loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 198 شنبه 01 خرداد 1395 نظرات (0)

گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو

گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو دسته: فنی و مهندسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 170 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 76

گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو در 76 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

فهرست

عنوان                                                                                                              صفحه

تاریخچه شركت پاكشو.......................................................................................... 3

مو و لزوم استفاده از شامپوها............................................................................. 4

شامپو و انواع آن................................................................................................... 7

دترجنت‌ها (سورفكتانت‌ها) و انواع آن................................................................... 9

تری اتانول آمین لوریل سولفات............................................................................ 17

سولفوساكسیناتها.................................................................................................. 17

فتی اسید آلكانول آمید........................................................................................... 18

ایمیدازولین‌ها......................................................................................................... 19

بتائین‌ها.................................................................................................................. 20

عوامل حالت دهنده مو........................................................................................... 21

محافظت كننده‌ها.................................................................................................... 22

عوامل شفاف كننده................................................................................................ 23

عوامل غلظت دهنده................................................................................................ 24

افزودینهای كه به پایداری شامپو كمك می‌كنند..................................................... 25

كف......................................................................................................................... 25

مواد اولیة شامپو و كنترل كیفیت آنها................................................................... 26

آب و كنترل كیفیت آن............................................................................................ 37

فرمولاسیون دو نوع شامپو و مایع دستشویی...................................................... 41

مراحل ساخت شامپو............................................................................................. 43

كنترل كیفیت محصول............................................................................................ 45

روشهای اصلاح محصول...................................................................................... 49

نرم كننده‌های لباس............................................................................................... 50        

سفیدكننده‌ها ......................................................................................................... 52

مایع ظرفشویی....................................................................................................... 55

جرم گیر................................................................................................................ 58

شیشه شوی........................................................................................................... 60

نرم كنندة موی سر................................................................................................ 62

میكروبیولوژی....................................................................................................... 63

مقالات

 

 

ساختار،‌ عملكرد و تأثیرات محیطی الكیل بنزن سولفونات خطی:

مقدمه:

زمانی كه دنیا در حال جنگ بود پیشرفت صنعت پتروشیمی بر روی تولید سوخت به خصوص  سوخت هوانوردی متمركز شده بود.

در نتیجه بهبود ساختار پروین به وسیلة تولید تریمر و تترامر آن منجر به تولید اولفین‌ها و پارافین‌ها با شاخه‌های زیاد شد و همچنین تركیبات اكتان مورد توجه قرار گرفت. از طرفی سولفوناسیون آلكیل‌ها منجر به تولید یك شویندة سنتزی با خواص عالی شد. هر قدر تعداد شاخه‌های بیشتری به آن متصل می‌شد پایداری شیمیایی آن در چرخة تولید بیشتر می‌شد ولی كف آن در پسابها باقی می‌ماند.

آنها به زودی از روی مطالعات اخیر بر روی تجزیه زیستی آن دریافتند كه اگر چه این ساختار خواص پاك كنندگی خوبی دارد ولی قادر نیست به سرعت در طبیعت تجزیه شود. پس از آزمایشاتی كه محققان انجام دادند، مشخص شد الكیل‌های خطی مانند فتی اسیدها قادرند به راحتی تجزیه شوند. از آن پس LABS را به عنوان یك مادة فعال در سطح وارد عرضه تجاری شد. به طوریكه تولید سالانه آمریكا، ژاپن و اروپای غربی تقریباً 7/1 میلیون تن است و تولیدات چند كشور در سال 1989 در جدول 1 آمده است. مطالعات كسترده‌ای بر رویLAS و رفتار تجزیه پذیری آن انجام شده و مشخص شد با مصرف امروزه در دنیا تأثیرات اكولوژیكی آن قابل كنترل است. تخمین زده می‌شود غلظت آن در فاضلاب كمتر از 35 درصد از مقدار كل استفاده آن می‌باشد. جابجایی LAS در فاضلابها 99- 95 درصد انجام می‌شود و در رسوب فاضلابها تقریباً 30 درصد از LAS تحت شرایط بی‌هوازی تجربه نشده باقی می‌ماند. به هر حال مقداری از LAS كه در خاكها رسوب می‌كند با نیم عمری حدود 3 تا 35 روز تجزیه می‌شود. شواهد نشان می‌دهد LAS در شرایط هوازی به طور كامل تجزیه می‌شود.

شیمی LAS و  LAB:

تفاوتهای LAB  در طول زنجیره كربن در فرآورده‌ نهایی و موقعیت حلقه بنزن نسبت به زنجیره كربن است.

جدول 2 پراكندگی زنجیر كربن در دو نوع ساختار مخلوط LAB را  نشان می‌دهد. یكی از آنها دارای زنجیر كوتاه شامل 10- 9 كربن و دیگری دارای زنجیر بلند با 13- 12 كربن است. در حالی كه LAS به طور متوسط زنجیر كربن آن 14- 10 كربن دارد.

در شكل 1 پیك اصلی در كروماتوگرام LAB مربوط به ایزومرفنیل است. توجه شود كه ایزومر 1-فنیل وجود ندارد كمترین پیك در كروماتورگرام كه توسط طیف سنجی GC و MS انجام شده مربوط به شاخة الكیل بنزن است. البته مطالب گفته شده به ریشة اصلی كه درتولید استفاده شد. بستگی دارد كه قابل جداسازی توسط تقطیر نیست بنابراین در فرآیند تولید LAB باید دقت كافی به عمل آید.

تولید آلكیل بنزن خطی:

LAB با آلكیلاسیون بنزن توسط كاتالیزور فریدل- كرافتس در حضور كلرید آلومینیوم و یا HF انجام می‌شود. آلكن‌های خطی از دهیدروژناسیون آلكانها به دست می‌آیند. شكل 2 نشان دهندة سه فرآیند تولید LAB است. همانطور كه در شكل می‌بینید دو فرآیند آلكیلاسیون توسط HF انجام شده ولی اكثر آلكیلاسیون‌ها در فرآورده‌های مایع به روش فریدل- كرافتس در حضور ALCL3 انجام می‌شود.

LAB كه تولید می‌شود یكسان نخواهد بود بلكه ایزومرهای مختلفی خواهد داشت. اگر از ALCL3 به عنوان كاتالیزور استفاده كنیم مقدار 30- 25 درصد ایزومر 2-فنیل و مقدار 22- 15 درصد ایزومرهای 3، 4،‌ 5، 6- فنیل تولید می‌شود.

جدول 3 آنالیز ایزومرهای مختلفی كه از الكیلاسیون بنزن با دو نوع كاتالیزور مختلف به دست آمده را نشان می‌دهد. كه تفاوت در تركیبات آنها تحت تأثیر خواص فرمولاسیون ALS در شوینده های مایع به خصوص حلالیت و وسكیوزیتة آنها است.

شیمی سولفوناسیون:

در سولفوناسیون یك تركیب آلی كه حاوی حلقة آروماتیك است اتم هیدروژن اسید سولفونیك در حلقه جانشین می‌شود. این واكنش در موقعیت اورتوو پارا اتقاق می‌افتد ولی درصد محصول پارا بیشتر خواهد بود.

به علت واكنشهای جانبی كه منجر به تولید محصولات فرعی نظیر سولفون‌ها و غیره می‌شود، هرگز راندمان 100 درصد  در این فرآیند نخواهیم داشت. البته تحت شرایط كنترل شده راندمان 98 درصد قابل دسترسی است.

در سولفوناسیون از سه ماده زیر می‌توان استفاده كرد:

1- سولفوتری اكساید

2-اولئوم

3-اسیدسولفوریك 98%

سولفاناسیون می‌تواند به صورت فرآیند Batch یا continuous انجام می‌شود.

عوامل زیر می تواند به روی فرآیند تأثیر گذار باشد:

-درجة سولفوناسیون

-دمای سولفوناسیون

-در فرآیند Batch زمان واكنش وزمان تماس مواد مهم است.

-زمان و دما درمرحلة جداسازی اسید.

همانطور كه در واكنش نشان داده شده وقتی از اسید سولفوریك برای سولفوناسیون استفاده می‌شود  آب تولید می‌شود كه باعث رقیق شدن محیط واكنش می‌شود و ممكن است باعث متوقف شدن واكنش قبل از كامل شدن آن شود. برای رفع این مشكل لازم است كه مواد را از مقدار تئوری آنها بیشتر استفاده كنیم بنابراین افزایش شدت شرایط سولفوناسیون باعث افزایش راندمان می‌شود ولی رنگ و بوی محصول تغییر خواهد كرد.

برای دستیابی به محتوای سولفات كمتر لازم است از مقدار اسیدسولفوریك كمتری استفاده شود. این موضوع هنگامی كه از سولفات در تولید پودرهای شوینده استفاده می‌شود اهمیت كمتری دارد زیرا سولفات سدیم تأثیر زیادی بر روی حلالیت دارد و پایداری حرارتی آن كم است. جدول 4 خلاصه‌ای از شرایط پیشنهادی برای سولفوناسیون ALB با تری اكسید سولفور، اولئوم  و اسید سولفوریك را بیان می‌كند.

محصولات جانبی سولفوناسیون، پیروسولفونیك اسید و سولفونیك انیدرید می‌باشد. این مواد در دمای زیر oC35 با  آلكیل اضافی تجزیه می‌شوند و به فرم اسیدسولفونیك كه رنگ محصول را تغییر خواهد داد، تبدیل می‌شود.

الكیل بنزن سولفونیك اسید در طی نگهداری كم كم پایداری خود ار از دست می‌دهد. تغییر رنگ، كاهش مواد آلی واكنش نداده و اسید سولفوریك آزاد نشانه‌ای از این ناپایداری است. بعضی از این واكنشها طی 24 ساعت انجام شده و بعضی تا 14 روز ادامه می‌یابد.

استفاده از تركیبی از طیف سنجی جرمی و SO2 fluorometry یك گروه دیگری از محصولات فرعی را مشخص كرد در فرآیند سولفوناسیون. این محصول فرعی سولفون است. این ماده بر اثر واكنش پیروسولفوریك اسید با آلكیل بنزن تولید می‌شود. آنها دریافتند كه مقدار زیاد سولفون تأثیر منفی بر روی حلالیت سولفونات سدیم دارد.

این تركیبات در عصارة پنتان حل شده در متانول قرار گرفته و به وسیله استفاده از HPLC و UV آنالیز شده‌اند كه نتایج آن در شكل 4 نشان داده شده است. شكل 5 نحوة تشكیل ایندرید وسولفون را نشان می‌دهد.


خواص فیزیكی LABS :

محتوای روغن آزاد در LABS تأثیر قابل توجهی بر خواص فیزیكی مانند ویسكوزیته و نقطة كدورت این ماده دارد. همچنین دریافتند كه فاكتور مشخص در این مورد مقدار سولفون در روغن آزاد است.

هر چه تعداد شاخه‌های آلیكل كمتر باشد در سولفوناسیون ویسكوزیته با افزایش نسبت SO3 بهLAB  افزایش می‌یابد. زیرا وجود این شاخه‌ها  ویسكوزیته محصول را كاهش می‌دهد.

خنثی سازی:

اسید سولفونیك موجود درمحصول باید قبل از مصرف در شوینده‌های پودری و یامایع خنثی شود. اگر چه سولفونات سدیم و یا كلسیم، منیزیم و آمونیوم در بعضی از محصولات خاص استفاده می‌شود. ابتدا مقدار خنثی سازی محاسبه می‌شود و سپس ماده داخل ستون خنثی سازی قرار می‌گیرد. اسید سولفونیك با سرعت هر چه بیشتر اضافه می‌شود هنگامی كه محلول سرد است عمل هم زدن را انجام می‌دهید در این مدت نباید اجازه دهید دما به oC55 برسد. خنثی سازی ممكن است 4 ساعت طول بكشد كه این زمان بستگی به مقدار اسید سولفوریك باقی مانده دارد.

طول زنجیر الكیل در خنثی سازی و وجود چهار شاخه‌‌ها تأثیر بسزایی در حلالیت، وسیكوزیته و كشش سطحی دارد. هنگامی كه خواص سولفونات سدیم و آلكانول آمین سولفانات ها را به هم مقایسه می‌كنیم هر چند وزن مولكولی آنها متفاوت است و با وجود این، 30 درصد مادة محلول سولفونات سدیم و 41 درصد ماده مؤثر محلول آلكانول آمین سولفونات بر اثر اسید سولفونیك موجود در LAB است كه زنجیر الكیل آن 13- 8 كربن دارد.

تأثیر مواد آلی و معدنی بر روی خوص فیزیكی LABS مطالعه شده است. آنها دریافتند كه hydration بیشترین تأثیر را روی حلالیت، وسیكوزیته و كشش سطحی و CMC دارد. مواد آنیونی باعث كاهش حلالیت نیز می‌شوند.

رابطة وسیكوزیته و دما:

وسیكوزیته LABS به طور قابل توجهی با تغییر دما، تغییر می‌كند. شكل 5 منحنی این تغییرات را نشان می‌دهد. زیر دمای oC20 وسیكوزیته خیلی تغییر نمی‌كند اما تا oC40 وسیكوزیته به شدت كاهش می‌یابد.

مهمترین خصوصیتی كه  از این شوینده انتظار می‌رود كف كنندگی و پایداری كف ایجاد شده است.

اسیدهای سولفونیك با وزن مولكولی متوسط كه زنجیر آن 12- 11 كربن دارد برای استفاده در مایع ظرفشویی كه حلالیت زیاد مورد انتظاراست توصیه می‌شود.

وجود یونها در آب سخت باعث كاهش قدرت شویندگی دترجنت می‌شود. یكی از یونها كلسیم است.

شكل 7 عملكرد LAS را در آب نرم و آب سخت نشان می‌دهد.


خواص سم‌شناسی و محیطی LABS و نمك‌های آن :

تحقیقات آزمایشگاهی بر روی LABS و سولفونات سدیم نشان می‌دهد كه تأثیر سمی حتی در مقادیر كم بر روی ماهیها دارد. بسیاری از محققان دریافتند كه اثر اسمیت این ماده با كوتاه شدن زنجیر اكیل كاهش می یابد. تجربه نشان می دهد در زیر آب‌ها، گنداب‌ها، آبراهه‌ها و فاضلاب‌ها قبل از اینكه این ماده با ماهیها برخورد كند، تجزیه می‌شود. نكتة جالب توجه سمیت این ماده پس از تجزیه شدن بر روی ماهیها است كه مطالعات نشان می دهد این مسمومیت 5-3 روز پس از تجزیه شدن LABS از بین می‌رود.

قدرت تجزیه پذیری زیستی:

مطالعات گسترده‌ای بر روی رفتار تجزیه پذیری LAS انجام شده است. شواهد نشان می‌دهد LAS تحت شرایط هوازی به طور كامل تجزیه می‌شود. در ابتدا زنجیره آلكیلی سپس سولفوكربوكسیلیك اسید با 5- 4 اتم كربن و بعد حلقه بنزن تجزیه می‌شود.

99- 95 درصد LAS داخل فاضلابها جابجا می‌شود و 30 درصد آن در رسوبات فاضلاب باقی می‌ماند. اگر چه LAS در شرایط بی‌هوازی به خوبی تجزیه نمی‌شود ولی به طور كلی LAS با نیم عمر حدود 35- 3 روز در طبیعت تجزیه می‌شود. در اروپای غربی به طور متوسط 5/2 گرم در روز از LAS استفاده می‌شود كه این مقدار 35% كمتر از مقدار تخمین استفاده كلی این محصول است با جمعیتی حدود 377 میلیون نفر. در رودخانه‌ها غلظت این ماده كمتر از 05/0 میلی‌گرم در لیتر است اگر چه در برخی از كشورها  میزان 2-1 میلی‌گرم در لیتر نیز گزارش شده است. در دهانة رودها و آبهای ساحلی غلظت این ماده بسیار كمتر حدود 008/0 میلی‌گرم در لیتر است اما نزدیك مخرج فاضلابها غلظت حدود 03/0 میلی‌گرم در لیتر است.

 

 

به نام خدا

شیمی، علم تركیبات و ساختار ماده است. شناخت خواص و نیروهای موجود در یك ماده باعث انتخاب صحیح و دقیق ما در برهمكنش مواد به منظور تولید فرآورده موردنظر می‌باشد. بدین منظور وجود شیمیست در مراحل مختلف تولید ضروری به نظر می رسد. برای تولید هر ماده لازم است، مواد اولیه آن به درستی انتخاب و سپس شرایط واكنش تعیین وبهینه سازی شود. در واحد R & D شركت پاكشو متخصصان دراین زمینه فعالیت می كنند. آنان برای جلب رضایت مصرف كنندگان معایب محصول را برطرف وتغییرات لازم را ایجاد می‌كنند. یكی از مهمترین قسمتها در روند تولید، تهیة مواد اولیة مورد نیاز كارخانه است. چرا كه كیفیت این مواد تأثیر مستقیم در كیفیت محصول خواهد داشت. بهتر است یك شیمیست افرادی را كه در این زمینه فعالیت دارند همراهی كند تا مواد خریداری شده ویژگیهای مورد نظر را داشته باشد. كلیة مواد اولیه و محصول نهایی تولید شده، درآزمایشگاه كنترل كیفیت مورد آزمایش قرار می‌گیرد. تمام این مواد باید خواص فیزیكی و شیمیایی ویژه ای كه برای آنها تعریف شده است را دارا باشند. بنابراین لازم است در این قسمت افراد كاملاً متخصص فعالیت كنند. همچنین آنان باید به انواع روشهای آزمایشگاه خصوصاً به اصول شیمی تجزیه تسلط كافی داشته باشند. در هنگام ساخت نیز نظارت یك كارشناس شیمی بر نحوة تولید، مقدار مواد و احیاناً مشكلات به وجود آمده در حین تولید لازم است. همچنین در نگهداری مواداولیه در انبارها باید دقت كافی به عمل آید زیرا برخی از مواد شرایط و زمان نگهداری خاصی دارند.

موارد ذكر شده كلیاتی را در فرآیند تولید بیان كرد اما در این مسیر جزئیات بیشتری وجود دارد كه هر یك به تنهایی اهمیت دارد و مسلماً وجود تجربة كاری تكمیل آن را هموار خواهد كرد.

 

 
   


قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , گزارش کاراموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , کاراموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , کارورزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , فرآورده‌های بهداشتی

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها

.

گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو

گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو دسته: فنی و مهندسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 170 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 76

گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو در 76 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

فهرست

عنوان                                                                                                              صفحه

تاریخچه شركت پاكشو.......................................................................................... 3

مو و لزوم استفاده از شامپوها............................................................................. 4

شامپو و انواع آن................................................................................................... 7

دترجنت‌ها (سورفكتانت‌ها) و انواع آن................................................................... 9

تری اتانول آمین لوریل سولفات............................................................................ 17

سولفوساكسیناتها.................................................................................................. 17

فتی اسید آلكانول آمید........................................................................................... 18

ایمیدازولین‌ها......................................................................................................... 19

بتائین‌ها.................................................................................................................. 20

عوامل حالت دهنده مو........................................................................................... 21

محافظت كننده‌ها.................................................................................................... 22

عوامل شفاف كننده................................................................................................ 23

عوامل غلظت دهنده................................................................................................ 24

افزودینهای كه به پایداری شامپو كمك می‌كنند..................................................... 25

كف......................................................................................................................... 25

مواد اولیة شامپو و كنترل كیفیت آنها................................................................... 26

آب و كنترل كیفیت آن............................................................................................ 37

فرمولاسیون دو نوع شامپو و مایع دستشویی...................................................... 41

مراحل ساخت شامپو............................................................................................. 43

كنترل كیفیت محصول............................................................................................ 45

روشهای اصلاح محصول...................................................................................... 49

نرم كننده‌های لباس............................................................................................... 50        

سفیدكننده‌ها ......................................................................................................... 52

مایع ظرفشویی....................................................................................................... 55

جرم گیر................................................................................................................ 58

شیشه شوی........................................................................................................... 60

نرم كنندة موی سر................................................................................................ 62

میكروبیولوژی....................................................................................................... 63

مقالات

 

 

ساختار،‌ عملكرد و تأثیرات محیطی الكیل بنزن سولفونات خطی:

مقدمه:

زمانی كه دنیا در حال جنگ بود پیشرفت صنعت پتروشیمی بر روی تولید سوخت به خصوص  سوخت هوانوردی متمركز شده بود.

در نتیجه بهبود ساختار پروین به وسیلة تولید تریمر و تترامر آن منجر به تولید اولفین‌ها و پارافین‌ها با شاخه‌های زیاد شد و همچنین تركیبات اكتان مورد توجه قرار گرفت. از طرفی سولفوناسیون آلكیل‌ها منجر به تولید یك شویندة سنتزی با خواص عالی شد. هر قدر تعداد شاخه‌های بیشتری به آن متصل می‌شد پایداری شیمیایی آن در چرخة تولید بیشتر می‌شد ولی كف آن در پسابها باقی می‌ماند.

آنها به زودی از روی مطالعات اخیر بر روی تجزیه زیستی آن دریافتند كه اگر چه این ساختار خواص پاك كنندگی خوبی دارد ولی قادر نیست به سرعت در طبیعت تجزیه شود. پس از آزمایشاتی كه محققان انجام دادند، مشخص شد الكیل‌های خطی مانند فتی اسیدها قادرند به راحتی تجزیه شوند. از آن پس LABS را به عنوان یك مادة فعال در سطح وارد عرضه تجاری شد. به طوریكه تولید سالانه آمریكا، ژاپن و اروپای غربی تقریباً 7/1 میلیون تن است و تولیدات چند كشور در سال 1989 در جدول 1 آمده است. مطالعات كسترده‌ای بر رویLAS و رفتار تجزیه پذیری آن انجام شده و مشخص شد با مصرف امروزه در دنیا تأثیرات اكولوژیكی آن قابل كنترل است. تخمین زده می‌شود غلظت آن در فاضلاب كمتر از 35 درصد از مقدار كل استفاده آن می‌باشد. جابجایی LAS در فاضلابها 99- 95 درصد انجام می‌شود و در رسوب فاضلابها تقریباً 30 درصد از LAS تحت شرایط بی‌هوازی تجربه نشده باقی می‌ماند. به هر حال مقداری از LAS كه در خاكها رسوب می‌كند با نیم عمری حدود 3 تا 35 روز تجزیه می‌شود. شواهد نشان می‌دهد LAS در شرایط هوازی به طور كامل تجزیه می‌شود.

شیمی LAS و  LAB:

تفاوتهای LAB  در طول زنجیره كربن در فرآورده‌ نهایی و موقعیت حلقه بنزن نسبت به زنجیره كربن است.

جدول 2 پراكندگی زنجیر كربن در دو نوع ساختار مخلوط LAB را  نشان می‌دهد. یكی از آنها دارای زنجیر كوتاه شامل 10- 9 كربن و دیگری دارای زنجیر بلند با 13- 12 كربن است. در حالی كه LAS به طور متوسط زنجیر كربن آن 14- 10 كربن دارد.

در شكل 1 پیك اصلی در كروماتوگرام LAB مربوط به ایزومرفنیل است. توجه شود كه ایزومر 1-فنیل وجود ندارد كمترین پیك در كروماتورگرام كه توسط طیف سنجی GC و MS انجام شده مربوط به شاخة الكیل بنزن است. البته مطالب گفته شده به ریشة اصلی كه درتولید استفاده شد. بستگی دارد كه قابل جداسازی توسط تقطیر نیست بنابراین در فرآیند تولید LAB باید دقت كافی به عمل آید.

تولید آلكیل بنزن خطی:

LAB با آلكیلاسیون بنزن توسط كاتالیزور فریدل- كرافتس در حضور كلرید آلومینیوم و یا HF انجام می‌شود. آلكن‌های خطی از دهیدروژناسیون آلكانها به دست می‌آیند. شكل 2 نشان دهندة سه فرآیند تولید LAB است. همانطور كه در شكل می‌بینید دو فرآیند آلكیلاسیون توسط HF انجام شده ولی اكثر آلكیلاسیون‌ها در فرآورده‌های مایع به روش فریدل- كرافتس در حضور ALCL3 انجام می‌شود.

LAB كه تولید می‌شود یكسان نخواهد بود بلكه ایزومرهای مختلفی خواهد داشت. اگر از ALCL3 به عنوان كاتالیزور استفاده كنیم مقدار 30- 25 درصد ایزومر 2-فنیل و مقدار 22- 15 درصد ایزومرهای 3، 4،‌ 5، 6- فنیل تولید می‌شود.

جدول 3 آنالیز ایزومرهای مختلفی كه از الكیلاسیون بنزن با دو نوع كاتالیزور مختلف به دست آمده را نشان می‌دهد. كه تفاوت در تركیبات آنها تحت تأثیر خواص فرمولاسیون ALS در شوینده های مایع به خصوص حلالیت و وسكیوزیتة آنها است.

شیمی سولفوناسیون:

در سولفوناسیون یك تركیب آلی كه حاوی حلقة آروماتیك است اتم هیدروژن اسید سولفونیك در حلقه جانشین می‌شود. این واكنش در موقعیت اورتوو پارا اتقاق می‌افتد ولی درصد محصول پارا بیشتر خواهد بود.

به علت واكنشهای جانبی كه منجر به تولید محصولات فرعی نظیر سولفون‌ها و غیره می‌شود، هرگز راندمان 100 درصد  در این فرآیند نخواهیم داشت. البته تحت شرایط كنترل شده راندمان 98 درصد قابل دسترسی است.

در سولفوناسیون از سه ماده زیر می‌توان استفاده كرد:

1- سولفوتری اكساید

2-اولئوم

3-اسیدسولفوریك 98%

سولفاناسیون می‌تواند به صورت فرآیند Batch یا continuous انجام می‌شود.

عوامل زیر می تواند به روی فرآیند تأثیر گذار باشد:

-درجة سولفوناسیون

-دمای سولفوناسیون

-در فرآیند Batch زمان واكنش وزمان تماس مواد مهم است.

-زمان و دما درمرحلة جداسازی اسید.

همانطور كه در واكنش نشان داده شده وقتی از اسید سولفوریك برای سولفوناسیون استفاده می‌شود  آب تولید می‌شود كه باعث رقیق شدن محیط واكنش می‌شود و ممكن است باعث متوقف شدن واكنش قبل از كامل شدن آن شود. برای رفع این مشكل لازم است كه مواد را از مقدار تئوری آنها بیشتر استفاده كنیم بنابراین افزایش شدت شرایط سولفوناسیون باعث افزایش راندمان می‌شود ولی رنگ و بوی محصول تغییر خواهد كرد.

برای دستیابی به محتوای سولفات كمتر لازم است از مقدار اسیدسولفوریك كمتری استفاده شود. این موضوع هنگامی كه از سولفات در تولید پودرهای شوینده استفاده می‌شود اهمیت كمتری دارد زیرا سولفات سدیم تأثیر زیادی بر روی حلالیت دارد و پایداری حرارتی آن كم است. جدول 4 خلاصه‌ای از شرایط پیشنهادی برای سولفوناسیون ALB با تری اكسید سولفور، اولئوم  و اسید سولفوریك را بیان می‌كند.

محصولات جانبی سولفوناسیون، پیروسولفونیك اسید و سولفونیك انیدرید می‌باشد. این مواد در دمای زیر oC35 با  آلكیل اضافی تجزیه می‌شوند و به فرم اسیدسولفونیك كه رنگ محصول را تغییر خواهد داد، تبدیل می‌شود.

الكیل بنزن سولفونیك اسید در طی نگهداری كم كم پایداری خود ار از دست می‌دهد. تغییر رنگ، كاهش مواد آلی واكنش نداده و اسید سولفوریك آزاد نشانه‌ای از این ناپایداری است. بعضی از این واكنشها طی 24 ساعت انجام شده و بعضی تا 14 روز ادامه می‌یابد.

استفاده از تركیبی از طیف سنجی جرمی و SO2 fluorometry یك گروه دیگری از محصولات فرعی را مشخص كرد در فرآیند سولفوناسیون. این محصول فرعی سولفون است. این ماده بر اثر واكنش پیروسولفوریك اسید با آلكیل بنزن تولید می‌شود. آنها دریافتند كه مقدار زیاد سولفون تأثیر منفی بر روی حلالیت سولفونات سدیم دارد.

این تركیبات در عصارة پنتان حل شده در متانول قرار گرفته و به وسیله استفاده از HPLC و UV آنالیز شده‌اند كه نتایج آن در شكل 4 نشان داده شده است. شكل 5 نحوة تشكیل ایندرید وسولفون را نشان می‌دهد.


خواص فیزیكی LABS :

محتوای روغن آزاد در LABS تأثیر قابل توجهی بر خواص فیزیكی مانند ویسكوزیته و نقطة كدورت این ماده دارد. همچنین دریافتند كه فاكتور مشخص در این مورد مقدار سولفون در روغن آزاد است.

هر چه تعداد شاخه‌های آلیكل كمتر باشد در سولفوناسیون ویسكوزیته با افزایش نسبت SO3 بهLAB  افزایش می‌یابد. زیرا وجود این شاخه‌ها  ویسكوزیته محصول را كاهش می‌دهد.

خنثی سازی:

اسید سولفونیك موجود درمحصول باید قبل از مصرف در شوینده‌های پودری و یامایع خنثی شود. اگر چه سولفونات سدیم و یا كلسیم، منیزیم و آمونیوم در بعضی از محصولات خاص استفاده می‌شود. ابتدا مقدار خنثی سازی محاسبه می‌شود و سپس ماده داخل ستون خنثی سازی قرار می‌گیرد. اسید سولفونیك با سرعت هر چه بیشتر اضافه می‌شود هنگامی كه محلول سرد است عمل هم زدن را انجام می‌دهید در این مدت نباید اجازه دهید دما به oC55 برسد. خنثی سازی ممكن است 4 ساعت طول بكشد كه این زمان بستگی به مقدار اسید سولفوریك باقی مانده دارد.

طول زنجیر الكیل در خنثی سازی و وجود چهار شاخه‌‌ها تأثیر بسزایی در حلالیت، وسیكوزیته و كشش سطحی دارد. هنگامی كه خواص سولفونات سدیم و آلكانول آمین سولفانات ها را به هم مقایسه می‌كنیم هر چند وزن مولكولی آنها متفاوت است و با وجود این، 30 درصد مادة محلول سولفونات سدیم و 41 درصد ماده مؤثر محلول آلكانول آمین سولفونات بر اثر اسید سولفونیك موجود در LAB است كه زنجیر الكیل آن 13- 8 كربن دارد.

تأثیر مواد آلی و معدنی بر روی خوص فیزیكی LABS مطالعه شده است. آنها دریافتند كه hydration بیشترین تأثیر را روی حلالیت، وسیكوزیته و كشش سطحی و CMC دارد. مواد آنیونی باعث كاهش حلالیت نیز می‌شوند.

رابطة وسیكوزیته و دما:

وسیكوزیته LABS به طور قابل توجهی با تغییر دما، تغییر می‌كند. شكل 5 منحنی این تغییرات را نشان می‌دهد. زیر دمای oC20 وسیكوزیته خیلی تغییر نمی‌كند اما تا oC40 وسیكوزیته به شدت كاهش می‌یابد.

مهمترین خصوصیتی كه  از این شوینده انتظار می‌رود كف كنندگی و پایداری كف ایجاد شده است.

اسیدهای سولفونیك با وزن مولكولی متوسط كه زنجیر آن 12- 11 كربن دارد برای استفاده در مایع ظرفشویی كه حلالیت زیاد مورد انتظاراست توصیه می‌شود.

وجود یونها در آب سخت باعث كاهش قدرت شویندگی دترجنت می‌شود. یكی از یونها كلسیم است.

شكل 7 عملكرد LAS را در آب نرم و آب سخت نشان می‌دهد.


خواص سم‌شناسی و محیطی LABS و نمك‌های آن :

تحقیقات آزمایشگاهی بر روی LABS و سولفونات سدیم نشان می‌دهد كه تأثیر سمی حتی در مقادیر كم بر روی ماهیها دارد. بسیاری از محققان دریافتند كه اثر اسمیت این ماده با كوتاه شدن زنجیر اكیل كاهش می یابد. تجربه نشان می دهد در زیر آب‌ها، گنداب‌ها، آبراهه‌ها و فاضلاب‌ها قبل از اینكه این ماده با ماهیها برخورد كند، تجزیه می‌شود. نكتة جالب توجه سمیت این ماده پس از تجزیه شدن بر روی ماهیها است كه مطالعات نشان می دهد این مسمومیت 5-3 روز پس از تجزیه شدن LABS از بین می‌رود.

قدرت تجزیه پذیری زیستی:

مطالعات گسترده‌ای بر روی رفتار تجزیه پذیری LAS انجام شده است. شواهد نشان می‌دهد LAS تحت شرایط هوازی به طور كامل تجزیه می‌شود. در ابتدا زنجیره آلكیلی سپس سولفوكربوكسیلیك اسید با 5- 4 اتم كربن و بعد حلقه بنزن تجزیه می‌شود.

99- 95 درصد LAS داخل فاضلابها جابجا می‌شود و 30 درصد آن در رسوبات فاضلاب باقی می‌ماند. اگر چه LAS در شرایط بی‌هوازی به خوبی تجزیه نمی‌شود ولی به طور كلی LAS با نیم عمر حدود 35- 3 روز در طبیعت تجزیه می‌شود. در اروپای غربی به طور متوسط 5/2 گرم در روز از LAS استفاده می‌شود كه این مقدار 35% كمتر از مقدار تخمین استفاده كلی این محصول است با جمعیتی حدود 377 میلیون نفر. در رودخانه‌ها غلظت این ماده كمتر از 05/0 میلی‌گرم در لیتر است اگر چه در برخی از كشورها  میزان 2-1 میلی‌گرم در لیتر نیز گزارش شده است. در دهانة رودها و آبهای ساحلی غلظت این ماده بسیار كمتر حدود 008/0 میلی‌گرم در لیتر است اما نزدیك مخرج فاضلابها غلظت حدود 03/0 میلی‌گرم در لیتر است.

 

 

به نام خدا

شیمی، علم تركیبات و ساختار ماده است. شناخت خواص و نیروهای موجود در یك ماده باعث انتخاب صحیح و دقیق ما در برهمكنش مواد به منظور تولید فرآورده موردنظر می‌باشد. بدین منظور وجود شیمیست در مراحل مختلف تولید ضروری به نظر می رسد. برای تولید هر ماده لازم است، مواد اولیه آن به درستی انتخاب و سپس شرایط واكنش تعیین وبهینه سازی شود. در واحد R & D شركت پاكشو متخصصان دراین زمینه فعالیت می كنند. آنان برای جلب رضایت مصرف كنندگان معایب محصول را برطرف وتغییرات لازم را ایجاد می‌كنند. یكی از مهمترین قسمتها در روند تولید، تهیة مواد اولیة مورد نیاز كارخانه است. چرا كه كیفیت این مواد تأثیر مستقیم در كیفیت محصول خواهد داشت. بهتر است یك شیمیست افرادی را كه در این زمینه فعالیت دارند همراهی كند تا مواد خریداری شده ویژگیهای مورد نظر را داشته باشد. كلیة مواد اولیه و محصول نهایی تولید شده، درآزمایشگاه كنترل كیفیت مورد آزمایش قرار می‌گیرد. تمام این مواد باید خواص فیزیكی و شیمیایی ویژه ای كه برای آنها تعریف شده است را دارا باشند. بنابراین لازم است در این قسمت افراد كاملاً متخصص فعالیت كنند. همچنین آنان باید به انواع روشهای آزمایشگاه خصوصاً به اصول شیمی تجزیه تسلط كافی داشته باشند. در هنگام ساخت نیز نظارت یك كارشناس شیمی بر نحوة تولید، مقدار مواد و احیاناً مشكلات به وجود آمده در حین تولید لازم است. همچنین در نگهداری مواداولیه در انبارها باید دقت كافی به عمل آید زیرا برخی از مواد شرایط و زمان نگهداری خاصی دارند.

موارد ذكر شده كلیاتی را در فرآیند تولید بیان كرد اما در این مسیر جزئیات بیشتری وجود دارد كه هر یك به تنهایی اهمیت دارد و مسلماً وجود تجربة كاری تكمیل آن را هموار خواهد كرد.

 

 
   


قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , گزارش کاراموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , کاراموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , کارورزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو , فرآورده‌های بهداشتی

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


azam
Google
About 9,140 results (0.68 seconds)
Search Results
گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو
designeohnr.boldfa.com/post/959
Translate this page
May 22, 2016 - محقق گرامی،شما با جستجوی گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(گزارش كارآموزی ...
دانلود گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو - پروژه .آی آر
article.university › گزارش کارآموزی
Translate this page
دانلود گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو ، كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي ، دانلود كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي.
تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو (گزارش كارآموزی) - بیست
bist.fileforosh.ir/product-653-Health-products-company-producing...
Translate this page
پروژهایی در مورد تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو مقالاتی در مورد تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو مطالبی در مورد تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو ...
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما – دانلود ...
karvarzi.filetak.ir/2016/.../دانلود-گزارش-کارآموزی-تولید-فرآورده-ه/
Translate this page
Apr 24, 2016 - گزارش کاراموزی تولید فراورده های بهداشتی شرکت پاکشوما. دانلود کارورزی در شرکت پاکشوما. تولید مواد آرایشی بهداشتی شرکت بهداشتی پاکشوما.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما - دانلود ...
karamoozi21.blogsky.com/.../دانلود-گزارش-کارآموزی-تولید-فرآور...
Translate this page
Apr 24, 2016 - دانلود گزارش کارآموزی کارورزی - دانلود گزارش کارورزی کارآموزی،پروژه کاراموزی پروژه ... گزارش کاراموزی تولید فراورده های بهداشتی شرکت پاکشوما ...
گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو - آدنا شاپ
f7asemana.adnashop.ir/page-39392.html
Translate this page
گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو. shekufesibc.yarblog.ir/post/2405. با سلام،محصول دانلودی +{{گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده ...
گزارش كارآموزي توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو
test.com/.../گزارش-کارآموزی-تولید-فرآورده‌های-بهداشتی-شرکت-پ...
Translate this page
دانلود گزارش كارآموزي رشته شیمی کاربردی با موضوع توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو، در قالب فایل word و در حجم 77 صفحه. واكنش فتي اسيد با دو مول اتانول ...
گزارش کارآموزي شيمي، شوينده ها
dae-ryeang.rozblog.com/post/1048
Translate this page
دانلود گزارش کارآموزی شركت توليدي و شيميايي پاكشو شوینده ها ..... پروژه کارآموزی رشته شیمی تولید فراورده های بهداشتی در شرکت صنعتی پاکشو، .
دانلود گزارش کارآموزي توليد فرآورده هاي بهداشتي شرکت پاکشوما - سکه طلا
sekke-tala.rozblog.com/دانلود-گزارش-کارآموزي-توليد-فرآورده-هاي-...
Translate this page
bfiles.ir/file/.../گزارش-کارآموزی-تولید-فرآورده-های-بهداشتی-شرکت-پاکشوما 72 كاربر. گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما. screenshot .
دانلود بیش از ١٢٠٠ گزارش کارآموزی متنوع در تمامی موضوعات - صفحه اصلی
qgoogle.avablog.ir/.../دانلود+بیش+از+%2525D9%2525A1%2525...
Translate this page
دانلود بیش از ١٢٠٠ گزارش کارآموزی متنوع در تمامی موضوعات - ... گزارش کارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو 5,000 گزارش کارآموزی حقوق و وکالت ...
گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو - کلوب
www.cloob.com/.../گزارش_کارآموزی_تولید_فرآورده‌های_بهداشتی_...
Translate this page
Aug 14, 2014 - گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو مناسب برای رشته شیمی خلاصه ای از گزارش کارآموزی : شرکت پاکشو از سال ۱۳۴۰ در کارخانه ...
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما - octan-b
octan-b.sagacity.ir/page-1303979.html
Translate this page
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشومادانشگاه آزاد اسلامی-واحد.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو
presentment.mihanblog.com/post/488
Translate this page
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی | مقالات موبایل مدار!
o.mobilearticle.ir/open/6477.html
Translate this page
Jul 31, 2015 - قیمت: 77000 ریال موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) مقدمه زمانی که دنیا در ...
گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو - ویکی پروژه
wikiproje.ir/گزارش-كارآموزی-توليد-فرآورده‌هاي-بهد/
Translate this page
گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو.
کارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي بایگانی - 7y7
7y7.ir/tag/کارآموزی-توليد-فرآورده‌هاي-بهداشتي
Translate this page
کارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي. گزارش کارآموزی در شركت پاكشو. Published about 3 hours ago by. گزارش کارآموزی در شركت پاكشو. بخشی از متن: شركت پاكشو ...
تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو (گزارش كارآموزی) 77 ص.doc ...
https://selz.ir/.../3863334-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%...
Translate this page
تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو (گزارش كارآموزی) 77 ص.doc محدوده قیمت از 22000 تومان از فروشگاه کافی نت یار فروشگاه ارزانی ارزان ارزان استان کرمان ...
گزارش کارآموزی مواد شوینده – دانلود ترجمه!
trasnlate.e06.ir/articles/14678
Translate this page
Jan 16, 2016 - دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های: قیمت: 77000 ریال موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو فرمت فایل: ...
گزارش كارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو - دانلود فایل
pdf1.filenab.com/product-54466-Health-sector-production-interns...
Translate this page
گزارش کاراموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو کاراموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو کارورزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شركت پاكشو دانلود ...
دانلود گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو
1doc.ir/دانلود-گزارش-كارآموزی-توليد-فرآورده‌/
Translate this page
توضیحات بیشتر در مورد دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو : فهرست مطالب. تاریخچه شرکت پاکشو. مو و لزوم استفاده از شامپوها.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی – دانلود گزارش کارورزی!
dot.dl14.ir/articles/14089
Translate this page
Feb 22, 2016 - قیمت: 77000 ریال. موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو. فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش). مقدمه: زمانی که دنیا در ...
مرجع تخصصی پروژه و پایان نامه دانشجویی - گزارش کارآموزی کلیه رشته ها
www.irtahghigh.blogfa.com/tag/گزارش-کارآموزی-کلیه-رشته-ها
Translate this page
8 - بررسی مسائل اساسی ایمنی و بهداشت¬ حرفه¬ای در شرکت ایران خودرو 321 9 - برنامه نویسی تحت ... 41 - گزارش كارآموزي کارخانه تولید فرآورده های لبنی رامک - دیگ بخار 33 42 - گزارش ... 116 - شركت توليدي و شيميايي پاكشو - شوینده ها - شیمی 63
گزارش کارآموزی کنترل کیفیت ، مدیریت تولید و صنایع | کرج
karaj.118118.ir/v/132337/
Translate this page
481) گزارش کارآموزی تکنولوژی شرکت صنعتی ایران خودرو 100 ص 482) گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو 77 ص 483) گزارش کارورزی ...
گزارش کارآموزی چینی بهداشتی - بانک مقالات فارسی
papersky.ir/download/tag/گزارش-کارآموزی-چینی-بهداشتی/
Translate this page
دانلود بانک مقالات فارسی مقاله پایان نامه پروژه پرسشنامه کارآموزی و... گزارش کارآموزی چینی بهداشتی - گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو
گزارش كارآموزي در شركت تكنو زيست | برترین های نت
new-file.shiektarinha.ir/.../گزارش%20كارآموزي%20در%20شركت%2...
Translate this page
گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو. گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو گزارش كارآموزی مدیریت تولید ...
دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی و شیمیایی پاکشو-5658 - مهندسی ...
8th.geta.ir/.../دانلود-گزارش-کارآموزی-شرکت-تولیدی-و-شیمیایی-...
Translate this page
Dec 24, 2015 - دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی. قیمت: 77000 ریال موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو فرمت ...
لیست کلی مقالات کارورزی و کارآموزی - persian tahghigh
www.persiantahghigh.blogfa.com/post-27.aspx
Translate this page
10) گزارش کارآموزی حسابداری درشرکت نويد آبگستر تهران 62 ص 11) گزارش .... 173) گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو 77 ص 174) گزارش ...
گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو | فایل ISI
isifile.com/.../training-health-products-company-reported-pakshoo....
Translate this page
Apr 4, 2015 - این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد. موضوع: گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت ...
گزارش کارورزی شرکت لوله گستر اراک :: گزارش کارآموزی
filintel.blog.ir/.../گزارش%20کارورزی%20شرکت%20لوله%20گس...
Translate this page
۱ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «گزارش کارورزی شرکت لوله گستر اراک» ثبت شده است - دانلود انواع گزارش ... دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو.
گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشو | شما نیوز!
you.neword.ir/files/.../گزارش-کارآموزی-تولید-فرآورده-های-بهدا.htm
Translate this page
May 28, 2015 - این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد. موضوع: گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت ...
گزارش كارآموزي رشته شيمي كاربردي :شركت توليدي و شيميايي پاكشو ...
www.30570.ir › file
Translate this page
گزارش كارآموزي رشته شيمي كاربردي :شركت توليدي و شيميايي پاكشو – شوینده ها ... اين مواد در اكثريت قريب به اتفاق فرآورده‌هاي آرايشي و بهداشتي به عناوين مختلف ...
گزارش کارآموزی کنترل کیفیت ، مدیریت تولید و صنایع
7rang.ir/education/subject-84/ads-170393/
Translate this page
482) گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو 77 ص ... 487) گزارش کارآموزی طراحی و بهبود سیستم کنترل کیفیت - شرکت پلاستیران 79 ص
دانلود كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو - ایران پروژه
irproge.ir › پروژه › گزارش کارآموزی - Translate this page
Dec 8, 2015 - دانلود-کارآموزی-تولید-فرآورده‌های-بهداشتی-شرکت-پاکشو. دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو. دانلود فایل. اگر از مطلب ...
لیست کامل گزارش کارورزی و کارآموزی - دنیای پایان نامه و مقالات آماده
prozheonline24.persianblog.ir/page/19
Translate this page
گزارش کارآموزی حسابداری درشرکت نوید آبگستر تهران 62 ص. 11. گزارش کارآموزی .... گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو 77 ص. 174. گزارش ...
دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی و شیمیایی پاکشو - ارزان!
cheap.bisman.ir › intern
Translate this page
Nov 25, 2015 - دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی و شیمیایی پاکشو. نوشته شده ... دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو. فرمت فایل: ...
دانلود گزارش کاراموزی
gkaramozi.persianblog.ir/
Translate this page
Nov 29, 2013 - گزارش کارآموزی شرکت تولیدی و شیمیایی پاکشو گزارش کارآموزی ساخت ... گزارش کارآموزی کنترل کیفیت و تولید محصولات داروئی – بهداشتی کاراموزی در شرکت ... گزارش کارآموزی حسابداری شرکت فرآورده لبنی گزارش کارآموزی ...
لیست پروژه ها و پایان نامه - لیست گزارش کارآموزی
iranproje.blogfa.com/post/7
Translate this page
24- گزارش کارآموزی تراکتورسازی شرکت هفشجان فجر 65 ص. 25- گزارش کارآموزی .... 34- گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی در شرکت پاکشو 77 ص. توجه:جهت ...
تولید جرم گیر - نکست
nextt.ir/تولید+جرم+گیر.html
Translate this page
اولین خط تولید کارخانه با سفید کننده و جرم گیر در سال راه اندازی و کالاهای تولید شده وارد ... دانلود گزارش كارآموزی توليد فرآوردههاي بهداشتي شركت پاكشو پروژه آی آر.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما
tafrihy.net/.../7815-دانلود+گزارش+کارآموزی+تولید+فرآورده+های+به... - Translate this page
Mar 23, 2016 - بزرگترين فروشگاه اينترنتي,گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می ...
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی | Total-DL
main.totaldl.ir › کارآموزی
Translate this page
Jul 31, 2015 - قیمت: 77000 ریال. موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو. فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش). پاکشو ...
گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي | دانلود کارآموزی
2doc.ir/گزارش-كارآموزی-توليد-فرآورده‌هاي-بهد.html
Translate this page
Apr 27, 2013 - گزارش كارآموزی توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو 77 ص.
گزارش كارآموزي در شركت تكنو زيست | داورنیوز - صفحه اصلی
hoghogh102.web.laserland.ir/.../گزارش%20كارآموزي%20در%20شر...
Translate this page
... كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو در 77 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی در شركت مخابرات استان تهران ...
zeytoonsf.aslblog.ir/vote774-1.php
Translate this page
گزارش كارآموزی آشنایی با مراكز مخابراتی در شركت مخابرات استان تهران ، برق و الكترونیك - ... گزارش كارآموزی مدیریت تولید فرآورده های بهداشتی شركت پاكشو
لیست عناوین گزارش کارآموزی،کارورزی(738 عنوان) صفحه 2 - پايان نامه ...
www.irdanesh.ir/index.php?view_content=13
Translate this page
524 - کارآموزی کشاورزی - شركت تعاوني توليد كشاورزي 30 ص 525 - کارآموزی .... 658 - توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو (گزارش كارآموزي) 77 659 - فورج ...
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی - ترجمه مقالات ISI
translated-papers.startpaper.ir › کارآموزی
Translate this page
Dec 18, 2014 - موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) مقدمه: زمانی که دنیا در حال جنگ بود ...
دانلود گزارش کارآموزی در داروسازي - فارس فایل
farsfile.ir/product/5484/دانلود-گزارش-کارآموزی-در-داروسازی/369
Translate this page
دانلود رایگان گزارش کارآموزی در داروسازي - يكي از واحدهاي آزمايشگاهي موجود در كارخانه ... گزارش كارآموزي توليد فرآورده‌هاي بهداشتي شركت پاكشو قیمت: 2,500 تومان ...
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی
arzaankadee.shoploger.com/product-323914.aspx
Translate this page
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی. دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش). قيمت محصول: ...
دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی و شیمیایی پاکشو - ترجمه ... - خانه
english-farsi.e02.ir › تحقیق
Translate this page
Dec 28, 2014 - دانلود گزارش کارآموزی شرکت تولیدی و شیمیایی پاکشو – صابون، شامپو فهرست فصل ... سطح مشخصه‌های سمت سورفکتانت‌ها عوامل افزودنی و مواد اولیه بهداشتی فصل (4) تهیه و تولید ... دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی - مقالات انگلیسی!
english.paperarticle.ir/2015/12/article-6476
Translate this page
Feb 18, 2016 - قیمت: 77000 ریال موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو.
گزارش کارآموزی مواد شوینده - نامحدود!
unlimited.onlinepapers.ir › کارآموزی › گزارش کارآموزی مواد شوینده
Translate this page
Dec 14, 2014 - دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی: موضوع: دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده‌های بهداشتی شرکت پاکشو فرمت فایل: WORD (قابل ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 67
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 302
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 1,092
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,092
  • بازدید ماه : 1,092
  • بازدید سال : 119,582
  • بازدید کلی : 1,974,516