loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 213 جمعه 18 تیر 1395 نظرات (0)

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

\"هزینه دسته: برنامه نویسی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 97 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 68

در واقع جهت تعیین تخصیص هزینه های تولیدی به موجودی ها و نیز به منظور دستیابی به سودآوری بلند مدت، سیستم ها باید اهداف كنترلی و برنامه ریزی را نیز تامین نمایند و از آنجائیكه ساختار هزینه ها و تولیدات بسیاری از شركت ها در سال های آخر تغییر یافته است به طوریكه دستمزد كه بخش اعظم هزینه های تولیدی را به خود اختصاص می‌داد امروزه بخش اندكی از هزینه تولید

قیمت فایل فقط 4,800 تومان

\"خرید\"

هزینه یابی بر مبنای فعالیت

 

گر چه تعیین قیمت تمام شده دقیق محصولات و خدمات به نظر غیر ممكن می‌آید ولی هر نوع سعی و كوششی باید صورت گیرد تا بهترین بر‌آورد در مورد قیمت تمام شده دراختیار تصمیم گیرندگان قرار گیرد. بهترین برآورد در مورد قیمت تمام شده محصول زمانی می‌تواند صورت گیرد كه هزینه‌ها به طور مستقیم قابل ردیابی به محصولات تولید شده و خدمات ارائه شده باشند. هزینه‌های مواد مستقیم و كار مستقیم به طور مستقیم قابل ردیابی به محصولات تولید شده می‌باشند .

از طرف دیگر، هزینه‌های سربار كارخانه كه یك نوع هزینه غیر مستقیم می‌باشند ، اصولا نمی‌توان بسادگی و به طور مستقیم به محصولات تولید شده و خدمات ارائه شده ردیابی كرد. مشكل‌ترین قسمت محاسبه قیمت تمام شده یك واحد ، مشخص كردن مبلغ صحیح هزینه سربار كارخانه است كه باید به محصولات و خدمات تخصیص داده شود.

قیمت تمام شده درتصمیمات قیمت گذاری فروش محصولات، تعیین سود و زیان، در كنترل و كاهش هزینه‌ها ، درتصمیمات تولید یا حذف تولید یك محصول و بسیاری موارد دیگر مؤثر می‌باشد . خصوصا در دنیای امروز قیمت تمام شده نقشی بسیار حساس در سرنوشت و موقعیت واحدهای تجاری دارد. لذا شناخت و استفاده از مبانی منتسب جهت تعیین قیمت تمام شده به صورتی صحیح‌تر لازم به نظر میرسد.

حتی درشرایط امروز كه اكثر صنایع از ماشین‌‌الات اتوماتیك استفاده می‌كنند، اغلب كار مستقیم می‌تواند به عنوان مبنای مناسبی جهت تخصیص هزینه‌های سربار كارخانه به محصولات مورد استفاده قرار گیرد. زمانی كار مستقیم می‌تواند به عنوان مبنای مناسبی جهت تخصیص هزینه‌های سربار كارخانه مورد استفاده قرار گیرد كه:

۱- هزینه كار مستقیم یك قسمت مهمی‌از كل هزینه‌های تولید را تشكیل دهد                                                         ۲- همبستگی شدیدی بین هزینه كار مستقیم و تغییرات هزینه های سربار كارخانه وجود داشته باشد.

سیر تحول حسابداری
همانند حسابداری، مبدا حسابداری ناشناخته است. با رشد امور بازرگانی در قرن ۱۴ نیاز برای نوعی حسابداری برای صنایع ایجاد گردید و تلاشهایی برای نگهداری حساب هایتولیدی در این دوره شكل گرفت.سرمایه گذاران نیازمندكنترل جریانات ورودی و خروجی مواد به هر كارگر بودند تا دستمزد پرداختی آنها را به بهره وری حاصل مرتبط سازند و سود آوری فعالیتهای مختلف را ارزیابی نمایند.

رشد سریع صنایع انگلستان به خاطر كاربرد ماشین آلات در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ كه به انقلاب صنعتی معروف گردیده است سیستم های محصل و سنتی را به كارخانجات بزرگ مبدل ساخت و رشد بالای تولیدی را سبب گردید. انقلاب صنعتی منجر به پیشرفت بزرگی در سیستم های حسابداری گردید. با ظهور محیط های تجاری و تولیدی پیچیده نیاز برای حسابداری دقیق شامل انواع جدید ثبت و یك نیاز جدی برای حسابداری صنعتی وكنترل بودجه ای پدید آمد. حسابداری نیز مجبور به پاسخ به این نیازها بود.

اگرچه مداركی برای استفاده از حسابداری دو طرفه قبل از قرن ۱۹ موجود است اما شواهدی برای استفاده از شیوه های قیمت تمام شده. قبل از سال ۱۸۳۰ یافت نمی‌گردد. در همین زمان چارلز باییچ گزارشی را كه مبتنی بر نیاز جدی به حسابداری صنعتی بیشتر مرهون تلاشهای مهندسان بود كه مفاهیمی‌مثل مراكز تولید، ظرفیت های بلا استفاده تجزیه وتحلیل قیمت تمام شده به اجزای ثابت و متغیر ایجاد و كاربرد استانداردها و بودجه های انعطاف پذیر را ایجاد نمود.ساختار حسابداری صنعتی كنونی كارخانه ها قبل از جنگ جهانی اول ایجاد گردید. از سال های ۱۹۳۰ حجم بالای هزینه های توزیع حسابداری صنعتی را وادار نمود. تا تكنیك های هزینه یابی تولیدی را به فعالیت های توزیعی تعمیم دهد.

بنابر این تخصیص هزینه ها بر مبنای مقدار انبار شده، حجم سفارش و شیوه های حمل صورت گرفت.همانطور كه انتظار می‌رود كنترل قیمت تمام شده در طی جنگ جهانی دوم كاهش یافت. اصولا اقتصاد جنگی یك اقتصاد كنترل شده ای نیست و تولید بر مبنای نیازها صورت می‌گیرد. اگر چه بعد از جنگ رقابت شدید ضروری كنترل دقیق تمام شده را ضروری نمود. در این دوران ما شاهد توسعه حسابداری مراكز هزینه بودیم و ایجاد حسابداری مدیریت كه بر اهداف سازمانی و اندازه گیری عملكردها مبتنی بود صورت گرفت.

بعد از جنگ جهانی دوم محیط های تجاری مرتبا در حال تغییر بوده اند. تا این اواخر بعضی از ابزار اساسی محیط تجاری مثل كامپیوتر های شخصی و فاكس وجود نداشت. شركت ها برای مقابله با بی ثباتی ها به نگهداری موجودی كالا می‌پرداختند. كره جنوبی هنوز به عنوان یك كشور جان سوم با نیروی كار ارزان به شمار می‌رفت و حضور موسسات آزاد در بلوك كمونیستی یك تصور به شمار می‌رفت.

اكنون به یكباره این تغییرات مختلف رخ داده است و باعث ارزیابی مجدد انتظارات از موسسات گردیده است. موج جاری تغییرات مدیریتی و تكنولوژیكی كه با رقابتهای جهانی نیز ممزوج گردیده است به موسسات دنیا هشدار می‌دهد كه به ایجاد بازارها و سازمان های تجاری جدید اقدام نمایند. سازمان های جدید تجاری با یك وظیفه سخت و دشوار پیشرفت وگسترش همزمان در كیفیت و ارائه خدمات به مشتریان و همچنین كاهش قیمت تمام شده ها مواجه اند.

این موسسات برای این كه در صحنه رقابت باقی بمانند می‌بایست به هموار سازی عملیات، حذف هزینه های زائد اقدام نمایندو متعهد به ارائه كیفیت خوب و به كارگیری تكنیك های پیشرفته مثل سیستم به موقع jit كامپیوتر ها و سیستم های تولیدی انعطاف پذیر باشند. تولید یك اسلحه رقابتی است ك اساس رقابت را از طریق توانایی های جدید تولیدی انجام می‌دهد. رقابت جهانی موسسات را مجبور نموده است كه خود را با تكنولوژی های جدید تولید هماهنگ نمایند و یا ریسك ضرر سهم بازار را قبول كنند. در میان این تغییرات سریع و ژرف اصولی كه ما با آن به مدیریت موسسات عادت كرده بودیم و ابزاری كه بوسیله آن پیشرفت را اندازه گیری می‌كردیم از رده خارج شده است.

مدیرانی كه به دنبال موفقیت در این محیط باشند سیستم حسابداری مدیریت خود را برای ارائه گزارشات جدید مورد بازنگری قرار می‌دهند. تكنیك های پیرشفته بودجه بندی سرمایه ای اطلاعات دقیق قیمت تمام شده و گزارشات مرتبط با ارزیابی عملكرد برای این منظور لازم هستند.حول و پیشرفت حسابداری صنعتی در طول قرن بیستم در جهت تحقق اهداف فوق بوده است.

بدین ترتیب كه روش های تسهیم هزینه از روش های اولیه مثل تسهیم بر اساس قضاوت شخصی مدیران و یا حسابداران شروع شده و سپس به روشهای مستقیم و یك طرفه و نهایتا به روشهای تسهیم دو مرحله ای منتهی گردید. در روش تسهیم ۲ مرحله ای ابتدا هزینه ها به واحدها و مراكز تولیدی تخصیص یافته و در مرحله دوم هزینه های واحدهای تولیدی به محصولات تخصیص می‌یابد. برای تخصیص هزینه های تولیدی به واحدها و مراكز تولیدی در مرحله اول سه شیوه تخصیص مستقیم، ترتیبی و دو طرفه وجود دارد.

با توجه به تحولات فوق در سیستم های هزینه یابی، كوپر و كاپلان نارسایی های سیستم حسابداری مدیریت را در ارائه اطلاعات دقیق هزینه منعكس نمودند. این افراد ادعا نمودند كه سیستم های سنتی حسابداری صنعتی و مدیریت پاسخگوی نیازهای مدیران نبود، و استفاده از آن اطلاعات سبب گمراهی و عدم تصمیم گیری صحیح مدیران می‌گردد و به دنبال آن این افراد سیستم جدیدی تحت عنوان سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت را معرفی نمودند.تا نیمه دوم دهه ۱۹۸۰ ABC به عنوان فصلی از كتب حسابداری مدیریت و یا حسابداری صنعتی مطرح می‌گردید ولی امروز از آنچنان اهمیتی برخوردار است كه كتب متعددی در این زمینه تحت عنوان ABC مطرح گردیده است.

هزینه یابی بر مبنای فعالیت
در واقع جهت تعیین تخصیص هزینه های تولیدی به موجودی ها و نیز به منظور دستیابی به سودآوری بلند مدت، سیستم ها باید اهداف كنترلی و برنامه ریزی را نیز تامین نمایند و از آنجائیكه ساختار هزینه ها و تولیدات بسیاری از شركت ها در سال های آخر تغییر یافته است به طوریكه دستمزد كه بخش اعظم هزینه های تولیدی را به خود اختصاص می‌داد امروزه بخش اندكی از هزینه تولید را تشكیل می‌دهد و در مقابل سربار تولید بخش عمده هزینه های تولیدی را در برگرفته است.

در بسیاری از موارد هزینه های سربار با تعداد فعالیت های مربوط به یك محصول رابطه دارد نه با مقدار واحدهای تولید شده از محصول به عنوان مثال یك شركت تولیدی را در نظر بگیرید كه ۲ محصول مشابه تولید می‌كند. محصول اول از ده قطعه تشكیل شده است در حالی كه محصول دوم از یكصد قطعه تشكیل شده است. هر قطعه قبل از نصب باید معاینه و بازدید شود بنابر این مشخص است كه تحویل و دریافت یكصد قطعه در مقایسه با ده قطعه نیاز به فعالیت بیشتری دارد

. در صورتی كه همین هزینه در روش سنتی بر اساس مبانی جذب سربار هر محصول به طور كلی به محصولات تخصیص می‌یابد. بنابر این ضرورت بكار گیری روش هزینه یابی جدیدی كه بتواند نحوه وقوع هزینه های سربار را در شركت نشان دهد احساس می‌شود. این نگرش نسبت به وقوع هزینه ها را مدیریت بر مبنای فعالیت (Activity based manajment) می‌گویند كه به معنی استفاده از سیستم حسابداری بر مبنای فعالیت می‌باشد. در این سیستم بر فعالیت ها به عنوان موضوع اساسی هزینه ها ( مولد اساسی هزینه ها) تاكید شده است.

بر اساس این سیستم هزینه مقادیر تولید بر اساس جمع هزینه های فعالیت های صرف شده برای آن بدست می‌آید. ویژگی این سیستم این است كه هزینه ها با توجه به مناسبت های مهمی‌كه در طی زمان رخ می‌دهد اندازه گیری و ردیابی می‌شود و فعالیت به معنی روش یا فرآیندی كه موجب انجام كار می‌شود تعریف می‌گردد.هزینه یابی بر مبنای فعالیت ها مبتنی بر این مفهوم است كه منابع به مصرف فعالیت ها می‌رسند و فعالیت ها صرف تولید محصولات می‌گردند.

بر خلاف روش سنتی حسابداری كه از یك نرخ كلی جذب سربار استفاده می‌شود و یا گاها نرخ های جداگانه برای هر دایره استفاده می‌شود در این سیستم ABC برای هر فعالیت یك مبنای جداگانه به عنوان مولد اساسی هزینه ها تعیین و بر اساس آن یك نرخ جداگانه نیز محاسبه می‌گردد. هر فعالیت تنها یك مولد هزینه دارد.

عوامل موثر بر انتخاب مولد هزینه :
۱- درجه همبستگی بین هزینه ها و آن رویداد یا منبا
۲- فزونی منافع بر مخارج به كارگیری مولد هزینه به عنوان مبنا
۳- اثرات رفتاری كه در تصمیم گیری و یا تعیین قیمت ها و … دارد مناسبت استفاده از ABC به قضاوت های مدیریت بستگی دارد و ABC بجای تمركز بر استفاده كنندگان از سیستم حسابداری بر قابلیت های سیستم تمركز می‌نماید شركت هایی كه دارای خصوصیات ذیل هستند به كارگیری ABC برایشان بیشتر مفید است:
a. هزینه های سربار بالایی دارند
b. تنوع فعالیت دارند
c. تنوع محصولات دارند
d. تغییرات مستمر در فعالیت ها دارند بدون اینكه سیستم حسابداری تغییر یافته باشد.
e. تكنولوژی پیشرفته دارند.

همچنین با توجه به موضوعات مشروح قبل، بدیهی است كه هرگاه شركت از سیستم هزینه یابی سفارش كار استفاده نماید به علت تنوع محصولات و سفارشات نسبت به سیستم هزینه یابی مرحله ای استفاده از سیستم ABC بسیار كارآمدتر خواهد بود و همچنین در شركت هایی كه تنوع محصول ندارند، سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC زمانی نقش خود را به عنوان یك ابزار كارا ایفا می‌نماید كه مدیریت تصمیم بگیرد خط تولید خود را عوض نماید و یا بخواهد محصول فعلی خود را بهبود كیفی و تكامیل ببخشد. در این صورت ABC با مقایسه بین كشش بازار و قیمت های فروش محصول تكامل یافته و هزینه های آن مدیریت را در تصمیم گیری یاید نماید.

به طور خلاصه، مزایای ABC را می‌توان به صورت زیر ذكر نمود:
۱- كمك در قیمت گذاری بهتر محصولات برای فروش
۲- كاهش هزینه فعالیت هایی كه هزینه بالایی دارند.
۳- احتمال حذف محصولاتی كه بهای تمام شده آنها بالاست

دلایلی كه مدیران بدنبال بكارگیری سیستم ABC هستند:
۱- مدیریت ممكن است بخواهد كه فعالیت هر دایره با فعالیت های سایر دوایر مقایسه یا تلفیق گردد. برای مثال مجموع هزینه های كنترل كیفیت شامل هزینه های بازرسی و نظارت در بخش خرید، تولید و نیز هزینه های خدمات به مشتریان در بخش بازاریابی باشد. تنها اگر هزینه ها بر مبنای فعالیت ها نگهداری شوند می‌توان مجموع هزینه های شركت را درباره كنترل كیفیت بدست آورد.

۲- به منظور مدیریت بهتر فعالیت ها و اتخاذ تصمیمات اقتصادی بهینه تر، مدیرات اجرایی می‌خواهند رابطه علت ( فعالیت ها) و معلولی ( هزینه ها) را به صورت تفصیلی تر و دقیق تر مشخص نمایند.
۳- بهبود در مدیریت هزینه ( cost management ) كه با عنوان عملكرد مدیران اجرایی و سایر افراد در به كارگیری هزینه ها در فعالیت های برنامه ریزی و كنترل به صورت كوتاه مدت و بلند مدت، تعریف می‌شود. چون تاكید اولیه مدیران درباره مدیریت هزینه روی فعالیت های بنیادی می‌باشد نه روی محصولات لذا اگر فعالیت ها به خوبی اداره شوند، هزینه ها پایین می‌آیند و محصولات نهایی در بازار بیشتر قابل رقابت خواهند بود.

۴- ضعف سیستم های حسابداری صنعتی موجود در نشان دادن روابط بینابینی فعالیت های عملیاتی مختلف. برای مثال طراحی محصولات و فعالیت تولید را در نظر بگیرید. محصولی كه با ۴۰ قسمت طراحی شده ممكن است موجب هزینه بیشتری نسبت به یك محصولی مشابه كه به صورت ۱۵ قسمتی طراحی گردیده شود.

تفاوت های مهم سیستم سنتی و ABC
سیستم سنتی سیستم ABC
1- تعداد مراكز هزینه های غیر مستقیم معمولا كم است ۱- تعداد مراكز هزینه های غیر مستقیم معمولا زیاد است.
۲- مبانی جذب ممكن است كه مولد هزینه هم باشد ( حجم تولید) ۲- مبانی جذب به احتمال قوی مولد هزینه است ( فعالیت ها)
۳- مبانی جذب هزینه های غیر مستقیم اغلب مالی هستند مثل: هزینه های دستمزد یا هزینه مواد مستقیم ۳- مبانی جذب اغلب متغیرهای غیر مالی هستند مثل تعداد اجزای یك محصول یا ساعات بازرسی و تست آن محصول
۴- گذشته گراست مدیریت چگونه عمل كرده است؟ ۴- آینده نگر است: چه هدفهایی باید دنبال شود؟

كاربرد های سیستم ABC
الف- حسابداری سنجش مسئولیت:
بر خلاف روش سنتی كه به سنجش عملكرد هزینه ، درآمد و سود یك واحد تمركز دارد در ABC توجه تنها به هزینه ای كه توسط یك فعالیت به وقوع می‌پیوندد نیست بلكه به خود فعالیت نیز توجه می‌شود كه آیا انجام فعالیت مزبور ضروری بوده و ارزش افزوده ای برای محصول داشته است یا خیر و …

ب- برآورد جریانات وجوه و نقش ABC:

ABC پیش بینی و برآورد جریانات نقدی را با جداسازی هزینه هایی كه با یك مولد هزینه ارتباط دارند و در سطوح مختلف در یك پروژه رخ خواهند داد با صحت بیشتری تعیین می‌نمایدچرا كه هزینه هایی كه در روش سنتی ثابت در نظر گرفته می‌شود در ABC اغلب متغیر دیده می‌شود كه این تحلیل گر را در پذیرش یا رد یك سرمایه گذاری می‌تواند كمك كند.
ج- بودجه انعطاف پذیر بر مبنای هزینه یابی فعالیت ( ABC)
در روش سنتی بودجه بر مبنای یك مولد هزینه بود ولی در ABC ما مولدهای مختلف هزینه داریم كه می‌تواند در پیش بینی بهتر هزینه های سربار تولید ما را كمك نماید.

د – تجزیه و تحلیل هزینه های تفضیلی بر مبنای ABC:
همانطور كه گفته شده در ABC هزینه هایی كه در روش سنتی ثابت در نظر گرفته می‌شود با توجه به مبناهای تعیین شده متغیر در نظر گرفته می‌شود كه این ما را در تصمیمات مربوط به خرید یا ساخت، اجاره یا خیرد و یاری می‌نماید.
هـ – تجزیه و تحلیل هزینه درآمد سود بر مبنای ABC
در تجزیه و تحلیل سنتی تعداد واحدهای فروخته شده به عنوان تنها منبع مولد درآمد و هزینه در نظر گرفته می‌شود كه یك مولد هزینه مبتنی بر حجم می‌باشد اما در ABC مولدهای گوناگونی داریم كه بر تجزیه و تحلیل های ما اثر می‌گذارد.

و – نهایتا اصول ABC نه تنها در تخصیص هزینه های سربار تولید، بلكه در برنامه ریزی،‌ كنترل، ردیابی و تخصیص سایر هزینه های شركت كه قبل از تولید ( تحقیق و توسعه، تامین مواد اولیه، طراحی محصول) حین تولید و پس از تولید ( قیمت گذاری محصول، توزیع و بازاریابی) مدیریت را كمك می‌نماید . برای مثال تمام هزینه های محصول را می‌توان از طریق محاسبه هزینه های فعالیت های مختلف در تحقیق و توسعه طراحی محصول تامین مواد اولیه،‌تولید، بازاریابی، توزیع و خدمات پس از فروش محاسبه نمود.

مراحل اقدام هزینه یابی بر مبنای فعالیت:
الف- شناسایی فعالیت هایی كه منابع را مصرف می‌كنند و تخصیص هزینه ها به آن فعالیت ها
ب – محاسبه نرخ هزینه برای هر واحد مولد هزینه : مولد هزینه عامل پدید آورنده هزینه یك فعالیت است.
ج- تخصیص هزینه ها به محصولات از طریق ضرب نرخ مواد هزینه در حجم مولد هزینه ای كه برای یك محصول صرف شده است.

البته ممكن است كه به منظور تخصیص هزینه فعالیت ها به محصولات بر اساس تجره و محاسبه دقیق، درصدی را برای هر عامل هزینه كه توسط هر محصول مصرف می‌شود بدست آورد و براساس آن تخصیص صورت گیرد.

شركتی دو نوع تلویزیون تولید می‌كند كه یكی سیاه و سفید و دیگری رنگی می‌باشد. تعداد تولید و فروش مدل سیاه و سفید ۱۵۰۰۰ دستگاه و مدل رنگی ۳۰۰۰ دستگاه می‌باشد. به دلیل تقاضای نامعین برای تلویزیون رنگی در هر نوبت تولید ۳۷۵۰ واحد مدل سیاه و سفید و ۳۰۰ واحد مدل رنگی تولید می‌شود. چون زمان آماده سازی خط تولید برای هر نوبت تولید ۵ ساعت است برای تولید مدل سیاه و سفید حدود ۲۰ ساعت و برای مدل رنگی حدود ۵۰ ساعت وقت لازم است مدل سیاه و سفید ساده تر و قطعات كمتری دارد. مواد مستقیم مورد نیاز برای مدل سیاه و سفید در طی چند نوبت در طول سال دریافت می‌شوند ولی چون تولید مدل رنگی نظم خاصی ندارد و محموله های كوچك مواد مورد نیاز با توجه به نیاز شركت دریافت می‌شوند. حال با دو روش سنتی و ABC بهای تمام شده را بدست می‌آوریم.

مدیر مالی اطلاعات سربار را برای ABC به صورت زیر بدست آورده است: ۸۰% هزینه های مهندسی، ۶۰% هزینه های دریافت و معاینه ماشین و نیز ۶۵% هزینه كنترل كیفیت متعلق به مدل رنگی می‌باشد. سایر هزینه های تولید بر اساس ساعات كار ماشین به مدل ها تخصیص می‌یابد هزینه راه اندازی نیز ۷۰% متعلق به رنگی است.

جدول شماره ۱
اطلاعات مربوط به تولید
شرح مدل سیاه وسفید مدل رنگی
مقدار تولید و فروش ۱۵۰۰۰ ۳۰۰۰
تعداد دفعات تولید ۴ ۱۰
ساعات كار ماشین برای تولید هر واحد ۱ ۲
كل ساعات كار ماشین ۱۵۰۰۰ ۶۰۰۰
تعد دفعات سفارش تولید ۴ ۱۰
تولید واحد هر سفارش تولید ۳۷۵۰ ۳۰۰

جدول شماره ۲
بهای تمامی شده تولید به روش سنتی
بهای تمام شده تولید:
سربار بودجه شده هزار ریال
مهندسی ۷۰۰۰۰۰ عامل هزینه مدل سیاه و سفید مدل رنگی
هزینه های تحویل و بازدید مواد ۷۵۰۰۰۰ مواد مستقیم ۶۵ ۴۰
هزینه های كنترل كیفیت ۴۵۰۰۰۰ سربار تولید ۱۰۰ ۲۰۰
هزینه های راه اندازی ۷۰۰۰۰۰ مدل سیاه و سفید ۱ ساعت
سربار غیر مستقیم ۵۰۰۰۰۰ مدل رنگی ۲ ساعت
جمع ۳۱۰۰۰۰۰ جمع ۱۶۵ ۲۴۵
هزینه هر ساعت ماشین كار
هزار ریال ۱۰۰=۲۱۰۰۰÷۲۱۰۰۰۰۰

جدول شماره ۳
تخصیص فعالیت ها به محصولات
عنوان فعالیت سیاه وسفید رنگی
مهندسی ۲۰% ۸۰%
تحویل و بازدید ۴۰% ۶۰%
كنترل كیفیت ۳۵% ۶۵%
راه اندازی ۳۰% ۷۰%

جدول شماره ۴
بهای تمام شده تولید به روش ABC
شرح عامل هزینه سیاه و سفید رنگی
مواد مستقیم ۶۰ ۴۰
هزینه های مهندسی ۳/۶ ۶/۱۸۶
هزینه های تحویل ومعاینه ۷/۶ ۵۰
هزینه كنترل كیفیت ۵/۱۰ ۵/۹۷
هزینه های راه اندازی ۱ ۷/۴۶
هزینه های غیر مستقیم ۸/۲۳ ۶/۴۷
بهای تمام شده هر واحد با روش

قیمت فایل فقط 4,800 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : هزینه یابی بر مبنای فعالیت , دانلود مقاله حسابداری , دانلود مقاله فارسی , هزینه یابی بر مبنای فعالیت , دانلود مقاله در مورد هزینه یابی بر مبنای فعالیت , هزینه یابی بر مبنای فعالیت , مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت , دانلود مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت


Google
About 354,000 results (0.67 seconds)
Search Results
هزینه یابی برمبنای فعالیت (ABC) - حسابدار
acc.blogsky.com/1386/06/12/post-53/
Translate this page
ولی در روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ابتدا فعالیتهای عمده شناسایی وهزینه سرباربه تناسب منابعی که در هرفعالیت مصرف شده به آن فعالیت تخصیص داده میشود.
[PDF]ﻫﺰﯾﻨﻪ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ABC Activity based costing - دانشگاه کاشان
kashanu.ac.ir/.../هزینه%20یابی%20دانشگاه-3.pdf
University of Kashan
ﻫﺰﯾﻨﻪ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎي ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ. A.B.C. Activity based costing. ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺑﻬﺎي ﺗﻤﺎم ﺷﺪه. : .1. اﺳﮑﺎن داﻧﺸﺠﻮ در ﺧﻮاﺑﮕﺎﻫﻬﺎي داﻧﺸﮕﺎه .2. ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺑﺪﻧﯽ .3. ﻧﮕﻬﺪاري ﺗﺄﺳﯿﺴﺎت .4. ﺧﺪﻣﺎت اداري و ﭘﺸﺘﯿﺒﺎﻧﯽ .5. ﺧﺪﻣﺎت.
هزینه یابی بر مبنای فعالیت - حسابدار ارشد خبره
hesabdarekhebre.persianblog.ir/.../هزینه_یابی_بر_مب...
Translate this page
می هر و دیکین معتقدند : «هزینه یابی بر مبنای فعالیت یک روش هزینه یابی است که بهای تمام شده محصولات را از جمع هزینه فعالیتهایی که منجر به ساخت محصول می شوند ...
سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت - مدیریار....سایت جامع مدیریت
www.modiryar.com › ... › مدیریت هزینه و درآمد
Translate this page
Mar 5, 2014 - شما اینجایید : صفحه نخست موضوعات طبقه بندی شده مدیریت مديريت عمومي مدیریت هزینه و درآمد سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت ...
بررسی سیستم \"هزینه یابی بر مبنای فعالیت\" در حسابداری مدیریت و ...
https://acctgrev.ut.ac.ir/article_14471.html
Translate this page
by نمازی - ‎1999
هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش های مهم سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در حسابداری مدیریت است. ابتدا مکانیزم سیستم همراه با ذکر مثال های عددی ...
هزينه يابي بر مبناي فعاليت « ABC » چيست ؟ - رای فن پیشگان
www.rayfan.ir/index.php/portfolio/item/1
Translate this page
روش هزينه يابي بر مبناي فعاليت ، سيستم طرح ريزي هزينه ها با تاکيد بر فرايند مستمر بهسازي است . در اين روش ، شناسايي فعاليت هاي ارزشمند از يک سو و شناسايي ...
[PPT]ABC روش هزينه يابي بر مبناي فعاليت - شرکت مهندسی مالی سیلبرگ
silbarg.ir/file/maghaleh/1/2/3.ppt
Translate this page
هزینه یابی بر مبنای فعالیت ((ABC. استاد راهنما: دکتر گرکز. شرکت مهندسی مالی سیلبرگ. پیدایش هزینه‌یابی فعالیت‌ محور. در حالی که ایده هزینه‌یابی فعالیت‌محور هم ...
[PDF]نظام هزينه يابي برمبناي فعاليت - سایت خبری دانشگاه فردوسی مشهد
news.um.ac.ir/news-files-saman38.pdf
Translate this page
نظام هزينه يابي برمبناي فعاليت. اين بود که در دهه ۱۹۸۰ فلسفه فکري بسياري از سازه دوم. مديران ش رکت ها دستخوش تغييرات عمده گرديد و عالوه بر. سود آوري، رقابت ...
هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../هزینه‌یاب...
Translate this pagePersian Wikipedia
هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت، (به انگلیسی: Activity Based Costing ) مبتنی بر این فرض است که فعالیت‌ها در درون هر بنگاه منابع را مصرف می‌کنند و محصولات و خدمات ...
اصول هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC) - آکاایران
www.akairan.com/maghalat-persia/.../2725.html
Translate this page
Sep 1, 2009 - هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت (ABC) تکنیکی است برای تخصیص دقیق منابع مستقیم و غیرمستقیم یک سازمان بر مبنای میزان مصرف آنها در ...
[DOC]طراحی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت - مدیریت تشکیلات،آموزش و ...
odm.tbzmed.ac.ir/.../هزینه%20یابی%20بر%20مبنای%20فعالیت/طراحی...
طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت(ABC) براي محاسبه بهاي تمام شده آموزش دانشجويان گروه پزشکی (مطالعه موردي: دانشگاههای علوم پزشکی شيراز، فسا و يزد).
هزینه یابی برمبنای فعالیت(ABC) - «سام«سامانه های اطلاعات مديريت
sl.persianblog.ir/page/3
Translate this page
بطورکلی هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC) که داخل ساختار سیستم حسابداری مدیریت قرار می گیرد، با بررسی فعالیتهایی که مستقیما\" در فرایند عملیاتی دخالت ...
هزينه يابي بر مبناي فعاليت
www.arghamnegar.com/ABC%20هزينه%20يابي%20...
Translate this page
طراحي سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت يا اصطلاحا\" سيستم بهاي تمام شده ABC. امروزه دسترسی به اطلاعات صحيح در تصميم گيرهای مديريت و توسعه ساز و كارهاي ...
مقالات ISI هزینه یابی بر مبنای فعالیت : 40 مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی
isiarticles.com › ... › بازاریابی و مدیریت بازار
Translate this page
ولی در روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ابتدا فعالیتهای عمده شناسایی وهزینه سرباربه تناسب منابعی که در هرفعالیت مصرف شده به آن فعالیت تخصیص داده میشود.
هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت - روزنامه دنیای اقتصاد
www.donya-e-eqtesad.com/.../6706...
Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad
غلامحسن قهرمانی‌ اقدمبرای اینکه بتوان یک مدل هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت را طراحی کرد، ابتدا مزایا و معایب هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت ارائه می‌شود، سپس مبانی ...
[PPT]فصل دوم
www.pnu.ac.ir/portal/File/ShowFile.aspx?ID...
Translate this page
موضوع : هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه. گرد آورندگان. هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه. تحولات سریع در صنایع تولیدی، ...
هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( Activity Based Costing) | Mohammad ...
https://www.linkedin.com/.../هزینه-یابی-بر-...
Translate this pageLinkedIn
Apr 20, 2016 - هزینه یابی بر مبنای فعالیت ( Activity Based Costing) : مفاهیم و تعاریف : یک روش هزینه یابی و کنترل فعالیتها که در برگرفتن ردیابی منابع ...
هزینه یابی بر مبنای فعالیت - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/231369/هزینه-یابی-بر-مبنای-فعالیت
Translate this page
برآورده نشدن اطلاعات مورد نیاز مدیریت توسط سیستم های هزینه یابی سنتی، واحدهای اقتصادی را به سمت استفاده از سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) متمایل ...
[PDF]ﻛﺎرﺑﺮد ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻳﺎﺑﻲ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎي ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ - معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع ...
vcmdrp.tums.ac.ir/.../2_abc_moasesate_amozeshe_ali....
Translate this page
ﻛﺎرﺑﺮد ﻫﺰﻳﻨﻪ. ﻳﺎﺑﻲ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎي ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ. 1. در ﻣﻮﺳﺴﺎت آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ. راﻓﻴﻚ ﺑﺎﻏﻮﻣﻴﺎن. 2. ﻣﻘﺪﻣﻪ. ﺑﻪ ﻣ. ﻮـ. ﺣﺐ ﻣ. . ﺎده. 49. ﻗﺎﻧﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﭼﻬﺎرم. ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘـﺼﺎدي، اﺟﺘﻤـﺎﻋﻲ و ﺳﻴﺎﺳـﻲ،. داﻧـﺸﮕﺎﻫﻬﺎ ﺻـﺮﻓﺎً ﺑﺮاﺳـﺎس. آﻳﻴﻦ. ﻧﺎﻣﻪ.
[DOC]دریافت مقاله
www.bki.ir/Portals/0/PropertyAgent/1171/.../4.docx
Translate this page
لزوم بکارگیری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در سیستم بانکی. محسن عیساییان. شعبه میدانبار کرمانشاه. Mohsen.isaiyan@yahoo.com. اصولا سیستم های اطلاعاتی ...
کارشناسی ارشد حسابداری - هزینه یابی بر مبنای فعالیت ABC
lorestanarshad.blogfa.com/post/35
Translate this page
روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ، سیستم طرح ریزی هزینه ها با تاکید بر فرایند مستمر بهسازی است . در این روش ، شناسایی فعالیت های ارزشمند از یک سو و شناسایی ...
[PPT]هزینه یابی بر مبنای فعالیت
uploads.pptfa.com/2012/09/hesabdari.pptx
Translate this page
هزینه یابی بر مبنای فعالیت به پدیده های نوین و اثرات فن آوری حاکم بر صنایع امروز توجه می کند و همچنین ، فلسفه ی نوین مدیران (جلب رضایت مشتریان و رقابت با ...
SID.ir | كاربرد روش هاي هزينه يابي بر مبناي فعاليت و سنتي در محاسبه ...
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=126092
Translate this page
by عباسي ابراهيم
اين پژوهش، به معرفي و كاربرد روش هزينه يابي بر مبناي فعاليت براي محاسبه قيمت تمام شده دانشجويان در نظام آموزش عالي مي پردازد. هدف از اين پژوهش، محاسبه و ...
هزينه یابي بر مبناي فعاليت | انجمن حسابداری ایران
iranianaa.ir/tags/هزينه-یابي-بر-مبناي-فعاليت
Translate this page
بررسی اولویت عوامل موثر در پیاده سازی و اجرای سیستم هزینه یابی برمبنای فعالیت با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی تحقيق موردي در شركت هاي پذيرفته ...
حسابداری مدیریت - هزینه یابی بر مبنای فعالیت و مدیریت بر مبنای ...
bahrammohseni.ir/حسابداری-مدیریت-هزینه-یابی-بر-...
Translate this page
Jan 15, 2014 - سیستم ABC کمک می کند برای تصمیم گیری استراتژیک، بر اساس این سیستم ابتدا هزینه های متعلق به یک فعالیت شناسایی می شوند وسپس بر ...
پرتال جامع علوم انسانی - بررسی سیستم \"هزینه یابی بر مبنای فعالیت ...
www.ensani.ir/fa/content/13544/default.aspx
Translate this page
چکیده: هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش های مهم سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در حسابداری مدیریت است. ابتدا مکانیزم سیستم همراه با ذکر مثال های عددی ...
هزینه یابی بر مبنای فعالیت « ABC - وبلاگ تخصصی حسابداری ...
daneshpazho.blogfa.com/.../هزینه-یابی-بر-مبنای-فع...
Translate this page
وبلاگ تخصصی حسابداری ، حسابرسی و مدیریت - هزینه یابی بر مبنای فعالیت « ABC » - برای دیدن متن کامل مقالات بر روی ادامه مطلب کلیک نمایید.
[DOC]کبری-بشیری-هزینه-یابی-بر-مبنای-فعالیت.docx - حسابداری و ...
hesabr30.ir/.../کبری-بشیری-هزینه-یابی-بر-مبنای-...
Translate this page
هزینه یابی بر مبنای فعالیت. حمیدرضا کرد لوئی. کبری بشیری. حسابداري مديريت در مقايسه با حسابداري مالي. همانطور كه در بخش هدفهاي حسابداري مديريت تشريح شد، ...
هزینه یابی برمبنای فعالیت - آپارات
www.aparat.com/v/.../هزینه_یابی_برمبنای_فعالیت
Translate this page
Jul 31, 2014 - بهزاد نجف نژاد هزینه یابی برمبنای فعالیت هزینه یابی بر مبنای فعالیت , , بهزاد نجف نژاد.
[PPT]هزينه يابی بر مبنای فعاليت
https://bayanbox.ir/.../مدیریت-برمبنای-فعالیت.pptx
Translate this page
هزينه يابی بر مبنای فعاليت كه داخل ساختار سيستم حسابداری هزينه قرار می گيرد. آيا ABC يک روش ارزيابی موجودی کالا است؟ اين روش می تواند همانند روش های سنتی ...
مقاله بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در مدیریت ...
www.civilica.com/Paper-IPMC02-IPMC02_028=بکار...
Translate this page
مقاله بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در مدیریت پروژه ها, در دومین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه (02nd International Project Management ...
ویدیو شماره ۳ - حل مثال مربوط به هزینه یابی بر مبنای فعالیت ...
‫Video for هزینه یابی بر مبنای فعالیت‬‎
▶ 12:40
https://www.youtube.com/watch?v=3gFHOwsnpDI
Apr 24, 2014 - Uploaded by Ehsani Academy
در این ویدیو به حل مثال ذکر شده در ویدیو شماره ۲ می پردازیم و نشان خواهیم داد که هزینه های سربار با توجه به روش مرسوم در حسابداری سنتی چه فرقی با ...
[PDF]هزينه يابي بر مبناي فعاليت Activity Based Costing
cld.persiangig.com/dl/sBMCL/GtZrWQMSSc/ABC.pdf
Translate this page
مزاياي بکارگيري سيستم هزينه يابي بر مبناي فعاليت. -5. ABC. به چه شرکتهايي توصيه مي شود. -6. فاکتورهاي. مهم درطراحي. ABC. -7. تعريف و ويژگيهاي فعاليت و ...
[DOC]هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC).doc
www.embairan.ir/.../هزینه%20یابی%20بر%20مبنای...
Translate this page
موضوع :هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC). درس حسابداری مدیریت. استاد محترم جناب آقای دکتر نکویی. ارایه دهندگان:فاطمه افتخاری،محمد یزدان پرست،سعیده زین ...
سامانه تخصصی پارساپژوهش آرین | هزینه یابی بر مبنای فعالیت
poliv.ir › صنعت
Translate this page
Rating: 5 - ‎Review by صفامنش(کارشناس ارشد حسابداری)
Feb 21, 2016 - بخش اول :ضرورت و اهمیت سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت :اجرای اصل 44 قانون اساسی و رشد و توسعه بخش خصوصی در تعامل با واگذاری شرکت ...
استفاده از رویكرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت در محاسبه بهای تمام شده ...
avaplus.webilion.ir/.../استفاده-از-رویكرد-هزینه-یابی-...
Translate this page
Jun 1, 2016 - بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید محقق گرامی،شما با جستجوی استفاده از رویكرد هزینه یابی بر مبنای فعالیت در محاسبه بهای تمام شده خدمات بانكی ...
مقالات :: هزينه يابي بر مبناي فعاليت در بودجه ریزی عملیاتی
www.ilamprisons.ir/oldwww/index.php?...
Translate this page
هزينه يابي بر مبناي فعاليت در بودجه ریزی عملیاتیروش هزينه يابي بر مبناي فعاليت فرهنگ فعلي تعيين بودجه دستگاهها را كه«بودجه ريزي افزايشي »است دگرگون ...
ارزیابی به کارگیری سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بهبود ...
www.pmo.ir/.../ارزیابی-به-کارگیری-سیستم-هزینه-...
Translate this page
رشته:مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین المللی مقطع:کارشناسی ارشد تاریخ دفاع: آبان ١٣٩٢ دانشگاه سیستان و بلوچستان. چکیده: هدف این تحقیق ارزیابی ...
دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت - نوین دانلود
novindl.pishroblog.ir/Post/528
Translate this page
2 days ago - به صفحه دانلود فایل(دانلود پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز ...
هزينه يابي بر مبناي فعاليت چيست؟ - گروه نرم افزاری پیوست
https://www.payvast.com/.../هزينه-يابي-بر-مبناي-فع...
Translate this page
هزینه یابی بر مبنای فعالیت(Activity Based Costing) مبتنی بر این فرض است که فعالیتها در درون هر بنگاه منابع را مصرف می کنند و محصولات و خدمات حاصل انجام ...
سیتم هزینه یابی بر مبنای فعالیت با رویکردی کاربردی
accline.ir/.../سیتم-هزینه-یابی-بر-مبنای-فعالیت-با-...
Translate this page
Accline » کلاس های آموزشی » سیتم هزینه یابی بر مبنای فعالیت با رویکردی کاربردی. بازگشت. گزارش مشکل. درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر ...
[DOC]هزینه یابی بر مبنای فعالیت.doc
www.moshaveranetehran.net/.../هزینه%20یابی%20ب...
Translate this page
هزینه یابی بر مبنای فعالیت. روش محاسبه صحیح بهای تمام شده. وقوع رویدادهایی نظیر توسعه رقابت جهانی، پیشرفت فن آوری اطلاعات و ارتباطات و دسترسی به سیستم ...
بررسی تطبیقی مدل هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت فازی و مدل هزینه‌یابی ...
jmaak.srbiau.ac.ir/article_7359_1388.html
Translate this page
لذا در این پژوهش کوشش گردیده تا با استفاده از اعداد فازی، سیستمی جدید تحت عنوان\"هزینهیابی بر مبنای فعالیت فازی\"(FABC) طراحی و کاربرد عملی آن نیز ارائه گردد.
مقالات و تحقیقات حسابداری - مبحث هزینه یابی برمبنای فعالیت زمانگرا ...
dbestaccountants.blogfa.com/post/2
Translate this page
مقالات و تحقیقات حسابداری - مبحث هزینه یابی برمبنای فعالیت زمانگرا (TDABC) درس مدیریت حسابداری - دانشجویان ارشد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی.
مدل هزینه یابی بر مبنای فعالیت زمان گرا | انجمن حسابداری ایران
iranianaa.com/.../مدل-هزینه-یابی-بر-مبنای-فعالیت-ز...
Translate this page
چکیده. این مقاله به بررسی اصول بنیادی مدل هزینهیابی بر مبنای فعالیت زمانگرا به عنوان ابزاری مناسب برای تخصیص هزینهها به موضوعات هزینهیابی و مقایسه آن با ...
[PDF]در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎی ﺳﺎزی ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﭘﯿﺎده ﺳﻨﺠﯽ - مجله اقتصادی
www.ejip.ir/files/.../admin-A-10-1-6-ee8a88b.pdf
Translate this page
ﭘﯿﺎده. ﺳﺎزی ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺰﯾﻨﻪ. ﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎی. ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ. در. ﺆﻣ. ﺳﺴﺎت ﻣﺎﻟﯽ. : ﺷﺮﮐﺖ ﺗﻌﺎوﻧﯽ اﻋﺘﺒﺎر ﮔﺮوه ﺻﻨﻌﺘﯽ اﯾﺮان ﺧﻮدرو. ﻋﻠﯽ ﺣﺴﻦ. زاده. 1. ﺑﻬﺰاد زارع. زاده ﻣﻬﺮﯾﺰی. 2. رﺳﻮل ﺻﺮﯾﺤﯽ. اﺳﻔﺴﺘﺎﻧﯽ. 3. اﻣﺮوزه. ﺣﺴﺎﺑﺪاری.
بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در تعیین هزینه تمام ...
www.jmciri.ir/browse.php?a_id=1487&sid=1...
Translate this page
بکارگیری روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) در تعیین هزینه تمام شده خدمات تصویری بیمارستان: مطالعه موردی مرکز آموزشی درمانی حافظ شیراز. مجله علمی سازمان ...
حسابداری برتر - میزگرد: هزینه یابی بر مبنای فعالیت
www.hadi8465.blogfa.com/post-37.aspx
Translate this page
سابقه هزینه‌یابی برمبنای فعالیت پیشتر از دیسیپلین هزینه‌یابی شروع شده است. بودجه بندی و مدیریت برمبنای فعالیت ملحقات و منضماتی است بر هزینه‌یابی ...
پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت | مقالات دانشگاهی
farsidlfile.ir/پاورپوینت-هزینه-یابی-بر-مبنای-فعالی...
Translate this page
Jun 19, 2016 - کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید با سلام،محصول دانلودی +{{پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت}}+آماده ارائه به جویندگان ...
ضرورت پیاده سازی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت در شرکت های ...
penco.ir/.../ضرورت-پیاده-سازی-سیستم-هزینه-یابی-...
Translate this page
هزينه يابي مبتني بر فعاليت از ابزارهاي کارآمد مديريت هزينه در حسابداری مدیریت است که مي تواند جهت محاسبه و ارائه بهاي تمام شده دقيق از يک طرف و کمک به شناس.
Searches related to هزینه یابی بر مبنای فعالیت

هزینه یابی بر مبنای فعالیت pdf

مقاله هزینه یابی بر مبنای فعالیت

هزینه یابی بر مبنای هدف

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت

تعریف هزینه یابی بر مبنای فعالیت

مثال هزینه یابی بر مبنای فعالیت

هزینه یابی بر مبنای فعالیت+ppt

مدیریت بر مبنای فعالیت
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 354
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,131
  • بازدید ماه : 399
  • بازدید سال : 92,154
  • بازدید کلی : 1,947,088