loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 163 شنبه 15 خرداد 1395 نظرات (0)

نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما

نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما دسته: ریاضی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 27 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29

سال جهانی ریاضیات بود و مایل بودم که مثل بسیاری از عاشقان ریاضی راجع به چیستی ریاضی چیزی تهیه کنم این کار عملی شد اما از همان موقع باورگونه ای در ذهنم ایجاد شد

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما


سال جهانی ریاضیات بود و مایل بودم که مثل بسیاری از عاشقان ریاضی راجع به چیستی ریاضی چیزی تهیه کنم. این کار عملی شد اما از همان موقع باورگونه ای در ذهنم ایجاد شد که تا مدتها جرأت بیان صریح آن را حتی برای خودم نداشتم، چرا که با مسیری که خود در آن قدم گذاشته ام، تناقص داشت. این فکر همواره مرا آزار داده است. تصمیم گرفته بودم که روی این فکر کار جدی انجام داده و آن را در کنفرانس ریاضی در اهواز مطرح کنم ولی میسر نشد. بنابراین بنا را بر این گذاشتم که در تابستان امسال روی این مطلب مطالعات جدی انجام دهم و ثمره آن را در سی و ششمسن کنفرانس ریاضی در یزد مطرح کنم. چون کار اصلی را به تعطیلات تابستان موکول کرده بودم، مقدور نبود که خلاصه مقاله و خود مقاله را به موقع به کنفرانس ارسال کنم. بعلاوه عنوان اولیه مقاله (شرایط کنونی و وظایف انجمن ریاضی ایران) موجب سوء تعبیر نماینده انجمن شد و نظرشان این بود که مطلب بایستی در میزگرد مطرح شود تا بتوان به آن پاسخ داد، در حالی که مقاله عمدتاً در جهت تقویت انجمن است، مضافا این که میزگرد جای ارائه مقاله نیست. به هر حال این تصمیم مرا آزرده خاطر کرد و به دلیل تردید در انجام کار، مطالعاتم دچار اختلال شد. اما در هر صورت تصمیم گرفتم که این ایده را هر چند به صورت ناقص و فشرده و به شکل آزاد، در کنفرانس ارائه کنم.

حقیقتی آشکار است که هر پدیده ای، تاریخی دارد و برای این که تصمیمی برای حال و آینده آن پدیده بگیریم بایستی تاریخ گذشته اش را بدانیم. اگر بخواهیم به زبان ریاضی تشبیه کنیم، مسیر حرکت یک پدیده مثل یک منحنی همواری است که جهت حرکت آن در هر لحظه، به مسیری که تا آن لحظه طی گرده است بستگی دارد و اگر منحنی را یک منحنی هدفدار تصور کنیم (که در مسائل اجتماعی این چنین است) مسیر گذشته و هدف نهایی جهت گیری بعدی را مشخص خواهد کرد. اگر با توجه به مسیر گذشته جهت منحنی در راستای هدف نباشد، آن نقطه، نقطه عطف خواهد بود. در بخش اول این نوشتار قصد این است که نشان دهیم در یک نقطه عطف از تاریخ ریاضیات ایستاده ایم.
این ادعا که «ما در یک نقطه عطف از تاریخ ریاضیات قرار داریم»، یک ادعای جسارت آمیزی است و نیاز به مطالعه وسیع درباره تاریخ ریاضیات و وضعیت ریاضی در دنیای امروز بویژه اروپا که محور تحولات در این رمینه است، دارد. قسمت اول ،یعنی تاریخ ریاضیات، با توجه به منابع قابل قبول تا حدی انجام شدنی است، اما قسمت دوم احتیاج به زمان بیشتری دارد و از این جهت کار خود را ناقص می دانم.

نگاهی گذرا به تاریخ ریاضی: مطمئنا تاریخ ریاضی همزمان با تاریخ اندیشه انسانی است. لذا نمی توان تاریخ دقیقی برای آغاز آن متصور شد. اسناد تاریخی نشان می دهند که شرق از قبیل چین, هند, ایران, بابل و مصر به تبع تمدنهای اولیه در آن، پیشتر از غرب صاحب علوم و از جمله ریاضیات نسبتا پیشرفته ای بودند. مقدمه «پاپیروس رایند» (1650 ق م ) که یکی از قدیمترین اسناد تاریخ ریاضی است، با توجه به کندی تحولات در عهد باستان، نشان می دهد که در اوائل هزاره دوم قبل از میلاد تمدنهای شرق دارای ریاضیاتی پیشرفته بوده اند. در این سند چنین آمده است :
«به جرئت می توان گفت که بارزترین مشخصه شعور انسان که نشان دهنده درجه تمدن هر ملت است همان قدرت استدلال کردن است، و به طور کلی این قدرت به بهترین وجهی می تواند در مهارت های ریاضی افراد آن ملت به نمایش گذاشته شود»
این سند همچنین نشان می دهد که برخلاف نظر برخی تاریخ نویسان، ریاضیات قبل از تمدن یونان باستان عمدتاً تجربی و شهودی نبوده، و به نحو قابل قبولی با استدلال همراه بوده است.

در اثر ارتباطاتی که یونیان با امپراطوری ایران، بابل و مصر داشتند و به ویژه پس از کشورگشاییهای اسکندر، یونانیان تقریبا بر همه علوم زمان خود احاطه پیدا کردند و تقریبا در همه زمینه ها و از جمله ریاضیات آثاری مدون را بوجود آوردند که تا قرنها بر جهان اندیشه حکومت می کردند. به نظر می رسد كه تمایل به منطق و استدلال در قرون قبل از میلاد در یونان به اوج خود رسید. به روایت تاریخ نویسان ریاضی، اولین تلاش خوب برای استدلال مسایل ریاضی توسط تالس در سده ششم قبل از میلاد و پس از آن توسط شاگردش فیثاغورس و بعد از آن در قرون سوم ق.م. توسط اقلیدس در كتاب اصول اقلیدس به صورت مدون درآمد. كتاب اصول اقلیدس گرچه شامل مقالاتی در باره اعداد است اما بیشتر مسایل مربوط به اعداد از زاویه هندسی مورد توجه قرار گرفته اند. مشابه كار اقلیدس را «نیكوماخوس» (اواخر قرن اول بعد از میلاد) در زمینه حساب انجام داد.
رسالات منطق «ارسطو» (قرن چهارم ق.م) كه بعدها به «ارغنون» مشهور شد، و اثری است ریاضی- فلسفی، نیز از جمله آثاری است كه بیش از هزار سال بر جهان اندیشه، از جمله ریاضی، تاثیرات عمیق گذاشت. كارهای «ارشمیدس» (سده سوم قبل از میلاد، برخی او را یكی از بزرگترین ریاضیدانان همه اعصار نامیده اند ) همواره الهام بخش ریاضیات كاربردی بوده است و تا قرن نوزدهم نفوذ عمیقی در ریاضیدانان به ویژه در زمینه آنالیز داشته است .

طی قرون بعد از میلاد به دلیل جنگ های داخلی، تسلط امپراطوری روم بر یونان، سوزاندن كتابخانه ها از جمله کتابخانه بزرگ اسکندریه و مهمتر از همه افتادن علوم در زندان خرافی كلیسا، به تدریج و به خصوص پس از تسلط اسلام بر تمدنهای بزرگ آن زمان در قرن هفتم، رسالت حفظ و انتشار علوم بر عهده ممالك اسلامی افتاد. به روایت برخی كتابهای تاریخی اولین كسی كه به ترجمه آثار یونانی دست زد «ابن مقفع» دانشمند ایرانی قرن دوم هجری ( قرن نهم میلادی ) بود. وی اولین بار فن منطق را به عربی ترجمه كرد و مسلمانان را به این دانش مسلح كرد. پس از آن جریانی شكل گرفت كه در تاریخ به نهضت ترجمه معروف است. در این جا نقش یک انجمن پنهانی به اسم «اخوان الصفا» كه در قرن چهارم هجری شكل گرفت بسیار بارز است. نتیجه كار این انجمن كه متشكل از علماء و دانشمندان اسلامی بود رساله هایی است كه مشتمل بر 51 مقاله در زمینه های مختلف علوم طبیعی ، ریاضی، الهی و مسائل عقلی و غیره می باشد. از میان دانشمندانی كه تاثیرات زیادی را روی نسل های بعدی در زمینه ریاضی گذاشتند می توان از خوارزمی، ماهانی، ابن قروه، کرجی، بوزجانی، خیام، ابن عزرا، كاشانی و خواجه نصیرالدین طوسی نام برد.
البته در این دوره كه به دوره تاریك اندیشی غرب مشهور است و تا حدود سده چهارده میلادی ادامه داشته است، در امپراطوری روم شرقی (بیزانس) كه به طور طبیعی بیشتر تحت تاثیر فرهنگ یونانی بود، علوم و از جمله ریاضیات به حركت خود، به كندی، ادامه داد. در این میان می توان از «بوئتیوس» (ح 510 م) نام برد كه معلومات ریاضی دانانی چون «اقلیدس»، «نیكوماخوس» و «ثاون» را در كتابی به نام دو مقاله در باب اصول حساب گرداوری کرد که در همه مدارس قرون وسطی تدریس می شد. برجسته ترین ریاضیدان قرون وسطی در غرب، «فیبوناتچی» (1202 م) بود كه تا حدود زیادی تحت تاثیر کتاب «جبر و مقابله» اثر مهم ریاضیدان بزرگ ایرانی (قرن نهم میلادی )، یعنی «خوارزمی»، بوده است.
در كتاب «صورتبندی مدرنیته و پست مدرنیته»، قرون پس از دوره تاریك اندیشی غرب، به چهار دوره به صورت زیر تقسیم شده است:
1- دوره رنسانس یا نوزایی، از قرن چهاردهم؛
2- جنبش اصلاح دینی، در قرن شانزدهم؛
3- عصر روشنگری، از اواخر قرن هفدهم تا اوایل قرن هیجدهم؛
4- انقلاب صنعتی، از نیمه دوم قرن هیجدهم تا نیمه قرن نوزدهم؛
به نظر می رسد این تقسیم بندی در مورد تاریخ تحول ریاضیات در غرب نیز، با مختصر تفاوتی، صدق می كند.

جرقه های دوره نوزایی در ایتالیا زده شد. در این دوره در واقع علوم عهد یونان باستان و تمدن اسلامی ترجمه و بازیافت شد. شاید بتوان گفت این كار در زمینه ریاضیات در قرن سیزدهم با كارهای فبیوناتچی شروع شد. یه این ترتیب، دوره نوزایی در ریاضیات از قرن سیزدهم شروع شده است که با توجه به ماهیت ریاضی تا حدی طبیعی است. این نکته از این جهت تذكر داده شد تا توجه كنیم كه تحولات در علوم گرچه به مقدار زیاد به تحولات اجتماعی وابسته است، اما بر آن منطبق نیست و گاه خود می تواند زمینه ساز تحول اجتماعی باشد.
در دوره اول تحول ریاضی در غرب كه می توان گفت از قرن سیزدهم میلادی تا نیمه قرن شانزدهم ادامه دارد، اگر چه ریاضیات پیشرفت زیادی كرد اما خلاقیت و نوآوری چندانی در آن صورت نگرفت.

از نیمه دوم قرن شانزدهم تحت تأثیر گشایشی كه از طریق اصلاح دینی و اجتماعی ( با پرچمداری مصلحینی چون «مارتین لوتر»، «توماس مونتسر»، «هولدریخ تسوینگلی»، «جان کالون» و دیگران ) در غرب صورت گرفت، شاهد كارهای خلاقانه در ریاضیات هستیم. می توان گفت كه این جریان از «نپر» و ابداع لگاریتم شروع شد و با توجه به نیاز آن زمان به كارهای محاسباتی سنگین به شدت مورد اقبال قرار گرفت. سده های هفدهم و هیجدهم شاهد ریاضیدانان بزرگی با كارهای بزرگ در زمینه های مختلف است. «گالیله» و «كپلر» در زمینه مكانیك آسمان، «پاسكال» در زمینه هندسه تصویری و پایه گذاری نظریه احتمال (به همراه ریاضیدان بزرگ فرانسوی، یعنی «فرما» )، «دكارت» در زمینه ابداع هندسه تحلیلی ( ظاهراً «فرما» نیز همزمان با او به هندسه تحلیلی رسیده بود)، «فرما» در زمینه های مختلف ریاضی و به ویژه در زمینه نظریه اعداد و ایجاد زمینه برای پیشرفت جبر و آنالیز و بالاخره «كاوالیری»، «جان والیس» و «باروی» در بسترسازی مناسب برای كارهای اساسی كه بعداً در قرن هیجدهم توسط «نیوتن» و «لایب نیتس» صورت گرفت. به این نامها بایستی نام ریاضی دان بزرگ هلندی قرن هفدهم یعنی «كریستین هویگنس» را هم اضافه كنیم كه كارهایش باعث پیشرفتهای محسوسی در علم نجوم و احتمالات و اختراعات صنعتی از جمله اختراع ساعت پاندولی شد.

اوایل قرن هیجدهم نقطه عطفی در تاریخ ریاضیات است. در اوایل این قرن نیوتن و لایب نیتس به طور همزمان و با استفاده از كارهای كسانی چون كاوالیری، جان والیس و باروی كه پیش از این انجام شده بود، حساب دیفرانسیل و انتگرال را ابداع كردند. در نیمه اول این قرن شاهد ریاضیدانان بزرگ دیگری نظیر برادران برنولی ( سه برادر ریاضیدان كه در حل مسایل ریاضی خستگی ناپذیر بودند )، «تیلر»، «مكلورن» و دیگران هستیم.
متعاقب پیشرفتهای ریاضی و به تبع آن سایر علوم مرتبط با ریاضی و با توجه به نیاز زمان، اختراعاتی در زمینه های مختلف شروع شد و نطفه های انقلاب صنعتی در غرب در نیمه دوم قرن هیجدهم شكل گرفت. این انقلاب صنغتی به دنبال خود تغییراتی در دیدگاههای فلسفی و اجتماعی غرب گذاشت. اگر چه به روایت تاریخ، انقلاب صنعتی از انگلیس شروع شده بود ولی در فرانسه با انقلاب اجتماعی همراه شد و توانست تأثیرات شگرفی را در بینش جهان غرب بگذارد. ریاضیدانان این دوره تحت تأثیر همین بینش توانستند تابوهای ریاضی را در همه زمینه ها بشكنند. ابتدا به دنبال ابهاماتی كه در طرح «بینهایت كوچكها» از طرف نیوتن و لایب نیتس در بحث حساب دیفرانسیل و انتگرال پیش آمده بود، مباحثات و مجادلات زیادی در این مورد صورت گرفت. در اثر تلاش ریاضیدانانی چون «اویلر»، «دالامبر»، «بولتسانو»، «وایراشتراوس»، «لاگرانژ»، «ریمان» و به خصوص «كوشی» برای اجتناب از این شبهات، از دل هندسه، آنالیز سر برآورد و به اوج خود رسید. از سوی دیگر نیز با تلاش ریاضیدانی چون «واندرموند»، «لاگرانژ»، «گاوس»، «آبل»، «گالوا»، «همیلتن» و دیگران از دل حساب و نظریه اعداد شاخه های مختلف جبر شكل گرفت. در این میان كارهای گاوس، آبل و به ویژه گالوا بسیار بدیع بود و كار همیلتن به جهت معرفی حلقه های تعویض ناپذیر، به دلیل ساختار شكنی، بسیار مؤثر بود.
جریان انقلابی دیگری كه در این زمان شكل گرفت، شكستن تابوی هندسه اقلیدسی بود. به نقل از اسناد تاریخی اولین كسی كه با طرد اصل پنجم اقلیدس به هندسه نااقلیدسی نزدیك شد «گاوس» ریاضیدان بزرگ آلمانی بود که بهر دلیل آن را انتشار نداد. کمی بعد هندسه نااقلیدسی به صورت مستقل توسط «یوهان بایایی» (1802-1860) ریاضی دان مجاری و «لباچفسكی» (1793- 1856) ریاضی دان روسی اعلام وجود كرد. چندی بعد «ریمان» با جرح و تعدیل دیگری در اصل پنجم اقلیدس، هندسه دیگری را كه به هندسه بیضوی موسوم است، معرفی كرد.

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما , نشانه , نقطه عطف , تاریخ ریاضی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , پایان نامه , دانلود مقاله , دانلود پژوهش , دانلود تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , مقاله نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما , پژوهش نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما , تحقیق نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما , پروژه نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ری

پژوهش , مقاله , تحقیق , پروژه

 

دانلود پاورپوینت و پروژه

 

صفحه اصلی تازه ترین ها


Google
About 230,000 results (0.84 seconds)
Search Results
نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما
daemoshin.rozblog.com/post/1142
Translate this page
6 days ago - نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما سال جهانی ریاضیات بود و مایل بودم که مثل بسیاری از عاشقان ریاضی راجع به چیستی ریاضی ...
دانلود نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما
alooche95.rozblog.com/post/460
Translate this page
5 hours ago - دانلود مقاله نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما - اینو دیدی 2 . نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما - دانلود پروژه و پایان .
نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما - دانلود پروژه و پایان نامه
payanname20.filenab.com/product-56048-نشانه-هاي-يك-نقطه-عطف...
Translate this page
نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما سال جهانی ریاضیات بود و مایل بودم که مثل بسیاری از عاشقان ریاضی راجع به چیستی ریاضی چیزی تهیه کنم.
نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما » دانلود تحقیق ، پروژه ...
mihandocs.com/37496-نشانه-های-ی%25D9%2583-نقطه-عطف-در-تا...
Translate this page
شرح مختصر: سال جهاني رياضيات بود و مايل بودم که مثلبسياري از عاشقان رياضي راجع به چيستي رياضي چيزي تهيه کنم. اين کار عملي شد امااز همان موقع باورگونه اي در ...
نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما - فروشگاه فایل کده
filekadeh.etl24.com/product-212860-Riyazi.aspx
Translate this page
نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما. نشانه های یك نقطه عطف در ... نگاهی گذرا به تاریخ ریاضی وضعیت ریاضی در ایران بهبود وضعیت تحقیقات ریاضی ...
دانلود مقاله نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما
payanname4u.test.com/prod-262709-دانلود+مقاله+نشانه+های+ی%2...
Translate this page
مقاله نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما با فرمت ورد و قابل ویرایش اماده دانلود میباشد.
دانلود مقاله نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما - اینو دیدی
inodidi.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-نشانه-های-یک-نقطه-عطف-در-تا...
Translate this page
May 10, 2016 - سال جهانی ریاضیات بود و مایل بودم که مثل بسیاری از عاشقان ریاضی راجع به چیستی ریاضی چیزی تهیه کنم. این کار عملی شد اما از همان موقع باورگونه ...
تحقيق در مورد نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما - سی پرو
www.cpro.ir/.../تحقیق-در-مورد-نشانه-های-ی%25D9%2583-نقطه-ع...
Translate this page
توضیحات. تحقيق در مورد نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ ...
نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما - نویسنده و گردآورنده
bloger.blogfa.com/cat-168.aspx
Translate this page
نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما سال جهانی ریاضیات بود و مایل بودم که مثل بسیاری از عاشقان ریاضی راجع به چیستی ریاضی چیزی تهیه کنم.
یوز - آخرین مطالب %2525252525D9%2525252525A7 ساختار عملکرد ...
www.yooz.ir/blogs/?...%252525252525D9%252525252525A7%2...
Translate this page
5 hours ago - نسبیت دسته: ریاضی بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 67 کیلوبایت تعداد ... دانلود نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما.
تاريخچه اندازه گيري در جهان 10 ص - جالب
mohsenk.loxblog.com/.../تاریخچه%20اندازه%20گیری%20در%20جه...
Translate this page
... 17 ص · نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما 29 ص · مشاهير رياضي 9 ص ... سابقه اندازه گيري به عهد باستان باز مي گردد و مي توان آن را به عنوان يكي از ...
تحقیق نانو تکنولوژی - فایلدونی تکرام - مرجع رام ایران
takrom.ir/?p=146814
Translate this page
4 days ago - زماني روبات ها و ابركامپيوترها كه چندين محاسبه رياضي را در چند ثانيه انجام مي دهند، ... دانلود مقاله نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما ...
[PDF]لیست پروژه های ریاضی
www.marengin.com/download/64.pdf
Translate this page
گروه : ریاضی. کد. عنوان. ت. ص. ١. پروژه روش. هاي مقداري. 54. ص. ٢. منطق فازي. 45. ص. ٣. ميدان گالوا. 61 .... نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما. 12. ص. ٧٩.
ليست پروژه هاي رياضي و آمار - خانه کامپیوتر
cchome.ir › ليست فهرست شده پايان نامه ها
Translate this page
Nov 25, 2015 - خانه / ليست فهرست شده پايان نامه ها / ليست پروژه هاي رياضي و آمار .... ۱۸۲, نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما ۲۹ ص. ۱۸۳, نظام مديريت ...
فایل های دسته بندی رشته ریاضی - فارس فایل
farsfile.ir/group/439/رشته-ریاضی
Translate this page
دانلود پروژه رشته ریاضی. ... دانلود مقاله بررسي ويژگي هاي الگوريتمهاي كنترل همروندي توزيعي ... تحقیق نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما. سال جهاني ...
filenab - لینک باکس
box.30box.ir/go-1688.html
Translate this page
کلیاتی در مورد ریاضیات · کلیاتی در ... بررسی مثل های بلوچی و نمونه های آن در فارسی · بررسی مثل ... نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما · نشانه های یك ...
آموزش تصویری تفسیر نقشه های توپوگرافی - فروشگاه
nafisfile.com/.../آموزش-تصویری-تفسیر-نقشه-های-توپوگرافی
Translate this page
در این فایل شما با شیوه ی تفسیر نقشه های توپوگرافی آشنا خواهید شد و با کمک آن می ... اطلاعات و مشخصات فایل ... نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما.
دانلود مقاله نمودارهاي UML تحت pdf - ایران پروژه
www.e7p8.com/poroje/.../دانلود--مقاله-نمودارهاي-UML-تحت-pdf.ht...
Translate this page
پروژه دانشجویی تحقيق در مورد نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما pdf ... نمودار Use Case محاورات میان Use Case ها و عامل های یك سیستم Automate Teller .... در ATM ، ما هیچ رابطه ای با Use Case ای كه به این صورت تعریف شده است نداریم ...
تاریخ نبشت های یک معلم
www.tarikhnevis.blogfa.com/
Translate this page
تاریخ نبشت های یک معلم - تاریخی - دانستنی. ... وظایف ساواک رابنویسید؟ ... اساس محاسبه سود وزیان مادی میباشد یا بعبارت دیگر براساس حساب ریاضی دو باضافه دو ... وبرابری وازادی ومشروطه ومردم سالاری وارد زندگی ما گردید که نقطه عطفی در تاریخ ایران ... بتحقیر یکی ازین سه پایه فرهنگ وتمدن امروز ما میپردازد نشانه عقل ودانش واگاهی ...
فایل ناب (فروشگاه فایل رایگان),filenab.com
jobbsurf.mattiasp.se/index.php?q=aHR0cDovL2ZpbGVuYWIuY29t
Translate this page
2 days ago - بررسی تاثیر تكنولوژی های مجازی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان · توضیحات ... نشانه های یك نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما · توضیحات.
بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه ...
www.asrarnameh.com/news.php?id=8212
Jan 6, 2015 - ما معلمین فقط و فقط یک حقوق ثابت ماهیانه داریم که حداقل ۳میلیون ریال آن بابت ..... با توهینی که به پرسنل بهداشت و درمان کرد ، متوجه شدم این توهین و بی ادبی به .... الان جمعا ماهی 3300000 تومان اجاره میگیرم در بهترین نقطه تهران هم خانه خریدم ..... ما همه تاریخ خوندیم آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا سلسله ها منقرض شدند ؟
دانستنی ها - خانه ریاضی تهران
mathhome.ir/?part=menu&inc=menu&id=666
Translate this page
امگا اهمیت نسبی گرانش و انرژی انبساط در جهان را به ما ارائه می دهد جهانی که امگای آن ... مثال: ۲۵۶۶۲ یک عدد روندا در مبنای ۱۰ است،نمایش آن به صورت حاصل ضرب عوامل اول چنین است: ..... با این همه نشانه‌های فراوانی در دست است که عددهای ۲ و ۳ و ۴ و ۶ هم پایه شمارش ...... ژان دیودونه در این باره چنین می گوید: "در تاریخ ریاضیات این کشف نقطه عطف ...
نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی
www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483646&showall=yes
Oct 4, 2008 - *یکی از شگفتی‌های ریاضی این است‌ که وقتی عدد 111111111 را در خودش .... بیان وظایف چهار ملک قرب پروردگار .... وحشتناکترین قاتل در تاریخ بشریت زنی به نام الیزابت باتوری بود که .... زن اندیشید ما نیز در چنین نقطه داغی نگه داشته میشویم. ..... •هویج عضلات معده و روده را درمان می کند و زخم معده را التیام می بخشد.
میهن تحقیق - پروژه ، پایان نامه ، روش تحقیق ، گزارش کار آموزی ، طح ...
mihantahghigh.ir/amar%20va%20riazi%20va%20fizik.htm
Translate this page
لیست عناوین تحقیقات و پژوهش ها و پایان نامه های رشته آمار،ریاضی و فیزیک. توجه: عددی که در ..... 297 نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما 29 ص 298 نظام ...
لیست عناوین آمار،ریاضی و فیزیک - مقالات دانشگاهی
article.university › لیست › پروژه/تحقیق/مقاله
Translate this page
۹ – آمار بررسی نمرات فیزیک دانش آموزان سال دوم ریاضی فیزیک ۸ ۱۰ – آمار جمعیت کل .... ۲۹۷ نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما ۲۹ ص ۲۹۸ نظام مدیریت ...
لیست پژوهش های آماده آمار - آگهی ها 24
agahiha24.ir/viewads.php?...های_آماده_آمار،ریاضی...فیزیک...
Translate this page
لیست پژوهش های آماده آمار،ریاضی و فیزیک جهت استفاده به عنوان مرجع تحقیق برای دانشجویان و محققین ... 297 نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما 29 ص
خرداد؛ پایه های استوار انقلاب اسلامی ونقطۀ عطف زوال ... - حکمتی دیگر
namdar335.persianblog.ir/page/33
Translate this page
قیامی که پایه های استوار انقلاب اسلامی و نقطه عطف زوال سلطانیسم و سکولاریسم در ایران ... پایه های بنیادین آن، یعنی نظام سلطانی و سکولاریسم حامی آن را نشانه می گیرد. ... مادام العمر در درون یک خانواده قانونی می کند و این در تاریخ ایران بی سابقه بود[2]. .... ومبارزه با آن از وظایف حتمیه و ضروریۀ ما می باشد، زیرا خطری که اکنون عموم مردم را ...
لیست فایلها با دسته بندی: علوم پایه > ریاضی ( بخش 2 ) :: پورتال جامع ...
sellfile2015.blog.ir/1394/10/01/list136
Translate this page
Dec 22, 2015 - 412, دانلود مقاله نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما. 413, دانلود ... 419, پاورپوینت آموزشی فصل اول ریاضی هفتم- راهبردهای حل مساله.
پاورپوینت تحلیل بیمارستان نمونه تطبیقی ویرایش پاورپوینت رایگان
0t0.ir/پاورپوینت-تحلیل-بیمارستان-نمونه-تطبی/
Translate this page
... بیمارستان 2-اورژانس و تحلیل 5 مورد بیمارستان- و قابل ویرایش همه در یک فایل پاورپوینت رایگان ... دانلود مقاله نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما.
پایان نامه مقالات تحقیق
irandocx.blogfa.com/1391/06
Translate this page
پایان نامه های تخصصی برق پایان نامه های کلیه رشته ها، کارآموزی،پروژه، برنامه ..... كنترل همروندي توزيعي 17 25 نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما 29 ...
سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
www.tebyan.net/
تدریس خصوصی ریاضی هفتم - تریس خصوصی ریاضی 7 ...... پس راه علمی برای پیشگیری و یا درمان وابستگی به دنیا، توجه به این سنخ از مفاسد ... همین ورامین آغاز شد، با رهبری امام بزرگوار ما توانست نقطه عطفی را در تاریخ رقم بزند و بر همه آن قدرت ها فائق بشود و انقلاب اسلامی به تحقق برسد. ...... منتظران واقعی امام زمان چه وظایفی دارند؟
فلسفه دوران باستان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../فلسفه_دوران_باستان
Translate this pagePersian Wikipedia
انسان صبحدم تاریخ سعی می‌کند با اسطوره به مسئله زندگی، مسئله تقدیر، مسئله گذشته و آینده اش پاسخ دهد. ... واقعآ هم آن خدایان مانند ما خود خواه و غیر قابل اعتماد بودند. .... در ریاضی قضیهٔ تالس را به وی نسبت می‌دهند و از نظرات وی می‌توان به این قضیهٔ مشهور ... از مشخصات افکار او این است که بدنبال یک اصل نخستین بنام آرخه (یا عنصر ...
## من و ریاضی ## - ریاضی - blogfa.com
www.manvariazi.blogfa.com/tag/ریاضی
Translate this page
روزمان بايد نقطة عطفي باشد .... من یک خطم...یک خط ساده که از نقطه ای آغاز شده و تا ابد می رود... من منحنی نیستم. ... حال، اگر این عدد بزرگتر از این مقدار بود، آنگاه در تاریخ جهان ماده زودتر به شکل ساختارهای بزرگ ابر کهکشانی متراکم تبدیل می‌شد. ... اینشتین : "ما در فیزیک تا زمانی که اثبات های ریاضی هستند چیزی را آزمایش نخواهیم کرد!".
انسان شناسی شناختی و رسانه در گفتگو با ناصر فکوهی - انسان شناسی و ...
anthropology.ir/article/30733
Translate this page
انسان شناسی آمریکا، شروع انسان شناسی نبود اما نقطه عطفی در انسان شناسی گردید و ... منتهی هرچقدر ما از سال های بعد از جنگ جهانی تا به امروز جلو آمده ایم، سه شاخه اولیه آن، خود به ... بنابراین در حال حاضر، انسان شناسان روان شناس و انسان شناسان تاریخی هم داریم. ... البته علوم شناختی خود یک رشته مستقل و بین رشته ای نیزهست اما این رشته ...
تاریخچه مشتق - مقالات ریاضی و هندسه - پیام سرا
www.payamsara.com/spt=تاریخچه%20مشتق&p=10001221
Translate this page
3) مقدمه ای بر روش های عددی حل دیفرانسیل معاملات ت.ص : 16 ... 11) کاربرد ریاضی در علوم دیگر ت.ص : 25 ... 68) نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف ما ص ت.
لیست عناوین آمار،ریاضی و فیزیک
1doc.ir/لیست-عناوین-آمار،ریاضی-و-فیزیک/
Translate this page
۹ – آمار بررسی نمرات فیزیک دانش آموزان سال دوم ریاضی فیزیک ۸ ۱۰ – آمار جمعیت کل .... ۲۹۷ نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما ۲۹ ص ۲۹۸ نظام مدیریت ...
توکان | لیست مقالات ریاضی و هندسه - آگهی رایگان
tookan.ir/ad-eov19/?page=2
Translate this page
بزرگترین مرکز فروش پروژه های دانشجویی و پلنهای تجاری و طرحهای توجیهی در سریعترین زمان ممکن ... 68) نشانه های یک نقطه عطف در تاریخ ریاضی و وظایف ما ص ت.
عهدنامه وستفالیا؛ نقطه عطفی در تاریخ روابط بین‌الملل - صفحه نخست
newsgold.ir/.../عهدنامه+وستفالیا؛+نقطه+عطفی+در+تاریخ+روابط+...
Translate this page
عهدنامه وستفالیا را یکی از نقاط عطف در تاريخ روابط بين‌الملل می‌دانند. .... می نی تب (MINITAB) در علوم پایه (فیزیک، شیمی، آمار، ریاضی و. .... کارگزاری با بانک‌های خارجی خبرداد و گفت: پیش از اجرایی شدن برجام تعداد روابط کارگزاری ما کمتر از 10 .... در ایران نیز نشانه های قوی از رویکرد روابط عمومی ها به این پدیده های جدید مشاهده می شود.
آوا - خلاصه ای از زندگی نامه، سید جمال االدین افغان
avapress.com/vdchi-nk.23nzmdftt2.html
Translate this page
وحدت خواهی امام راحل نقطه ی عطفی در تاریخ وحدت مسلمین بود ... سید جمال علاوه بر درس های حوزه علمیه به تحقیق در زمینه علوم دیگر مثل ریاضی، طب، تشریح، ... سید جمال الدین افغانی در تاریخ 19 حوت 1275 ه ق مصادف با 1314 ه ش پس از گذشت چهار ... مردم نشانه های عناوینی است که سید جمال الدین و نگرش او،در حد یک نقشه راه، فرا راه ما قرار دارد.
تاریخی - طبیعت زیبای ایران
kuhsar.persianblog.ir/tag/تاریخی
Translate this page
Aug 13, 2013 - بدون شک معماری سنتی ایران، یکی از افتخارات میهن ماست که پدران ما، زیبایی و هنر را با ریاضیات و استحکام ... بنای گنبد سلطانیه که از نظر حجم و فرم معماری دارای اهمیت بسیاری است و در تاریخ فن معماری ایران نقطه عطفی محسوب میشود. ... یکی از نشانه های این تمدن، قلعه ایه که در 5 کیلومتری غربی اتوبان قرار داره و به ...
رایحه ظهور - مراحل سه گانه پیچ تاریخی و مختصات آن در بیان ولی امر ...
u313.ir/articles/item/1012-1391-07-18-17-30-36.html
Translate this page
اگر به مقطع اخير تاريخى كشورتان - قبل از انقلاب - نگاهى بكنيد، مى‌بينيد ما در .... 10- از نشانه های پیچ تاریخی جهان ، شکست و بن بست تمدن غرب و بیداری اسلامی و ... به خاطر اين كه يك مقطع حساس و تعيين كننده و يك نقطه ى عطف و يك پيچش در تاريخند. .... يكديگر - نخواهيم توانست به اين وظائف بزرگى كه امروز متوجه به ماست، عمل كنيم.
عصر عقوبت؛ نظام سرمایه‌داری در آستانه سقوط + فیلم - مشرق
www.mashreghnews.ir/.../عصر-عقوبت-نظام-سرمایه‌داری-در-آستانه-...
Translate this page
ما در نقطه عطف تاریخ قرار داریم، اما برای آن‌که بتوانیم این تغییر را بفهمیم، ... ارتش آمریکا می‌گوید: "امروزه نشانه‌های مرگ یک امپراتوری دارد در غرب نمایان می‌شود. .... این بدان معنا بود که پیش‌فرض‌ها و مدل‌های ریاضی نئوکلاسیک، از واقعیت فاصله داشتند.
درود بر عزیزانم - حرف های به آسمان سپرده
ms-s-ba.smartfeed.ir/ogle/درود+بر+عزیزانم
Translate this page
2 hours ago - رسول خدا- صلّی الله علیه و آله- فرمودند: « هر کس بر من یک بار درود فرستد، خدا بر ... پانزده خرداد یک نقطه عطفی است در تاریخ کشور ما که از همان وقت، شروع به .... در قائم ما شش نشانه از شش پیامبر هست، نشانی از حضرت نوح، نشانی از حضرت ... مرحله ی اول مسابقه ریاضی(کانگورو)میرساند پژوهشگاه امام صادق بلداجی در نظر ...
دودکش خورشیدی | مقالات و پروژه های دانشجویی به فایل
behfile.blogpart.ir/.../پاورپوینت-دودکش-خورشیدی-solar-chimney/
Translate this page
Mar 25, 2016 - تحقیق، مقاله، پایان نامه، پژوهش، پاورپوینت و پروژه های دانشجویی .... نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف مادانلود تحقیق بررسی مشاهیر ...
دانلود فایل اکسل ابنیه 95 | مقالات و پروژه های دانشجویی به فایل
behfile.blogpart.ir/tag/دانلود-فایل-اکسل-ابنیه-95/
Translate this page
Mar 23, 2016 - فایل دوم: شامل فایل اکسل به صورت فصل بندی شده و هر فصل در یک شیت .... نشانه هاي يك نقطه عطف در تاريخ رياضي و وظايف مادانلود تحقیق بررسی ...
جنبش تنباكو نقطه عطف تاریخ بیداری اسلامی : نقش برجسته میرزای ...
www.yazdanpress.ir/.../جنبش-تنباكو-نقطه-عطف-تاریخ-بیداری-ا...
Translate this page
Aug 2, 2014 - جنبش تنباكو نقطه عطف تاریخ بیداری اسلامی : نقش برجسته میرزای شیرازی. ... به روسیه نشانه های آشكار نفوذ اقتصادی و فرهنگی غرب به جوامع اسلامی بود. ... های حیاتی رشد اقتصادی آن كشور به شمار می رود، یكی از وظایف حكومتها، ایجاد ..... بانک اطلاعات شيمی · بانک اطلاعات فيزيک · بانک اطلاعات رياضی و رایانه · بانک ...
نکته های جالب - کشکول
www.salek.ir/index.php?/categories/26-unknown
Translate this page
بازی های استقلال و پرسپوليس همواره نقطه عطفی در تاريخ مسابقات ورزشی ما بوده ... فرض کنید شماره تلفن یک فرد را در اختیار دارید و دوست دارید بدانید گوشی وی ...
[PDF]اجتماعی»هدی - موسسه آموزش عالی بنت الهدی - جامعه المصطفی(ص) العالمیه
hoda.miu.ac.ir/uploads/hoda22.pdf
Translate this page
نیایش اوست هنگام پناه جویی) به خداوند( از ناشایست ها و خوی های بد و کردارهای. نکوهیده. ... پانزده خرداد یک نقطه عطفی است در تاریخ کشور ما که از همان وقت، شروع به. فعالیت سیاسی ..... به جهت مشخصات خاص خودش تا رسیدن به نتیجه نهایی باز است ، و آن جبهه ای. است که حق ...... انتظار، وظایف منتظران و. .... ریاضیدانان از مجموعه آثار ریاضی او.
[PDF]پژوهشنامه آموزشي ، شماره 120 دي ماه 1389 - پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و ...
rie.ir/uploads/pajoheshnameh120.pdf
برنامه ريزی يك فرآيند فنی و تخصصی است و تهيه و تدوين. برنامه های .... استفاده می كنيم ، اما مبانی فكری تعليم و تربيت ما در قرآن است. .... مشخصات طرح هاي پژوهشي برتر کشور در هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش سال 1389 ...... كاربست، تاكيد بر كاربست در شرح وظايف مصوب پژوهشگاه، كه ...... آن به عنوان نقطه ي شروع تحول بنيادين.
تعریف ریاضی چیست؟ | تاریخچه ریاضیات - سایت ریاضیانه , ریاضی ...
riaziane.com › ریاضی
Translate this page
3 days ago - قرن هفدهم در تاریخ ریاضیات قرنی عجیب و معجزه آساست. .... كهن ترين جدولى كه به ما رسيده است و در آن طول وترهاى برخى كمان ها داده شده است متعلق به .... در این زمان احتمال به عنوان یکی از شاخه های ریاضی٫ نه تنها کلیه ابزارهای ریاضی ... یعنی این گزاره را كه «از یك نقطه خارج از یك خط راست بیش از یك نقطه می توان به موازات ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 130
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 292
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 292
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 118,782
  • بازدید کلی : 1,973,716