loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 148 دوشنبه 13 دی 1395 نظرات (0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم تحقیق) دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 546 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 57

پیشینه نظری تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

پیشینه نظری تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت

توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

در تلاش براى مفهوم شناسی ایثار و شهادت، عنایت به دو بعد این مفاهیم قابل توجه است :

ایثار و شهادت به عنوان دستاورد : وقتى از ایثار و شهادت به عنوان دستاورد یاد مى شود، آنچه حاصل مى شود و عینیت مى یابد، مورد نظر قرار مى گیرد. وجه دستاوردى، به یك پدیده مشخص ارجاع مى دهد. در ایثار، عملى را شامل مى شود كه ظهور یافته است و كسى از آن بهره مند شده است.

ایثار و شهادت به عنوان فرآیند : وقتى از ایثار و شهادت به عنوان فرایند یاد مى شود، فعالیتى مورد نظر است كه در زمان جریان دارد و با اعمال در ارتباط است. مفهوم ایثار و شهادت به عنوان فرآیند را مى توان این چنین تعریف كرد: فرآیند آگاهانه اهداى دارایى ارزشمند خویش به دیگرى بدون توقع دستاورد مقابل. ایثارگرى و شهادت طلبى براى نشان دادن این بعد مناسب تر است. وجه فرآیندی، جوشان و پویاست و دستاوردهایى را با خود به همراه دارد.

نسبت ایثار و شهادت، نسبتى طولى است. ایثار از حیث موضوعى داراى انواعى و از حیث مراتب داراى سطوحى است. ایثار داراى موارد متنوع است؛ اما شهادت از یگانگى برخوردار است. شهادت، مرتبه عالى ایثار است. با این نوع نگاه به نسبت ایثار و شهادت، مى توان گفت كه در بطن واژه ایثار، بیشتر مفهوم فرایندى و در بطن واژه شهادت، بیشتر مفهوم دستاوردى دیده مى شود.

وقتى كه از ایثار سخن به میان مى آید، مى توان بر اساس دو جنبه آن، یعنى «مخاطب» و «سطح» به تشریح دقیق تر موضوع اقدام كرد. ایثار حكایت از عملى دارد كه در ارتباط با مخاطبى ظهور مى یابد. این مخاطب از حیث فاصله واقعى و ذهنى مى تواند نزدیك یا دور باشد. منظور از مخاطب نزدیك، مخاطب واقعى و عینى است. ایثار براى اشخاصى از خانواده، در این گروه قرار مى گیرد. منظور از مخاطب دور، مخاطبى است كه انتزاعى است. ایثار براى خداوند از این نوع است.

ایثار از حیث سطح نیز داراى مراتبى است. در بالاترین سطح ایثار، شهادت قرار مى گیرد كه با اهداى هستى معنى مى یابد. مفهوم شهادت داراى بار ارزشى ویژه ای است که با خود، یگانه بودن، قداست و رشد را نشان می دهد و از چنان ارزش والایی برخوردار است که بر هر عملی نتوان آن را اطلاق کرد. این سطح عالى در بردارنده سطوح دیگر نیز است. سطوح دیگر ایثار شامل دو جنبه مادی و معنوی است (موسی پور، 1391).

2-2. فرهنگ ایثار و شهادت در پرتو قرآن

آیات فراوانی از قرآن كریم به ایثار و شهادت اختصاص دارد که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره می شود :

1. «وَ لا تَحسَبَّنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ اَمواتاً بَل اَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ» (آل عمران: 169)

گمان نكنید کسانی كه در راه خدا كشته شده اند مرده اند، بلكه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند.

2. «وَ لا تَقُولُوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمواتٌ بَل اَحیاءٌ وَلكِن لا تَشعُرُون» (بقره: 154)

به كسانی كه در راه خدا كشته می شوند، مرده نگویید، بلكه آنان زنده اند، ولی شما درك نمی كنید.

3. «وَ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ فَلَن یُضِلَّ اَعمالَهُم سَیَهدیهِم وَ یُصلِحُ بالَهُم وَ یُدخِلُهُمُ الجَنَّه عَرَّفَها لَهم» (محمد : 6 ـ 4)

و آنان که در راه خدا کشته شدند، هرگز اعمالشان را ضایع نمی گرداند، آنها را هدایت کرده و امورشان را اصلاح می فرماید و در بهشتی که قبلاً به آنان شناسانده، وارد خواهد کرد.

4. «وَ مَن یُقاتِل فی سَبیلِ اللهِ فَیُقتَل اَو یَغلِب فَسوفَ نُؤتیهِ اَجرًا عظیماً» (نساء :74)

و هرکس در جهاد در راه خدا کشته شود و یا فاتح گردد پاداش بزرگی به او اعطا خواهیم کرد.

5. «اِنَّ اللّهَ اشتَری مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم بِاَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ فَیَقتُلُونَ وَ یُقْتَلُون» (توبه: 111)

خداوند خریدار اموال و جان های كسانی است كه در راه خدا می جنگند، می كشند و كشته می شوند و پاداش بهشت از خداوند می گیرند.

6. «وَ یُؤثِرُونَ عَلی اَنفُسِهِم وَ لَوكانَ بِهِم خَصاصَهٌ» (حشر: 9)

و هرچند در خودشان احتیاجی مبرم باشد، آنها را بر خودشان مقدم می دارند.

7. «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّهِ مِسكیناً وَ یَتیماً وَ اَسیراً، اِنَّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ اللّه لا نُریدُ مِنکُم جَزاءً وَ لا شُکُوراً» (انسان: 9 ـ 8)

غذای خویش را با آن كه آن را دوست دارند، به مسكین و یتیم و اسیر می خورانند، می گویند ما برای رضای خدا به شما طعام می دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی خواهیم.

8 . «فَاُولئِکَ مَعَ الَّذینَ اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِم مِنَ النَّبینَ وَالصِّدِّیقینَ وَالشُّهداء وَالصّالِحین» (نساء :69)

آنان با کسانی هستند که خدا بر آنان عنایت کرده است از پیامبران و صدیقین و شهدا و نیکوکاران.

9. «لَن تَنالُوا البِرَّ حَتّی تُنفِقُوا مِمّا تُحِبُّون» (آل عمران: 92)

هرگز به نیکوکاری نخواهید رسید، مگر از آنچه دوست دارید انفاق کنید.

10. «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبدیلاً» (احزاب: 23)

در میان مؤمنان کسانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بسته اند، صادقانه ایستادند. بعضی پیمان خود را به آخر بردند و به شهادت رسیدند و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییری در عهد و پیمان خود ندارند.

11. «لا یَستَوِی القاعِدُونَ مِنَ المُؤمِنینَ غَیرُ اُلِی الضَّرَرَ وَ المُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللّهِ بِاَموالِهِم وَ اَنفُسِهِم فَضَّلَ اللّهُ المُجاهِدینَ بِاَموالِهِم وَ اَنفُسِهِم عَلَی القاعِدینَ دَرَجَهً وَ کُلاًّ وَعَدَ اللّهُ الحُسنی وَ فَضَّلَ اللّهُ المُجاهِدینَ عَلَی القاعِدینَ اَجراً عَظیماً» (نساء: 95)

مؤمنان خانه نشین که زیان دیده نیستند با آن مجاهدانی که با مال و جان خود در راه خدا جهاد می کنند، یکسان نمی باشند. خداوند کسانی را که با مال و جان خود جهاد می کنند، به درجه ای بر خانه نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده نیکو داده، ولی مجاهدان را بر خانه نشینان به پاداشی بزرگ، برتری بخشیده است.

12. «وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَشرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالعِبَادِ» (بقره : 207)

و از میان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏فروشد و خدا نسبت به این بندگان مهربان است.

13. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ خُذُواْ حِذْرَكُمْ» (نساء : 71)

اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، در برابر دشمن آماده باشید (اسلحه خود را برگیرید).

14. «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ حَرِّضِ الْمُؤمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ» (انفال: 65)

اى پیامبر، مؤمنان را به جهاد برانگیز.

15. «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِیلَ لَكُمُ انفِرُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ اِثّاقَلْتُمْ إِلَى الأَرضِ أَرَضِیتُم بِالحَیاةِ الدُّنیَا مِنَ الآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الحَیَاةِ الدُّنیَا فِی الآخِرَةِ إِلاّ قَلِیلٌ» (توبه: 38)

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم تحقیق) , مبانی نظری تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت , پیشینه نظری تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت , مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم تحقیق) , فرهنگ ایثار و شهادت , پیشینه نظری ایثار و شهادت

 
 

Google

 
تقریباً ۳۷۱٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۵۹ ثانیه) 
مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم تحقیق). مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم تحقیق) ...

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت(فصل دوم ...

5040s.ir/product-70129-rvanshenasi.aspx
پیشینه نظری تحقیق فرهنگ ایثار و شهادت. توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه ...

مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت - وب سایت ایرانی

www.websiteirani.ir/post/634535/مبانی-نظری-فرهنگ-ایثار-و-شهادت
مبانی نظری فرهنگ ایثار و شهادت - وب‌سایت ایرانی. ... 4674 تمام فایل ها پیشینه ومبانی نظری پژوهش فرهنگ ایثار و شهادت توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و ...

مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت – ...

article.webpi.ir/research/مبانی-نظری-الگوی-برنامه-درسی-فرهنگ-ایث/
۴ دی ۱۳۹۵ ه‍.ش. - مبانی نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش).

دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت درمانی - ...

fileonline.armanblog.ir/.../دریافت+فایل+مبانی+نظری+و+پیشینه+پژوهش+شناخت+د...
فایل انلاین - مرجع دانلود مبانی و پیشینه نظری - فایل انلاین. ... دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد عقل (فصل دوم) ... مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت · دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه پژوهش انواع سازگاری ...

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی - آرمان ...

fileonline.armanblog.ir/.../فصل+دوم+مبانی+نظری+و+پیشینه+پژوهش+حمایت+اجتماع...
دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد عقل (فصل دوم) · فایل مبانی نظری و پیشینه ... دریافت مستقیم مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش).

دریافت مستقیم مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار ...

fileonline.armanblog.ir/Post/167
۶ روز پیش - دریافت مستقیم مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد عقل (فصل دوم) ... دریافت مستقیم مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت. تاريخ : 7 دی ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش).

دریافت فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال های تنظیم ...

fileonline.armanblog.ir/?p=214
۱ روز پیش - ... تحصیلی( فصل دو) · دریافت مستقیم مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت ... توضیحات: فصل دوم پایان نامه (پیشینه و مبانی نظری پژوهش). همراه با منبع نویسی ... 2-5 تاریخچه و پیشینه تحقیق: 2-5-1 تحقیقات انجام ...

دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه درباره الگوی برنامه درسی ...

www.iranpajohesh.com/.../8118-دانلود-مبانی-نظری-فصل-دوم-پایان-نامه-درباره-الگو...
دانلود مبانی نظری فصل دوم پایان نامه درباره الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و ... کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و ... سپس بدین منظور، الگوی آموزشی خاصی را با رویکرد فرهنگ ایثار و شهادت در ...

دانلود مبانی نظری الگوی برنامه درسی فرهنگ ایثار و شهادت ...

behnamfc.geblog.ir/post-35920.html
سبزوار، استان خراسان رضوی - از نشانی اینترنتی‌تان - استفاده از موقعیت مکانی دقیق
 - بیشتر بدانید   
راهنما ارسال بازخورد حریم خصوصی شرایط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 141
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 1,129
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,853
  • بازدید ماه : 2,853
  • بازدید سال : 121,343
  • بازدید کلی : 1,976,277