loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 154 چهارشنبه 26 خرداد 1395 نظرات (0)

بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت

بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 3129 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 85

حیازت مباحات عبارت اند از، «استیلاء و تسلط بر مال مباح منقول به نحوی که دیگران امکان تسلط بر آن نداشته باشند»منابع طبیعی منقولی که در قلمرو مباحات عامه قرار گرفته اند و با عمل حیازت قابل تملک اند گسترده وسیعی دارند لذا بخش مهمی از ثروت های ملی هر جامعه ای در حوزه مباحات عامه قرار گرفته است، مانند ثروت های دریایی، حیوانات وحشی جنگل ها، رودخانه ها،

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت

 

این پایانامه دارای     85 صفحه و در قالب ورد و قابل ویرایش می باشد که بخشی از متن و فهرست آن را در ادامه برای مشاهده قرار داده ایم

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حقوق

 

گرایش: حقوق خصوصی

چکیده

حیازت مباحات عبارت اند از، «استیلاء و تسلط بر مال مباح منقول به نحوی که دیگران امکان تسلط بر آن نداشته باشند».منابع طبیعی منقولی که در قلمرو مباحات عامه قرار گرفته اند و با عمل حیازت قابل تملک اند گسترده وسیعی دارند. لذا بخش مهمی از ثروت های ملی هر جامعه ای در حوزه مباحات عامه قرار گرفته است، مانند: ثروت های دریایی، حیوانات وحشی جنگل ها، رودخانه ها، معادن زیرزمینی و ... بنابر این حیازت بدون قید و شرط در جامعه امروزی با پیشرفت های مستحدثه پیش روی، پی آمدهایی از قبیل تخریب محیط زیست و غیره را به دنبال خواهد داشت. در نظام اجتماعی نوین، دولت اسلامی برای حفظ مصالح عمومی با وضع قوانین خاص، موارد حیازت مباحات را بسیار محدود کرده است. فرضاً به موجب اصل 45 قانون اساسی ایران، همه ثروتهای عمومی در اختیار حکومت اسلامی نهاده شده تا بر پایه مصالح، درباره آنها تصمیم گرفته شود. حیازت از اسباب مالکیت است ولی نه در هر چیزی بلکه حیازتی از اسباب مالکیت می باشد که عرصه زندگی را برای دیگران تنگ نکند و حق زندگی را از دیگران سلب ننماید، اگر به گونه ای اقدام به حیازت نمایند که برای دیگران حوزه مباحی باقی نماند تا اینکه بتواند با کسب و کار زندگی کند حیازت محسوب نمی شود و حیازت در حد وسیع و نامحدود و انحصاری مجاز نیست. از شرایط حیازت کننده این است که قصد و اراده ی حیازت را داشته باشد، زیرا ماهیت حیازت هم چنان که در تعریف آن معلوم است، امر قهری نیست، بلکه عمل حقوقی است که قوام آن به قصد و اراده است. حیازت مباحات از بین امور حقوقی، عمل حقوقی و از میان اعمال حقوقی، ایقاع محسوب می شود و با توجه به این که از جمله امور ارادی و مبتنی بر قصد می باشد، بنا به اصول کلی حقوق قابلیت نیابت پذیری( وکالت، اجاره، تبرعی) را دارد.

 

واژگان کلیدی: حیازت مباحات،اسباب تملک،قصد و اراده،ماهیت حقوقی،ایقاع،قوانین موضوعه،فقه.

 

 

مقدمه

منابع طبیعی یکی از نعمت های خدادادی است که استفاده شایسته از آن ها باعث رشد اقتصادی و پیشرفت کشور اسلامی می شود و در مقابل، استفاده نادرست و غیر متناسب، پیامدهای ناگواری را به دنبال می آورد و آفتی برای اصل رشد و توسعه اقتصاد شمرده می شود. در نظام حقوقی اسلام، با توجه به نگاه خاص به دولت و ترسیم دولتی قدرتمند براساس حکومت ولایی تحت سرپرستی پیامبر(ص) و امام(ع) مالکیت اولیه بخش قابل توجهی از منابع طبیعی، تحت مالکیت دولت یا تحت نظارت او قرار داده شده است. بخش خصوصی، از طریق نهاد احیاء و حیازت، این منابع را در مالکیت خود قرار می دهد و بدین طریق، مالکیت این منابع به بخش خصوصی منتقل می شود(فراهانی فرد،1385).

 

الف)بیان مسأله اساسی تحقیق

حیازت، مصدر فعل حاز به معنای ضمیمه کردن است. قانون مدنی نیز مقصود از آن را تصرف و وضع ید یا مهیا کردن وسایل تصرف و استیلا می داند(کاتوزیان،1337). در اصطلاح فقهی، یکی از اسباب ملکیت است و مقصود از آن چیزی است که قبلاً مالکی نداشته، مانند ماهی های دریا و غیره. باید توجه داشت که حیازت برای اموال منقول موردنظر می باشد(کنعانی،1387،ص 335.).مباحات در قانون مدنی بدین نحو تعریف شده است :« اموالی که ملک اشخاص نمی باشد و افراد می توانند آن ها را مطابق مقررات مندرجه در این قانون و قوانین مخصوصه مربوط به هریک از اقسام مختلفه آن ها تملک کرده و یا از آن ها استفاده کنند مباحات نامیده می شود، مثل اراضی موات، یعنی زمین هایی که معطل افتاده و آباد و کشت و زرع در آن ها نباشد.» (کاتوزیان،1337).مباحات در اصطلاح دو گونه اند: 1- مباحات بالاصل، مباحاتی که سابقه تملک اشخاص نسبت به آن ها معلوم نیست، مانند مرواریدی که از دریا غواص پیدا می کند که شکار این گونه حیوانات موجب تملک است. 2- مباحات بالعرض، مباحاتی که سابقه تملک اشخاص نسبت به آن ها معلوم است ولی بعداً به صورت مباحات در آمده، مانند اموالی که مورد اعراض مالک قرار گرفته باشد(جعفری لنگرودی،1387،ص 608.).

 

ب)اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

طبیعت جلوه جمال الهی است؛ خداوند در آن نعمت ها و مواهب عظیمی برای آدمیان آفریده و آنان را به شکر این نعمت ها و پاس داشت ان فرا خوانده است از این روی انسانها می باید تمام توان خود را در ترمیم و حفط و بالندگی و بهره برداری درست از آن به کار گیرند. منابع طبیعی منقولی که در قلمرو مباحات عامه قرار گرفته اند و با عمل حیازت قابل تملک اند گستره وسیعی دارند. لذا بخش مهمی از ثروت های ملی هر جامعه ای در حوزه مباحات عامه قرار گرفته است مانند: ثروت های دریایی، حیوانات وحشی جنگل ها، رودخانه ها، معادن زیرزمینی و ... بنابراین حیازت بدون قید و شرط در جامعه امروزی با پیشرفت های مستحدثه پیش روی، پی آمدهایی از قبیل تخریب محیط زیست و غیره را به دنبال خواهد داشت(نظری،1385).پر واضح است که حیازت مباحات باید در چهارچوب قوانین باشد زیرا برخلاف انفال، حکومت اسلامی مالک مباحات اصلی نیست، بلکه از آن جا که تدابیر امور عمومی بر عهده اوست باید چگونگی استفاده از مباحات اصلی را سامان دهد و ضوابط و مقرراتی وضع کند که زمینه بهره برداری از آنها را برای همگان فراهم آورد. پژوهش بر آنست تا آثار حقوقی و فقهی حیازت مباحات را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و مآلاً به دنبال یافتن راهکارهایی برای استفاده بهینه و شایسته از این نهاد فقهی و حقوقی برآید. در این راستا مسائل فقهی و حقوقی بسیاری به ذهن خطور می کند: مانند، ماهیت حیازت مباحات، اصالت یا عدم اصالت حیازت کننده، محدودیت های قانونی پیش روی حیازت مباحات، شرایط حیازت مباحات و... با این اوصاف اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع فوق در این قالب توجیه می شود.

 

ج) مرور ادبیات و سوابق مربوطه

کاتوزیان در مورد حیازت می نویسد:« حیازت مباحات دارای دو رکن مادی و معنوی است، رکن مادی شامل:

1-تصرف و وضع ید یا استیلای بر مال با امکان تصرف و انتفاع و 2-مهیا کردن وسایل تصرف و استیلاء و رکن معنوی، با قصد تملک حاصل می شود، خواه از سوی متصرف انجام شود یا از سوی کسی که او را مامور به تصرف و احیاء کرده است»(کاتوزیان،1337).

طاهری در باب اختلافات نظری فقها در مسائل حیازات مباحات می نویسد:« در مورد حیازت مباحات از قبیل احیای اراضی موات و حیازت آبهای مباح و شکار، بین فقها اختلاف است و اختلاف نیز از اینجا سرچشمه می گیرد که آیا حیازت خود از اسباب تملک بوده و مالکیت به تبعیت از کار به وجود می آید یا عملی است ارادی و تابع قصد مانند خرید و فروش؟ اگر نظر نخست پذیرفته شود، توکیل به غیر و اجیر گرفتن برای حیازت امکان ندارد یعنی اجیر و وکیل هرچه را حیازت کنند از آن خودشان خواهد بود اما اگر حیازت در زمره سایر اعمال حقوقی باشد حیازت کننده می تواند برای کارهای اجرایی مانند کندن چاه و درختکاری و سایر حیازتها اجیر بگیرد و برای قصد تملک و انتخاب محل وکیل اختیار کند» (طاهری،1376).

 

د)جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

بررسی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران به همراه مطالعه منابع فقهی اهل سنت با تطبیق و تطابق موارد آن با مسائل مستحدثه روز و نوین جامعه اسلامی، جنبه های نوآوری و جدید بودن تحقیق را تشکیل می دهند.

 

ه) اهداف مشخص تحقیق

1- بررسی حیازت مباحات در حقوق موضوعه جمهوری اسلامی ایران

2- تطبیق موارد قانونی حیازت مباحات با آموزه های فقه اهل سنت.

3- نگرشی نوین به مباحث حیازت مباحات با لحاظ مسائلی همچون حمایت از حقوق محیط زیست.

4- ارائه راهکارهایی برای استفاده بهینه از نهاد حیازت مباحات برای رشد و تعالی جامعه اسلامی.

 

و) سؤالات تحقیق

1- اثر حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت چیست؟

2- ماهیت حقوقی حیازت مباحات چیست؟

3- قابلیت نیابت پذیری و توسل به نهاد نمایندگی در حیازت مباحات به چه نحوی است؟

 

ز) فرضیه های تحقیق

1- حیازت مباحات یکی از راه های تملک اموال می باشد.

2- حیازت بماحات در بین اعمال حقوقی ایقاع محسوب می شود.

3- با توجه به اینکه حیازت عملی ارادی( عمل حقوقی) و تابع قصد است قابلیت نیابت پذیری دارد.

 

 

ح) تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی:

حیازت: مصدر فعل حاز به معنای ضمیمه کردن است، گویا کسی که مکانی را حیازت می کند، آن را تملک کرده و به دارائی هایش ضمیمه می کند. پس هر چیزی که به نفس انسان ضمیمه شود، آن فرد، آن چیز را حیازت کرده است(محمود،بی تا).

مباحات: اموالی که ملک اشخاص حقیقی یا حقوقی نباشد یعنی بعنوان مالکیت در اختیار اشخاص نباشد(جعفری لنگرودی،1387).

 

ط)روش تحقیق و ابزار گردآوری

روش تحقیق در این پایان نامه به صورت کتابخانه ای خواهد بود. روش تجزیه و تحلیل و بررسی، بصورت تحلیلی- توصیفی خواهد بود. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای خواهد بود و ابزار گردآوری اطلاعات به صورت فیش برداری از کتب، مجلات و نوشتارها، سایت های حقوقی و فقهی و جمع آوری و بررسی آنها و همچنین کسب نظر اساتید دانشگاهی و نیز مراجع دخیل در امور حقوقی.

 

ک)سازماندهی تحقیق

پژوهش با مقدمه ای مشتمل بر بیان مساله اساسی تحقیق، اهمیت و ضرورت انجام تحقیق، مرور ادبیات و سوابق مربوطه و... آغاز گردید. سپس با مدنظر قرار دادن فرضیات تحقیق، به سه فصل تقسیم بندی شد، در فصل اول تحت عنوان کلیات تحقیق، به مباحثی پیرامون حیازت مباحات و تفاوت آن با احیاء اراضی موات و قاعده سبق، همچنین اموال عمومی و مشترکات عمومی و دیدگاههای فقهای امامیه و اهل سنت در این خصوص پرداخته شد و مبحثی به سببیت حیازت در تملک اختصاص یافت.

در فصل دوم تحت عنوان شرایط و عناصر حیازت مباحات، از ارکان حیازت، ماهیت حیازت مباحات و مصادیق عمل حقوقی حیازت مباحثی به تفصیل بیان گشت.

در فصل سوم تحت عنوان قابلیت نیابت در حیازت مباحات، به ترتیب از اجاره اشخاص و امکان حیازت اجیر،  وکیل و امکان شرکت در حیازت بحث شد و مبحثی به ارتباط حقوق محیط زیست و حیازت مباحات اختصاص یافت.

 

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

چکیده 1

مقدمه 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- حیازت مباحات 9

1-2- مفهوم«مال» 11

1-3- مفهوم «مالکیت» 12

1-4- تفاوت حیازت مباحات با احیاء اراضی موات 14

1-4-1- تعریف زمین موات............................ 15

1-4-1-1- زمین موات در قانون....................... 15

1-4-1-2- زمین موات در فقه اهل سنت................. 15

1-4-1-3- زمین موات در فقه امامیه.................. 16

1-5- حیازت و قاعده سبق............................ 17

1-6- اموال عمومی و مشترکات عمومی، انفال........... 18

1-6-1- مشترکات عمومی.............................. 20

1-6-2- «انفال» مفهومی فقهی........................ 24

1-6-3- «انفال» در اصطلاح فقهای اهل سنت............. 27

1-6-4- قوانین مختلف پیرامون انفال و مشترکات عمومی. 28

1-6-5- فی ء....................................... 29

1-6-5-1- «فیء»در فقه اهل سنت...................... 29

1-7- سببیت حیازت در تملک مباحات................... 32

فصل دوم: شرایط و عناصر حیازت مباحات

2-1- ارکان حیازت مباحات........................... 35

2-1-1- قصد حیازت.................................. 35

2-1-2- اهلیت حیازت کننده.......................... 36

2-1-2-1- بلوغ(حیازت صغیر ممیز) ................... 36

2-1-2-2- رشد...................................... 38

2-1-2-3- عقل...................................... 41

2-2- ماهیت حقوقی حیازت مباحات..................... 42

2-2-1- مفهوم«ایقاع»............................... 43

2-2-2- نظریات ابرازی در ماهیت حقوقی حیازت مباحات.. 44

2-2-2-1- نظریه سببیت حیازت جهت ملکیت ابتدایی...... 44

2-2-2-2- نظریه ایقاعی بودن حیازت مباحات........... 45

2-3- مصادیق عمل حقوقی حیازت....................... 45

2-3-1- آبهای مباح................................. 45

2-3-1-1- قوانین مربوط به مالکیت آب ها............. 47

2-3-2- معدن....................................... 48

2-3-3- اصطیاد(شکار و صید) ........................ 50

2-3-4- حیازت های نوین............................. 51

2-3-5- جهول المالک................................ 52

2-3-5-1- شرایط مال مجهول المالک................... 52

2-3-5-2- تقسیم بندی اموال مجهول المالک............ 53

فصل سوم:قابلیت نیابت در حیازت مباحات

3-1-قابلیت نیابت پذیری حیازت مباحات............... 57

3-2-اجازه اشخاص................................... 58

3-2-1-شرایط اجاره اشخاص........................... 59

3-2-2-آثار اجاره اشخاص............................ 60

3-2-2-1-تعهدات اجیر............................... 60

3-2-2-2-تعهدهای مستاجر............................ 61

3-2-3-حیازت اجیر.................................. 61

3-3-حیازت به وکالت................................ 62

3-4-شرکت در حیازت................................. 63

3-5-حقوق محیط زیست و حیازت مباحات................. 63

3-6-نتیجه گیری.................................... 64

3-7-پیشنهادها..................................... 65

منابع 67

چکیده انگلیسی 70

 

عنوان: بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت

فرمت: word

تعدادصفحات: 85 صفحه

قیمت فایل فقط 7,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت , دانلود پایانامه کارشناسی ارشد بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت , دانلود بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت , دانلود پایانامه کارشناسی ارشدرشته حقوق , دانلودپایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته حقوق , دانلود پایانامه رشته حقوق گرایش حقوق خصوصی , حیازت مباحات , اسباب تملک , قصد و اراده


Google
About 2,380 results (1.03 seconds)

Did you mean: بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت
Search Results
پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل ...
bmaghale.ir/پايان-نامه-بررسي-تطبيقي-حيازت-مباهات-د/
Translate this page
ان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت یکی از پایان نامه و تحقیق های جامع و کامل و دارای منابع معتبر می باشد این پایان نامه دارای ۷۸ ...
پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل ...
prj.avablog.ir/.../پایان+نامه+بررسی+تطبیقی+حیازت+مباهات+در+ق...
Translate this page
14 hours ago - پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت. چکیده. حیازت مباحات عبارت اند از، «استیلاء و تسلط بر مال مباح ...
دانلود پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و ...
nikofile.ir/prod-425841-دانلود+پایان+نامه+بررسی+تطبیقی+حیاز...
Translate this page
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت. لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه: ...
پایان نامه ارشد حقوق - بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ...
stufile.ir/...بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در-قوانین-موضوعه-ایرا...
Translate this page
پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت.
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت
pnueb1394.rozblog.com/.../بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در-قوا...
Translate this page
7 hours ago - بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت قیمت: 7000 تومان توضیحات دانلود پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در ...
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت
maghalefile.rozblog.com/.../-بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در-قو...
Translate this page
59 mins ago - Google تقریباً ۲٬۰۷۰ نتیجه (۱٫۲۹ ثانیه) آیا منظور شما این بود؟: بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت اگر امکان دارد ...
فایل ناب (فروشگاه فایل رایگان),filenab.com
filenab.com/
Translate this page
فعالیت های سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد. دسته بندی .... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت · توضیحات.
You've visited this page many times. Last visit: 4/11/16
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
fun.iranoo.ir/2016/.../بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در-قوانین-مو...
Translate this page
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت. چهار شنبه 15 ژوئن 2016; 1 views; اخبار; دیدگاه‌ها برای بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین ...
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
mihandocs.com/.../بررسی+تطبیقی+حیازت+مباهات+در+قوانین+مو...
Translate this page
عنوان مقاله : بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ... حیازت مباحات عبارت اند از، «استیلاء و تسلط بر مال مباح منقول به نحوی که دیگران ...
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت
www.qoget.com/.../بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در-قوانین-مو...
Translate this page
May 30, 2016 - توضیحات: عنوان کامل: بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت. تعداد صفحات: 70. نوع فایل: WORD:2007. فهرست مطالب.
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت
ganj.irandoc.ac.ir/articles/794859
Translate this page
حیازت مباحات عبارت اند از، «استیلاء و تسلط بر مال مباح منقول به نحوی که دیگران امکان تسلط بر آن نداشته باشند».منابع طبیعی منقولی که در قلمرو مباحات عامه قرار ...
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
seoband.ir/بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در-قوانین-مو/
Translate this page
18 hours ago - حیازت مباحات عبارت اند از، «استیلاء و تسلط بر مال مباح منقول به نحوی که دیگران امکان تسلط بر آن نداشته باشند»منابع طبیعی منقولی که در قلمرو ...
دانلود پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و ...
luxfiles.ir/tag/دانلود-پایان-نامه-بررسی-تطبیقی-حیازت-م/
Translate this page
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:81 ...
یوز - آخرین مطالب تومان بررسی تطبیقی
yooz.ir/blogs/?t=1...تومان%20بررسی%20تطبیقی
Translate this page
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 2 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 3129 کیلوبایت تعداد صفحات ...
حیازت مباحات بایگانی - محتوای کلیدی
keydoc.ir/tag/حیازت-مباحات/
Translate this page
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت لینک *پایین مطلب* فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:81 پایان نامه برای ...
جدیدترین پایان نامه های دانشگاهی
farhangetaleshan.havah.ir/page-593296.html
Translate this page
پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ... پایان نامه بررسی تطبیقی حقوقی بیماریهای جدید مسری و مهلک در فسخ نکاح در فقه و ...
دانلود پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و ...
khabarmag.com/دانلود-پایان-نامه-بررسی-تطبیقی-حیازت-م/
Translate this page
May 15, 2016 - اختصاصي از مجله خبری راه درست :دانلود پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت دانلود با لینک مستقیم. برر.
بررسی - فروشگاه آنلاین آرانوز
filenab.aranoz.ir/tag-بررسی.aspx
Translate this page
10 hours ago - بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ... بررسی تطبیقی آثار،احکام و شرایط اعسار و افلاس در فقه با ورشکستگی در ...
كسب درآمد عالي از فروش و بازاريابي فايل
stufile.birblog.ir/post-314366.html
Translate this page
6 days ago - پايان نامه ارشد حقوق - بررسي تعهد طبيعي در حقوق موضوعه ايران و فقه اماميه ... بررسي تطبيقي حيازت مباهات در قوانين موضوعه ايران و فقه اهل سنت.
دیه قتل نفس در اسلام و قوانین موضوعه ایران - چاپ و نشر پدیدار
padidar.test.com/prod-477228-عنوان+پایان+نامه+دیه+قتل+نفس+د...
Translate this page
کار تحقیقی رشته حقوق با عنوان" بررسی جرم محاربه در قوانین موضوعه ایران " ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت لینک پرداخت و ...
فروشگاه فایل محصولات دانلودی - http://Stufile.ir
stu-file.vcp.ir/...موضوع/1554296-فروشگاه-فایل-محصولات-دانلودی...
Translate this page
پایان نامه ارشد حقوق - بررسی تعهد طبیعی در حقوق موضوعه ایران و فقه امامیه ... پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت دانلود فایل ...
تحقیق و گزارش کارآموزی و پروژه - تحلیل و بررسی سبک ‌نوشتاری متون ...
farhangetaleshan.blogfa.com/.../تحلیل-و-بررسی-سبک-‌نوشتاری-...
Translate this page
پایان نامه تحلیل و بررسی سبک ‌نوشتاری متون طب ‌سنتی فردوس الحکمه، الحاوی، کامل ... پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت.
دانلود پایان نامه حقوق - دانلود پروپوزال,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه
daneshno.com/دانلود-پایان-نامه-حقوق/
Translate this page
آثار قرارداد ارفاقی در حقوق ایران با مطالعه تطبیقی, دانلود پایان نامه. آثارحقوقی ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت, دانلود پایان نامه.
[PDF]ي اﯾﺮان در ﻓﻘﻪ و ﺣﻘﻮق ﻣﻮﺿﻮﻋﻪ ًﺎ« ﻣﻦ ﺣﺎز ﻣﻠﮑ » ي ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺎ
ijrj.baboliau.ac.ir/files/site1/user.../admin-A-10-1-52-fe8c81c.pdf
Translate this page
by رزمی - ‎2013
اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺳﻌﯽ ﺑﺮ اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ اﺣﮑﺎم و آﺛﺎر و ﺷﺮاﯾﻂ ﻧﺎﺷﯽ از ﻋﻤﻞ ﺣﯿﺎزت ﺑﺮرﺳﯽ ﺷﻮد و ﻣﻄﺎﺑﻖ. ﻧﻈﺮﯾﺎت ﻓﻘﻬﯽ ﺑﺎ ﻗﻮاﻧﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﻪ ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻗﺮار ﮔﯿﺮد . ﺑﺎ ﺗﻮﺟ ﻪ ﺑﻪ اﯾﻦ. ﮐﻪ ﻣﻮﺿﻮع ﻗﺎﻋﺪه. ي ﻣﺬﮐﻮر،. ﺣﯿﺎزت اﻣﻮال ﻣﺒﺎح ...
جدیدترین پایان نامه های دانشگاهی - sagacity آرشیو وبلاگ های ایرانی
farhangetaleshan-bfa.sagacity.ir/page-1574755.html
Translate this page
پایان نامه بررسی قواعد مربوط به حل تعارض در باب برات و سفته در قانون تجارت ایران ... پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت.
بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه - ویندوز - bazar-man.ir
windows.bazar-man.ir/بررسی-تطبیقی-حیازت-مباهات-در.html
Translate this page
May 29, 2016 - عنوان مقاله: بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت قالب ...
دانلود مقاله در مورد DFD - پایان نامه , مقالات و پروژه های برنامه نویسی هوپاد ...
www.helpsearching.ir/fdcftsfmqnrcynvydfvndnsdcacyctdqnjrctdnf... - Translate this page
پــایــان نــامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت. پــایــان نــامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
کسب درآمد دانشجویی : همکاری در فروش فایل دانشجویی
afshin_69i.mizbanblog.com/post/242
Translate this page
Jun 8, 2016 - پایان نامه ارشد حقوق - بررسی تعهد طبیعی در حقوق موضوعه ایران و فقه امامیه ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت.
مقاله بررسی تطبیقی قوانین - دانلود آهنگ جدید
khadamat.bqmusic.ir/مقاله-بررسی-تطبیقی-قوانین.html
Translate this page
May 29, 2016 - دانلود مقاله بررسی تطبیقی قوانین مالکیت فکری تحقیق رشته حقوق ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت قالب .
مالکیت در قوانین موضوعه ویکی فقه - bazar
bazar.ccfun.ir/مالکیت-در-قوانین-موضوعه-ویکی-فقه.html
Translate this page
9 hours ago - به پیروی از فقه اسلام و بر اساس قاعده تسلیط ، در قانون مدنی ایران اثر ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه … ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ... مالکیت است ولی نه در ... در فقه اهل سنت .
پروژه : پروژه بتن - فایلدونی تکرام
takrom.ir/?p=187090
Translate this page
3 days ago - بررسي مقايسه اي سلامت رواني بين سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ... نامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
دانلود پایان نامه ارشد حقوق
shopthesis.com/1395/02/15/دانلود-پایان-نامه-ارشد-حقوق/
Translate this page
May 4, 2016 - پایان نامه ارشد حقوق بررسی تطبیقی جایگاه حقوقی احزاب در ایران ، مصر ... حقوق بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت
لیست پایان نامه های دانلودی رشته حقوق – قسمت دوم | سایت تخصصی دانلود ...
payan20.ir/لیست-پایان-نامه-های-دانلودی-رشته-حقوق/
Translate this page
Mar 7, 2016 - پایان نامه ارشد رشته حقوق : بررسی اقرار در سیاست کیفری ایران و فقه امامیه ... بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت.
[PDF]فقه، اصول و حقوق
pazhuhesh.ir/uploads/فقه،_اصول_و_حقوق_-_28.pdf
Translate this page
12. حقوق تطبیقی. 13. دین و قانون. 14. فقه. 715. فقه اهل بیت. 16. فقه پزشکی .... بررسی تطبیقی رفع عیب کاال در حقوق ایران و کنوانسیون بیع بین المللی ... حیله، ربا، فرار، فقه شیعی، فقه اهل سنت. .... حق اختصاص، اولویت، حیازت، قابلیت اسقاط، مباحات. .... بررسی طالق زوجه غایب مفقوداالثر از دیدگاه مذاهب خمسه و قوانین موضوعه.
کارآموزی شبکه - مفهوم و جایگاه عبودیت
prg.pishroblog.ir/Post/337
Translate this page
13 hours ago - پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ... کارآموزی شبکه شبکه تحقیق شبکه پروژه شبکه بررسی شبکه ...
اینترنت اشیاء IOT : مروری بر ادبیات موضوعی2016- ترجمه مقاله Internet ...
hoopad-bsky.nepton.top/page-471319.html
Translate this page
حین مرور این موضوع، موضوع فعلی به مفاهیم IoT از طریق بررسی مفهومی مقالات پژوهشی ... بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت · پــایــان ...
وکالت در قانون مدنی و فقه اسلامی - بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت
nashreedalat.ir/.../1002-وکالت-در-قانون-مدنی-و-فقه-اسلامی.html
Translate this page
Dec 1, 2014 - عقد وکالت در قانون مدنی ایران 2 وکالت از دیدگاه فقه 5 وکالت در حقوق مدنی و تطبیق آن با فقه 8 ... اعمال مادی داریم که اثر حقوقی مبهمی دارند، مثلا حیازت مباحات در مادۀ 27 ق. ... عهدی و اذنی که در موضوع وکالت عقد از این حیث مورد بررسی قرار می گیرد. ..... المذاهب الاربعه در تعریف وکالت از دیدگاه مذاهب چهارگانه اهل سنت می گوید:
مقاله آشنایی با پروتکل FTP \-khiaban | جستجو | - تک دختر
takdokhtar.ir/.../مقاله+آشنایی+با+پروتکل+FTP+%5C-khiaban.ht...
Translate this page
پایان نامه بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم -khiaban ...... پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت-فایل ...
[DOC]دريافت فايل مقاله
www.hvm.ir/files/maghalat/ahliyat.doc
Translate this page
فقهای اهل سنت در مورد سن بلوغ نزد اناث و ذکور با فقهای امامیه اتفاق نظر ندارند چنانچه .... رفع تعارض و به تبعیت از فقه امامیه ، در تفسیر ماده چنین اظهار نموده مادهی 1210 قانون ... با مطالعه و مداقه در موضوعات کیفری بویژه جرائم مقرر در قوانین موضوعه ایران ... ممیز می تواند تملک بلا عوض کند مثل قبول هبه و صلح بلا عوض و حیازت مباحات.
[PDF]معیار سن کیفری دختران در فقه و حقوق موضوعه - مطالعات حقوق تطبیقی
https://jcl.ut.ac.ir/article_36313_f7cb0b0928101f789d2614b35ce7...
Translate this page
by ساریخانی - ‎2014
سعید عطازاده. دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران )پرديس فارابی( ... رشــد بدون توجه به نظر مشــهور در قوانين مقرر شده است، سن مسئوليت كيفري هم با ... باطل دانسته، اما برای اعمالی چون بيع اشيای كوچک، وصيت و حيازت مباحات استثنا قائل ... اين در حالي اســت كه بنابر نظر مشــهور فقهای اماميه و اهل سنت، بسياری از احكام.
خبرنامه مقالات منتشره در کشور شماره 15 - پژوهشکده حقوق شهر دانش
sdil.ac.ir/index.aspx?pid=99&articleid=44690
Translate this page
Feb 5, 2014 - پيشگيري از بزهکاري، قانون اساسي، قوانين عادي، رويکرد واکنشي، رويکرد ..... بررسي قاعده ي "من حاز ملک" در فقه و حقوق موضوعه ي ايران. محسن رزمي، خالد نبي نياء. حيازت، عمل حقوقي، ايقاع، مباحات، استيلاء، تملک ... بررسي تطبيقي نظريه ي دولت اقتدار گراي بوروکراتيک با ايران عصر پهلوي (سالهاي ۱۳۳۲ - ۱۳۴۲).
جلد 1 - دکتر علی حاجی‌پور
www.hajipour.org/IMG/pdf/.../Hoqouq.com-hoqouq-e-madani-dr-Emami-j1.htm
ایرانیان دارای مذهب جعفری اثنی عشری میباشند و اقلیت‌های مذهبی از اهل سنت و .... قوانین موضوعه قرار گرفته آگاه گشت، چنانکه برای فهم قانون مدنی ایران باید فقه جعفری ... حقوق تطبیقی عبارت است از مطالعه و تحقیق در قوانین موضوعه کشورهای مختلفه و ..... نداشتن مالک در اموال مادی امکان‌پذیر است مانند مباحات (اراضی موات و مروارید در دریا) ...
پاورپوینت معماری گوتیک - 0ll0
www.0ll0.ir › فایل
Translate this page
15 hours ago - Previous پــایــان نــامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت · Next تحقیق در مورد حقوق و تكاليف جهانگردان در ایران ...
تحقیق و گزارش کارآموزی و پروژه
farhangetaleshan.blogha.xyz/
Translate this page
تحقیق بررسی نقش و کارکرد سالمندان در ساختار اجتماعی ایران معاصر از گذشته تا به ... پایان نامه بررسی تطبیقی حیازت مباهات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت.
شناسایی کبوترهای تیپلر پاکستانی نژاد تدی - 0y0
www.0y0.ir › فایل
Translate this page
چند سال است که اکثر کبوترداران ایرانی در پی پرورش کبوترهای تیپلر ... پــایــان نــامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت · شیوه ...
بنر لایه باز و psd ایرانی برای شیرینی سرا و شیرینی فروشی1 - 8ll8 ...
8ll8.ir/بنر-لایه-باز-و-psd-ایرانی-برای-شیرینی-سرا-و/
Translate this page
بنر لایه باز و psd ایرانی برای شیرینی سرا و شیرینی فروشی1 ... با فرمت word · پــایــان نــامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
رام اورجینال ELINK_MR706_D3_V6 - آموزش|مرجعی کامل از مقاله،کتاب ...
edu.aidanet.ir/product/115503/رام-اورجینال-elink_mr706_d3_v6
Translate this page
مقاله سیستم های سازمانی · دانلود مقاله بررسي رابطه موجود امكانات آموزشي و همكاري مدير بر ... نــامه بررسی تطبیقی حیازت مباحات در قوانین موضوعه ایران و فقه اهل سنت ...
بازشناسی مفهوم انفال و رابطه آن با مراتع در فقه و حقوق(1)
www.hawzah.net/.../بازشناسی-مفهوم-انفال-و-رابطه-آن-با-مراتع-در...
Translate this page
در آغاز مفهوم انفال، مباحات عمومی ومشترکات را در فقه اسلامی بررسی می کنیم واز .... فقیهان اهل سنت انفال را به گونه ای مستقل بررسی نکرده اند ومطالب مربوط به آن را در ... (59) محقق در شرایع صحیح نبودن خرید وفروش مشترکات را تنها قبل از حیازت آن ها ..... ها، جنگل ها در فقه احکامی بیان شده است(100) وآن ها را در اصطلاح فقهی موضوع ومتعلق ...
اطلاعات پژوهشگر:
www.virascience.com/thesis/author/203538/
Translate this page
پایان نامه : بررسی آرای منتقدان ولایت مطلق فقیه در فقه سیاسی شیعه ... موضوع، سعی بر آن شده که در ادامه، قصد مجرمانه در فقه شیعه و حقوق کیفری ایران مورد بررسی ... پیگیری می‌شود، تا امکان ارائه راه‌‌‌حل‌ها و تدوین قوانین مناسب و جامع جهت جلوگیری از ... جرایم غیر قابل عفودر فقه امامیه و اهل سنت با تاکید بر آرا صاحب جواهر و عبدالقادر عوده.
حقوق و فقه در مطبوعات - ویکی فقه
www.wikifeqh.ir/حقوق_و_فقه_در_مطبوعات
Translate this page
۲.۲۸ - بررسی مقایسه ای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (قدیم و جدید) ... ۲.۳۴ - مطالعه ای پیرامون مسؤولیت مدنی دولت در فقه امامیه وحقوق موضوعه ... آبها از جهت تملک، به دو قسم تقسيم مى شوند: برخى از مباحات عامه اند و با حیازت به ملکیت در نمى آيند و ..... زياده روى در توجه به ديدگاههاى اهل سنت و اثرپذيرى از فقيهان و نگاشته هاى فقهى آنان.
    1   
2
   
3
   
4
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 71
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 213
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 600
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 600
  • بازدید ماه : 600
  • بازدید سال : 119,090
  • بازدید کلی : 1,974,024