loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 179 پنجشنبه 06 خرداد 1395 نظرات (0)

بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن

بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 311 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 96

ضمان درک همان گونه که درکتب فقهی مورد بحث قرارگرفته است عبارت است از این که در صورتی است که کسی ضمانت کند که ازعهده ثمن برآیدمثلاکسی چیزی را می خردو احتمال می دهد که مبیع یا برخی از آن مال کس دیگری باشد دراین حالت کسی ضامن می شود وبگوید اگر مبیع ،حق درآمد ومعلوم شد که فروشنده مالک مبیع نبوده است وآن غیر راضی به معامله نشودیا خللی در بیع ظاهر شود

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن


این پایانامه دارای 96 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم

 

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

 

رشته فقه و مبانی­ حقوق

چکیده:

ضمان درک همان گونه که درکتب فقهی مورد بحث قرارگرفته است عبارت است از این که در صورتی است که کسی ضمانت کند که ازعهده ثمن برآیدمثلاکسی  چیزی را می خردو احتمال می دهد که مبیع یا برخی از آن مال کس دیگری باشد دراین حالت کسی ضامن می شود  وبگوید اگر مبیع ،حق درآمد ومعلوم شد که فروشنده مالک مبیع نبوده است وآن غیر راضی به معامله نشودیا خللی در بیع ظاهر شودوموجب بطلان آن گرددد من ضامن هستم تا ثمن را به تو(مشتری) برگردانم .ضمان عهده ثمن  نیز به آن گفته می شود.

دراین تحقیق مهم ترین احکام مرتبط باضمان درک از منظر فقه  ومتون موضوعه مورد بررسی وکنکاشی قرار گرفته است یافته اصلی  این تحقیق آن است که اگر کسی برای عهده ثمن ضامن مشتری شود ضمانتش لازم است ودر هرموردی که عقد بیع اساسا باطل باشد ماننداین که معلوم شود مبیع،متعلق  به دیگری است. همچنین اگرشخصی از طرف بایع زمین برای مشتری ضمانت کندکه در صورت خریدن زمین  وپس از کاشتن درخت واحداث ساختمان  اگر معلوم شود  که زمین متعلق به دیگری است او ضامن احداث ساختمان  وکاشتن درختی باشد که مشتری ایجاد کرده است  طبق نظر برخی ازفقها چنین ضمانتی صحیح است وبرخی از فقها این ضمانت راصحیح نمی دانند زیرا سبب درهنگام قلع بنا ودرخت به وجود می آید ودرزمان عقد وجود ندارد.

کلمات کلیدی:ضمان درک،ضامن،بایع،مستحق للغیر

 

مقدمه:

معاملات ضمان درک ،یکی از انواع معاملات اسلامی است که در مقایسه با سایر معاملات بیشتر و پیشتر مبتلابه جامعه بوده و هست .دراین راستا فقها و حقوقدانان مشهور به فحص و بررسی درمتن و ماهیت آن و حتی به حواشی ان نیز اهتمام ورزیده اند و از دیگر سو ،به علت اختلافی بودن ماهیت این عقد بین فقهای اهل تشیع و تسنن ،دامنه بحث بسیار گسترده و وسیع گردیده است

از جمله عناوین متفرّع بریع در قانون مدنی ضمان درك می‏باشد(ماده 390 تا 393) منظور از ضمان درك این است كه مورد معامله متعلق به شخص دیگری غیر از فروشنده در آیدكه فروشنده مالك مبیع نبوده و حق فروش آن را نیز نداشته است و در اصطلاح فقهی مبیع مستحق للغیر درآید چنین فروشنده‏ای می‏باید ثمنی را كه به عنوان عوض قرارداری دریافت كرده مسترد نماید و به جبران خسارت خریدار جاهل به تعلق مال به غیر نیز بپردازد چنانکه بخش اول ماده 391قانون مدنی می گوید(در صورت مستحق لغیر درآمدن کل یا بعض از مبیع باید ثمن  مبیع را مسترد دارد) اینچنین مسئولیتی در هر حال عهده فروشنده مال به متعلق به غیر مستقر است و عدم تصریح به آن از سوی طرفین خللی به حقوق خریدار وارد نمیسازد بدین سان ضمان درك ناظر به تعهداتی است كه برای فروشنده مال غیر پیش بینی شده است و متضمن مخصوص جزء آن كه گفته شد نمی باشد.

 این تحقیق در پنج فصل ارائه می شود در فصل اول ضمن بیان كلیاتی در مورد تحقیق ضمان درك مبیع به بیان سابقه تاریخی در فقه و مفهوم دقیق آن می‏پردازیم در فصل دوم مباحث مقدماتی حقوقی و تعاریف وانواع ضمان  ودر فصل سوم مباحث حقوقی ضمان درک ودرفصل چهارم  به آثار حقوقی ضمان درک ودر پایان  به نتیجه گیری وارائه پیشنهاداتی در این زمینه می پردازیم .

1-1 بیان مساله

در تعریف ضمان درک آمده است که هرگاه کسی چیزی را بخرد واحتمال دهد که مبیع یا برخی ازآن مال کس دیگری باشد در اینحالت کسی ضامن شود وبگویداگر مبیع حق غیر درآمد وراضی به معامله نشد یا خللی در بیع ظاهر شودوموجب بطلان آن گرددضامن است که ثمن را به مشتری بر گرداندوخسارات وارده به مشتری ومالک راجبران نماید. یکی از مسائلی که در قانون مدنی آمده است مبحث ضمان درک است که نویسندگان این قانون رادر شمار تعهدات ناشی از عقد بیع شمرده اند.ماده 362دروضع قوانین مربوط به ضمان درک(مواد393-390)از مقررات فقه امامیه در خصوص مقررات مربوط به فروش مال غیر در معاملات فضولی وخیار تبعض صفقه غصب تبعیت کرده که این امر باعث نوعی تعارض در برخی مواردمربوط به ضمان درک(م 391ق م یا برخی از موارد بیع فضولی267-364)شده است.

1-2پیشینه تحقیق

اکثرفقها در کتب فقهی و در باب بیع به ضمان درک یا عهده پرداخته­اند وفروعاتی رادر این زمینه مطرح نموده­اند. شارحین حقوقی وقانون مدنی نیز در این خصوص تحقیقاتی ارائه نموده­اند از جمله درکتاب حقوق مدنی دکتر ناصر کاتوزیان درزمینه عقود معین قسمت بیع ودرمقاله نگرشی بر ضمان درک در حقوق مدنی ایران آقای سید علی علوی ومقاله آقای شبانعلی جباری تحقیقاتی صورت گرفته است.

ضمان درک مبیع که فرع بر فضولی بودن بیع است و در حالت عدم تنفیذ این معامله مطرح می‏شود، در کتب فقهی جایگاه خاص دارد و آثار ردّ معامله بر مال غیر و جریان ضمان بایع دال بر رد ثمن مفصلاً بررسی شده است. منتها در این زمینه نکته ای حائز اهمیت است و آن اینکه گرچه تحقق ضمان درک و آثار آن در فقه بررسی شده است، ولی کمتر فقیهی صراحتاً عنوان (ضمان درک) را به کار برده و بیشتر فقها صرفاً پس ار بیان احکام فضولی و فرض رد معامله از سوی مالک به آثار عدم تنفیذ مالک در ابطال معامله و تعهد به استرداد ثمن و پرداخت خسارات و به طور کلی به بررسی روابط فیمابین (فضول و خریدار) و (مالک و خریدار) پرداخته‏اند اما عنوان این مسئولیت را ضمان درک ننهاده اند.

1-3 هدف تحقیق

بی گمان، قانون مدنی ایران در نظام حقوقی این مرز و بوم از امتیاز و اتقان چشمگیری برخوردار است، بگونه‏ای که از بدو تصویب آن تاکنون به ندرت دستخوش تغییرات و تحولات قانونگذاری واقع شده است، و البته این امر معلول عوامل گوناگونی است که مهمترین آنها، انطباق این قانون با اعتقادات جامعه و فرهنگ حاکم بر آن می‏باشد. چرا که نویسندگان قانون مدنی، در تدوین این مجموعه، به غیر از قوانین اروپایی مانند فرانسه و سویس تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر مقررات فقهی و آراء فقهای شیعه بوده‏اند تا جائی که بسیاری از عبارات این قانون برگردان لفظ به لفظ عبارات فقهای امامیه است، به ویژه آنکه به موجب اصل 11 متمم قانون اساسی سال 1325 ق (1285 ش، 1907 م) تصویب قوانین مخالف شرع اسلام و مذهب شیعه دوازده امامی ممنوع اعلام شده بود. از اینرو تلاش و سعی نویسندگان این قانون بر این بوده است که هنگامی از مفاهیم حقوق خارجی بهره گرفته شود که این مفاهیم با مقررات حقوق امامیه سازگار و قابل انطباق باشد. ولی متأسفانه این تلاش در همه زمینه‏ها موفق نبوده و ورود برخی مقررات حقوق خارجی در پیکره قانون مدنی باعث نوعی ناهمگونی و احیانا تعارض میان برخی مواد شده است.

به هر حال یکی از مسایلی که در این قانون آمده است مبحث ضمان درک است که نویسندگان این قانون آن را در شمار تعهدات ناشی از عقد بیع صحیح شمرده‏اند (ماده 362 ق.م) که در این مورد از حقوق مدنی فرانسه پیروی شده است ولی از سوی دیگر در وضع قوانین مربوط به ضمان درک (مواد 393 – 390 ق.م) از مقررات فقه امامیه در خصوص مقررات مربوط به فروش مال غیر (معاملات فضولی) و خیار تبعض صفقه و غصب تبعیت شده که این امر باعث نوعی تعارض در برخی مواد مربوط به ضمان درک (م 391 ق.م) با برخی از مواد بیع فضولی (مواد 264 ـ 247 ق.م) شده است .

وهدف ازاین پایان نامه مدلل ساختن قوانین ناظر به ضمان درک است که به بررسی تطبیق ضمان درک در فقه وحقوق مدنی پرداخته شود تا از ناهمگونی وتناقض در مبنای حقوقی وقانونی وفقهی جلو گیری ورفع ابهام شودوروشن ساختن ریشه هاو وضع این موارد می باشد

1-4 سوالات وفرضیات تحقیق

سوالات وفرضیاتی که در این پایان نامه مطرح می شود وما بدنبال پاسخ به آن هستیم عبار تند از:

1-مقررات ضمان درک نسبت به مثمن هم جاری است یا خیر؟

فرضیه:در صورت مستحق للغیر درآمدن نسبت به مثمن هم جاری است.

2-آیا ثمن می تواند علاوه بر ثمن کلی فی الذمه عین معین نیز باشد؟

فرضیه:درصورتی که مقررات مستحق لغیر قابل اجرا باشد ثمن عین معین است.

3 -اگرشخصی مالی رابفروشد درحالی که شخص ثالث نسبت به آن مال دارای حق انتفاع باشد آیا

مقررات­راجع به ضمان درک یعنی حق­دادن ثمن وخسارات ازسوی بایع به مشتری مجری خواهدبود

یا خیر؟

فرضیه: ضمان درک نسبت به حق انتفاع مجری است.

4- هرگاه مال متعلق به غیر فروخته شود سپس مالک آن را تنفیذ نکند آیا مشتری می تواند برای استرداد ثمن به فروشنده مراجعه کند یا خیر؟

فرضیه:در صورت جاهل بودن مشتری حق رجوع دارد.

5-هرگاه مبیع مستحق لغیر درآید ومالک حقیقی بیع آن را تنفیذ نکند آیامشتری میتواند برای گرفتن خسارات وغرامات به فروشنده مراجعه کند؟

فرضیه:درصورت جهل حق رجوع به جاهل دارد.

6-ضمان درک ثمن یا مبیع از آثار بیع فاسد است؟

فرضیه :دربرخی مواردضمان درک ازآثاربیع فاسد است.

1-5 روش تحقیق

این تحقیق براساس گردآوری مطالب واستفاده از روش توصیفی وتحلیلی است که ازطریق بررسی کتب فقهی علماء ودانشمندان اسلامی است وآنرا بامواد قانون اساسی که ضمان درک درآن آمده است تطبیق می دهد وموارد اختلافی را با قانون بیان می دارد تا ریشه بعضی از مشکلات پیش آمده را یافته وبه اجرای قانون اساسی کمک بیشتری نماید.

 



فهرست مطالب:

 

عنوان

صفحه

چکیده

1

مقدمه

2

فصل اول : کلیات تحقیق

1-1: بیان مساله

4

1-2: پیشینه تحقیق

4

1-3: هدف تحقیق

4

1-4: سوالات و فرضیات تحقیق

5

1-5: روش تحقیق

6

فصل دوم: مباحث مقدماتی

2-1: تعریف ضمان

8

2-1-1: تعریف لغوی ضمان

10

2-1-2: تعریف اصطلاحی ضمان

10

2-2: تعریف ضمان درک

10

2-3: بررسی ضمان در ک درحقوق ایران واسلام

12

2-4: مبنای فقهی وحقوقی ضمان درک

13

2-5: انواع ضمان

15

2-5-1: ضمان عقدی

16

2-5-2: ضمان قهری

17

2-5-3: ضمان معاوضی

18

2-6: موجبات ضمان

19

2-7: اسباب ضمان

20

2-8: مقایسه ضمان درک وعهده

21

فصل سوم : مبنای حقوقی ضمان درک

3-1: ضمان درک ناشی از بیع

27

3-2: جهات قرار دادی بودن ضمان درک

29

3-3: ویژه بیع نبودن ضمان درک

30

3-4:ضمان درک وعقد شبیه معوض

33

3-5:ضمان درک وعقد غیر معوض

34

3-6: شمول مستحق لغیر درآمدن مبیع

36

3-7: ضمان درک ویژه عین معین است

38

3-8: ضمان درک وثمن

40

3-9: ضمان درک وحق انتفاع

41

فصل چهارم: آ ثار حقوقی ضمان درک

4-1: رابطه خریدار وفروشنده

45

4-2: رد ثمن به خریدار در قانون مدنی

46

4-3: الزام فروشنده به پرداخت خسارات

50

4-4: قاعده غرور

53

4-5: اقسام خسارات قابل وصول

56

4-5-1:هزینه های انعقاد بیع

57

4-5-2: عوض منافع مبیع

57

4-5-3: سایر خسارات

59

4-6: آثار ضمان درک در رابطه خریدار ومالک

62

4-7: استرداد مبیع

62

4-8: فزونی غیر عین مبیع

63

4-9: فزونی عین مبیع

66

4-10: پرداخت خسارات به مالک

68

4-10-1: منافع مبیع

69

4-10-2: سایر خسارات

70

4-11: شرط تشدید ضمان درک

71

فصل پنجم: نتیجه گیری

نتیجه گیری

76

منابع و ماخذ

78

چکیده انگلیسی

80

 

عنوان: بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن

فرمت:word

تعداد صفحات:96

 

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن , بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن , پایانامه بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن , پایانامه ارشد بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد رشته حقوق , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد رشته فقه و مبانی­حقوق , دانلود پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد , دانلود پ

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها


azam
Google
About 49,300 results (0.73 seconds)
Search Results
بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن - فایل ناب
pdf1.filenab.com/product-55744-The-Warranty-understanding-of-...
Translate this page
قیمت فایل فقط 14,500 تومان. خرید. بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن. این پایانامه دارای 96 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن ...
بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن | دانلود با لینک مستقیم
download.iranoo.ir/بررسی-ضمان-درک-و-احکام-مربوط-به-آن/
Translate this page
5 hours ago - بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 311 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 96. ضمان ...
نگرشي برضمان درك مبيع در حقوق مدني ايران - نگرشی بر ضمان درک مبیع ...
library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/76863/1
Translate this page
م) از مقررات فقه اماميه در خصوص مقررات مربوط به فروش مال غير (معاملات فضولي) و خيار ... از اينرو به عقيده نگارنده اگر پيشنهاد حذف مقررات ناظر به ضمان درك را مطرح نماييم ... به بررسي تطبيقي ضمان درك در حقوق ايران و فرانسه، پرداخته و در پايان نيز به ... و فقها در اين مورد حكم به صحت بيع مزبور كرده اند22 و از نظر تحليلي نيز مي توان ...
پایان نامه:بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن
www.qoget.com/.../پایان-نامه-بررسی-ضمان-درک-و-احکام-مربوط-به...
Translate this page
عنوان: پایان نامه:بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن. قیمت: 380000 ریال. توضیحات: عنوان کامل: بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن. تعداد صفحات: 77. نوع فایل: ...
دسته بندی علوم انسانی - دانلود پایان نامه بررسی ضمان درک و احکام مربوط ...
okfiles.ir/دانلود-پایان-نامه-بررسی-ضمان-درک-و-احکا/
Translate this page
May 1, 2016 - بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:۸۷ پایان نامه ...
پایان نامه حقوق درمورد ضمان درک و احکام مربوط به آن بایگانی - سیستم ...
okfiles.ir/tag/پایان-نامه-حقوق-درمورد-ضمان-درک-و-احکام/
Translate this page
بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:87 پایان نامه برای دریافت درجه ...
پایان نامه حقوق درمورد ضمان درک و احکام مربوط به آن بایگانی - محتوای ...
keydoc.ir/tag/پایان-نامه-حقوق-درمورد-ضمان-درک-و-احکام/
Translate this page
بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن لینک *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:87 پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ...
کلینیک حقوقی ایران - نگرشی بر ضمان درک مبیع در حقوق مدنی ایران
https://iranlawclinic.com/article/...بر-ضمان-درک.../1c725718477
Translate this page
بخش دوم: بررسی ضمان درک در حقوق فرانسه و در پایان نیز به نتیجه گیری خواهیم ... مربوط به فروش مال غیر (مقررات فضولی) و تبعض صفقه و برخی احکام راجع به ...
یوز - آخرین مطالب دانلود پایانامه کارشناسی ارشد بررسی
www.yooz.ir/blogs/?...دانلود%20پایانامه%20کارشناسی%20ارشد%...
Translate this page
5 hours ago - بررسی ضمان درک و احکام مربوط به ان دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 311 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 96 ضمان ...
بررسی تطبیقی ضمان درک مبیع - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
ganj.irandoc.ac.ir/articles/11619
Translate this page
نویسندگان قانون مدنی ایران، قلمرو ضمان درک را منحصر به مبیع کرده‌اند (مواد 390 تا 393 ... به همین دلیل است که آنان در وضع مواد 390 تا 393 قانون مدنی، احکام و مقرراتی را ... قانون مدنی) که هر دو مربوط به فروش مال غیر، است چاره‌ایی نیست که مواد ضمان درک را ...
مداقه: يادداشت هاي يك پژوهشگر درعلم حقوق - قلمرو ضمان درك بايع از حيث ...
modaghe.blogfa.com/post-59.aspx
Translate this page
همچنين قانون مدني ضمان بايع به پرداخت غرامات وارده به مشتري جاهل به بطلان بيع را در ... ضمان درك مشتري و بايع را از آثار بيع صحيح تلقي كرده و اين حكم را از ماده ۱۶۰۳ قانون ... غرامت وارده به مشتري علي الاصول خسارات و مخارجي است كه مشتري در معامله مربوط ... ۱۳۷۹ فقط در محدوده همان مواردي است كه در اين مقررات به آن اشاره شده قابل بررسي ...
اطلاعات پژوهشگر:
www.virascience.com/thesis/author/122615/
Translate this page
محور و موضوع این پایان نامه عبارت است از بررسی تنقیح مناط حکم از جهت بیان تعریف درست و ... پایان نامه : بررسی ضمان درک در حقوق ایران معاصر و فقه مقارن ... آثار ضمان درک در ناحیه عقد، طرفین و عوضین، بررسی کاربردی مسائل مربوط به ضمان درک، از ...
[سایت حقوق] در احكام بيع - طرفين معامله - مبيع - ثمن - تسليم و ضمان درك ...
hoghoogh.online.fr/article.php3?id_article=343
Translate this page
Jul 18, 2005 - در احكام بيع - طرفين معامله - مبيع - ثمن - تسليم و ضمان درك مواد ۳۳۸ تا ۳۹۵ ... ماده ۳۳۹ - پس از توافق بايع و مشتري در مبيع و قيمت آن عقد بيع به ..... غرامت وارده به مشتري علي الاصول خسارات و مخارجي است كه مشتري در معامله مربوط ... ۱۳۷۹ ، فقط در محدوده همان مواردي است كه در اين مقررات به آن اشاره شده قابل بررسي است و ...
ضمان درك - درخت
thesaurus.islamicdoc.org/thesaurus/thesaurus1.php?term_code1...
Translate this page
مي‌توان منشأ آن كه بعضي قوانين ضمان درك را از آثار بيع صحيح به شمار آورده با مطالعه ... قانون مدني حكم مزبور را در ماده (391) به طور اجمال بيان نموده و تفصيل آن را بايد از ماده ..... آگاه است و حالتي که مورد معامله را ملک فروشنده مي‌پندارد جداگانه بررسي کرد: .... که فساد عقد مربوط به گذشته است و فروشنده نيز خود را مالک مبيع مي‌پندارد، تفاوت ...
دانلود پایان نامه حقوق - دانلود پروپوزال,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه
daneshno.com/دانلود-پایان-نامه-حقوق/
Translate this page
بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن, دانلود پایان نامه. بررسی علل بروز قتل‌های قبیله‌ای در شهرستان سراوان, دانلود پایان نامه. بررسی عوامل موثر بر نگرش به قوانین و ...
شوراهای حل اختلاف - استرداد ثمن معامله
edalat-va-ghezavat.blogfa.com/cat-116.aspx
Translate this page
در این بحث مطلب از باب ضمان درک مبیع مورد بررسی قرار میگیرد . طبق ماده 365 ق. ... مقررات مربوط به قاعده ضمان درک مبیع در موارد390 به بعد ق.م ذکر گردیده ... شایان ذکر است درجایی که مبیع مستحق للغیر است احکام معامله فضولی جاری است . در نتیجه ...
رأی وحدت رویه شماره ۷۳۳ هیأت عمومی دیوان عالی کشور، موضوع نحوه پرداخت ...
rooznamehrasmi.ir/Laws/ShowLaw.aspx?Code=2374
Translate this page
Dec 17, 2014 - به ترتیب ذیل منعکس می‌گردد، به صدور رأی وحدت رویه قضائی شماره ۷۳۳ ... در امور مدنی حکم بر بطلان مبایعه‌نامه مورخ ۱۳/۶/۱۳۸۶ مربوط به قطعات ۲۳ و ۱۴ جمعاً ... خصوص مطالبه غرامات (افزایش قیمت ملک) توجهاً به اینکه از غرامات مندرج در ماده ...
بررسي تطبيقي ضمان درک مبيع, / تقي حاجي سيدرضي؛ به راهنمايي: محمود ...
dlia.ir/site.m/irandoc/irandoc/dbase.irandoc.ac.ir/.../00007079.htm
Translate this page
به همين دليل است که آنان در وضع مواد 390 تا 393 قانون مدني، احکام و مقرراتي را ... 247 قانون مدني) که هر دو مربوط به فروش مال غير، است چاره‌ايي نيست که مواد ضمان درک را ...
مقاله - نگرشی برضمان درك مبیع در حقوق مدنی ایران ( قسمت اول ...
talar.dadparvar.ir › ... › حقوق خصوصی › حقوق مدنی
Translate this page
م) از مقررات فقه امامیه در خصوص مقررات مربوط به فروش مال غیر (معاملات فضولی) و ... بخش دوم: بررسی ضمان درك در حقوق فرانسه و در پایان نیز به نتیجه گیری خواهیم ...
[PDF]ﺑﺮرﺳﻲ ﮐﻠّﯿﺎت اﺣﮑﺎم ﺧﯿﺎرات - سامانه نشر مجلات علمی دانشگاه تهران
https://journals.ut.ac.ir/article_28416_0183dd00b909ca8b1f0fcba4...
Translate this page
by عمید زنجانی - ‎2011
ﻣﺒﻨﺎﯾﻲ اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ، ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺤﻠﯿﻠﻲ اﺣﮑﺎم ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺧﯿﺎرات اﺳﺖ و ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻋﺪم ورود. ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان ﺑﻪ اﯾﻦ ... ﺿﻤﺎن ﺑﺎﯾ. ﻊ. ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻠﻒ و ﺗﻮﻗﻒ اﻧﺘﻘﺎل ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﺑﺮ اﻧﻘﻀﺎي ﻣﺪت ﺧﯿﺎر ﯾﺎ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﺗﻤﻠﮏ ﺑﺎ ﻋﻘﺪ. ﺧﯿﺎري. ،. ﺑﻪ ﺷﯿﻮه. ی ... ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﻧﯿﺴﺖ و. راﺟﻊ اﺳﺖ ﺑﻪ ...... ﻣﻌﻨﯽ ﺿﻤﺎن ﺑﻪ ﻣﻔﻬﻮم دَرَک ﺗﺎﻟﻒ و ﺗﺒﺪﯾﻞ آن ﺑﻪ ﻣﺜﻞ و ﻗﯿﻤﺖ.
پایان نامه ضمان درک - لینک گردی
farsinow.ir/news/پایان-نامه-ضمان-درک
Translate this page
... نامه ضمان درک, ... بررسي ضمان درک در حقوق ايران معاصر و فقه مقارن - جستجو در پايان . ... عنوان مقاله: بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن قالب بندی : ... ارسال لینک ...
قانون گذار - کتاب پیچ بهترین و سریعترین سایت دانلود کارآموزی و پروژه
ketabpich.boldfa.com/tag/قانون+گذار
Translate this page
وضعیت ضمان درک نسبت به حق انتفاع (ضمان درک و حق انتفاع) ... بررسی مبانی حقوقی ضمان درک در قانون مدنی ... م) از مقررات فقه امامیه در خصوص مقررات مربوط به فروش مال غیر (معاملات فضولی) و خیار ... مقررات عمومی (مواد 49 تا 59 قانون اجرای احکام مدنی)
مقاله عقد ضمان
bankmaghaleh.ir/مقاله-عقد-ضمان/
Translate this page
دراین راستا فقها و حقوقدانان مشهور به فحص و بررسی درمتن و ماهیت آن و حتی به حواشی آن نیز ... وضعیت ضمان درک نسبت به حق انتفاع (ضمان درک و حق انتفاع) ۸ .... مربوط به فروش مال غیر (مقررات فضولی) و تبعض صفقه و برخی احکام راجع به مقبوض به ...
بررسي قاعده ((کل ما يضمن بصحيحه يضمن بفاسده)) و عکس آن - نمایشگر ...
liferayportal.ir/web/seddiq/.../بررسي.../pop_up?_...
Translate this page
فقهاي اماميه براي اثبات ضمان مقبوض به عقد فاسد به دلايل مختلف از جمله آيات ... براي بررسي موارد فوق بايد قاعده «کل ما يضمن بصحيحه يضمن بفاسده و کل ما لا .... شامل عقود فاسد مربوط به عمل دانست و از آن نتيجه گرفت که در عقد فاسد مربوط به .... ماده 337 در مورد استيفاء از منافع مال غير و همچنين ماده 362 که در بند 2 آن ضمان درک مبيع و ...
دانلود مقاله عقد ضمان
mag-iran.com/دانلود-مقاله-عقد-ضمان.htm
Translate this page
پیشنهاد حذف مقررات ناظر به ضمان درك مطرح گردد سخنی به گزاف گفته نشده است زیرا ... دراین راستا فقها و حقوقدانان مشهور به فحص و بررسی درمتن و ماهیت آن و حتی به .... جز مقررات مربوط به فروش مال غیر (مقررات فضولی) و تبعض صفقه و برخی احكام ...
حقوق بایگانی - صفحه 24 از 68 - سیستم بازاریابی لوکس فایل
luxfiles.ir/tag/حقوق/page/24/
Translate this page
فایل بخش علوم انسانی – دانلود پایان نامه بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن ... 10 2-1-2: تعریف اصطلاحی ضمان 10 2-2: تعریف ضمان درک 10 2-3: بررسی ضمان در ک ...
موضوعات پایان نامه رشته حقوق خصوصی 515موضوع
nashreedalat.ir/.../984-موضوعات-پایان-نامه-رشته-حقوق-خصوصی--5...
Translate this page
Nov 21, 2014 - بررسی تطبیقی مسئولیت متصدی حمل و نقل زمینی با توجه به کنوانسیون ... بین المللی; محجورین و احکام مربوط به آنها; حضانت در حقوق ایران و بررسی تطبیقی ... بررسی تطبیقی ضمان درک مبیع; واگذاری اطلاعات فنی در حقوق ایران و ...
دانلود پایان نامه در مورد ضمان در حقوق ایران
birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId.1_Start.70_A...
Translate this page
Nov 9, 2015 - عقد ضمان مفهوم ضمان درک فصل اول : قلمرو ضمان درک در حقوق ایران ضمان درک ..... بررسی تطبیقی احکام مربوط به فرزند خواندگی در فقه اسلامی و حقوق ...
متغیر پولی و جبران درك - کلینیک حقوقی دانشگاه آزاد دامغان
law123.blogfa.com/post/21
Translate this page
ما، درین مقال، در مقام بررسی متغیر پولی و جبران ثمن در ضمان درک مبیع مربوط ... دسته دیگر از احکام غصب آنهایی هستند که ناظر به مسئولیت مدنی ناشی از تلف، یا عیب ...
ستاره قانون
setareghanoon.blogfa.com/
Translate this page
مواد ۳۹۰ الی ۳۹۳ همان قانون در مبحث مربوط به ضمان درک صرفا احکام مربوط به مبیع مستحق للغیر را ... نماینده مندرج در ماده ۲ قانون اجرای احکام مدنی ناظر به حقوق محکوم له است .... کانون نيز پس از بررسي شرايط متقاضي، وکيل معاضدتي به وي معرفي مي‌کند.
دانلود مقاله ضَمان دَرَک - فروشگاه و بازاریابی
shop.vahid-tanha1370.ir/دانلود-مقاله-ضَمان-دَرَک.html
Translate this page
May 2, 2016 - مبارکتر شب و خرمترین روز / به استقبالم آمد بخت پیروز دهلزن گو دو نوبت زن بشارت / که دوشم .... عنوان مقاله: بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن .
دفتر وکالت دادنگار - خسارت ناشی از مستحق للغیر در آمدن مبیع ( ضمان درک)
motalebe.blogfa.com/post/30
Translate this page
... از مستحق للغیر در آمدن مبیع ( ضمان درک) - وکیل امور و دعاوی مربوط به مطالبة قیمت ... اين احكام در معامله بر مال مغصوب نيز حاكم است و«اگر مشتري جاهل به غصب بوده و ...
قلمرو ضمان درك بایع از حیث رد ثمن و پرداخت غرامات - مقداد محتشم *وکیل ...
dadyari.mihanblog.com/post/339
Translate this page
Jul 29, 2011 - مرحوم دكتر امامی در بیان خساراتی كه مشتری جاهل به غصب و بطلان بیع می‌تواند ... كه غرامات را محدود به خسارات و مخارجی می‌كند كه مشتری در معامله مربوط متحمل ... الذكر از صدور حكم به پرداخت قیمت روز مبیع خودداری كرده و صرفا به پرداخت ...
معرفی تحقیق پایانی - .وبلاگ محمد نادر خلیلی
abkalane.persianblog.ir/post/2/
Translate this page
در فصل دوم، ادله شفعه وموارد آن بررسی شده. درفصل سوم، اخذ .... 2-16- احکام مربوط به مبیع در قانون مدنی افغانستان. 115 ... 137. 21. ضمان شفعه:(ضمان درک در شفعه) 138.
مختصری راجع به آثارصحیح، باطل و غير نافذ بودن عقد در حقوق مدنی ...
www.daneshju.ir/مختصری-راجع-به-آثارصحیح،-باطل-و-غير-ناف.ht...
Translate this page
Jan 29, 2011 - م را ندارند پرداخته شود و اينكه در پايان هم به بررسي اصل صحت و محل و مجراي آن در .... با اين كه مبحث سوم مربوط به مورد معامله به بيان شرايط و احكام مورد معامله ... م « ضمان درك » از آثار بيع صحيح قلمداد شده است ، در حالي كه خريد و فروش ...
دانلود پایان نامه ارشد حقوق - خرید پایان نامه
shopthesis.com/2016/05/04/دانلود-پایان-نامه-ارشد-حقوق/
Translate this page
May 4, 2016 - پایان نامه ارشد حقوق خصوصی اجرا ناپذيري احكام خاصه عقود در عقد صلح پایان نامه ارشد ... پایان نامه ارشد حقوق بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن
عقد بیمه در نزد فقهای امامیه - ویکی‌کتاب
https://fa.wikibooks.org/wiki/عقد_بیمه_در_نزد_فقهای_امامیه
Translate this page
قبل از اینکه وارد بحث بیمه ، تعریف و شرائط آن شویم بایستی بررسی کنیم که بیمه چه ... که این مورد ، مربوط به بحث عبادات می شود . ... اکثر فقهای متقدم ، معتقد بودند که تمام احکام شرعی ، اعم از عبادات و معاملات ، توقیفی هستند . .... توضیحاتی در مورد واژه بیمه و مسألة ایجاب و قبول در آن به بررسی عناصر عقد ضمان و عقد بیمه می پردازند ...
فقه و مبانی حقوق اسلامی - جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه ...
thesis.um.ac.ir/.../4887-فقه%20و%20مبانی%20حقوق%20اسلامی.ht...
Translate this page
22 - بررسی ضمان درک در حقوق ایران معاصر و فقه مقارن - نویسنده: روح ا . ... 37 - پ‍‍ژوهشی در موضوع مرگ مغزی و بررسی تطبیقی احکام و حقوق مربوط به آن - نویسنده: ...
بررسی لزوم یا عدم لزوم شرایط اساسی صحت قراردادها در مورد شروط ضمن عقد
clk.journals.pnu.ac.ir/article_184_0.html
Translate this page
با بررسی مبانی مزبور به این نتیجه می رسیم که قصد، رضا، اهلیت و لزوم مشروع بودن ... مدنی را مربوط به توافقهای مستقل و اصلی دانسته، استناد بدون قید و شرط به آن در ..... کمااینکه اگر شرط ناظر به تشدید یا تخفیف ضمان درک مبیع یا ثمن باشد از آنجا که ... نداشته باشد و از این جهت حکم به نفوذ قرارداد اصلی و عدم نفوذ شروط ضمنی نمود؟
نقد و تحلیل حقوقی ماده 558 قانون مدنی پیرامون شرط ضمان مضارب
www.hawzah.net/.../نقد-و-تحلیل-حقوقی-ماده-558-قانون-مدنی-پیر...
Translate this page
«مضارب در حکم امین است و ضامن مال مضاربه نمی شود مگر در صورت تفریط یا تعدی ». ... «اگر بر مستعیر شرط ضمان شده باشد مسؤول هر کسر و نقصان خواهد بود اگر چه مربوط به ... با وجود تصریح مقنن به اینکه شرط ضمان مضارب، ضمن عقد مضاربه موجب بطلان ... تبیین و تحلیل حقوقی مسئله و بررسی اشتراط ضمان مضارب، نیازمند شناسائی ...
طرح دعواي استرداد ثمن - حقوقی وامور مجلس
hvm.ir/print.asp?id=39259
Translate this page
دعواي استرداد ثمن معامله، دعوايي است مربوط به عقد بيع و عقد بيع همان خريد و فروش اصطلاحي در عرف ماست. ... مورد آخر نيز بر مي گردد به اصطلاحي حقوقي تحت عنوان ضمان درك. ... يكي از نكات مهم در خصوص دعواي حقوقي تقاضاي صدور حكم بر الزام خوانده به استرداد ... در خصوص منقول يا غيرمنقول بودن اين دعوا نيز بايد موضوع را بررسي كرد.
مقاله درباره عقد ضمان
papersky.ir/download/tag/مقاله-درباره-عقد-ضمان/
Translate this page
تحقیق عقد ضمان بخشی از متن: ضسمان در فقه و قانون مدنی به دو تعبیر استعمال شده است ... کفالت و عقدحواله و دیگری ضمان بالمعنی الاخص است که منحصراً مربوط به عقد ضمان است. ... بر امدن قسمتی از مبیع: ۲۸ نتیجه: ۲۹ ب بررسی مبانی حقوقی ضمان درک در قانون مدنی: ۳۰ بند ... مقاله درباره عقد ضمان - دانلود مقاله آشنایی با ضمان و احکام آن
بهترین و سریعترین مرجع دانلود کارآموزی و پروژه و پایان نامه
ketabpich.azarinblog.ir/Tag/+مال+غیر
Translate this page
در این میان یکی از اهداف الزامی کردن ثبت معاملات مربوط به اموال غیر منقول، علاوه بر اهداف مذکور در بالا، ... در نظر داشتن اهداف مذکور در بالا باید حکم فروش مال غیر منقول بدون تنظیم سند رسمی را استنباط کرد. ... بررسی مبانی حقوقی ضمان درک در قانون مدنی
نظریه ها و بررسی قوانین حقوقی - اخذ به شفعه
lawpage.blogfa.com/post-16.aspx
Translate this page
ضمان درک " ماده 817 قانون مدنی :" در مقابل شریکی که به حق شفعه تملک می کند " ... بر قانون مدنی ( مباحث مربوط به بیع و غیره ) از همین ماده پاسخ سوال را استنباط نمود. .... شد قانون مدنی محور ضمان مشتری را بعد از اخذ به شفعه و مطالبه قرار داده و حکم آن را در ...
قانون مدنی2
hbadvi.farsedu.ir/Portal/Show.aspx?Page=10438
Translate this page
در احكام بيع - طرفين معامله - مبيع - ثمن - تسليم و ضمان درك مواد ۳۳۸ تا ۳۹۵ ... ماده ۲۰۰ - اشتباه وقتي موجب عدم نفوذ معامله است كه مربوط به خود موضوع معامله باشد . ..... ۳۱/۵/۱۳۶۲ ، موضوع در جلسه رسمي فقهاي شوراي نگهبان مطرح و بررسي شد ، دريافت خسارت ...
[PDF]ﺿﺮورت ﻗﻬﺮی داﻧﺴﺘﻦ ﺿﻤﺎن درک هﯿﺪ ﭼﮑ
ajkrl.scu.ac.ir/article_11611_bb4f21ea5f4d5ef0fc874e1e3d4d65a9...
Translate this page
Nov 27, 2012 - ﺿﻤﺎن درک. " ، ﺑﻪ راﺑﻄﻪ. ی. ﻣﺎﻟﮏ ﺑﺎ اﺻﯿﻞ و ﻓﻀﻮل ﮐﻪ ﻫﺮ دو در ﻣﻘﺎﺑﻞ وی ﺣﮑﻢ ﻏﺎﺻﺐ دارﻧﺪ، ارﺗﺒﺎط ﻧﺪارد ..... ﺗﻠﻒ ﯾﺎ ﻧﺎﻗﺺ. ﺷﺪن ﻣﺎل ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﻣﺎﻟﮏ ﯾﺎ ﮐﺴﺮ ﻗﯿﻤﺖ آن ﻧﺰد اﺻﯿﻞ ﺟﺎﻫﻞ ﺑﺮ ﻓﻀﻮﻟﯽ ﺑﻮدن ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ، ..... ﯾﺎ ﻏﺮاﻣﺎت وارده ﺑﺮ اﺻﯿﻞ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ زﻣﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺎل ﻏﯿﺮ ﺑﻪ وی ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪه و.
حیوان - ویکی فقه
wikifeqh.ir/حیوان
Translate this page
در پاره ای روایات هم به برخی ادراکات حیوان، از جمله درک خالق و درک رازقیت الهی، ... افزون بر این، احادیث فراوانی درباره مسائل مربوط به حیوانات وجود دارد که مبنای احکام آن‌ها در ... حیوانات حرام گوشت از حلال گوشت؛ احکام حیوان گمشده؛ بررسی حکم ضَمانِ ناشی از ... در دوران معاصر، فقها به بررسی مواردی چون حکم استفاده از حیوانات برای پژوهش ...
پایان نامه های دانلودی رشته حقوق– قسمت هفتم (164 پایان نامه) | مرجع دانلود ...
www.payanname.net/پایان-نامه-های-دانلودی-رشته-حقوق-قسم-7/
Translate this page
پایان نامه ارشد رشته حقوق: احترام به حق مکتسب و بررسی مصادیق عمده آن در حقوق داخلی و بین الملل .... پایان نامه ارشد رشته حقوق : بررسی ضمان درک و احکام مربوط به آن.
نگرشي برضمان درك مبيع در حقوق مدني ايران
mohammadkarime.ir/post/15
Translate this page
پاسخ بدين پرسش موكول به بررسي وضعيت ثمن در حقوق ايران است، بدين معني كه آيا .... و به تعبير ديگر آيا مقررات مربوط به ضمان درك در اين مورد مجري خواهد بود؟ ..... م) برخي از شارحين قانوني مدني، حكم ماده فوق را منسوب به قول مشهور فقهاي اماميه كرده اند و ...
حقوق خصوصی - نمونه سئوال های آموزشی درس مدنی 6 (به طور کامل)
law128.blogfa.com/post/1
Translate this page
8- خیار مجلس را تعریف کرده و احکام مربوط به آن را بنویسید. ... حال بررسی کنید: .... 58- در صورت صحیح بودن شرط سقوط ضمان درک، چنانچه بایع عالماً و عامداً مال دیگری ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 65
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 310
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 1,159
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,159
  • بازدید ماه : 1,159
  • بازدید سال : 119,649
  • بازدید کلی : 1,974,583