loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 230 شنبه 08 خرداد 1395 نظرات (0)

ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران

\"ابطال دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 13 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 829 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 117

در این پایان نامه، قانون ثبت، مبنای اعتبار اسناد رسمی قرار گرفته و سپس قوانین لاحق به این قانون که ابطال اسناد رسمی را تجویز نموده است استخراج شده و مورد بررسی قرار گرفته است در این راستا قوانین مختلفی در خصوص اراضی جنگلی (در معنای عام) به تصویب رسیده است که منشأ آن به تصویب «قانون ملی شدن جنگلهای کشور» باز می گردد هرچند که این قوانین در نهایت

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

\"خرید\"

ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران


این پایانامه دارای   117   صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم

چکیده:

در این پایان نامه، قانون ثبت، مبنای اعتبار اسناد رسمی قرار گرفته و سپس قوانین لاحق به این قانون که ابطال اسناد رسمی را تجویز نموده است استخراج شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

در این راستا قوانین مختلفی در خصوص اراضی جنگلی (در معنای عام) به تصویب رسیده است که منشأ آن به تصویب «قانون ملی شدن جنگلهای کشور» باز می گردد. هرچند که این قوانین در نهایت موجب ابطال اسناد رسمی می گردند، ولی تصویب آنها به منظور حفاظت از منابع طبیعی بوده است.

ابطال اسناد رسمی مالکیت مربوط به اراضی موات بخش دیگری از این پایان نامه را به خود اختصاص داده است مشتمل است بر« قانون زمین شهری » مربوط به اراضی واقع در محدوده قانونی و حریم استحفاظی شهرها و شهرکها و «قانون مرجع تشخیص اراضی موات و ابطال اسناد آن » مربوط به اراضی خارج از محدوده استحفاظی شهرها می باشد. موادی از قوانین تصویب شده نشان از شمول این قوانین نسبت به اراضی موات بالذات و همچنین موات بالعرض دارد. ولی نتیجه حاصل از این پایان نامه این است که قوانین مذکور صرفاً مربوط به اراضی موات بالذات بوده و اراضی موات بالعرض، اصطلاحاً بایر نامیده شده و از شمول این قوانین خارج است. اراضی موقوفه نیز از جمله مواردی است که در خصوص آن با تجویز ابطال اسناد رسمی مواجه هستیم. در این خصوص «قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه» مورد بررسی قرار گرفته است. موادی از این قانون با قوانین مربوط به اراضی ملی تعارض داشته و تشخیص بین ملی یا موقوفه بودن را مشکل می نمود. که با اصلاحات انجام شده در قانون این نظر تقویت شده است. در واقع اراضی مذکور ملی تلقی شده و از شمول اراضی موات خارج است. به عنوان نتیجه کلی می توان عنوان کرد؛ چنان که قانون گذار در ماده 24 قانون ثبت پس از انقضای مهلت اعتراض به ثبت پذیرش هرگونه دعوا اعم از حقوقی و جزایی را اکیداً منع می کند، ولی با تصویب قوانین بررسی شده نتیجه می گیریم که در بعضی از موارد از تصمیم خود عدول کرده است.

واژگان کلیدی :قانون ثبت، ابطال، اسناد رسمی ، اراضی موات، اراضی موقوفه، سند معارض.

1-1 کلیات

1-1-1 مقدمه

با بررسی قانون ثبت مشخص می گردد که هدف قانونگذار از تصویب این قانون ایجاد نظم و ثبات بخشی به اسناد، به ویژه اسناد مالکیت اراضی بوده است. دقت در ماده 24 قانون مذکور نیز که اعلام می کند پس از انقضای مهلت اعتراض، هیچ دعوایی اعم از حقوقی و جزایی از هیچ کس پذیرفته نخواهد شد، این نظر را تقویت می کند. تصویب قانون ثبت در سال 1310هجری شمسی نشان از عزم قانونگذار جهت گذر از زندگی سنتی و روستایی به زندگی مدرن و شهری است. ماده 22 قانون مذکور صرفاً شخصی را به عنوان مالک رسمی می شناسد که نام او در دفتر املاک ثبت شده باشد. متعاقب آن ماده 70 قانون مذکور، اعتبار کامل اسناد رسمی را علیرغم اعلام ماده 1292 قانون مدنی مجدداً اعلام و انکار مندرجات اسناد رسمی را غیر مسموع می داند و برای مامورین قضایی که مندرجات اسناد رسمی را مورد بررسی قرار می دهند مجازاتهایی در نظر می گیرد. اینها همه نشان از تصمیم جدی قانونگذار مبنی بر لزوم احترام خاص و ویژه به اسناد رسمی داشت. این سیاست از زمان تصویب قانون مزبور یعنی سال 1310 تا سال 1351 با جدیت اجرا می گردید و بنا به نظر برخی از حقوقدانان به پاس حرمت اسناد مالکیت، واقعیتهایی قربانی می شد[1].در عین حال شورای عالی ثبت همیشه از این وضع رنج می برد. با این وجود با گذشت سالیان نه چندان طولانی قوانین جدیدی تصویب و یکی پس از دیگری بنا به دلایلی ابطال اسناد رسمی را تجویز کرد. از سال 1351 با اصلاح برخی مواد به ویژه ماده 25 قانون ثبت، تغییرات اساسی ای در رویه دادگاهها و همچنین شورای عالی ثبت، به وجود آمده به گونه ای که از ثبات اسناد مالکیت به شدت کاسته شد. البته این موضوع که این امر باعث بهبود و یا وخامت اوضاع اسناد رسمی شد یا خیر خود جای بحث جداگانه ای دارد.

1-1-2 بیان مسأله

از آنجائیکه جنبه شکلی و تشریفاتی قانون ثبت(در مقایسه با قوانین دیگر) بر جنبه ماهوی آن غلبه دارد، بعد از انقلاب مقرراتی تصویب گردید که هرچند در قالب تغییرات صریح در قانون ثبت جای نگرفت ولی عملاً و ضمناً باعث نسخ و یا تخصیص بعضی از مواد قانون ثبت گردید. از جمله این قوانین «قانون ابطال اسناد فروش رقبات،آب و اراضی موقوفه»، «قانون اراضی شهری» و «قانون زمین شهری» می باشد. این قوانین، علیرغم تأکید قانون ثبت بر اعتبار اسناد رسمی، ابطال اینگونه اسناد را تجویز می نمایند. علاوه بر این، قبل از انقلاب نیز قوانینی در راستای ملی اعلام نمودن جنگلها و مراتع تصویب گردیده که ابطال اسناد رسمی را تجویز نموده و بعد از انقلاب نیز با تغییراتی از روند گذشته پیروی شده است.از جمله این «قانون ملی شدن جنگلها و مراتع کشور» می باشد که پیرو آن قوانین مختلفی از قبیل «قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع»و «قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور» و قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 قانون جنگلها و مراتع» می باشد.

در این پایان نامه تلاش میگردد موارد ابطال اسناد رسمی و همچنین معایب و محاسن آن بررسی و در نهایت پیشنهادهایی جهت بهبود وضعیت موجود ارائه گردد.

1-1-3 سابقه تحقیق

یافته های اینجانب حاکی از این است که تاکنون تحقیقات بنیادی و اساسی در این خصوص انجام نگرفته زیرا در کشور ما آنچنانکه باید، حقوق ثبت مورد توجه قرار نمی گیرد و نوشته های بعضی از اساتید حقوق نیز صرفاً محدود به تعاریف مقدماتی از اصطلاحات ثبتی و مسائل مقدماتی حقوق ثبت می باشد و تحقیقات و مطالعات انجام گرفته تخصصی نیز صرفاً مربوط به مورد خاصی از قوانین می باشد که این امر محقق را با چالشهای اساسی روبرو خواهد کرد.

البته در خصوص ابطال اسناد رسمی به تبع بطلان قرارداد بین اشخاص تحقیقات فراوانی صورت گرفته است ولی از آنجا که سعی داریم تحقیق انجام شده، طرحی نو بوده و تکرار مکررات نباشد صرفاً به مواردی پرداخته خواهد شد که اولاً تا حد زیادی صرفاً مربوط به حوزه حقوق ثبت باشد و ثانیاً قانونگذار صراحتاً ابطال اسناد رسمی را تجویز کرده باشد.

1-1-4 سوالات تحقیق

1- چرا سندی که با رعایت تشریفات خاص و توسط افراد متخصص که مورد تأیید دولت بوده اند تنظیم می شود، باید ابطال گردد؟

2- چرا برخلاف ماده 70 قانون ثبت، که حتی به قضات دادگاهها نیز اجازه بررسی انکار در برابر اسناد رسمی را نداده سخن از ابطال اسناد رسمی به میان می آید؟

3- آیا قانونگذار با تصویب قوانین بعدی که در ظاهر با حقوق ثبت در تعارض هستند از رویه پیشین خود بازگشته یا تصویب قوانین جدید به دلایل دیگری است؟

1-1-5 فرضیات تحقیق

1- عدم دقت مجریان قانون باعث صدور اسناد مالکیتی شده که به واقع قانونی نبوده اند، لذا قانونگذار ناچار به عدول از تصمیم پیشین خود و اصلاح قانون ثبت توسط قوانین دیگر شده است.

2با توجه به اینکه قانون ثبت در کشور ما عمر چندانی نداشته در زمان تصویب قانون مذکور، تمام جوانب لازم جهت جلوگیری از صدور اسناد مالکیت پیش بینی نشده است.

3- تجویز ابطال اسناد رسمی توسط قانونگذار، در موراد خاص و محدود بوده و تصویب قوانین محدودی در این راستا نمی تواند دلیلی بر بازگشت قانونگذار از هدف خود در قانون ثبت باشد.

1-1-6 اهداف تحقیق

هرچند که قوانین تصویب شده در راستای ابطال اسناد رسمی از سالیان دور آغاز گردیده است ولی تصویب و اصلاح قوانین در این راستا همچنان ادامه دارد در این پایان نامه تلاش می گردد تا قوانین مذکور را به صورت مجموعه ای جامع گرد هم آورده و به بررسی آنها پرداخت و در نهایت نیز در حد توان علمی پیشنهاداتی برای بهتر شدن قوانین موجود ارائه نماییم.

1-1-7 قلمرو تحقیق

در یک دسته بندی کلی می توان علت ابطال اسناد رسمی را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول اسنادی است که در راستای معاملات بین اشخاص تنظیم شده و به تبع بطلان معامله، سند رسمی تنظیم شده نیز باطل می شود و دسته دوم اسنادی است که مستقیماً به تجویز قانونگذار ابطال می گردند. از آنجا که در مورد دسته اول مطالعات فراوانی انجام گرفته و مقالات و کتب گوناگونی نیز منتشر شده است[2].لذا به نظر می رسد بررسی دوباره آن تکرار مکررات خواهد بود،آنچه در این پایان نامه مورد بررسی قرار می گیرد،دسته دوم می باشد.

1-1-8 ضرورت تحقیق

تا آنجا که این حقیر بررسی کرده است،اصولاً مطالعه جامعی که تمامی موارد ابطال اسناد رسمی را در بر گیرد،صورت نگرفته و به دلیل آنکه حقوق ثبت در کشور ما جایگاه مناسبی ندارد، عدم مطالعه و تحقیق کافی در این رشته،این تردید را به وجود می آورد که گویا موادی از قانون ثبت متروک مانده است. ولی نباید فراموش کرد که بعد از تصویب قانون ثبت، قوانین بسیاری در این زمینه با نام های گوناگون تصویب شده است که مطالعه ای در این خصوص صورت نگرفته است و این امر، ضرورت تحقیق پیش رو را دو چندان می کند.امید است که با بررسی دقیق قوانین تصویب شده در این خصوص گامی در جهت آشنایی بیشتر با حقوق ثبت برداشته شود.

1-1-9 روش تحقیق

ابتدا با مراجعه به کتابخانه ها منابع این پایان نامه مورد بررسی قرار گرفت و سپس با مراجعه به محاکم و دفاتر حقوقی و جمع آوری آراء صادره از دادگاهها، رویه قضایی حاکم نیز در برخورد با ابطال اسناد رسمی مورد بررسی قرار گرفت. روش استفاده در این تحقیق مطالعه کتابخانه ای و میدانی می باشد که در این روش ابتدا با مراجعه به منابع موجود به جمع آوری اطلاعات و تحقیقات انجام شده در خصوص موضوع حاضر پرداخته سپس با بررسی آراء صادره از محاکم قضایی در خصوص انطباق مطالعات کتابخانه ای با آراء صادره اقدام به مطالعه میدانی می شود.

 

فهرست مطالب:

عنوان                                                                                                                 صفحه

چکیده………………………………………………………………………………………………………….1

بخش اول: کلیات

1-1 کلیات……………………………………………………………………………………………………..3

1-1-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………3

1-1-2 بیان مسأله……………………………………………………………………………….3

1-1-3 سابقه تحقیق……………………………………………………………………………………….4

1-1-4 سوالات تحقیق……………………………………………………………………………………….4

1-1-5 فرضیات تحقیق……………………………………………………………………………………………….5

1-1-6 اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………….5

1-1-7 قلمرو تحقیق………………………………………………………………………………………………….5

1-1-8 ضرورت تحقیق…………………………………………………………………………………………..5

1-1-9 روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………6

1-1-10 مشکلات و تنگناهای احتمالی……………………………………………………………………..6

1-2-1 مفهوم سند مالکیت…………………………………………………………………………………………….7

1-2-1-1 تعریف سند………………………………………………………………………………………………7

1-2-1-2 سند رسمی………………………………………………………………………………………………..7

1-2-1-2-1 نظر قانون مدنی……………………………………………………………………………………….8

1-2-1-2-2 از نظر قانون ثبت………………………………………………………………………………8

1-2-1-2-3 حدود اعتبار اسناد رسمی…………………………………………………………………8

1-2-1-3 سند مالکیت………………………………………………………………………………………………9

1-2-1-3-1 تعریف سند مالکیت………………………………………………………………………………..9

1-2-1-3-2 صدور سند مالکیت………………………………………………………………………………………9

1-2-1-3-3 اعتبار اسناد مالکیت……………………………………………………………………………………10

1-2-1-3-4 تفاوتهای اسناد رسمی با اسناد مالکیت……………………………………………………11

1-2-2 ثبت اختیاری و اجباری……………………………………………..12

1-2-2-1 موارد ثبت اجباری اسناد …………………………………………………………………12

1-2-2-2 موارد ثبت اختیاری اسناد …………………………………………………………………12

1-2-3 مفهوم دعوای ابطال سند رسمی………………………………………………………13

1-2-4-2 ابطال سند مالکیت به حکم دادگاه ………………………………………………………..13

1-2-5 چگونگی ابطال سند مالکیت …………………………………………………………………..14

1-2-5-1 شرایط پذیرش دعوی ابطال سند مالکیت…………………………………………………….14

1-2-5-2 نحوه ابطال ………………………………………………………………………15

1-2-5-2-1 در محکمه……………………………………………………………………….15

1-2-5-2-2 در ادارات ثبت …………………………………………………………………….15

1-2-5-2-3 به حکم قانون ………………………………………………………………………….15

1-2-5-3 طریقه اجرای حکم ابطال…………………………………………………………………..15

بخش دوم : موارد ابطال اسناد مالکیت به حکم دادگاه

2-1 ابطال سند مالکیت در دادگاه……………………………………………………………19

2-1-1 ابطال اسنادی که بر خلاف قانون به ثبت رسیده(عملیات مقدماتی) ………………………………19

2-1-1-1 آگهی نوبتی………………………………………………………………………………19

2-1-1-2 اشتباه درآگهی نوبتی…………………………………………………………………………20

2-1-1-3 اشتباهات موثر……………………………………………………………………..21

2-1-1-4 اشتباهات غیر موثر………………………………………………………………………21

2-1-1-2 آگهی تحدیدی – تحدید حدود…………………………………………………….21

2-1-1-2-1 نحوه اعتراض……………………………………………………………………….22

2-1-1-2-2 اقدامات اداره ثبت………………………………………………………………..23

2-1-1-2-3 اعتراض خارج از مدت………………………………………………………………..23

2-1-1-2-4 حق اعتراض اشخاص بر حدود …………………………………………………..23

2-1-1-3 اعتراض به ثبت…………………………………………………………………………..24

2-1-1-3-1 کسانی که حق اعتراض بر ثبت دارند……………………………………..24

2-1-1-3-2 مهلت اعترض بر ثبت…………………………………………………………….24

2-1-1-3-3 مرجع تقدیم اعتراض……………………………………………………………..24

2-1-1-3-4 نحوه تقدیم اعتراض……………………………………………………………………..25

2-1-2 اسناد مالکیت معارض…………………………………………………………..25

2-1-2-1 تعریف سند مالکیت معارض و عناصر تعارض اسناد و مصادیق آن…………………………………..25

2-1-2-2 مرجع تشخیص سند مالکیت معارض…………………………………………………26

2-1-2-3 تکلیف دارنده سند مالکیت معارض……………………………………………………..27

2-1-2-4 شرایط پذیرش دعوی سند مالکیت معارض………………………………………27

2-1-2-5 رای دادگاه…………………………………………………………………………………..28

2-2 ابطال اسناد مالکیت در راستای اجرای مواد 147 و 148 اصلاحی قانون ثبت …………………..29

 

2-2-1 صدور سند مالکیت به استناد ماده 147 اصلاحی قانون ثبت ……………………………29

2-2-1-1 دعوای حقوقی ماده 147 اصلاحی……………………………………………………….30

2-2-1-2-1 رئیس یا مسئول واحد ثبتی محل ……………………………………………30

2-2-1-2-2 صلاحیت هیات حل اختلاف ثبتی و نحوه اقدام آن………………………..32

2-2-1-3 ویژگیهای دعوای ابطال سند مالیت موضوع ماده 147 اصلاحی قانون ثبت……………………..33

2-2-2 اعتراض به ثبت ملک ………………………………………………………………..34

2-2-2-1 نحوه تسلیم اعترض بر ثبت ملک به اداره ثبت اسناد و املاک………………………………..34

2-2-2-2 نحوه طرح دعوای اعتراض به ثبت در دادگاه صالح …………………………………36

2-2-2-3 وظایف دادگاه در خصوص نحوه رسیدگی به این دعوی و صدور حکم ………………36

2-2-3 اعتراض به ثبت توافقی به علت جعل یا اشتباه یا اجبار و ابطال آن توافق………………………37

2-2-4 اعتراض به رای هیات حل اختلاف در خصوص صدور سند مالکیت بنام متقاضی یا تنظیم سند رسمی انتقال ملک دولت یا شهرداری…………………………………………………………..38

2-2-5 ابطال سند رسمی انتقال ملک دولت، اداره اوقاف یا شهرداری بنام متقاضی پس از انقضای مهلت 20 روزه وعدم اعتراض به رای هیات حل اختلاف در این خصوص ………………………………………….38

2-2-6 ابطال سند مالکیت صادره بنام متقاضی بر اساس رای هیات حل اختلاف …………………….39

2-3 ابطال سند مالکیت در صورت ملغی الاثر شدن تصمیم کمیسیون تشخیص ماده 12 قانون زمین شهری…………….41

2-3-1 مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام، وضعیت حقوقی اراضی موات و بایر……………………………………….42

2-3-1-1 زمین های موات…………………………………………………..42

2-3-1-2 اراضی بایر……………………………………………………………42

2-3-2 ترکیب اعضای کمیسیون…………………………………………………………..43

2-3-3 نحوه تشکیل جلسه رسیدگی کمیسیون…………………..43

2-3-3-1 محل کار کمیسیون ………………………………………………………..43

2-3-3-2 صدور نظریه کمیسیون تشخیص………………………………………44

2-3-3-2-1 مقدمه نظریه…………………………………………………………..44

2-3-3-2-2 اسباب نظریه …………………………………………………………..44

2-3-3-2-3 ابلاغ نظریه کمیسیون و موعد آن……………………………………………44

2-3-3-3 انتشار آگهی……………………………………………………………………..45

2-3-4 نحوه اعتراض به نظریه کمیسیون ……………………………………………………45

بخش سوم :موارد ابطال اسناد رسمی به حکم قانون

3-1 موارد ابطال اسناد رسمی در قانون ملی شدن جنگلها………………………..48

3-1-1 تعاریف……………………………………………………49

3-1-1-1 جنگل،مرتع و بیشه طبیعی………………………………………………………49

3-1-1-2 اراضی جنگلی…………………………………………………….49

3-1-1-3 مرتع………………………………………………………………………50

 

3-1-2 نظام رسیدگی …………………………………………………..51

3-1-2-1 تشخیص ملی بودن……………………………………………………..51

3-1-2-2 قابلیت اعتراض به نظر جنگلدار………………………………………………..51

3-1-2-3 محدوده اثر قانون………………………………………………………………..51

3-1-2-4 تشریفات ابطال اسناد رسمی مالکیت………………………………………..53

3-1-2-5 مهلت اعتراض…………………………………………………….53

3-2 موارد ابطال اسناد رسمی در قانون حفاظت وبهره برداری از جنگلها و مراتع ………………….54

3-2-1 تعاریف…………………………………………………………………54

3-2-2 نظام رسیدگی………………………………………………………….54

3-2-2-1 مرجع تشخیص…………………………………………………………..54

3-2-2-2 مهلت اعتراض………………………………………………………….55

3-2-2-3 مرجع پذیرش اعتراضات……………………………………………55

3-2-2-4 مرجع رسیدگی کننده به اعتراضات…………………………….56

3-3 موارد ابطال اسناد رسمی در قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56قانون جنگلها ومراتع (با اصلاحیه های بعدی) ………………………………………………………………56

3-3-1 تعاریف………………………………………………………………………..57

3-3-1-1 زارعین صاحب اراضی نسقی………………………………………………………….57

3-3-1-2 مالکین ………………………………………………………………………….57

3-3-1-3 صاحبان باغات وتأسیسات……………………………………57

3-3-2 نظام رسیدگی…………………………………………………………………………………58

3-3-2-1 محدوده صلاحیت هیأت…………………………………………………….58

3-3-2-2 ترکیب هیأت………………………………………………………………………….58

3-3-2-3 مرجع پذیرش اعتراض……………………………………………………………….59

3-3-2-4 قابلیت اعتراض به رأی……………………………………………………………….60

3-3-2-5 مهلت اعتراض……………………………………………………………..60

3-4 موارد ابطال اسناد رسمی در قانون حفظ و حمایت از منابع و ذخایر جنگلی………………………….61

3-4-1 نظام رسیدگی………………………………………………………..62

3-4-2 مهلت اعتراض…………………………………………………………………………62

3-4-3 اثر اعتراض………………………………………………………….63

بخش چهارم: موارد ابطال اسناد رسمی در اراضی موات و موقوفه

4-1 موارد ابطال اسناد رسمی در اراضی موات……………………………………………………….66

4-1-1 موارد ابطال اسناد رسمی در اراضی موات داخل شهر …………………….66

4-1-2 فلسفه تصویب قانون زمین شهری………………………………….67

4-1-2-1 تعاریف…………………………………………………….69

 

4-1-2-1-1 احیاء…………………………………………………………………69

4-1-2-1-2 زمین دایر…………………………………………………………………69

4-1-2-1-3 زمین بایر………………………………………………………………69

4-1-2-1-4 زمین موات……………………………………………………………………………..70

4-1-2-2 نظام رسیدگی………………………………………………………………………….71

4-1-2-2-1 تشخیص نوع زمین……………………………………………………………71

4-1-2-2-2 تشکیلات کمیسیون……………………………………………………71

4-1-2-2-3 صلاحیت کمیسیون…………………………………………………………..72

4-1-2-2-4 نحوه تشخیص……………………………………………………………..72

4-1-2-2-5 اعتراض به رأی کمیسیون…………………………………………………………..73

4-1-2-2-6 تعیین مهلت اعتراض…………………………………………………………..73

4-1-2-2-7 بار اثباتی………………………………………………………………………..74

4-1-2-2-8 رعایت تشریفات در کمیسیون……………………………………………….75

4-1-2-2-9 حقوق دارنده سند رسمی مالکیت…………………………………………………….77

4-1-3 ابطال اسناد رسمی در اراضی موات خارج از محدوده شهر…………………………..77

4-1-3-1 تعاریف………………………………………………………………..78

4-1-3-1-1 اراضی موات……………………………………………78

4-1-3-2 نظام رسیدگی…………………………………………………..78

4-1-3-2-1 محدوده رسیدگی………………………………………………………………….78

4-1-3-2-2 مرجع تشخیص…………………………………………………….78

4-1-3-2-3 ترکیب هیأت………………………………………………………………79

4-1-3-2-4 تشکیل هیأت و تصمیم گیری………………………………………………..79

4-1-3-2-5 نحوه ابلاغ…………………………………………………………80

4-1-3-2-6 قابلیت اعتراض…………………………………………………80

4-1-3-2-7 مهلت اعتراض…………………………………………………………….81

4-1-3-2-8 نحوه ابطال اسناد مالکیت………………………………………………………….81

4-2 ابطال اسناد رسمی در قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه……………………82

4-2-1 تعاریف……………………………………………………………84

4-2-1-1 مصلحت وقف…………………………………………………………….84

4-2-1-2 متصرف………………………………………………………85

4-2-1-3 حقوق مکتسبه متصرف……………………………………………………85

4-2-1-4 مجوز شرعی…………………………………………85

4-2-1-5 زارع صاحب نسق………………………………………………………..85

4-2-2 نظام رسیدگی……………………………………………………….85

 

4-2-2-1 نحوه ابطال اسناد…………………………………………………..85

4-2-2-2 ترکیب کمیسیون………………………………………………..86

4-2-2-3 مستثنیات قانون ………………………………………………………………………87

4-2-2-4 تغییرات ایجاد شده در قانون موخر…………………………………………………….88

4-2-2-5 حقوق در نظر گرفته شده برای متصرف………………………………….88

بخش پنجم: نتیجه گیری

5-1 نتیجه گیری…………………………………………….91

منابع……………………………………………………..95

 

عنوان: ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران

فرمت:word

تعداد صفحات:117 صفحه

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران , ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران , پایانامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران , دانلود ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد رشته حقوق , دانلود پایانامه رشته حقوق , قانون ثبت , ابطال، اسناد رسمی , اراضی موات , اراضی موقوفه , سند معارض , پژوهش ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها


azam
Google
About 388,000 results (0.55 seconds)
Search Results
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران - دانلود پایان نامه و سمینار کارشناسی ارشد ...
arshadha.ir/پایان-نامه-ارشد-رشته-حقوق-ابطال-اسناد/
Translate this page
Feb 1, 2016 - متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان : ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه ...
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران
maghalefile.rozblog.com/.../-ابطال-اسناد-رسمی-در-حقوق-ایران-.htm...
Translate this page
2 days ago - ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 11 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 829 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 117 در این ...
فرد مطلب ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران - فرد مطلب - صفحه نخست
fardpost.ir/ابطال-اسناد-رسمی-در-حقوق-ایران/
Translate this page
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران. دسته : استخدام ... این وبسایت متعلق به فرد مطلب میباشد و تمامی حقوق آن محفوظ میباشد ، هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانون ی دارد.
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران - پرتال تفریحی هیت لیپ
heatleap.ir/ابطال-اسناد-رسمی-در-حقوق-ایران/
Translate this page
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران. خرداد ۶, ۱۳۹۵ by heatleap Leave a Comment. ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران. ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران · ابطال اسناد رسمی در حقوق ...
پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران - کمپ ایران - Like
campiran.ir/project-88142-پایان-نامه-ابطال-اسناد-رسمی-در-حقوق/
Translate this page
6 days ago - پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران ابطال اسناد رسمی مالکیت مربوط به اراضی موات بخش دیگری از این پایان نامه را به خود اختصاص.
دانلود مستقیم فایل دسته بندی علوم انسانی - پایان نامه ابطال اسناد رسمی ...
vipfiles.ir/پایان-نامه-ابطال-اسناد-رسمی-در-حقوق-ایر/
Translate this page
6 days ago - پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران. چکیده در این پایان نامه، قانون ثبت، مبنای اعتبار اسناد رسمی قرار گرفته و سپس قوانین لاحق به این قانون ...
نگرشی نو بر تعارض سند با شهادت در حقوق ایران با مطالعة تطبیقی در ...
law.journals.isu.ac.ir/?_action=articleInfo&article=1273
Translate this page
by خزائی - ‎2012
در واقع، در گذشته اسناد رسمی در معنای امروزی خود وجود نداشته‌اند و اگر هم مطلبی در ... شهادت در حقوق ایران خواهیم پرداخت؛ پس از آن، حکم تعارض سند با شهادت را در حقوق مصر و ..... به علاوه، ابطال قانون بدون این که متنی جایگزین آن شود، نظام حقوقی را دچار خلاء ...
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران | دانلود فیلم | دانلود آهنگ جدید | کلش آف ...
bso-meshkin.ir/?p=55496
Translate this page
2 days ago - ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران قیمت: ۱۴,۵۰۰ تومان توضیحات دانلود ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران – دانلود پایان نامه و سمینار ...
قانون دفاتر اسناد رسمی و كانون سر دفتران و دفتریاران - مشاهده جزئیات
www.ssaa.ir/SubjectView/tabid/73/Code/411/Default.aspx
Translate this page
ماده 1- دفترخانه اسناد رسمی واحد وابسته به وزارت دادگستری است و برای تنظیم ثبت .... جنحه های مطابق قانون مستلزم محرومیت از بعضی حقوق اجتماعی مذكور در ماده پانزده قانون ..... هرگاه موضوع سندی كه ابطال شده ملك باشد مفاد حكم در ملاحظات ثبت دفتر اسناد ...
دسته بندی علوم انسانی - دانلود پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران ...
okfiles.ir/دانلود-پایان-نامه-ابطال-اسناد-رسمی-در-ح/
Translate this page
May 1, 2016 - ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:۱۱۱ فهرست مطالب ...
فایل بخش علوم انسانی - دانلود پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران ...
luxfiles.ir/دانلود-پایان-نامه-ابطال-اسناد-رسمی-در-ح/
Translate this page
Apr 30, 2016 - ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:۱۱۱ فهرست مطالب ...
حدود اعتبار اسناد رسمی و عادی در دعاوی مدنی « دفتر اسناد رسمی شماره 36 ...
khoramshahi.com/...اسناد.../حدود-اعتبار-اسناد-رسمي-و-عادي-در-دعاو...
Translate this page
آشنایی با انواع اسناد و حدود اعتبار آن در دادرسی های مدنی می‌تواند نقش مهمی را به عنوان ... ادعا یا دفاع در مقابل ادعای مطروحه نقش مهمی را دادرسی های مدنی “حقوقی ” ایفا می کند. .... -اگر مقررات مربوط به ابطال تمبر نسبت به اسناد رسمی رعایت نشده باشد صرفا عدم ... سایت حقوقی ایران · فهرست دفاتر اسناد رسمی · قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران ...
کلینیک حقوقی ایران - اسناد مالکیت معارض و دعاوی ابطال آنها
https://iranlawclinic.com/writing/اسناد-مالکیت...ابطال.../1139f0929
Translate this page
بند ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی رسیدگی اسناد مالکیت معارض می گوید: هرگاه از جهت ..... معارض (ثبت مؤخر) و همچنین سند مالکیت ثبت مقدم را به دفاتر اسناد رسمی حوزه مربوطه ...
دفتر خانه اسناد رسمي161 اهواز - درخواست ابطال سند مالکیتی که توسط ...
daftarkhane161ahvaz.blogfa.com/post/9
Translate this page
این وبلاگ فقط جهت فعالیتهای ثبتی و حقوقی راه اندازی شده لذا از درج نظرات تبلیغاتی ... در دعواي ابطال سندي که براساس رأي هيئت حل اختلاف موضوع مواد 147 و 148 قانون ثبت صادر ... پرتال خبری و تحلیلی سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی ایران.
وکالت در امور مربوط به ثبت اسناد و املاک - تقاضاي ابطال اسناد رسمي يا ...
wikisabt.blogfa.com/post/43
Translate this page
وکالت در امور مربوط به ثبت اسناد و املاک - تقاضاي ابطال اسناد رسمي يا تصحيح آن به ترتيب در صلاحیت محاكم عمومي حقوقي و هيات نظارت ثبت و شوراي ع ... آذربايجان غربي و نماينده مطلع شهرباني جمهوري اسلامي ايران در جلسات مورخه 28/7/69 و 29/10/69 .
[PDF]نقدی بر مسؤولیت سردفتران اسناد رسمی در نظام حقوقی ایران - مجله حقوقی ...
www.jlj.ir/pdf_11397_8a3119b3dbcd8bd81f0d7511266f6161.html
Translate this page
در نظام حقوقی ایران، نخستین قانون ثبت اسناد رسمی در سال 1290. هجری شمسی در ..... قانون ابطال اسناد و فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه مصوب سال های 1363. و 1371(.
ارکان سند رسمی | کانون سردفتران و دفتریاران استان گیلان
www.gilannotary.ir/ارکان-سند-رسمی/
Translate this page
طبق ماده ۶۱ آئین نامه دفاتر اسناد رسمی مصوب سال ۱۳۱۷ «تنظیم و ثبت معاملات اشخاص .... طبق ماده ۲ قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی ... در صورتیکه شرایط صحت عمل حقوقی مزبور رعایت نشود سند رسمی قابل ابطال است.
چاپ مطلب - کانون وکلای دادگستری مرکز
icbar.ir/PapersPrint/tabid/136/Code/6/Default.aspx
Translate this page
بحث در خصوص اسناد در حقوق موضوعه ايران ( جزوه مربوط ) و تحليل مقررات مواد 47 و 48 ق. .... 5-دعواي ابطال سند انتقال اجرائي ثبتي كه در جريان اجراي آن با علم به فوت متعهد ... ماده 93 قانون ثبت: (( كليه اسناد رسمي راجع به معاملات املاك ثبت شده مستقيماً و ...
حقوق ثبت اسناد و املاک - جزوه حقوق ثبت - قسمت سوم
hoghoughesabt.blogfa.com/post-1.aspx
Translate this page
فصل دوم : دعاوي مربوط به ثبت اسناد و ابطال و اصلاح اسناد ... را نسبت به مورد تعارض در ستون ملاحظات ثبت ملك قيد و مراتب را به دارنده سند مالكيت معارض (ثبت موخر) و دفاتر اسناد رسمي اعلام خواهد نمود . ..... ۷-حقوق ثبت اسناد و املاك در ايران - حميد صالحي
تعارض ميان سند وشهادت درحقوق مدني ايران وفقه اماميه - حقوقی وامور مجلس
hvm.ir/print.asp?id=4552
Translate this page
دراين مقاله انواع ادله واحكام درفقه اماميه و حقوق مدني ايران، قلمرو اعتبار سند وشهادت ...... از جمله اسناد رسمي است كه ، با شهادت شهود ، ابطال واصلاح آن امكان پذير نمي باشد2) ...
دفتر اسناد رسمی
daftarkhane1024.blogfa.com/
Translate this page
دفتر اسناد رسمی - دفترخانه 1024 تهران :تهران خ آذربايجان بين كارون و ... ارسال دارند و کنسولگری ایران موظف است مراتب را در ظهر اسناد تابعیت و ثبت کشتی قید .... سرقفلی يا منافع ملک عبارت از حقوقی هستند که ممکن است متعلق به مالک ملک باشد يا .... و سند مالکيت اوليه را ابطال و مراتب را در ثبت دفتر املاک مربوطه اخبار می نمايد.
مجید پشنگ پور وکیل پایه یک دادگستری - دعاوی ابطال اسناد مالکیت ...
majidpashangpour.blogfa.com/post/120
Translate this page
... پایه یک دادگستری - دعاوی ابطال اسناد مالکیت معامله معارض - حقوقی گمرکی مالیاتی مهاجرت. ... مالکیت متعارض مشخصات آنها را به موجب بخشنامهای به دفاتر اسناد رسمی حوزه خود .... سایت مجلس شورای اسلامی ایران و قوانین و مقررات و لوح حق حقوقی وکالت
سند رسمی و مأموریت‌های سردفتر(در فرانسه) | کانون سردفتران و دفتریاران
www.notary.ir/node/216
Translate this page
کتاب مذکور بیشتر به شیوه‌های عملی تحریر سند رسمی و مسائل حقوقی و ثبتی ... به حقوق سردفتری در مقام مقایسه دفاتر اسناد رسمی ایران با فرانسه خالی از فایده نخواهد ... ابطال سند در صورتی موجب ابطال قرارداد موضوع آن می‌شود که تشریفات ثبت سند ...
وکالت در دعاوی اجرایی احکام و اسناد رسمی
sanadrasmi.blogfa.com/
Translate this page
وکالت در دعاوی اجرایی احکام و اسناد رسمی - دفتر وکالت و مشاوره حقوقی عدالت نگار. ... پايگاه اطلاع‌رساني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران · مؤسسه انتشاراتي مجد ... تقاضای ابطال اجرائیه صادره از سوی ثبت در خصوص عوارض شهرداری. تقاضای ابطال ...
اصل عطف به ما سبق نشدن قوانین - دیوان عدالت اداری
www.divan-edalat.ir/show.php?page=article&id=23
Translate this page
به گوانه اي كه اين اصل در حقوق خصوصي ، حقوق جزاء‌ حقوق عمومي وحتي در اسناد بين ... بر توجه به اين اصل در بعد داخلي حقوق ايران ودربعد بين المللي قواعد ناظر براين .... ماده 4 قانون مدني وآنچه كه منطق وقواعد حقوقي حكم مي نمايد آثار حقوقي ناشي از احكام ابطال ... كيفري معاونت حقوقي وتوسعه قضائي قوه قضائيه انتشارات روزنامه رسمي كشور- ...
قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب
www.ghanoonbaz.com/anavin/Madani/.../aeinedadresi_madani1.ht...
Translate this page
ماده ۸ هیچ مقام رسمی یا سازمان یا اداره دولتی نمی تواند حكم دادگاه را تغییر دهد و یا ازاجرای ... ماده ۲۲ دعاوی راجع به ورشكستگی شركتهای بازرگانی كه مركز اصلی آنها در ایران است .... تبصره ۲ چنانچه خواهان یا خوانده شخص حقوقی باشد ، در دادخواست نام و اقامتگاه ..... جریان دادرسی درمورد جلب شخص ثالث ، شرایط دادخواست و نیز موارد رد یا ابطال آن ...
یوز - آخرین مطالب دانلود پایانامه کارشناسی ارشد
yooz.ir/blogs/?t=1&i=0&s=0&l=15&tid...tnm...
Translate this page
ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 5 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 829 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 117 در این پایان نامه، قانون ثبت، ...
بررسی مراجع اعتراض ثبتی در حقوق ایران - کارشناسی ارشد حقوق ...
khososilaw.blogfa.com/post/28
Translate this page
کلیدواژه اعتراض به ثبت،آگهی ، تحدید حدود ، تفکیک ، افراز، اسناد لازم الاجرا مقدمه .... (اسکافی،1382، 60) تحديد حدود ملك يا املاك معين ، بوسيله مامور رسمي ( كه او را ..... رفع اختلاف وتعیین تکلیف ویا ابطال ویا اصلاح درخواست ثبت با هیات نظارت است .
سوالات متداول - بانک ملی ایران
bmi.ir/Fa/FAQList.aspx?cid=2
Translate this pageBank Melli Iran
Jump to همسر يكي از جانبازان جنگ تحميلي به شعبه مراجعه مي نمايد و تقاضامي ...‎ - ... نامبرده راهنمايي گردد وكالتنامه اي در يكي از دفاتر اسناد رسمي بين او و شوهرش ...
یادداشتهای سردفتر اسناد رسمی - رای دیوان عدالت مبنی بر ابطال آئین نامه ...
irnotary.blogfa.com/post-671.aspx
Translate this page
رای دیوان عدالت مبنی بر ابطال آئین نامه دفاتر اسناد رسمی مصوب 1317 ... اعضاء هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی قم ... مرکز تحقیقات حقوقی ایران
حقوق ثبت
hoghooghesabt.persianblog.ir/
Translate this page
تگ ها: تکالیف و وظایف ثبت و کاداستر و دفتر املاک و دفاتر اسناد رسمی .... تگ ها: آئین نامه قانون ثبت املاک و قانون ثبت و تحدید حدود و حقوق ثبت ... همانگونه که در مطلبی با عنوان مختصرتاریخچه ثبت اسناد و املاک در ایران آمد تا قبل از سال 1302 ..... روش ابطال اسناد مالکیت قبلی و صدور سند مالکیت جدید در اجرای قانون زمین شهری و اح.
پرتال جامع علوم انسانی - ارزش شهادت و حدود اعتبار آن در نظام حقوقی ایران
www.ensani.ir/fa/content/130444/default.aspx
Translate this page
در تمامی ادوار و هم‌چنین در همه سیستم‌های حقوقی شهادت شهود به عنوان یکی از ادله اثبات ..... در هر حال در خصوص تعارض شهادت شهود با اسناد رسمی یا سندی که اعتبار آن در نزد ... 4- نظر شورای نگهبان در خصوص ابطال ماده (1309) قانون مدنی منتشره در روزنامه رسمی ...
نکاتی درباره اسناد رسمی و عادی
www.shirzadyanlawyer.ir/articles/.../نکاتی-درباره-اسناد-رسمی-و-عا...
Translate this page
Dec 24, 2014 - صفحه اصلی, سوالات حقوقی, پیام های کاربران, امور موکلین, برنامه هفتگی ... قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران ... ارزش محتویات و مندرجات سند رسمی - دادخواست ابطال وکالت نامه و سند رسمی انتقال - فروش مال غیرمنقول ... مانند سردفتر اسناد رسمی که اسناد مربوط به معاملات و و تعهدات را تنظیم و ثبت می‌کنند و نیز سردفتران ...
حقوق ازنگاه حقوقی - سند مالکیت
daftarkhana.blogfa.com/post-162.aspx
Translate this page
حقوق ازنگاه حقوقی - سند مالکیت - حقوق+ثبتی+بین المللی+مالیاتی. ... در آئین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی مصوب 11/6/1387 مواد 85 به بعد در مورد بازداشت اموال غیر منقول از مشاع یا .... 1- طبق ماده 22 قانون ثبت ابطال اسناد در صورتی است که ثابت شود ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت ... سردفتران ودفترياران اسناد رسمي ايران
افراز اموال مشاع - دادنام نیازمندی حقوقی ایران
dadnam.com/articles/show/افراز-اموال-مشاع
Translate this page
متصدی دفتر املاک سند اولیه را ابطال و سند جدید تحریر و مراتب ابطال اسناد مالکیت مشاعی را طی بخشنامه‌ای به دفاتر اسناد رسمی تابعه ابلاغ می‌کند. اعتراض به تصمیم ...
دفتر اسناد رسمي 377 سميرم اصفهان
sardaftar377.blogfa.com/
Translate this page
Jan 7, 2016 - دفتر اسناد رسمي 377 سميرم اصفهان - اصفهان - سمیرم فلکه ساعت مجتمع اداری ... 2- آراء اعلامی محاکم (غیر از آراء مربوط به ابطال وبی اعتباری سند ) .... اسناد رسمی و تأثیر آن در کاهش دعوای حقوقی گفت: ظرف ۲ سال گذشته موفق شدیم با ... کشور جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه، تدین به دین ...
معامله معارض چیست؟ - دانشگاه علوم پزشکی ایران - مدیریت امور حقوقی
www2.iums.ac.ir/find.php?...
Translate this pageIran University of Medical Sciences
Sep 23, 2013 - دانستنی های حقوقی : معامله معارض چیست؟ ... حقوقی باشد یا کیفری، مجازات دارد ... ابطال معاملات بعدی را، اعم از اینکه با سند عادی باشد یا سند رسمی، درخواست کند ... اولیه می‌تواند به دادگاه مراجعه و پس از ابطال اسناد تنظیم شده در این باره، ...
وبلاگ حقوقی عدالت (مجید حبیب زاده) - جایگاه حقوقی اعتبار اسناد ...
habibzadehmajid.blogfa.com/post/150
Translate this page
جایگاه حقوقی اعتبار اسناد مالکیت اموال غیرمنقول درحقوق و رویه قضایی ایران ..... ملک به موجب قرارداد عادی احراز گردد در مرحله بعدی حکم به ابطال سند رسمی دوم خواهند داد.
ثبتی - جامعه سردفتران و دفتریاران استان البرز
alborznotary.ir/articles.php?cat_id=6
Translate this page
بیست و هشت - روش ابطال اسناد مالکیت قبلی و صدور سند مالکیت. بیست و نه ... دفاتر اسناد رسمی بیش از 79 سال در کشور عزیزمان ایران مشغول فعالیت هستند. در این برهه ... بررسی انتقادی – تحلیلی نقش سند رسمی در ماهیت حقوقی بیع املاک ثبت شده.
کتاب مطالعه تطبیقی ساختار و وظایف دفاتر اسناد رسمی در ایران و فرانسه
ketab.ir/modules.php?name=News&op=pirbook&bcode...
Translate this page
کتاب مطالعه تطبیقی ساختار و وظایف دفاتر اسناد رسمی در ایران و فرانسه انتشارات ... کتاب ابطال و اصلاح سند مالکیت در نظام حقوقی ایران: موجبات، تشریفات، ابطال.
دانلود پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران | مجله خبری راه درست
khabarmag.com/دانلود-پایان-نامه-ابطال-اسناد-رسمی-در-ح/
Translate this page
May 15, 2016 - اختصاصي از مجله خبری راه درست :دانلود پایان نامه ابطال اسناد رسمی در حقوق ایران دانلود با لینک مستقیم. ابطال اس.
ابطال رای کمیسیون ماده 147 و 148 - خلیل آسایش/ مشاوره حقوقی
iranlawer.blogfa.com/tag/ابطال-سند-مالکیت-1
Translate this page
خلیل آسایش/ مشاوره حقوقی - ابطال سند مالکیت 1 - تلفن09124439719 وکیل پایه یک ... قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران .... صدور اسناد رسمي براي ساختمان هاي مسکوني و زمين هاي کشاورزي و باغ ها به استناد اسناد عادي يکي از نيازهاي جامعه است. هرچند اين ...
حقوقی - قولنامه وماهیت حقوقی آن
shahriyarr68.blogfa.com/cat-1.aspx
Translate this page
است همچنین استاد مسلم حقوق جناب دکتر ناصر کاتوزیان در تعریف قولنامه می آورند؛ در .... بدین ترتیب، اگر فروشنده از حضور در دفتر اسناد رسمی و انتقال رسمی ملک به .... ایران (م 29 ق م) احصاء شده هستند و غیر از موارد احصائی حقوق عینی دیگری نداریم. ... به سند رسمي خريدار دوم و ثبت دفتر املاك اعتبار داده و راهي براي ابطال معامله اول ...
فسخ ، ابطال و اقاله و تفاوت آنها در حقوق موضوعه - عظیم قدیری
www.e-ghanoon.com/?p=689
Translate this page
فسخ ، ابطال و اقاله و تفاوت آنها در حقوق موضوعه ... بسیار بسیط و نظرات متفاوتی از منابع حقوق فرعی ایران یعنی دکترین حقوق صادر گردیده علی .... فسخی است که به صورت کتابت در دفاتر اسناد رسمی طی سند رسمی یا قرارداد عادی طرفین لحاظ میگردد .
بررسی موجبات و تشریفات ابطال و اصلاح سند مالکیت در نظام حقوقی ایران
ganj.irandoc.ac.ir/articles/596025
Translate this page
بررسی موجبات و تشریفات ابطال و اصلاح سند مالکیت در نظام حقوقی ایران ... نتیجه آنکه، با رعایت اصل اعتبار اسناد رسمی و عدم تزلزل اسناد مالکیت، در شرایط و مواردی ...
قوانین اسناد رسمی و حقوقی - مقاله و تحقیق
theorize.persianblog.ir/tag/قوانین_اسناد_رسمی_و_حقوقی
Translate this page
تحقیق درباره بانکهای ایران(۱) ..... -اگر مقررات مربوط به ابطال تمبر نسبت به اسناد رسمی رعایت نشده باشد صرفا عدم ابطال تمبر موجب خروج سند مزبور از رسمیت نیست. .... از نظر حقوقی سند نوشته ای است که در مقام دعوی قابل استناد باشد و به زبان ساده ...
مرکز پژوهشها - اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ابطال اسناد و فروش رقبات، آب ...
rc.majlis.ir › سـامانه قوانین › قوانین و مقررات
Translate this page
‌اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون ابطال اسناد و فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه 1380.08.02 - ... اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود: ‌آیین‌نامه اجرایی ... کارشناس رسمی و یا خبره محلی با در نظر گرفتن حقوق مکتسبه زارع تعیین می‌گردد، تجدید خواهد شد.
ابطال سند رسمی (موضوع سند ملک است) بایگانی - دفتر وکالت
daftarvekalat.hoqouqdan.com/.../ابطال-سند-رسمی-موضوع-سند-مل...
Translate this page
خوشبختانه با گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی در ایران، روز به روز بر شمار ... چه معیارهایی برای فهمیدنِ اینکه موسسه حقوقی معتبر است یا خیر، وجود دارد؟ ...... ۱۴- ارائه مشاوره و قبول وکالت در مورد آیین نامه اجرایی مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا و طرز ...
دانلود پایان نامه درباره نحوه تنظیم اسناد در دفتر اسناد رسمی
birdownload.epage.ir/.../module.news_Lang.fa_Page._Action.News...
Translate this page
Nov 19, 2015 - دانلود متن کامل پایان نامه درباره گمرک در ایران · دانلود پایان نامه با فرمت ورد : پایان . ... ابطال بخشنامه بند 77 درباره ثبت وکالت متضمن معاوضه . ... گزارش کارآموزی دفترخانه اسناد رسمی حقوق تا حقوق - مقاله : جعل اسناد (تهیه و تنظیم : …
ابطال سند رسمی - وبلاگ حقوقی علی اکبر نصیری خلیلی- مدیر عامل ...
khalilshahr.persianblog.ir/tag/ابطال_سند_رسمی
Translate this page
ارائه مشاوره وخدمات حقوقی. ... پژوهشی نواندیشان ایران - عضو ویژه جامعه متخصصین ایران - عضو انجمن حقوق ایران- عضو .... نمونه لایحه دفاعیه درخصوص ابطال سند رسمی ... الف) در دادخواست حاضر مستند به قرارداد عادی ابطال اسناد مالکیت رسمی از دادگاه تقاضا ...

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 72
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 217
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 620
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 620
  • بازدید ماه : 620
  • بازدید سال : 119,110
  • بازدید کلی : 1,974,044