون خود ... (ولايي) قابل بحث اند كه ارتباط حكم حكومتي با قوانين فوق در قسمت هاي آينده مورد بررسي قرار مي گيرد.
مقاله در مورد آشنایی با چاپگرها و خصوصیت های آنها برای رشته ...
www.iran-forum.ir/thread-119901.html
Translate this page
هر یک از چاپگرها ( از چاپگرهای جوهر افشان تا چاپگرهای لیزری ) دارای طراحی ... چاپگر ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که به بررسی چند نمونه از آنها می پردازیم.
راهنمای جامع خرید پرینتر جوهرافشان +تصاویر - بازار خبر
www.bazarkhabar.ir/News.aspx?ID=79254
Translate this page
Aug 5, 2014 - انواع جوهر در حال حاضر دو نوع جوهر به صورت متداول در پرینترهای جوهری ... این در این مورد باید در مورد قیمت کارتریج پرینتر مورد نظر خود تحقیق کنید ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 620
  • باردید دیروز : 254
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,868
  • بازدید ماه : 7,873
  • بازدید سال : 99,628
  • بازدید کلی : 1,954,562