loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 232 یکشنبه 02 خرداد 1395 نظرات (0)

شیوه های و گرایش های معماری در تهران

شیوه های و گرایش های معماری در تهران دسته: معماری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 300 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 821

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

قیمت فایل فقط 150,000 تومان

خرید

شیوه های و گرایش های معماری در تهران

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران

الف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران

الف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

4- معماری مدرن

ج: دوره پهلوی دوم

1- ادامه معماری مدرن (دهه 20 و 30)

2- معماری سبك بین المللی (دهه 40 و 50 در ادامه معماری مدرن)

3- معماری مرحله تحول (از آغاز دهه 50 تا زمان انقلاب)

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

د: دوره بعد از انقلاب

1- معماری سنتی

2- معماری مرحله تحول (ادامه دوره قبل)

3- معماری پست مدرن غربی

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

مقدمه ای بر شیوه ها و گرایش های معماران در تهران

توسعه و تحول شهر تهران به اوایل پایتختی آن در دوره قاجار باز می گردند. همچنین معماری بناهای تهران نیز به موازات گسترش و توسعه این شهر تحول یافته است. دسته بندی این اشكال خاص و متفاوت تحت عنوان شیوه ها و گرایشات معماری و شناخت اجمالی ویژگی و خصوصیات هر كدام از آنها موضوع این مقاله می باشد.

حدوداً تا اواسط دوره قاجار، معماری شهر تهران عمدتاً معماری سنتی رایج این مرز و بوم بود، كه هنوز نظایر آن در بسیاری از شهرهای حاشیه كویر خودمان وجود دارد، هنوز در ارتباط با معماری  غرب قرار نگرفته، و ریشه های سنتی و بومی خود را داشت. این معماری در ارتباط با اصول معماری سنتی، ویژگی های اقلیمی، شرایط جغرافیایی و در قالب ساختارهای یك شهر سنتی شكل گرفته بود.

عمده ترین ویژگی این       درون گرایی آن بود. تظاهر اصلی بناها به سمت درون بوده، داشتند. حتی نور مورد نیاز از آنها نیز از طریق حیاط های داخلی تأمین می گردید. این م عماری كه در ارتباط با مجموعه شرایط یك شهر سنتی به مطلوب ترین و زیبا ترین اشكال دست یافته بود، با تغییر شكل این ساختار سنتی دستخوش تحول بسیار می گردد. تغییر شكل ساختار سنتی شهر نیز معمول تحولاتی است كه از دوران قاجار در جامعه ایران روی می داد.

  آغاز تحولات در جامعه ایران از اواسط دوران قاجار و هم زمان با ایجاد ارتباطات وسیع تر با جوامع اروپایی می باشد، معماری تهران نیز از همان زمان تأثیر از مسائل ناشی از تحولات، از سبك ها و شیوه های معماری و شهرسازی غربی تأثیر فراوان می یابد.

عوامل ذیل كه ارتباط بیشتری با بحث ما دارند، در شروع تحولات معماری آن زمان تهران تأثیر بسزایی داشته اند:

معرفی اشكال جدیدی از سازمان های اداری خدماتی طبق الگوهای غربی.

معرفی انواع سبك های معماری متداول آن زمان اروپا از طریق معماران اروپایی به هنگام طراحی و ساخت بناهای دولتی در تهران.

معرفی شیوه شهرسازی در توسعه اولیه تهران قدیم.

 

انواع شیوه های معماری  كه در آن زمان رایج شدند به شرح ذیل می باشند:

معماری التقاطی اروپا

  از شیوه های رایج در آن دوران كه توسط اروپائیان وارد شد، معماری التقاطی قرن 19 اروپا است كه عمدتاً با همان سبك و سیاق نیز در طراحی برخی از بناهای تهران به كار رفته است در این شیوه تلفیقی از سبك های گذشته اروپا و یا از سبك خاصی بر اساس عملكرد و یا موقعیت قرار گیری بنا استفاده می كردند. ساختمان قدیم تلگرافخانه در حاشیه میدان توپخانه، ساختمان برخی سفارتخانه ها، همچنین بناهای اطراف میدان میدان حسن آباد نظایریز از  این شیوه هستند.

 

شیوه معماری اواخر قاجار

شاخه ای از معماری این دوره را كه در آن تلفیقی از معماری سنتی ایران با معماری التقاطی اروپا به عمل آمده است، شیوه معماری اواخر قاجار می نامند. با تركیب این دو شیوه تغییر ماهوی در ساختار فضایی و ارتباطی ساختمان های جدید در مقایسه با ابنیه سنتی به وجود آمد. تغییر در پلان ساختمان، تلفیق عناصر و اشكال معماری غرب با معماری سنتی استفاده از تكنیكها و مصالح ساختمانی مناسب تر و بكارگیری شیروانی برای پوشش بام ها كه قبلاً توسط معماران اروپایی در ساختمان های با سبك التقاطی معرفی شده بودند و ویژگی های عمده ساختمان های این شیوه هستند.

   برخی ساختمانهای واقع در خیابان ناصر خسرو منجمله بنای سردر شمس المعاره، ساختمان قدیم شهرداری در ضلع شمالی توپخانه، و بسیاری از ساختمانهای واقع در محدوده های مجاور ارگ قدیم تهران با این شیوه بنا شده اند. همچنین بسیاری از ساختمانهای كلاه فرنگی، و یا ویلاها و كاخ های ساخته شده در شمیران و در اطراف تهران در طی آن دوران همگی تلفیقی از شیوه های معماری التقاطی اروپایی و معماری سنتی ایران بودند.

  با شروع دوره رضا شاه كل ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور متحول می گردد. تشكیلات اداری بسط یافته و ارائه خدمات اجتماعی با الگوی اروپایی آغاز می شود. توسعه های شهری تهران در مقیاس وسیع تری با الگوی شهرسازی غرب شكل می گیرد. و ورود اتومبیل، تأثیر بسزائی در شكل توسعه شهر می گذارد. مجموعه این عوامل امكان فعالیت بسیاری از شركت ها و مهندسان خارجی را در توسعه های جدید شهرهای ایران و در احداث ساختمان های جدید اداری و آموزشی و …. در سراسر كشور و منجمله در تهران فراهم می نماید كه مهندسان اروپایی، روسی و معدودی معماران و مهندسان ایرانی در این گروه هستند. در همین دوران است كه دانشجویان ایرانی تحصیل كرده خارج نیز كه به وطن بازگشته اند به فعالیت های ساختمان سازی می پردازند.

  در دوره رضا شاه، علاوه بر ادامه شیوه معماری اواخر قاجار و معماری التقاطی اروپا «جنبش هنر نو»، «شیوه معماری اوایل مدرن» و در ادامه آن (در اواخر همین دوره) «معماری مدرن» نیز نضج پیدا نمود. همچنین در این دوره فعالیت زیادی در ارتباط با ایجاد یك «سبك ملی» كه بازگو كننده تاریخ و فرهنگ كهن این سرزمین باشد به عمل آمد.

 

جنبش هنر نو و شیوه معماری اوایل مدرن

   بسیاری از مهندسان خارجی و یا دانشجویان ایرانی كه در ابتدای قرن حاضر میلادی در اروپا به تحصیل پرداخته  یا در این حرفه فعال بودند، با آشنایی و تسلط كامل  نسبت به «جنبش هنر نو» و «جنبش مدرنیسم» كه در آن دوران متداول و یا در دست شكل گیری بود به ایران بازگشته و به فعالیت می پردازد. جنبش هنر نو در درون خود گرایش های متفاوتی را به وجود آورد كه تأثیر هر كدام در معماری ساختمان های تهران قابل مشاهده است. بخش عمده ای از معماری شهر تهران در چهار دهه اول این قرن متأثیر از این جنبش و گرایش های متنوع آن بوده است.

«شیوه معماری اوایل مدرن» یكی از گرایش های عمده ای است كه در بسیاری از ساختمانهای آن دوره تهران قابل مشاهده است. اصول منطق گرایی (Rationalism) در این شیوه از اهمیت برخوردار بوده و در ادامه همین شیوه اصول معماری مدرن نیز تدوین می شود مجموعه این كارها تا حدی نیز با تلفیق شرایط اقلیمی، فرهنگی و …. ویژگی و هویت خاصی به خود گرفته است.

  وارطان هوانسیان، گابریل گوركیان از معمارانی هستند كه در رأس و همراه با آنان بسیاری از معماران دیگر با شیوه های معماری اوایل مدرن و سپس معماری مدرن در تهران به فعالیت پرداخته اند كه هنوز هم مجموعه این ساختمان ها در میان بافت مركزی شهر تهران واقع در خیابانهای لاله زار، جمهوری انقلاب، سعدی و …. از فضاهای شهری، نماهای خیابانی بسیار زیبایی برخوردار هستند.

   گرایش دوم را كه در نقطه مقابل گرایش اول یعنی شیوه معماری اوایل مدرن قرار دارد امروز بیشتر به همان نام «هنر نو» می شناسند. آزادی  عمل و تأثیر عمده خلاقیت های ذهنی و فردی معماران در این گرایش كه از طیف وسیعی برخوردار است. به حدی است كه پوزنر آن را شیوه «ضد منطق گرایی» (Anti- Rationalism) نامیده است. استفاده آزاد از فرم ها و احجام، بكارگیری تزئینات و متیف های موارد دیگر از خلاقیتهای ذهنی و فردی معماران نشأت می گیرد، از جمله تأثیرهایی هستند كه شیوه هنر نو بر برخی از ساختمانهای آن دوره تهران گذاشته است.

   علاوه بر تأثیر گرایش های مذكور بر معماری ساختمان ه ای تهران، شاید تأثیر گرایشی دیگر كه از كشور فرانسه به ارمغان آمده هستیم. جنبش هنر نو در فرانسه به علت قدرت و اعتبار «آكادمی» در شكلی خاص تجلی می یابد. در این گرایش ضمن رعایت برخی از اصول سبك نئوكلاسیك نظیر تقارن، رعایت سلسله مراتب فضایی استفاده از عناصر و قوانین تركیب سبك مذكور از تكنولولژی مدرن ساختمانی نیز استفاده شده، لیكن از تزئینات و پرداختن به جزئیات كه در سبك نئوكلاسیك وجود داشت خودداری شده است. این ساختمانها ضمن حفظ ویژگی سبك نئوكلاسیك نظیر تاریخ گرایی و یادمان گرایی به طرز شگفت آوری ساده و بی پیرایه شده اند. در كشور آلمان عوامل دیگری باعث ایجاد همین روند لیكن با نتایجی نسبتاً متفاوت گردید. به هر حال در دوره رضا شاه ساختمانهای دولتی و آموزشی زیادی تحت تأثیر گرایش های مذكور در تهران احداث شده است.

  ساختمان زیبای دانشكده حقوق اثر مرحوم مهندس فروغی، و ساختمان زیبای دانشكده پزشكی اثر مرحوم ماكسیم سیرو از جمله نمونه هایی هستند كه تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك فرانسه به وجود آمدند. هنچنین به دلیل ارتباط نزدیك ایران باكشور آلمان در دوره رضا شاه، فعالیت گروههای منهدسی آلمان در ایران، و بازگشت فارغ التحصیلان ایرانی از آلمان،تعدادی از ساختمان های دولتی تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك این كشور و با خصوصیاتی كه قبلاً ذكر شد به وجود آمدند. ساختمان های راه آهن از بناهای شاخص معماری آلمان در ایران است.

 

معماری سبك ملی

در دوره رضا شاه دستیابی به شیوه ای از معماری كه معرف فرهنگ و تاریخ كه این مرز و بوم بوده  از هویتی ویژه برخوردار باشد، اهمیت بسیاری یافت. بر این اساس دو عامل در ایجاد  این معماری از اهمیت فراوانی برخوردار گشت. اول رجوع به معماری قبل از دوران اسلامی ایران و دوم استفاده از تكنولوژی مدرن غربی.

  در این باره گرایش های بسیار متفاوتی به وجود آمد، و ساختمان های مختلفی بر اساس  آن گرایش ها مطرح و اجرا شدند. عمارت شهربانی طرح مرحوم قلیج باغلیان و ساختمان شركت فرش از معماری دوران هخامنشی و بخصوص تخت جمشید الهام گرفته و بسیاری از عناصر معماری آن دوره در این ساختمان ها قابل ملاحظه است. ساختمان موزه ایران باستان اثر آندره گدار معمار معروف فرانسوی با الهام از طلاق كسرا كه از بناهای معروف دوره ساسانی است، طراحی شده است. عكس العمل های و انتقادهایی كه نسبت به استفاده مستقیم از سبك و عناصر معماری دوران قبل از اسلام به عمل آمد، و از سوی دیگر تأثیر شیوه معماری پالایش یافته را در چهارچوب معماری سبك ملی به ارمغان آورد. عمارت وزارتخانه خارجه نمونه بسیار متعالی این گرایش است كه در ضمن حفظ سادگی،  استفاده از فرم كعبه زرتشت به صورتی كاملاً پالایش یافته در آن قابل مشاهده است. ساختمان زیبای دیگر كه در همین دوره احداث شده است باشگاه افسران است كه توسط گابریل گوركیان طراحی شده و ارطان هوانسیان نظارت بر ساخت بنا را به عهده داشته است.

 

جنبش معماری مدرن

  از اواخر دوره رضا شاه و در ادامه شیوه معماری اوایل مدرن جنبش مدنیسم در تهران رواج یافت. در غرب جنبش مدنیزم در بین دو جنگ جهانی اشاعه یافت. این جنبش عملاً تفوق گرایشی و عملكرد گرایی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. تاریخ گرایی در معماری و هر آنچه با آن مرتبط بود به كنار گذاشته شده و استفاده از مصالح جدید بخصوص سیمان و بتن استفاده از اسكلات بتن آرمه، رعایت اصول بهداشتی نظیر برخورداری ساختمان از تهویه و نور مناسب افزایش سطح شیشه در بنا، استفاده از  احجام اصلی هندسی، حذف تزئینات، بكارگیری اصول جدید زیباشناسی كه در نقاشی و هنرهای تجسمی اشاعه یافته بود، تزئینات

 


قیمت فایل فقط 150,000 تومان

خرید

برچسب ها : شیوه های و گرایش های معماری در تهران , پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران , دانلود تحقیق و پژوهش معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران , تحقیق معماری , مقاله , معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری , تاریخ معماری , تحقیق , ترجمه

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها

.

شیوه های و گرایش های معماری در تهران

شیوه های و گرایش های معماری در تهران دسته: معماری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 300 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 821

پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران

قیمت فایل فقط 150,000 تومان

خرید

شیوه های و گرایش های معماری در تهران

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران

الف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران

الف: دوره قاجار

1- معماری سنتی حاشیه كویر

2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد)

3- معماری التقاطی اروپا (از اواسط دروه قاجار به بعد)

ب: دوره پهلوی اول

1- ادامه سبك های اواخر قاجار و معماری نئوكلاسیك غرب

2- معماری اوایل مدرن «هنرنو»

3- معماری سبك ملی

4- معماری مدرن

ج: دوره پهلوی دوم

1- ادامه معماری مدرن (دهه 20 و 30)

2- معماری سبك بین المللی (دهه 40 و 50 در ادامه معماری مدرن)

3- معماری مرحله تحول (از آغاز دهه 50 تا زمان انقلاب)

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

د: دوره بعد از انقلاب

1- معماری سنتی

2- معماری مرحله تحول (ادامه دوره قبل)

3- معماری پست مدرن غربی

4- معماری التقاطی غرب (شیوه نئوكلاسیك)

مقدمه ای بر شیوه ها و گرایش های معماران در تهران

توسعه و تحول شهر تهران به اوایل پایتختی آن در دوره قاجار باز می گردند. همچنین معماری بناهای تهران نیز به موازات گسترش و توسعه این شهر تحول یافته است. دسته بندی این اشكال خاص و متفاوت تحت عنوان شیوه ها و گرایشات معماری و شناخت اجمالی ویژگی و خصوصیات هر كدام از آنها موضوع این مقاله می باشد.

حدوداً تا اواسط دوره قاجار، معماری شهر تهران عمدتاً معماری سنتی رایج این مرز و بوم بود، كه هنوز نظایر آن در بسیاری از شهرهای حاشیه كویر خودمان وجود دارد، هنوز در ارتباط با معماری  غرب قرار نگرفته، و ریشه های سنتی و بومی خود را داشت. این معماری در ارتباط با اصول معماری سنتی، ویژگی های اقلیمی، شرایط جغرافیایی و در قالب ساختارهای یك شهر سنتی شكل گرفته بود.

عمده ترین ویژگی این       درون گرایی آن بود. تظاهر اصلی بناها به سمت درون بوده، داشتند. حتی نور مورد نیاز از آنها نیز از طریق حیاط های داخلی تأمین می گردید. این م عماری كه در ارتباط با مجموعه شرایط یك شهر سنتی به مطلوب ترین و زیبا ترین اشكال دست یافته بود، با تغییر شكل این ساختار سنتی دستخوش تحول بسیار می گردد. تغییر شكل ساختار سنتی شهر نیز معمول تحولاتی است كه از دوران قاجار در جامعه ایران روی می داد.

  آغاز تحولات در جامعه ایران از اواسط دوران قاجار و هم زمان با ایجاد ارتباطات وسیع تر با جوامع اروپایی می باشد، معماری تهران نیز از همان زمان تأثیر از مسائل ناشی از تحولات، از سبك ها و شیوه های معماری و شهرسازی غربی تأثیر فراوان می یابد.

عوامل ذیل كه ارتباط بیشتری با بحث ما دارند، در شروع تحولات معماری آن زمان تهران تأثیر بسزایی داشته اند:

معرفی اشكال جدیدی از سازمان های اداری خدماتی طبق الگوهای غربی.

معرفی انواع سبك های معماری متداول آن زمان اروپا از طریق معماران اروپایی به هنگام طراحی و ساخت بناهای دولتی در تهران.

معرفی شیوه شهرسازی در توسعه اولیه تهران قدیم.

 

انواع شیوه های معماری  كه در آن زمان رایج شدند به شرح ذیل می باشند:

معماری التقاطی اروپا

  از شیوه های رایج در آن دوران كه توسط اروپائیان وارد شد، معماری التقاطی قرن 19 اروپا است كه عمدتاً با همان سبك و سیاق نیز در طراحی برخی از بناهای تهران به كار رفته است در این شیوه تلفیقی از سبك های گذشته اروپا و یا از سبك خاصی بر اساس عملكرد و یا موقعیت قرار گیری بنا استفاده می كردند. ساختمان قدیم تلگرافخانه در حاشیه میدان توپخانه، ساختمان برخی سفارتخانه ها، همچنین بناهای اطراف میدان میدان حسن آباد نظایریز از  این شیوه هستند.

 

شیوه معماری اواخر قاجار

شاخه ای از معماری این دوره را كه در آن تلفیقی از معماری سنتی ایران با معماری التقاطی اروپا به عمل آمده است، شیوه معماری اواخر قاجار می نامند. با تركیب این دو شیوه تغییر ماهوی در ساختار فضایی و ارتباطی ساختمان های جدید در مقایسه با ابنیه سنتی به وجود آمد. تغییر در پلان ساختمان، تلفیق عناصر و اشكال معماری غرب با معماری سنتی استفاده از تكنیكها و مصالح ساختمانی مناسب تر و بكارگیری شیروانی برای پوشش بام ها كه قبلاً توسط معماران اروپایی در ساختمان های با سبك التقاطی معرفی شده بودند و ویژگی های عمده ساختمان های این شیوه هستند.

   برخی ساختمانهای واقع در خیابان ناصر خسرو منجمله بنای سردر شمس المعاره، ساختمان قدیم شهرداری در ضلع شمالی توپخانه، و بسیاری از ساختمانهای واقع در محدوده های مجاور ارگ قدیم تهران با این شیوه بنا شده اند. همچنین بسیاری از ساختمانهای كلاه فرنگی، و یا ویلاها و كاخ های ساخته شده در شمیران و در اطراف تهران در طی آن دوران همگی تلفیقی از شیوه های معماری التقاطی اروپایی و معماری سنتی ایران بودند.

  با شروع دوره رضا شاه كل ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی كشور متحول می گردد. تشكیلات اداری بسط یافته و ارائه خدمات اجتماعی با الگوی اروپایی آغاز می شود. توسعه های شهری تهران در مقیاس وسیع تری با الگوی شهرسازی غرب شكل می گیرد. و ورود اتومبیل، تأثیر بسزائی در شكل توسعه شهر می گذارد. مجموعه این عوامل امكان فعالیت بسیاری از شركت ها و مهندسان خارجی را در توسعه های جدید شهرهای ایران و در احداث ساختمان های جدید اداری و آموزشی و …. در سراسر كشور و منجمله در تهران فراهم می نماید كه مهندسان اروپایی، روسی و معدودی معماران و مهندسان ایرانی در این گروه هستند. در همین دوران است كه دانشجویان ایرانی تحصیل كرده خارج نیز كه به وطن بازگشته اند به فعالیت های ساختمان سازی می پردازند.

  در دوره رضا شاه، علاوه بر ادامه شیوه معماری اواخر قاجار و معماری التقاطی اروپا «جنبش هنر نو»، «شیوه معماری اوایل مدرن» و در ادامه آن (در اواخر همین دوره) «معماری مدرن» نیز نضج پیدا نمود. همچنین در این دوره فعالیت زیادی در ارتباط با ایجاد یك «سبك ملی» كه بازگو كننده تاریخ و فرهنگ كهن این سرزمین باشد به عمل آمد.

 

جنبش هنر نو و شیوه معماری اوایل مدرن

   بسیاری از مهندسان خارجی و یا دانشجویان ایرانی كه در ابتدای قرن حاضر میلادی در اروپا به تحصیل پرداخته  یا در این حرفه فعال بودند، با آشنایی و تسلط كامل  نسبت به «جنبش هنر نو» و «جنبش مدرنیسم» كه در آن دوران متداول و یا در دست شكل گیری بود به ایران بازگشته و به فعالیت می پردازد. جنبش هنر نو در درون خود گرایش های متفاوتی را به وجود آورد كه تأثیر هر كدام در معماری ساختمان های تهران قابل مشاهده است. بخش عمده ای از معماری شهر تهران در چهار دهه اول این قرن متأثیر از این جنبش و گرایش های متنوع آن بوده است.

«شیوه معماری اوایل مدرن» یكی از گرایش های عمده ای است كه در بسیاری از ساختمانهای آن دوره تهران قابل مشاهده است. اصول منطق گرایی (Rationalism) در این شیوه از اهمیت برخوردار بوده و در ادامه همین شیوه اصول معماری مدرن نیز تدوین می شود مجموعه این كارها تا حدی نیز با تلفیق شرایط اقلیمی، فرهنگی و …. ویژگی و هویت خاصی به خود گرفته است.

  وارطان هوانسیان، گابریل گوركیان از معمارانی هستند كه در رأس و همراه با آنان بسیاری از معماران دیگر با شیوه های معماری اوایل مدرن و سپس معماری مدرن در تهران به فعالیت پرداخته اند كه هنوز هم مجموعه این ساختمان ها در میان بافت مركزی شهر تهران واقع در خیابانهای لاله زار، جمهوری انقلاب، سعدی و …. از فضاهای شهری، نماهای خیابانی بسیار زیبایی برخوردار هستند.

   گرایش دوم را كه در نقطه مقابل گرایش اول یعنی شیوه معماری اوایل مدرن قرار دارد امروز بیشتر به همان نام «هنر نو» می شناسند. آزادی  عمل و تأثیر عمده خلاقیت های ذهنی و فردی معماران در این گرایش كه از طیف وسیعی برخوردار است. به حدی است كه پوزنر آن را شیوه «ضد منطق گرایی» (Anti- Rationalism) نامیده است. استفاده آزاد از فرم ها و احجام، بكارگیری تزئینات و متیف های موارد دیگر از خلاقیتهای ذهنی و فردی معماران نشأت می گیرد، از جمله تأثیرهایی هستند كه شیوه هنر نو بر برخی از ساختمانهای آن دوره تهران گذاشته است.

   علاوه بر تأثیر گرایش های مذكور بر معماری ساختمان ه ای تهران، شاید تأثیر گرایشی دیگر كه از كشور فرانسه به ارمغان آمده هستیم. جنبش هنر نو در فرانسه به علت قدرت و اعتبار «آكادمی» در شكلی خاص تجلی می یابد. در این گرایش ضمن رعایت برخی از اصول سبك نئوكلاسیك نظیر تقارن، رعایت سلسله مراتب فضایی استفاده از عناصر و قوانین تركیب سبك مذكور از تكنولولژی مدرن ساختمانی نیز استفاده شده، لیكن از تزئینات و پرداختن به جزئیات كه در سبك نئوكلاسیك وجود داشت خودداری شده است. این ساختمانها ضمن حفظ ویژگی سبك نئوكلاسیك نظیر تاریخ گرایی و یادمان گرایی به طرز شگفت آوری ساده و بی پیرایه شده اند. در كشور آلمان عوامل دیگری باعث ایجاد همین روند لیكن با نتایجی نسبتاً متفاوت گردید. به هر حال در دوره رضا شاه ساختمانهای دولتی و آموزشی زیادی تحت تأثیر گرایش های مذكور در تهران احداث شده است.

  ساختمان زیبای دانشكده حقوق اثر مرحوم مهندس فروغی، و ساختمان زیبای دانشكده پزشكی اثر مرحوم ماكسیم سیرو از جمله نمونه هایی هستند كه تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك فرانسه به وجود آمدند. هنچنین به دلیل ارتباط نزدیك ایران باكشور آلمان در دوره رضا شاه، فعالیت گروههای منهدسی آلمان در ایران، و بازگشت فارغ التحصیلان ایرانی از آلمان،تعدادی از ساختمان های دولتی تحت تأثیر معماری نئوكلاسیك این كشور و با خصوصیاتی كه قبلاً ذكر شد به وجود آمدند. ساختمان های راه آهن از بناهای شاخص معماری آلمان در ایران است.

 

معماری سبك ملی

در دوره رضا شاه دستیابی به شیوه ای از معماری كه معرف فرهنگ و تاریخ كه این مرز و بوم بوده  از هویتی ویژه برخوردار باشد، اهمیت بسیاری یافت. بر این اساس دو عامل در ایجاد  این معماری از اهمیت فراوانی برخوردار گشت. اول رجوع به معماری قبل از دوران اسلامی ایران و دوم استفاده از تكنولوژی مدرن غربی.

  در این باره گرایش های بسیار متفاوتی به وجود آمد، و ساختمان های مختلفی بر اساس  آن گرایش ها مطرح و اجرا شدند. عمارت شهربانی طرح مرحوم قلیج باغلیان و ساختمان شركت فرش از معماری دوران هخامنشی و بخصوص تخت جمشید الهام گرفته و بسیاری از عناصر معماری آن دوره در این ساختمان ها قابل ملاحظه است. ساختمان موزه ایران باستان اثر آندره گدار معمار معروف فرانسوی با الهام از طلاق كسرا كه از بناهای معروف دوره ساسانی است، طراحی شده است. عكس العمل های و انتقادهایی كه نسبت به استفاده مستقیم از سبك و عناصر معماری دوران قبل از اسلام به عمل آمد، و از سوی دیگر تأثیر شیوه معماری پالایش یافته را در چهارچوب معماری سبك ملی به ارمغان آورد. عمارت وزارتخانه خارجه نمونه بسیار متعالی این گرایش است كه در ضمن حفظ سادگی،  استفاده از فرم كعبه زرتشت به صورتی كاملاً پالایش یافته در آن قابل مشاهده است. ساختمان زیبای دیگر كه در همین دوره احداث شده است باشگاه افسران است كه توسط گابریل گوركیان طراحی شده و ارطان هوانسیان نظارت بر ساخت بنا را به عهده داشته است.

 

جنبش معماری مدرن

  از اواخر دوره رضا شاه و در ادامه شیوه معماری اوایل مدرن جنبش مدنیسم در تهران رواج یافت. در غرب جنبش مدنیزم در بین دو جنگ جهانی اشاعه یافت. این جنبش عملاً تفوق گرایشی و عملكرد گرایی در آن از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند. تاریخ گرایی در معماری و هر آنچه با آن مرتبط بود به كنار گذاشته شده و استفاده از مصالح جدید بخصوص سیمان و بتن استفاده از اسكلات بتن آرمه، رعایت اصول بهداشتی نظیر برخورداری ساختمان از تهویه و نور مناسب افزایش سطح شیشه در بنا، استفاده از  احجام اصلی هندسی، حذف تزئینات، بكارگیری اصول جدید زیباشناسی كه در نقاشی و هنرهای تجسمی اشاعه یافته بود، تزئینات

 


قیمت فایل فقط 150,000 تومان

خرید

برچسب ها : شیوه های و گرایش های معماری در تهران , پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران , دانلود تحقیق و پژوهش معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری ایران , تحقیق معماری , مقاله , معماری عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماری , تاریخ معماری , تحقیق , ترجمه

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


azam
Google
About 491,000 results (1.20 seconds)
Search Results
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران - فایل سنتر
projefile.cero.ir/product-322659-پايان-نامه-شيوه-هاي-و-گرايش-هاي-م...
Translate this page
مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران. الف: دوره قاجار. 1- معماری سنتی حاشیه كویر. 2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد). 3- معماری التقاطی ...
پایان-نامه-شیوه-های-و-گرایش-های-معماری-در-تهران - مرجع فایل
filenab.test.com/tag-پایان-نامه-شیوه-های-و-گرایش-های-معماری-در-تهر...
Translate this page
مرجع فایل,دانلود پکیج های درمانی روانشناسی , گزارش کار آزمایشگاه,,شیپ فایل روستاهای استان تهران ( نقشه GIS ) ,لایه های اطلاعاتی GIS همه شهرستان ها.
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران
fileproje.lineblog.ir/.../پایان+نامه+شیوه+های+و+گرایش+های+معماری+د...
Translate this page
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران - مرجع پایان نامه, سمینار, پروژه,فایل های تجربیات فرهنگیان,طرح های توجیهی و کارآفرینی,پایان نامه کارشناسی ارشد ...
پایان نامه شیوه هاو گرایش های معماری در تهران - معرفی
introduction.blogsky.com/.../پایان-نامه-شیوه-هاو-گرایش-های-معماری-...
Translate this page
May 6, 2016 - مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران. الف: دوره قاجار. 1- معماری سنتی حاشیه کویر. 2- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد).
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران - دانلود مطالب دانشجویی و ...
ceroo.parsiblog.com/Posts/86/
Translate this page
پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران. کشور بزرگ ایران دارای گنجینه هایی غنی از معماری عامیانه می باشد که بخش بزرگی از آن تا به حال ناشناخته مانده است هر ...
دسته بندی فنی و مهندسی - پایان نامه شیوه هاو گرایش های معماری در تهران ...
okfiles.ir/پایان-نامه-شیوه-هاو-گرایش-های-معماری-در/
Translate this page
May 1, 2016 - مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهرانالف: دوره قاجار۱- معماری سنتی حاشیه كویر ۲- شیوه معماری اواخر قاجار (از اواسط دوره قاجار به بعد) ۳- ...
پایان نامه بررسی شیوه های و گرایش های معماری در تهران - مقاله
www.kmnoor.ir/13667.html
Translate this page
پایان نامه بررسی شیوه های و گرایش های معماری در تهران دسته: معماری و شهرسازی بازدید: 1 بار فرمت فایل: pdf حجم فایل: 300 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 821.
معرفی رشته معماری و گرایشات آن
architects.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=957
Translate this page
تکنولوژی معماری انرژی معماری مرمت ابنیه سنتی مطالعات معماری ایران معماری اسلامی معماری: رسالت اصلی رشته معماری ،طراحی سایت ساختمان های مفید ، زیبا و اصیل ...
دانلود پایان نامه شیوه های و گرایش های معماری در تهران :: فایل کده مرجع فایل ...
ramsenter.blog.ir/.../دانلود%20پایان%20نامه%20شیوه%20های%20و...
Translate this page
5 days ago - 1- ادامه سبک های اواخر قاجار و معماری نئوکلاسیک غرب. 2- معماری اوایل مدرن «هنرنو». 3- معماری سبک ملی. مقدمه ای بر شیوه های و گرایش های معماری در تهران.
پايان نامه شيوه هاي و گرايش هاي معماري در تهران
goje-khyar.rozblog.com/پايان-نامه-شيوه-هاي-و-گرايش-هاي-معماري-در...
Translate this page
پایان نامه شیوه هاو گرایش های معماری در تهران دانلود پایان نامه رشته معماری و عمران در مورد شیوه هاو گرایش های معماری در تهران که در قالب ورد تهیه شده است و بیش از ۵۰ ... 5 .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../دانشگاه_آزاد_اسلامی_وا...
Translate this pagePersian Wikipedia
این واحد دانشگاهی، در سال ۱۳۶۴ خورشیدی با محوریت رشته های فنی و مهندسی در شهر ... بعدها، بیشتر گرایش‌های مقاطع کارشناسی و سپس کارشناسی ارشد، نیز شکل گرفت. .... دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب، به عنوان دانشکده ای جوان و ...
[PDF]Archive of SID
www.sid.ir/fa/vewssid/j_pdf/24213890208.pdf
Translate this page
كه با تأكيد بر شيوه ها و تكنيک های مختلف طراحی معماری به اجرا درآمده اند. واژگان كليدي: معماری معاصر ايران، گرايش های تجديدحيات گرايانه، هويت ايرانی اسالمی، ...
پايان نامه هاي دفاع شده - پرديس البرز دانشگاه تهران
alborz.ut.ac.ir/ThesisDefendedList.php
۹۴/۱۱/۲۸, دکتر قاسم مطلّبي, مهندسي معماري, طراحي مركز پژوهش هاي نظري هنر و معماري؛ ..... شناسايي تاثير گرايش كارآفرينانه و عوامل سازماني بر عملكرد مالي و غير مالي.
رشته معماری و مهارت های مربوطه - دنیای کار
info.donyayekar.ir › مشاغل › معماری ، عمران و شهرسازی
Translate this page
Jul 12, 2015 - همچنین فارغ التحصیلان رشته ها و گرایش های مختلف کارشناسی ارشد معماری نیز می توانند به صورت تخصصی تر وارد این شغل شوند. برخی از این ...
معرفی دانشکده - دانشگاه علم و صنعت ایران - دانشکده معماری و شهرسازی
www.iust.ac.ir/find.php?item=27.7730.9932.fa
Translate this page
1379- پذیرش دانشجو در مقطع دکترای رشته معماری. 1382- پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته معماری با گرایش های پایداری،مسکن ،فناوری. 1383- پذیرش ...
آسیب شناسی آموزش معماری در دانشگاه های ایران - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/.../آسیب-شناسی-آموزش-معماری-در-دانشگاه-های-ایران
Translate this page
نزدیک به ۷ دهه است که از آموزش معماری در دانشگاه های ایران می گذرد و هنوز این رشته تحصیلی ... دانشجویان نیز با شناخت کافی و آگاهانه ، دانشکده و نوع گرایش معماری خود را ... به کمک رایانه طراحی کرد، بسادگی با دست و به شیوه سنتی قابل طراحی نیستند.
کارشناسی ارشد مهندسی معماری - مسیر ایرانی
iranianpath.com/.../معرفی-رشته-کارشناسی-ارشد-مهندسی-معماری38...
Translate this page
رشته ارشد مهندسی معماری دارای 7 گرایش معماری پایدار، معماری فضاهای آموزشی و فرهنگی، .... سلام گرایش معماری مسکن فقط دانشگاه علم و صنعت ایران دارد یا دانشگاه های ...
گرایش ها و چالش ها - Tavoos Online | Iran's First - معماری معاصر ایران ...
www.tavoosonline.com/articles/articledetailfa.aspx?src=79
Translate this page
از پس بحران های معنوی انسان معاصر، به ویژه پس از جنگ جهانی دوم، اعتبار ارزش های ... در همین سال ها، برگزاری دو کنگره ی بین المللی معماران در ایران به فاصله چند سال از ... گردید عنوان «امکان پیوند معماری سنتی با شیوه های نوین ساختمان» را دربرداشت.
پایان نامه معماری. مرکز محله، سازمان دهنده ی بارزه های اجتماعی و فرهنگی
faty2424a.adnashop.ir/page-37895.html
Translate this page
پایان نامه شیوه هاو گرایش های معماری در تهران دانلود پایان نامه رشته معماری و عمران در ... سطح خرد در پايان نامه هاي دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه عالمه طباطبايي و گرايش به .
آغاز مدرنیسم در معماری تهران - انسان شناسی و فرهنگ | انسان‌شناسی ...
anthropology.ir/article/20971
Translate this page
«شیوههای مواجهه با معماری ایران ، چه از زاویه متدولوژی و چه از زاویه ایدئولوژی .... پاکدامن ، بهروز(1373) نگاهی کوتاه به شیوه ها و گرایش های معماری در تهران ، کتاب تهران ...
نام دروس امتحانی و منابع آزمون دکتری معماری (کد 2502) - مدرسان شریف
www.modaresanesharif.ac.ir/نام-دروس-امتحانی-و-منابع-آزمون-دکتر...
Translate this page
... گرایش ها), - رشته ها و گرایش های معماری، - تکنولوژی معماری، - انرژی معماری ... ‌18-پوسته ها و سازه های ورق تاشده، دكتر گلابچي (انتشارات دانشگاه تهران). ‌19- طراحی ...
دانشکده ها و مراکز آموزشی - دانشگاه صنعتی امیرکبیر
aut.ac.ir/www/.../main/?f...
Translate this pageAmirkabir University of Technology
هم اكنون این واحد دانشگاهی در دوره كارشناسی در رشته های مهندسی شیمی - گرایش ... این دانشکده در دوره کارشناسی ارشد هشت گرایش دارد که سه گرایش معماری سیستم های ... وقت دانشگاه و مسؤولان شرکت ملی نفت ایران مجوز راه اندازی را از وزارت علوم، تحقیقات و ...
پایان-نامه-شیوه-های-و-گرایش-های-معماری-در-تهران
faraidonfail.sidonline.ir/tag-پایان-نامه-شیوه-های-و-گرایش-های-معماری...
Translate this page
خریدودانلودپایان نامه,پروژه,تحقیق,پروویزال,ترجمه وانواع جزوات درسی دانشجویان ودانش آموزان.
[PDF]دریافت فایل
www.iranculture.org/UserFiles/Rahbord/Issue_Rahbord_Farhang_No12-13.pdf
Jan 23, 1974 - مطالب مندرج در فصلنامه، لزوماً بيانگر ديدگاه هاي شوراي عالي. انقالب فرهنگي نيست ... ارجاعات درون متني بايد در داخل پرانتز و به شيوه. زير باشد: ... بررسي تطبيقي شاخص تنبلي در ايران و كشورهاي جهان و برخي راه حل ها ...... انديشمنداني نظير فارب )1977( دينداري را معادل اهتمام ديني دانسته كه نگرش ها، گرايش ها و كنش هاي.
[PDF]اصل مقاله (3044 K) - نقش جهان- مطالعات نظری و فناوری های نوین معماری و ...
bsnt.modares.ac.ir/article_505_8f8ec1daa62647372757031ea54ce...
Translate this page
by قدمی - ‎2012
از این رو، نوشتار حاضر، به مطالعه شیوه های آموزش هنر پرداخته و بیان می کند که آیا آموزش. متوسطه و ... استادیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پروش، استان تهران، شهر تهران .... سرفصل های دروس سال اول مقطع دبیرستان که برای هر سه گرایش مشترک است، شامل ...
[PDF]خاستگاه معماری مدرن در تهران بررسی و شناخت ... - نامه معماری و شهرسازی
aup.journal.art.ac.ir/article_110_01e7cd84589fe0992aed30cc56d1...
Translate this page
را در نگاهی به گرایش های معماری در تهران بهروز پاكدامن در سال 1373 مقاله ای با عنوان. جلد چهارم تا ... سپس پیگیری امكان تطبیق الگوها با شیوه ها و سبک های. معماری در دو ...
سؤالات متداول ارائه سوال و جواب های متداول برای داوطلبین ... - موسسه پارسه
www.parseh.ac.ir/faq/20
Translate this page
گرایش های رشته معماری چیست؟ ... با کسب چه رتبه ای می توانیم در دانشگاه های تهران پذیرش شویم؟ پذیرش در ... رتبه آخرین فرد پذیرش شده در کنکور معماری چند است؟
دکتر عبدالحمید نقره کار - همایش بین المللی معاصر سازی سنت های معماری ...
www.tradition-arch-uma.com/groupItems/view/id/4
Translate this page
روش تحقیق در گرایش معماری (مباحث بین رشته ای ) ،دانشگاه علم و صنعت ایران سال 1388 ... بررسی تطبیقی در مورد ایده های فضایی _ هندسی در معماری، دانشگاه علم و صنعت ..... تعامل انسان با ایده‌های فضایی – هندسی مناسب برای هر یک از ابزار و شیوه‌های ...
هنر سوم : معماری - معرفی گرایش های کارشناسی ارشد معماری
iran-arch.blogfa.com/post/27
Translate this page
هنر سوم : معماری - معرفی گرایش های کارشناسی ارشد معماری - لوکوربوزیه: معماری بازی استادانه و ... مرمت و احیای بناها و بافت های تاریخی: ... بررسی شیوه های معماری ایران ...
آشنایی با شغل مهندس معماری - استخدام
www.e-estekhdam.com/مهندس-معماری/
Translate this page
Dec 31, 2014 - مهندس معمار، نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های ... کار مهندس معمار با مهندس عمران در گرایش سازه شباهت هایی دارد. ... در زمینه تاریخ بخصوص تاریخ معماری ایران و جهان، جغرافیا، اقلیم‌شناسی، روانشناسی، ...
بحران مد در معماری - معمار فا - معماری,طراحی داخلی,عمران,شهرسازی
memarfa.com › تاریخچه، مکاتب، سبک های معماری › تاریخ معماری جهان
Jul 10, 2015 - اولین نمونه های این معماری در تهران با عنوان هنرستان دختران و باشگاه افسران ... نمای این ساختمان ها به کلی تازه و متفاوت با شیوه های معماری رایج ایرانی و ... وجود می آورد که گرایش به روش های سنتی معماری از نتایج این وضعیت جدید است.
کل گرایشهای رشته کامپیوتر - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/f524/t55801.html
Translate this page
Nov 15, 2008 - این رشته در مقطع ارشد دارای چهار گرایش معماری کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار، هوش مصنوعی و ..... 7- مطالعه و شناسایی شیوه های جدید برای اطلاع رسانی
دانشکده ها | دانشگاه شیراز
shirazu.ac.ir/fa/Amuzesh/Schools
Translate this pageShiraz University
دانشکده فناوری های نوین, دانشکده کشاورزی, دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر, دانشکده ... دانشکده مهندسی مکانیک, دانشکده هنر و معماری, دانشکده مهندسی مواد و عمران, دانشکده ..... ایران است؛ رشته های مهندسی نفت گرایش مخازن؛ حفاری؛ بهره برداری؛ اکتشاف و ... اين آثار با شيوه های مختلف از دوران هخامنشی و ساسانی تا شكوفايی دوران اسلامي همه ...
دومین کنفرانس سالانه پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری - پایگاه ...
earthnews.ir/1395/02/دومین-کنفرانس-سالانه-پژوهش-های-معماری/
Translate this page
May 1, 2016 - ... محققان، متخصصان و اندیشمندان در گرایش های مختلفِ معماری، شهرسازی و مدیریت شهری است. از این رو، دبیرخانه دومین کنفرانس ملی پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری ... تهران. برگزار کننده: موسسه معماری و شهرسازی سفیران راه مهرازی .... کاربرد فناوری های نوین در پایش و شیوه های کاهش آلاینده های زیست محیطی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - آموزش-رشته ها و گروهها-دانشکده ها
iauctb.ac.ir/fa/contents/Education/colleges/دانشکده.ها.html
Translate this page
در سال های 63 و 64 گروه های اقتصاد، حسابداری و مدیریت هرکدام به طور مستقل .... هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در مقطع کارشناسی رشته و گرایشهای ...
گرایشهای کارشناسی ارشد معماری | 3گام
3gaam.com › ... › مجموعه معماری › گرایشهای کارشناسی ارشد معماری
Translate this page
گرایش های کارشناسی ارشد مهندسی معماری ... نوبت پذیرش/ گرایش, مهندسي معماري, معماري منظر, معماري اسلامي, مطالعات معماري ايران, بازسازي پس از سانحه, معماري داخلي ...
عمران - پایگاه تخصصی مهندسی عمران و زلزله ایران
www.vojoudi.com › مهندسی زلزله و عمران › مهندسی عمران
Translate this page
مجموعه مهندسی عمران یا رشته عمران یكی از رشتههای پر اهمیت و جذاب در مجموعه ... به معرفی رشته مهندسی عمران یعنی دوره کارشناسی عمران پرداخته میشود و گرایشهای مختلف آن .... و توجه دقیق و علمی به كارهای عمرانی و تغییر شیوه های گذشته را آشكار می سازد. .... و نقشه كشی گذراندنه می شود، دانشجویان با نظریه های معماری ونقش مهندسان معماری در ...
civil{عمران نیوز} - سبک های معماری
amir681368.blogfa.com/post-5.aspx
Translate this page
با توجه به شناخت حاصل شده از معماری مدرن اروپا، اكنون می توان پیامدهای این شیوه ... در دسته بندی گرایش های معماری مدرن در ایران که همزمان با روی کار آمدن رضا شاه به وجود ...
انجام پايان نامه ها و پروژه های دانشجویی معماری
www.arshadyaran.com/.../انجام-پايان-نامه-ها-و-پروژه-های-دانشجویی-م...
Translate this page
در ادامه به معرفی رشته معماری و گرایش های آن و چارچوب انجام پایان نامه های آن در مقطع ... در ايران از ديدگاه شركت پروژه; پيشنهاد راهكارهايي براي به كارگيري تكنيك هاي ...
بانك اطلاعاتي پرسش هاي متداول - مرکز مشاوره
moshavereh.roshd.ir/Portal/Home/Default.aspx?CategoryID...
Translate this page
1- در مورد دانشگاه پيام نور و رشته هاي بدون كنكور پيام نور توضيح دهيد ؟ گزينش دانشجو در دانشگاه پيام نور به دو شيوه است ، يكي از طريق آزمون سراسري ، كه شرايط .... هاي خوراك و پوشاك و كمك آموزشي آنها برعهده ي نيروي ارتش جمهوري اسلامي ايران است و ماهانه كمك .... در آزمون سراسري 1383 در رشته ي كارشناسي علوم انتظامي (گرايش هاي انتظامي ...
بچه های معماری دانشگاه تهران - پورتال جامع برگزیده ها
www.bargozideha.com/tag/بچه-های-معماری-دانشگاه-تهران
Translate this page
منابع ارشد معماری- گرایش طراحی شهری نام کتاب نام مولف نام مترجم انتشارات ملاحظات ... مقالات درباب شهر سازی بحرینی جلدآبی 37 شیوه های تحقیق طرحهای توسعه شهری ...
کومه سرا - داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد معماری بخوانند ...
koomehsara.blogfa.com/post-13.aspx
Translate this page
گرایشات رشته معماری : رشته معماری در آزمون کارشناسی ارشد در زیر شاخه هنر قرار دارد و داوطلبان مجموعه ... مطالعات معماری ایران : ( 2 ، 3 ، 2 ، 3 ، 1 ، 0 ، 0 ، ) ... مهندسی معماری اسلامی : در بین گرایش های معماری تقریبا دارای قدمت است و متخصص این رشته باید ...
معرفی 10 رشته برتر فنی مهندسی به ترتیب اولویت بازار کار | آموزش ...
iranelearn.com/بازار-کار-رشته-برتر.html
Translate this page
Rating: 5 - ‎Review by 20 کاربر تایید شده است
یکی از اساتید مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران نیز در مورد فرصت های شغلی فارغ ... گرایش معماری کامپیوتر در رشته مهندسی کامپیوتر تنها گرایشی است که ...
زير شاخه هاي رشته معماري و بهترين گرايش هاي آن جهت پذيرش - صفحه 2 ...
www.applyabroad.org › ... › فنی و مهندسی › معماری و شهرسازی
Translate this page
Nov 18, 2009 - 10 posts - ‎9 authors
میخواستم بدونم آیا زیر شاخه های رشته معماری دانشگاههای کانادا و یا امریکا مثل ... من خودم لیسانس عمران دارم و فوق دارم فوق تکنولوژی تهران می خونم
رشته های فنی و حرفه ای - راه مشاور - blogfa.com
rahe-moshaver.blogfa.com/cat-13.aspx
Translate this page
Jul 17, 2010 - 6- متأسفانه اکثر خانواده ها و دانش آموزان گرایش بیشتری به رشته های ...... درک بهتر با سبک و شیوه های معماری اسلامی ایران و جهان و بناهای تاریخی ...
جستجو در پایان نامه های دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
thesis.um.ac.ir/index-l-kwd-ب.html
20 - تاثیر عضویت در شبکه های اجتماعی تحت وب بر گرایش ها و باورهای پیش از .... 105 - آسیب‌شناسی آثار معماری ایران از ظهور اسلام تا برآمدن مغولان - نویسنده: تنهایی، نرگس ..... 293 - اثر بخشی بازی درمانگری شناختی رفتاری به شیوه گروهی بر کاهش ...
[PDF]خلاصه مذاكرات جلسه - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران
www.tceo.ir/pdf/KomisionMadeh7.pdf
Translate this page
تمديد پروانه اشتغال به كار مهندسي براي دارندگان مدارك تحصيلي در رشته هاي .... گرايش طراحي شهري فقط با مدرك كارشناسي در رشته معماري يا شهرسازي امكان پذير مي ...
انجام پایان نامه کارشناسی ارشد, دکتری, اکسپت و چاپ مقاله isi
www.iran-moshaver.ir/
Translate this page
خوش حسابی موسسه ایران مشاور، پیگیری مناسب کارها و ارایه آموزش های تخصصی باعث .... حسابداری، مدیریت مالی، کامپیوتر، هوش مصنوعی، معماری، مدیریت در گرایش های ...
مقاله گرایش ها و چالش های معماری معاصر ایران - سیویلیکا
www.civilica.com/Paper-NCCIAU01-NCCIAU01_053=گرایش-ها-و-...
Translate this page
مقاله گرایش ها و چالش های معماری معاصر ایران, در همایش ملی معماری و شهرسازی معاصر ایران (National Conference of Contemporary Iranian Architecture and Urbanism) ...
اولین کنفرانس سالانه پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری
memarnews.com/اولین-کنفرانس-سالانه-پژوهش-های-معماری/
Translate this page
معماری ادیان مباحث نظری در روش های پیشرفته ساخت شیوه ها و مکاتب آموزش معماری نظریه و روش های طراحی معماری و نقد معماری پیش و بعد از اسلام ایران آرمان شهرها و معماری

    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 60
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 254
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 791
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 791
  • بازدید ماه : 791
  • بازدید سال : 119,281
  • بازدید کلی : 1,974,215