loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 125 چهارشنبه 26 خرداد 1395 نظرات (0)

بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل

بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 300 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 160

بررسی تطبیقی مسائل حقوقی دریافتن راه های جدید وبهره گیری از دیدگاه وتجربیات متقابل نظام های مختلف حقوقی ارزش انکار ناپذیرداردباوجود این به علت ورود اندیشه های حقوقی غیر اسلامی درحوزه ی حقوقی کشورهای اسلامی ضرورت بررسی تطبیقی مسایل فقهی باسایرنظام های مطرح به ویژه در قلمرومسایل اجتماعی به خوبی احساس می شود از جمله مسائلی که فقه کهن اسلامی وش

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل

 

این پایانامه دارای    160  صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی M.A

 

گرایش حقوق بین الملل

چکیده 

بررسی تطبیقی مسائل حقوقی  دریافتن راه های جدید وبهره گیری از دیدگاه وتجربیات متقابل نظام های مختلف حقوقی  ارزش انکار ناپذیردارد.باوجود این به علت ورود اندیشه های حقوقی غیر اسلامی درحوزه ی حقوقی کشورهای اسلامی   ضرورت بررسی تطبیقی مسایل فقهی باسایرنظام های مطرح به ویژه در قلمرومسایل اجتماعی به خوبی احساس می شود.

از جمله مسائلی که فقه کهن اسلامی وشیعی  نسبت به آن سخن گفته وحقوق بین الملل نیزازکنارآن نگذشته است  حقوق بیگانگان درکشور پذیرنده است واز جمله بیگانگانی که ممکن است مورد ظلم وستم قرارگرفته واز حقوق انسانی محروم بمانند  پناهندگان هستندچراکه این خیل عظیم انسانی ازحمایت سیاسی دولت متبوع خود بی بهره ودردولت پذیرنده نیزبیگانه اند.

دراین نوشتار با اتخاذاز روش کتابخانه ای وابزارتحقیق فیش برداری ونیز  استفاده از کتب و مقالات و اطلاعات پایگاه های

اینترنتی به جمع آوری اطلاعات مرتبط با موضوع پرداخته تادر جهت بیان مباحث گام برداشته شود

درباره حقوق پناهندگان کتب و مقالات بسیاری متنوعی به زبان لاتین به نگارش در آمده است. ادبیات موجود فارسی در این رشته نیز معتنابه می باشد. این کتب و مقالات عمدتا به جنبه بین المللی موضوع پرداخته اند و کمتر نگاه اسلامی به موضوع حقوق پناهندگان مدنظر بوده است.

لذاتلاش شده که به بررسی موضوع حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل پرداخته شودتا به صاحبنظران کمک کند تا در جریان توسعه و تدوین و تکمیل حقوق بین الملل پناهندگان  با  نظرداشت به مفاهیم عمیق و انسانی حقوق پناهندگان در شریعت اسلامی نقش مثبت تری به نفع جمعیت مسلمان پناهنده و البته سایر پناهندگان بازی کنند.

کلید واژگان

1- پناهنده  2- مستامن  3- امان  4- وضعیت حقوقی 5- قواعدحمایتی

 

مقدمه

یکی از مسائل و مشکلاتی که جوامع بشری تقریبا از بدو تاسیس تا زمان فعلی همواره با آن مواجه بوده است مساله پناهندگی و حمایت بین المللی از افراد پناهنده است.

پناهندگی به عنوان یکی از ویژگی های حیات بین المللی عموما با یک مکان و یک محل جغرافیایی ملازم است و از جمله دلایلش ناآرامی و بحران های منطقه ای و جهانی است که تاکنون میلیون ها نفر را وادار به ترک دیار خود کرده است و از سوی دیگر شکاف فزاینده سطح توسعه اقتصادی و اجتماعی در میان کشورها و نقض اصول استانداردهای رفتار دولت ها با اجتماع تحت نظر خود از جمله دلایل ایجاد معضل پناهندگی است. به بیان دیگر وضعیت افراد پناهنده به صورتی بوده است که از یک طرف به دلیل خطراتی که متوجه جسم، جان و آزادی آنها بوده، مجبور به ترک وطن خود و پناه گرفتن در کشور دیگر شده و رسما با عملا حمایت دولت متبوع خود را از دست داده و از طرف دیگر بدلیل نامشخص بودن وضعیت خود در کشور پذیرنده محروم از حمایت مناسب و مقتضی دولت یا نهاد بین المللی دیگر بودند. شرایط زندگی اسفناک و مصائب و مشکلات فراوانی که این افراد با آن مواجه بوده اند، باعث گردید تا از همان زمان تاسیس جامعه ملل و با تلاش برخی نهادهای بشردوستانه، موضوع حمایت بین المللی از افراد پناهنده و پناهجو در دستور کار جامعه بین المللی و نهادهای بین الملی مرتبط با این قضیه از جمله جامعه ملل قرار گیرد، به گونه ای که در طول دوران فعالیت آن اقدامی را در این زمینه به عمل آورد.

با پایان یافتن جنگ جهانی دوم و تاسیس سازمان ملل متحد مساله جمعیت های پناهنده همچنان یکی از مشکلات مهم آن دوران به شمار می رفت؛ به طوری که مجمع عمومی سازمان ملل در اولین نشست عمومی خود در سال 1946 رسیدگی به مسائل و مشکلات جمعیت های آواره را در دستور کار خود قرار داده و طی قطعنامه ای که به همین منظور به تصویب رسانده کمیسیون حقوق بشر را مامور تهیه کنوانسیونی در زمینه همین افراد نمود. نتیجه این اقدامات منجر به تهیه و تصویب کنوانسیون 1951 ژنو در مورد وضعیت پناهندگان و تاسیس نهاد کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان UNHCR[1] برای حمایت بین المللی از افراد مذکور گردید. تحولات پس از تدوین سند فوق در جهان، باعث پیدایش گروه های جدیدی از افراد آواره شد که علیرغم نیاز شدید به برخورداری از کمک ها و حمایت بین المللی به دلیل محدودیت هایی که در کنوانسیون 1951 و اساسنامه UNHCR وجود داشت.

ضرورت و هدف پژوهش

همانطور که از مباحث پیشین برداشت می شود در ارتباط با جمعیت های پناهنده و حمایت بین المللی از آنان، مسائل، مشکلات و پیچیدگی های خاصی مطرح است که تا دهه های اخیر کمتر مورد توجه دولتها و نهادهای ذیربط قرار گرفته است. این در حالی است که شرایط ویژه و آسیب پذیری این افراد ایجاب می کند که اهمیت بیشتری به نیازها و مسائل خاص آنها صورت پذیرد. با این حال با عنایت به توسعه روزافزون توجه جامعه بین المللی و محافل حقوق بشری به مباحث مربوط به پناهندگان در دهه های اخیر و نیز با در نظرگرفتن مسائل و مشکلات عدیده ای که جمعیت های پناهنده با آن مواجه اند، گسترش حمایت بین المللی از این افراد، اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

باتوجه به مراتب فوق هدف از پژوهش حاضر بررسی موضوعات و مباحث مطروحه راجع به پناهندگان خصوصا در دوران معاصر هم در حقوق بین الملل و هم در سطح روابط جهان اسلام است، که این افراد دارای چه حقوق، تکالیف و یا احیانا محرومیت هایی هستند.

 

سوالات پژوهش

مهمترین سوالاتی که در ارتباط با پناهندگان و مستامنین در این پژوهش مطرح بوده و پاسخ به آنها موضوع این رساله می باشد عبارتند از:

مفهوم پناهنده و عناصر اساسی آن از دیدگاه دو نظام حقوقی بین الملل و اسلام چیست؟

وضعیت حقوقی پناهندگان و حقوق و قواعد حمایتی راجع به پناهندگان در نظامهای مذکور چگونه می باشد؟

مساله رفت و آمد اتباع مسلمان به سایر کشورهای اسلامی با توجه به مرزبندی های جدید و اجرای احکام اولیه اسلام در دارالاسلام نوین چگونه می باشد؟

 

فرضیه

-  حقوق بین الملل پناهندگان عمدتا حالت توصیه ای داشته و از ضمانت اجرای قوی همراه با سازوکار بین المللی برخوردار نیست.

-  دیدگاه اسلام در خصوص حقوق پناهندگان، مذهبی و انحصاری نیست بلکه کاملا جهانشمول ، با نگاه به کل بشریت و جامع است.

-  شریعت اسلام ضمانت اجرای جامع تری برای تحقق حقوق پناهندگان نسبت به حقوق بین الملل معاصر در نظر گرفته است.

 

روش تحقیق

دراین نوشتار با اتخاذ از روش کتابخانه ای وابزارتحقیق فیش برداری ونیز  استفاده از کتب و مقالات و بویژه اسناد بین المللی در قالب سازمان ملل متحد، کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت و اسناد و مصوبات سازمان کنفرانس اسلامی و از جمله اعلامیه حقوق بشر اسلامی و استفاده از کتب و مقالات کتابخانه و اطلاعات پایگاه های اینترنتی و بویژه اسناد بین المللی از طریق اینترنت به جمع آوری اطلاعات مرتبط با موضوع پرداخته تادر جهت بیان مباحث گام برداشته شود

وضعیت حقوقی: وضعیت حقوقی به معنای جایگاه یک شخص در مجموعه مقررات داخلی و بین المللی می باشد. به عبارت دیگر وضعیت حقوقی شخص، مشخص می کند که وی در یک نظام حقوقی از چه حقوق و تعهداتی برخوردار است.

ساختار پژوهش

با توجه به سوالات و فرضیاتی که برای این پژوهش منظور گردید، سازماندهی این رساله در سه بخش انجام پذیرفت. در بخش اول تحت عنوان کلیات به بررسی سیر تاریخی مفهوم پناهندگی و تجزیه و تحلیل مفاهیم اساسی و بنیادین پناهندگی پرداخته می شود. شالوده این بخش را دو فصل اصلی با مضمون سیر تاریخی پناهندگی و حمایت از پناهنده در اسلام و حقوق بین الملل و همچنین تعریف و تبیین مفهوم پناهنده و عناصر اساسی آن تشکیل می دهد.

بخش دوم رساله به بررسی جایگاه حقوق پناهندگان از دیدگاه حقوق اسلام می پردازد که از پنج فصل تشکیل شده است که در فصل اول به بررسی ماهیت و ادله مشروعیت پناهندگی می پردازد و در فصل دوم عناصر تشکیل دهنده پناهندگی و انواع امان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و در فصل سوم به تبیین حقوق و قواعد حمایتی مورد نظر اسلام راجع به پناهندگی و همچنین معافیت ها و تکالیف این گروه موجود در دارالاسلام می پردازد، در فصل چهارم به اثبات و خاتمه پناهندگی و عقد امان می پردازد و بالاخره در فصل پنجم و آخرین فصل از مباحث، دارالاسلام نوین و روابط بین المللی جهان اسلام را در عصر حاضر مورد بررسی قرار می دهد.

بخش سوم این رساله به بررسی جایگاه حقوق پناهندگان از دیدگاه حقوق بین الملل می پردازد که از دو فصل تشکیل شده است که در فصل اول به وضعیت حقوقی پناهندگان در مجموعه مقررات بین المللی می پردازد و آنها را از دید اسناد جهانی و منطقه ای مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و در فصل دوم ازاین بخش حقوق و قواعد حمایتی پناهندگان را در قالب مقررات بین المللی خاص پناهندگان همانند کنوانسیون 1951 و حمایت های امدادی UNHCR و سایر اسناد حقوق بشری مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقین بررسی می کند.

 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

چکیده    

1

مقدمه       

2

ضرورت و هدف پژوهش   

5

سوالات پژوهش   

6

فرضیه های پژوهش

6

روش تحقیق

6

ساختار پژوهش 

7

بخش اول: کلیات

8

فصل اول: تاریخچه پناهندگی

9

مبحث اول: سنت پناهندگی و حمایت از پناهنده در اسلام

9

گفتار اول: سنت پناهندگی در جزیره العرب

10

گفتار دوم: سنت پناهندگی در دوران پیامبر(ص)

11

گفتار سوم: سیره مسلمین بعد از رحلت پیامبر(ص)

12

مبحث دوم: سنت پناهندگی و حمایت از پناهنده در حقوق بین الملل

13

گفتار اول: پناهندگی و حمایت از پناهنده در دوران قبل از جامعه ملل 

13

گفتار دوم: نهادهای حمایتی پناهندگان در دوران جامعه ملل

17

گفتار سوم: نهادهای حمایتی پناهندگان در دوران سازمان ملل متحد  

21

فصل دوم: تعریف و تبیین مفهوم پناهنده 

25

مبحث اول: مفهوم پناهندگی در اسلام 

25

گفتار اول: تعریف و تبیین 

26

گفتار دوم: عناصر اساسی پیدایش پناهندگی در اسلام 

29

مبحث دوم: مفهوم پناهندگی درحقوق بین الملل 

31

گفتار اول: مفهوم پناهنده و عناصر اساسی آن در کنوانسیون 1951 ژنو 

33

گفتار دوم: مفهوم و تعریف پناهنده در سایر اسناد بین المللی

37

گفتار سوم: محدودیت های مصادیق پناهندگی 

39

گفتار چهارم: تفاوت مفهوم پناهنده با آواره و پناهجو 

41

بخش دوم: جایگاه پناهندگان در اسلام 

43

فصل اول: بررسی ماهیت، شرایط و ادله مشروعیت پناهندگی

45

مبحث اول: ماهیت حقوقی پناهندگی

45

مبحث دوم: شرایط قرارداد پناهندگی 

47

مبحث سوم: ادله مشروعیت پناهندگی 

48

گفتار اول: قرآن

48

گفتار دوم: روایات

49

گفتار سوم: سیره پیامبر اکرم (ص)

51

گفتار چهارم: اجماع و نظر فقهاء مسلمانان

52

فصل دوم: بررسی عناصر تشکیل دهنده و انواع قرارداد پناهندگی

54

مبحث اول: عناصر تشکیل دهنده پناهندگی

54

گفتار اول: عناصر اصلی

54

گفتار دوم: عناصرفرعی

59

مبحث دوم: انواع قرارداد پناهندگی و امان

61

گفتار اول: به لحاظ موضوعی 

61

گفتار دوم: به لحاظ زمانی

61

گفتار سوم: به لحاظ منشا

62

گفتار چهارم: به لحاظ حکم تکلیفی

62

گفتار پنجم: به لحاظ عرف و عادت

62

فصل سوم: وضعیت حقوقی پناهندگان

65

مبحث اول: حقوق و قواعد حمایتی پناهندگان 

65

گفتار اول: حقوق عمومی

65

گفتار دوم: حقوق اقتصادی و اجتماعی 

74

گفتار سوم: امنیت قضایی

78

مبحث دوم: معافیت ها و تکالیف پناهندگان

80

گفتار اول: معافیت ها 

80

گفتار دوم: تکالیف 

81

فصل چهارم: اثبات و خاتمه پناهندگی

85

مبحث اول: اثبات پناهندگی 

85

مبحث دوم: خاتمه پناهندگی

86

گفتار اول: خاتمه پناهندگی همراه با تکلیف پناهنده به خروج 

87

گفتار دوم: خاتمه پناهندگی بدون تکلیف پناهنده به خروج 

88

گفتار سوم: آثار خاتمه پناهندگی 

89

فصل پنجم: دارالاسلام نوین و روابط بین الملل جهان اسلام

90

مبحث اول: بررسی چگونگی تعدد کشورهای اسلامی 

90

مبحث دوم: اتحاد و همگرایی کشورهای اسلامی 

92

بخش سوم: جایگاه پناهندگان در حقوق بین الملل

101

فصل اول: وضعیت حقوقی پناهندگان در مجموعه مقررات بین الملل   

102

مبحث اول: وضعیت حقوقی پناهندگان در اسناد جهانی    

103

گفتار اول: کنوانسیون 1951 ژنو در مورد وضعیت پناهندگان و پروتکل 1967   

103

گفتار دوم: «اساسنامه اداره کمیسریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان  

104

گفتار سوم: «اعلامیه پناهندگی سرزمینی 1967 

105

گفتار چهارم: قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد 

105

گفتار پنجم: مصوبات کمیته اجرایی کمیسریای عالی مل متحد برای پناهندگان 

106

گفتار ششم: سایر اسناد جهانی مرتبط با پناهندگان 

106

مبحث دوم: وضعیت حقوقی پناهندگان در اسناد منطقه ای  

107

گفتار اول: آفریقا 

108

گفتار دوم: اتحادیه اروپا 

109

گفتار سوم: آمریکای لاتین 

114

فصل دوم: حقوق و قواعد حمایتی پناهندگان 

115

مبحث اول: مقررات بین المللی خاص پناهندگان 

115

گفتار اول: قواعد حمایتی پناهندگان در کنوانسیون 1951   

115

گفتار دوم: حمایتهای امدادی (UNHCR) 

125

گفتار سوم: نارسایی های کنوانسیون 1951در حمایت از پناهندگان و راهکارهای اجرای موثر آن

132

مبحث دوم: سایر اسناد حقوق بشری 

135

گفتار اول: اعلامیه جهانی حقوق بشر

135

گفتار دوم: میثاقین (میثاق حقوق مدنی و سیاسی). (میثاق حقوق اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی 

136

گفتار سوم: اعلامیه حقوق بشر اسلامی

136

نتیجه گیری

138

منابع و مآخذ

142

علائم ونشانه های اختصاری

بی تاریخ نشر،بدون تاریخ نشر           بی تا

بی محل نشر،بدون جای نشر          بی جا

جلد                          ج

صفحه                         ص

صفحات                        صص

شماره                        ش

هجری شمسی                    ه.ش

هجری قمری                    ه.ق

هجری                         هـ

همان نویسنده ،همان اثر                همان       

میلادی                         م

 

عنوان: بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل

فرمت: word

تعداد صفحات: 160 صفحه

قیمت فایل فقط 14,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل , دانلودپایانامه کارشناسی ارشد بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل , دانلودپایانامه کارشناسی ارشد رشته حقوق , دانلودبررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حق


Google
About 199,000 results (0.71 seconds)
Search Results
بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین المللی
www.hawzah.net/.../بررسی-تطبیقی-حقوق-پناهندگی-در-فقه-و-ا...
Translate this page
همچنین حقوق پناهندگان در کشور پذیرنده از دیدگاه فقه و منابع بین المللی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. قرآن کریم: «و اگر یکی از مشرکان به تو پناهنده شد، ...
پناهندگی در حقوق بین الملل اسلام 2 - حقوق بین الملل عمومی علامه طباطبایی
yaserziaee.blogfa.com/post-62.aspx
Translate this page
فصل دوم- پناهندگي در اسلام و مقایسه آن با حقوق بین الملل ..... برخوردار است و سپس به بررسي تطبيقي حقوق پناهندگان در اسلام و در حقوق بين الملل خواهيم پرداخت.
پایان نامه بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل
prj.avablog.ir/.../+پایان+نامه+بررسی+تطبیقی+حقوق+پناهندگان+...
Translate this page
14 hours ago - پایان نامه بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل. چکیده. بررسی تطبیقی مسائل حقوقی دریافتن راه های جدید وبهره گیری از ...
بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل | دانلود با ...
fun.iranoo.ir/2016/.../بررسی-تطبیقی-حقوق-پناهندگان-در-اسلام-...
Translate this page
6 hours ago - ... اینترنتی · بیت سنتر. برو به, صفحه اصلی, فروشگاه اینترنتی, بیت سنتر. خانه » بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل ...
پایان نامه بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل
blog.cero.ir/product-325971-پايان-نامه-بررسي-تطبيقي-حقوق-پ...
Translate this page
2 days ago - فرمت فايل: doc حجم فايل: 278 کیلوبایت تعداد صفحات فايل: 160. پایان نامه بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل ...
بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین المللی - پایگاه ...
www.noormags.ir/.../بررسی-تطبیقی-حقوق-پناهندگی-در-فقه-و-اسناد-بین-المللی
by قاری‌سیدفاطمی - ‎1995
سید محمد قاری سیدفاطمی ; مجله: نامه مفید ; بهار 1374 - شماره 1 ;
بررسي تطبيقي حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بين الملل - صفحه اصلي
justcome7.rozblog.com/post/49
Translate this page
الملل ... مختصر برانیم که به بررسی پناهندگی در حقوق بین الملل و اسلام بپردازیم. 6 . بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین المللی نسخه متنی
مقاله پناهندگی در حقوق اسلام و بین الملل - سیویلیکا
www.civilica.com/Paper-SHAREZAPOLITIC01-SHAREZAPOLITI...
Translate this page
مقاله پناهندگی در حقوق اسلام و بین الملل, در همایش منطقه ای علوم سیاسی و روابط بین الملل ... مختصر برانیم که به بررسی پناهندگی در حقوق بین الملل و اسلام بپردازیم.
بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین المللی نسخه متنی
library.tebyan.net/a/Viewer/Switcher/67230/0
Translate this page
همچنين حقوق پناهندگان در كشور پذيرنده از ديدگاه فقه و منابع بين المللى در اين مقاله مورد بررسى قرار گرفته است. قرآن كريم: «و اگر يكى از مشركان به تو پناهنده شد، به ...
اطلاعات کتاب : حق پناهندگی از نظر شریعت اسلام و حقوق بین‌الملل ...
vista.ir/.../حق-پناهندگی-از-نظر-شریعت-اسلام-و-حقوق-بین‌الملل-پ...
Translate this page
حق پناهندگی از نظر شریعت اسلام و حقوق بین‌الملل: پژوهشی تطبیقی ... تطبیقی به مقایسه میان شریعت اسلام و قوانین بین‌الملل، درباره مسائل پناهندگان و مهاجرت و .... بررسی تطبیقی حقوق جزای اسلامی و قوانین عرفی: جرایم علیه آسایش عمومی · اندیشه ...
پناهندگی در فقه اسلامی - ویکی فقه
www.wikifeqh.ir/پناهندگی_در_فقه_اسلامی
Translate this page
باوجود موارد مشابهت عقد امان در فقه اسلامی با نهاد پناهندگی در حقوق بین الملل، نمی توان ... (۱۳) محمدقاری سیدفاطمی، «بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین ...
پناهندگی از منظر اسلام - پورتال ( پرتال ) حقوق
thelawportal.persianblog.ir/tag/پناهندگی_از_منظر_اسلام
Translate this page
بررسی تطبیقی پناهندگی در فقه و اسناد بین المللی نویسنده: جمال تاراز - ۱۳٩۱/٤/٢٧ ... حقوق پناهندگی در فقه،مفهوم پناهندگی و تعریف پناهنده، از دیدگاه فقهی و در اسناد ...
دکتر حسین صفایی - موسسه حقوق تطبیقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی ...
complaw.ut.ac.ir/fa/main/viewperson/id/6
Translate this page
دیپلم حقوق تطبیقی از دانشکدۀ بین المللی آموزش حقوق تطبیقی ... بررسی تطبیقی حقوق خانواده ، زیر نظراستاد دکتر گرجی، انتشارات دانشگاه تهران،1384، چاپ .... پناهندگی در حقوق اسلام(زیر نظر استاد دکتر گرجی) مؤسسۀحقوق تطبیقی ،1379. 12.
بررسی تطبیقی معاهدات در اسلام و حقوق بین الملل معاصر | تالارگفتمان ...
talar.dadparvar.ir › مقالات › حقوق بین الملل › حقوق تطبیقی
Translate this page
بررسی تطبیقی معاهدات در اسلام و حقوق بین الملل معاصر ... مفهوم پناهندگى و تعريف پناهنده، از ديدگاه فقهى و در اسناد بين المللى متفاوتند. گرچه هم فقه و هم منابع بين ...
بررسي حقوق پناهندگان در فقه و اسناد بين المللي - وبلاگ تخصصی حقوق ...
abolghasemshamabadi.blogfa.com/.../بررسي-حقوق-پناهندگان-در-...
Translate this page
May 4, 2012 - گرچه هم فقه و هم منابع بین المللی، حقوق را برای پناهنده به رسمیت شناخته ... در حوزه باورهای حقوقی کشورهای اسلامی، ضرورت بررسی تطبیقی مسائل ...
جزای پناهندگی در حقوق ایران - عناوین پایان نامه حقوقبانک موضوعات پایان ...
www.helpsearching.ir/sxncqmxjrcynvydfvndnsdcacyctdqnjrctcjfs.h... - Translate this page
پناهندگان.اﺳﺘﺮداد ﻣﺠﺮﻣﯿﻦ در ﺣﻘﻮق اﯾﺮان و ﺣﻘﻮق ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻞ؛ ﺑﺎ ﺗﺄﮐ » - پلیسراهکارهای قانونی برای .... آزادی عقیده و بیان در اسلام و بررسی تطبیقی آن با اسناد بین المللی حقوق بشر.
پژوهه » موضوعات پایان نامه رشته حقوق-گرایش حقوق بین الملل
pajooheh.ir/207-2/
Translate this page
مداخله دادگاههای ملی در داوری تجاری بین المللی (بررسی تطبیقی در حقوق سوئیس و ایران ) ... مطالعه تطبیقی ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان در حقوق موضوعه وفقه اسلام ... بررسی حقوق پناهندگان در نظام حقوق بین الملل وچگونگی مطابقت حقوق داخلی باآن.
پرتال جامع علوم انسانی - حقوق
www.ensani.ir/fa/4000/default.aspx
Translate this page
در این رساله چهار مبحث از قانون مجازات اسلامی مورد بررسی و نقد واقع شده و مشتمل ... های زیادی محسوس می باشد که ایجاد تغییرات در آنها و تطبیق با موازین بین المللی از ... تابعیت‌ (به‌ عنوان‌ مجازات‌) 2ـ پناهندگی‌ و مهاجرت‌ 3ـ تعارض‌ منفی‌ سیستم‌های‌ اعطای‌ ...
بررسي تطبيقي حمايت از حقوق بشر در اسلام و حقوق بين الملل معاصر
fhissmatha.adnashop.ir/page-37767.html
Translate this page
ن‍ق‍ش‌ ک‍م‍ی‍س‍ی‍ون‌ ح‍ق‍وق‌ ب‍ش‍ر در ح‍ف‍ظ و ح‍م‍ای‍ت‌ از ح‍ق‍وق‌ و آزادی‍ه‍ای‌ س‍ی‍اس‍ی‌. ک‍وه‍دار، ق‍اس‍م‌ ... ب‍ررس‍ی‌ ت‍طب‍ی‍ق‍ی‌ ح‍ق‍وق‌ پ‍ن‍اه‍ن‍دگ‍ان‌ در اس‍لام‌ و ح‍ق‍وق‌ ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‌ م‍ع‍اص‍ر. ک‍ری‍م‍ی‌ زارچ‍ی‌، .
بررسي تطبيقي حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بين‌الملل معاصر
en.icnc.ir/index.aspx?pid=289&metadataId=b9e9bab2...
Translate this page
عنوان : بررسي تطبيقي حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بين‌الملل معاصر. پدیدآورندگان : ابوالقاسم كريمي زارچي (پديدآور). نوع : متن. جنس : مقاله catalog چاپ. زبان :.
پناهندگی در حقوق اسلام و ایران و مقایسه آن با حقوق بین‌الملل
ganj.irandoc.ac.ir/articles/426777
Translate this page
در این طرح پناهندگی در حقوق اسلامی و ایران بررسی و با مقررات بین‌المللی ... فوت پناهنده و مسائل ارثی او، تطبیق مقررات کنونی در حقوق بین‌الملل با حقوق اسلام و ایران.
موضوع پایان نامه حقوق بین الملل | مشاوره پایان نامه و مقالات ISI
parsthesis.com/موضوعات-پایان-نامه-حقوق-بین-الملل/
Translate this page
بررسی مشروعیت دخالتهای نظامی بشردوستانه ازدیدگاه حقوق بین الملل و اسلام ... مداخله دادگاههای ملی در داوری تجاری بین المللی (بررسی تطبیقی در حقوق سوئیس و ایران ) ... پناهندگی دیپلماتیک به سفارتخانه هاوحمایت از اشخاص مورد حمایت بین المللی
عناوین پایان نامه های حقوق بین الملل - حقوق خصوصی -حقوق تجارت و حقوق ...
hasanilaw.blogfa.com/post/547
Translate this page
مداخله دادگاههاي ملي در داوري تجاري بين المللي (بررسي تطبيقي در حقوق سوئيس و ايران ) ... مطالعه تطبيقي ازدواج اتباع بيگانه با ايرانيان در حقوق موضوعه وفقه اسلام ... بررسي حقوق پناهندگان در نظام حقوق بين الملل وچگونگي مطابقت حقوق داخلي باآن
بین الملل عمومی » بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت ، 890مقاله حقوق ...
nashreedalat.ir/maghalat-hoghoghe/hoghoogh-binalmelal-emome/
Translate this page
پناهندگی سیاسی، مفهومی حقوق بشری یا ابزاری سیاسی در دست دولتها. نویسنده: mohammad .... بررسی حقوق جنگ از دیدگاه اسلام و حقوق بین الملل ... استقلال شرط ارجاع به داوري در قراردادهاي بين المللي با مطالعه تطبيقي در حقوق بين الملل و حقوق ايران.
دانلود پایان نامه در مورد حقوق پناهندگان در اسناد بین المللی
birdownload.epage.ir/.../incl.news_connector.NewsPrintVersion.Ht...
Translate this page
بررسی حقوق پناهندگان در فقه و اسناد بین المللی - وبلاگ . .... برای دانلود مقاله حقوقی"بررسی تطبیقی معاهدات در اسلام و حقوق بین الملل معاصر" ... به اسناد بین المللی ...
موضوعات پيشنهادي براي پايان نامه مقطع کارشناسي ... - دانشکده اصول الدين
osool.ac.ir/pajoohesh/mozooat.asp
Translate this page
اصل تناسب جرم و مجازات در حقوق بين المللي کيفري 222. .... بررسي تطبيقي احکام مربوط به فرزند خواندگي در فقه اسلامي و حقوق ايران 406. بررسي ... بررسي تطبيقي تعارض قوانين حاکم بر ازدواج و طلاق در فقه مقارن و حقوق بين الملل خصوصي 412. ..... بررسي وضعيت حقوقي گروههاي پناهندگان و نسل اول و دوم از نظر ادعاي تابعيت 773.
بررسي حقوق و تكاليف پناهنده در فقه اماميه و منابع بين المللي
islamicdatabank.com/MoshakhesatPaianname.aspx?cod=16011015
Translate this page
عنوان: بررسی حقوق و تكالیف پناهنده در فقه امامیه و منابع بین المللی; پدیدآورنده: سید فاطمه سید محمد قاری. سایر آثار پدیدآورنده - (2) - ازدواج اتباع بيگانه با ايرانيان ...
فهرست پایان نامه های کارشناسی ارشد حقوق بین الملل عمومی
iraninternationallaw.loxblog.com/post/38
Translate this page
مداخله دادگاههاي ملي در داوري تجاري بين المللي (بررسي تطبيقي در حقوق سوئيس و ايران ) ... پناهندگي ديپلماتيک به سفارتخانه هاوحمايت از اشخاص مورد حمايت بين المللي ... مطالعه تطبيقي ازدواج اتباع بيگانه با ايرانيان در حقوق موضوعه وفقه اسلام.
Concepts of Protection in Islamic Tradition and International Law
cmir.ir/.../2170-Refugee-Status-in-Islam-Concepts-of-Protection-in-...
Translate this page
Mar 13, 2016 - عرفات سروخی وضعیت پناهندگان را به صورت تطبیقی در سنت دانشی فقه وحقوق اسلامی و حقوق بین الملل معاصر مورد توجه قرار داده است. نویسنده ...
کتاب حقوق بیگانگان: مطالعه تطبیقی در حقوق بین‌الملل و حقوق اسلام ...
https://www.gisoom.com/.../کتاب-حقوق-بیگانگان-مطالعه-تطبیق...
Translate this page
کتاب حقوق بیگانگان: مطالعه تطبیقی در حقوق بین‌الملل و حقوق اسلام اثر محمدرضا ... مذهبی - اسلام، خارجیان - حقوق مدنی، علوم اجتماعی، پناهندگان - حقوق مدنی می‌باشد.
حقوق اسفند 94 رزمندگان - وبلاگ های برتر
refblogs.ir/key/حقوق+اسفند+94+رزمندگان.html
Translate this page
پــایــان نــامه بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل. چهارشنبه 19 خرداد 1395 ساعت 02:00:29. چکیده بررسی تطبیقی مسائل حقوقی دریافتن راه های ...
بررسی تطبیقی حقوق خانوادگی زن در اسلام و زرتشت - پایگاه تخصصی ...
igi.test.com/prod-424666-بررسی+تطبیقی+حقوق+خانوادگی+زن+...
Translate this page
در پایان نامه حاضر، در تطبیق این دو دین با نقاط مثبت فقه اسلام نسبت به حقوق خانواده ... دانلود پایان نامه بررسی تطبیقی حقوق پناهندگان در اسلام و حقوق بین الملل.
بررسی تطبیقی پناهندگی دراسناد بین الملل - قیمت 19,000 تومان - Selz.ir
https://selz.ir/قیمت.../6071944-بررسی-تطبیقی-پناهندگی-دراسنا...
Translate this page
بررسی تطبیقی پناهندگی دراسناد بین الملل محدوده قیمت از 19000 تومان از فروشگاه فروشگاه ... بررسی تطبیقی حمایت از حقوق بشر در اسلام و حقوق بین الملل معاصر.
حقوق بیگانگان : مطالعه تطبیقی در حقوق بین الملل و حقوق اسلام (رحیمی ...
www.lib.ir/.../حقوق-بیگانگان--مطالعه-تطبیقی-در-حقوق-بین-الم...
Translate this page
موضوع: وضع حقوقی و قوانین پناهندگان ،حق پناهندگی ،خارجیان -- حقوق مدنی ،حقوق مدنی -- جنبه های ... حقوق بیگانگان : مطالعه تطبیقی در حقوق بین الملل و حقوق اسلام.
کتاب حقوق بیگانگان: مطالعه تطبیقی در حقوق بین الملل و حقوق اسلام
iranbuybook.com › علوم اجتماعی › حقوق › حقوق اساسی و اداری - Translate this page
زبان کتاب : فارسی رده دیویی : 342.083 کلمات کلیدی : حقوق بین الملل / خارجیان - حقوق مدنی / حقوق مدنی - جنبه های مذهبی - اسلام / حقوق تطبیقی / پناهندگان - حقوق مدنی
پایان نامه های حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی - دانشنامه تخصصی ...
sahebdadi.persianblog.ir/post/66/
Translate this page
مداخله دادگاههای ملی در داوری تجاری بین المللی (بررسی تطبیقی در حقوق سوئیس و ... پناهندگی دیپلماتیک به سفارتخانه هاوحمایت از اشخاص مورد حمایت بین المللی ... نظام اعتزال در حقوق بین الملل اسلامی وتطبیق آن با بیطرفی درحقوق بین الملل معاصر.
مقالات حقوق بشر و حقوق بين الملل [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/sitemap/f-993.html
Translate this page
مشاهده نسخه کامل : مقالات حقوق بشر و حقوق بين الملل ... بین المللی; مقاله نسل جدید دادگاههای بین المللی کیفری; مقاله حقوق پناهندگان در اسناد بین المللی ... مقاله بررسي تطبيقي حمايت از حقوق بشر در اسلام و حقوق بين الملل معاصر; مقاله کرامت انسان ...
حقوق پناهندگان در اسناد بین المللی - وبلاگ تخصصي حقوق ايران
dad-law.blogfa.com/post/2240
Translate this page
این مقاله، نخست به بررسی مفهوم پناهنده در حقوق بین الملل پرداخته و سپس اصل بحث را ... ماده ۱۲ اعلامیه حقوق بشر اسلامی (مصر) نیز تصریح دارد که: «هر انسانی بر طبق ...
موضوعات پیشنهادی برای تحقیق درس حقوق بین الملل
www.mirmohamadi.com/print.php?ToDo=ShowArticles&AID...
Translate this page
... ترک مخاصمه دراسلام وحقوق بین الملل; آثار جنگ بر معاهدات بین المللی; مبانی حقوقی ... مداخله دادگاههای ملی در داوری تجاری بین المللی (بررسی تطبیقی در حقوق سوئیس و ... شورای امنیت توسط دیوان بین المللی دادگستری; حقوق بشر وحمایت از پناهندگان ...
مقاله در خصوص بررسی تطبیقی حقوق بشر از منظر اسلام و نظام حقوق بین ...
legalmalekpour.com/تحقیق-سرکار-خانم-مریم-پهلوانی-تحت-نظار/
Translate this page
Dec 16, 2014 - تحقیق در خصوص بررسی تطبیقی حقوق بشر از منظر اسلام و نظام حقوق بین الملل غرب تحت نظارت دکتر امیر محمد ملک پور تهیه و تنظیم سرکار خانم ...
کتابخانه مدرسه فقاهت - دانشنامه جهان اسلام - موسسه دائرة المعارف الفقه ...
lib.eshia.ir/23019/1/2819
Translate this page
در عصر حاضر، پناهندگی مفهوم و اهمیتی حقوقی ، بخصوص در عرصة بین المللی ، پیدا ... همچنین در کنوانسیون 1348ش / 1969، بررسی جنبه های ویژة مشکلات پناهندگان در ..... (13) محمدقاری سیدفاطمی ، «بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین ...
[XLS]حقوق بین الملل
sbu.ac.ir/Cols/.../International%20Law.x...
Translate this pageShahid Beheshti University
7, 1387, علی هنجنی, ترک مخاصمه دراسلام وحقوق بین الملل, آریا منش ،بشیر, 1212 ... مداخله دادگاههای ملی در داوری تجاری بین المللی (بررسی تطبیقی در حقوق سوئیس و .... 108, 1381, محمد قاری سید فاطمی, بررسی حقوق پناهندگان در نظام حقوق بین الملل ...
حقوق پناهندگان در اسناد بین الملل - بانک پروژه آراز
arazprojects.com/downloads/حقوق-پناهندگان-اسناد-بین-الملل
Translate this page
حقوق پناهندگان در اسناد بین الملل. ۱۸ فروردین , ۱۳۹۵ بازدید: 126 دسته: حقوق قیمت: 29000 تومان حجم فایل: مفهوم پناهندگی و ... بررسی تطبیقی حقوق پناهندگی در فقه و اسناد بین المللی ۲۸ ۱٫۳ مقدمه ۲۹ ... ۱۳٫۳ حقوق پناهنده ۴۱ ۱۴٫۳ اسلام و تأمین اجتماعی ۴۳
حقوق پناهندگان در اسناد بين المللى - وبگاه حقوقی نرخ عدالت
nedalat.ir/post-330.aspx
Translate this page
از اين رو، حقوق پناهندگان در كنار ساير بحث هاى حقوقى، در حقوق بين الملل مطرح شده و .... پيامبران الهى(عليهم السلام) براى تحقق چنين هدفى مبعوث شده اند; چنان كه يكى از حكمت هاى جهاد در اسلام نيز همين امر است. ..... دانلود کتاب بررسی تطبیقی مجازات اعدام.
ISLC Conference - نتایج داوری مقالات همایش بین المللی حقوق
islc.ir/...ها/231-نتایج-داوری-مقالات-همایش-بین-المللی-حقوق-2.html
Translate this page
برابری حقوق اتباع در نظام بین المللی و قانون جمهوری اسلامی ایران. مریم احمدی ... بررسی تطبیقی استثنائات زمان انتقال مالکیت در حقوق ایران ..... حقوق پناهندگی.
لیست منوگرافهای تصویب شده تا پایان سال 1391 - دانشگاه كاتب
kateb.edu.af/fa/index.php?option=com_content...id...
Translate this page
بررسی حقوق اسیران جنگی در فقه و حقوق بشر دوستانه بین المللی. 21. خشونت علیه ... حقوق پناهندگان در اسناد بین المللی با تأکید بر حقوق پناهندگان افغانی در ایران. 63. روند حقوقی ... بررسی تطبیقی طلاق از منظر حقوق افغانستان و فقه اسلامی. 83.
حقوق بشر دوستانه بین المللی دردیدگاه شریعت اسلام - سلام نو
salameno.ir/.../حقوق-بشر-دوستانه-بین-المللی-دردیدگاه-شریعت-ا...
Translate this page
باز با مراجعه به کتاب حقوق بین الملل اسلامی جلال الدین فارسی تعریف جهاد آزادیبخش را ذکر می‌نمائیم .... ۴-۲ بررسی تطبیقی حقوق بشر دوستانه در اسلام و مسیحیت:
[DOC]Note Verbal - Ministry of Foreign Affairs
mfa.gov.af/.../research%20erea%20(1)-(...
Translate this pageMinistry of Foreign Affairs
حقوق بین الملل و امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان؛; ظرفیت های حقوقی قانون ... بررسی تطبیقی انقلاب‌های رنگین در سه كشور گرجستان، اوكراین و قرقیزستان و آثار ...
بررسی تطبیقی آزادی در اعلامیه جهانی حقوق بشر با حقوق بشر اسلامی و ...
www.fa.odvv.org/blog-56-بررسی-تطبیقی-آزادی-در-اعلامیه-جهانی...
Translate this page
بررسی مفهوم آزادی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعلامیه جهانی حقوق بشر .... این مواد ضرورت وجود یک نظام اجتماعی و بین المللی را که حقوق و آزادیهای فردی بتواند ... حقوق بشر آمده است: «هر کس حق دارد در برابر تعقیب، شکنجه و آزار، پناهندگی ...
وبلاگ دکتر همایون مافی
www.drmafi.blogfa.com/
Translate this page
3 - فصلنامه تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی(علمی- پژوهشی) .... 1 - بازسازی حقوق بین الملل کیفری: بررسی ساختار قضائی دادگاه سیرالئون به منظور دستیابی .... 33- بررسی تطبیقی قانون حاکم بر قرارداد های الکترونیکی منعقده در محیط اینترنت از ...... بررسی وضعیت حقوقی گروههای پناهندگان و نسل اول و دوم از نظر ادعای تابعیت
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 56
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 152
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 375
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 375
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 118,865
  • بازدید کلی : 1,973,799