loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 189 چهارشنبه 26 خرداد 1395 نظرات (0)

مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )

مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) دسته: پزشکی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 15

در این مقاله اطلاعات کامل در رابطه با بهداشت دهان ودندان برای تمام افراد جامعه به تفکیک ارائه می گردد

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )

 

مقدمه:
سلامت انسانها و در نتیجه سلامت جامعه نقش مؤثری در توسعه و توانمندی جامعه دارد ،سلامت محور توسعه است و سطح سلامتی جامعه نیز از توسعه یافتگی آن تا ثیر می پذیرد . مهمترین مساله در این راستا آگاهی و شناخت كامل افراد می باشد و این امر میسر نمی گردد مگر به كمك بهره گیری از روشهای جدید آموزشی و انجام پژوهشهای لازم ومتعدد .
با ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در زمینه بهداشت دهان ودندان از طریق آموزش روشهای صحیح بهداشت و پیشگیری ، فرهنگ سازی وجلب مشاركت آنها میتوان نگرش و رفتار و عملكرد آنان را در رابطه با سلامت دهان ودندان تغییر داده و با این افزایش آگاهی ، تغییر نگرش ها ،باورها و در نهایت ایجاد الگوهای صحیح رفتارهای بهداشتی می توانیم قدم مؤثری در تا مین سلامتی جامعه بر داریم .
مطالعات و تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد كه پوسیدگی دندان بطور چشمگیری در بین افراد جامعه شایع است .این مساله بیانگر این مهم است كه وجود مشكل پوسیدگی دندان به عنوان یكی از اولویتهای بهداشتی درمانی جامعه امروز بوده و به برنا مه ریزی دقیق آموزشی و بهداشتی درزمینه پیشگیری نیاز دارد.

دهان و ساختمان دندان :
نقش دهان :
دهان در اعمال زیادی چون صحبت كردن ، خندیدن ، چشیدن ، گاز گرفتن ،جویدن وبلعیدن غذا نقش اصلی را به عهده دارد و اولین قسمت دستگاه گوارش است كه از لبها شروع و به حلق منتهی می شود ، اولین قدم در عمل گوارش غذا ، خرد كردن و جویدن مواد غذائی است كه وظیفه آ ن به عهده دندانها می باشد ،دندانها هر یك با شكل ویژه خود به اعمال بریدن (دندانهای پیش )، پاره كردن (دندانهای نیش)،نرم وله كردن (دندانهای آسیا) و نهایتاّ به عمل جویدن غذا كمك می كنند .
دندانها در عمل جویدن غذا نقش مهمی دارند اگر غذا خوب جویده نشود هضم آن مشكل میشود .
هر انسان در زندگی خود دو نوع دندان در می آورد :
۱- دندان شیری
۲- دندان دایمی
دندانهای شیری :
رویش دندانهای شیری معمولا از ۶ ماهگی شروع می شود و تا حدود ۵/۲ سالگی طول می كشد تعداد دندانهای شیری ۲۰ عدد است . اگر رویش دندانهای شیری چند ماه زودتر یا دیرتر از ۶ ماهگی شروع شود طبیعی است و نباید نگران شد .ولی اگر بیشتر از ۹ ماه عقب بیفتد باید ارجاع فوری داده شود.
دندانهای دایمی:
از حدود ۵/۵ تا ۱۲ سالگی به تدریج دندانهای شیری لق می شوند و می افتند . هر دندان شیری كه می افتد ۲ تا ۶ ماه طول می كشد تا جای آن دندان دایمی در بیاید .تعداد دندانهای دایمی ۳۲ عدد است .
پوسیدگی دندان :
پوسیدگی دندان را در اصطلاح عامیانه كرم خوردگی دندان گویند .پوسیدگی دندان با فعالیت میكروبهای داخل دهان در سطح خارجی دندان شروع می شود .
هر دندان پوسیده یك یا چند علامت زیر را دارا می با شد:
-تغییر رنگ دندان از سفید به قهوه ای یا سیاه
-سوراخ شدن دندان در محل پوسیدگی
-حساس بودن یا درد گرفتن دندان در موقع خوردن غذاهای گرم و سرد وترش یا شیرین ویا وقتی كه دندانها را روی هم فشار می دهیم
بوی بد دهان.
علت پوسیدگی دندان :
به طور طبیعی صد ها نوع میكروب در دهان وجود دارد . بیشتر میكروبهای داخل دهان بی خطر هستند .حتی بعضی از این میكروبها به هضم غذا كمك می كنند . وقتی از دندانها به خوبی مراقبت نشود این میكروبها با مواد موجود در بزاق لایه نرم بیرنگ وچسینده ای تشكیل می دهند كه بر روی دندانها می چسبد وبا آب خالی شسته نمی شود .این لایه را پلاك میكروبی می گویند .باكتریهای موجود در پلاك از مواد قندی غذاها تغذیه می كنند و در جریان این كار اسید تولید می شود .این اسید تولید شده مینای دندان را حل می كند وپوسیدگی ایجاد می گردد .
لثه وبیماریهای آن :
لثه سالم صورتی رنگ است وكاملا به استخوان فك می چسبد لبه لثه معمولاتیز است ومثل لایه ای روی دندان كشیده شده است . اگر بهداشت دهان ودندان رعایت نشود بافت نگهدارنده لثه دچار بیماری می شود .در آغاز بیماری اول لثه پر خون قرمز ومتورم میشود سپس با پیشرفت بیماری استخوان فك خورده شده ولثه عقب نشینی می كند به تدریج دندان لق میشود وخود به خود می افتد .علت بیماری ماندن پلاك میكروبی روی دندان به مدت طولانی وتبدیل آن به لایه زرد یا قهوه ای كه به آن جرم دندانی گویند میباشد.
روش درست مسواك كردن دندانها واستفاده از نخ دندان :
اول :انتخاب یك مسواك خوب :
-موهای آن از نایلون نرم درست شده بود .
-موهای آن مرتب ومنظم باشد
دوم :-خمیر دندان :
قدرت پاك كنندگی كه باعث براق شدن دندانها می شود
-خوشبو وخوش طعم كردن دهان و
-افزایش مقاومت دندانها در برابر پوسیدگی به دلیل داشتن فلوراید .
*نكته مهم :لازم نیست مسواك كردن حتما با خمیر دندان انجام گیرد بلكه اگر خمیر دندان در دسترس نباشد باید حتی با آب خالی مسواك كرد . توجه داشته باشید كه استفاده از نمك خشك جوش شیرین یا سایر پودرها برای مسواك كردن درست نیست و باعث ساییدگی مینای دندان و خراشیدگی لثه می شود ولی استفاده از اب نمك رقیق شده ۰(نصف قاشق چای خوری در یك لیوان آب جوشیده سرد شده )اشكالی ندارد .
سوم :مسواك كردن درست
۱- مسواك را با آب خیس كنید وبه اندازه یك نخود از خمیر را روی آن قرار دهید .
۲- موهای مسواك را به طور مایل (با زاویه ۴۵ درجه )روی سطح خارجی دندانها قرار دهید به طوریكه نصف موهای مسواك روی لثه قرار گیرد .در هر بار سعی كنید مسواك روی دو دندان را به طور كامل بپوشاند .
۳-مسواك را همانطور كه روی دو دندان گذاشته اید با دقت وملایمت به داخل فضاهای بین دندانها ولثه فشار دهید و۱۰ تا ۱۵ بار به سمت سطح جونده بكشید .
۴-این كار را برای سطحهای خارجی و داخلی تمام دندانهای آن فك انجام دهید .
۵-برای سطحهای داخلی دندانهای جلو مسواك را به صورت عمودی بر روی دندانها قرار دهید وبا حركات بالا وپایین این سطحها را تمیز كنید .
۶-برای سطحهای جونده مسواك را در روی سطح جونده دندانها كمی فشار دهید تا موهای مسواك به خوبی به داخل شیار های سطح جونده وارد شود . بعد چند بار مسواك را به جلو وعقب بكشید تا سطح جونده به خوبی تمیز شود
۷- چون خرده های مواد غذایی ومیكروبها روی سطح زبان جمع می شود بهتر است هر چند روز یكبار روی زبان را هم با مسواك تمیز كنید .برای این كار مسواك را در عقب زبان قرار دهید وبه طرف جلو بكشید .(تمیز كردن زبان نقش مهمی برای از بین بردن بوی بد دهان دارد .)
۸- پس از مسواك كردن دندانها وزبان دهان را چند بار با آب بشویید.
۹- وقتی مسواك كردن دندانها تمام شد مسواك را خوب با آ ب بشویید ودر جایی دور از آلودگی نگهداری كنید .
توجه داشته باشید كه هیچوقت مسواك خیس را در جعبه سر بسته نگذارید چون هوای داخل جعبه دم می كند و باعث رشد میكروبها می شود .
استفاده از نخ دندان :
با مسواك كردن نمی توان سطحهای بین دندانی را به خوبی تمیز كرد .برای این كار باید از نخ دندان استفاده شود .نخ دندان ، نخ مخصوصی است كه ا ز ابریشم یا نایلون ساخته شده است .قبل از مسواك كردن دندانها باید با استفاده از نخ دندان سطحهای بین دندانی را تمیز كرد برای استفاده از نخ دندان باید :
۱-قبل از استفاده از نخ ، دستها را باآب و صابون خوب بشویید .
۲-حدود ۳۵ سانتیمتر از نخ دندان را ببرید .
۳-دو طرف نخی را كه بریده اید ،در هر دو دست ، به دور انگشت وسط بپیچید .
۴-سه انگشت آخر را ببندید ودو دست را از هم دور كنید تا نخ محكم كشیده شود .به این ترتیب انگشت نشانه وشست هر دست آزاد می ماند .
۵- قطعه ای از نخ به طول ۲ تا ۵/۲ سانتیمتر را بین انگشتا ن شست واشاره هر دست نگاه دارید .
۶-نخ را با حركتی شبیه اره كشیدن ،به آرامی به فضای بین دندانها وارد كنید ، مواظب باشید فشار نخ لثه را زخم نكند .( برای وارد كردن نخ بین دندانهای فك پایین از دو انگشت اشاره استفاده كنید ،برای وارد كردن نخ بین دندانهای فك بالا از دو انگشت شست یا یك شست ویك انگشت اشاره استفاده كنید .)
۷- نخ را به كناره یكی از دندانها تكیه دهید وبا ملایمت به زیر لبه لثه ببرید . وقتی نخ را تا آنجا كه ممكن است به زیر لثه بردید ، به سطح كناری دندان بچسبانید و چند بار به طرف بالا وپایین حركت دهید .
۸-نخ را كمی جابجا كنید و قسمت تمیز نخ را در همان محل ، به سطح كناری دندان دیگر بچسبانید و همین كار را تكرار كنید . بعد از آن ، نخ را از لای دندانها خارج كنید . آن قسمت از نخ را كه برای این دندانها استفاده كرده اید جا به جا كنید و نخ كشیدن دندان بعدی را شروع كنید . این كار را برای تمام سطحهای بین دندانها تكرار كنید .
۹- پشت آخرین دندان هر فك را نیز مثل دندانهای دیگر نخ بكشید

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) , مراقبت , دهان , دندان , بهداشت دهان و دندان , پروژه , پایان نامه , تحقیق , مقاله , پژوهش , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پژوهش


Google
About 273,000 results (0.73 seconds)
Search Results
مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) : سایت پزشکان بدون مرز
www.pezeshk.us/?p=11795
Translate this page
Apr 11, 2008 - این مقاله اطلاعات کامل در رابطه با بهداشت دهان ودندان برای تمام افراد جامعه به تفکیک ارائه می گردد. مقدمه: سلامت انسانها و در نتيجه سلامت جامعه نقش ...
مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) - دانلود تحقیق و مقاله
20maghale20.rozblog.com/.../-مروری-بر-مراقبت-از-دهان-و-دندان--ب...
Translate this page
2 days ago - مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) دسته: پزشکی بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 16 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 در ...
مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) : پزشکان ایران
www.pezeshkan.org/?p=11795
Translate this page
Apr 11, 2008 - این مقاله اطلاعات کامل در رابطه با بهداشت دهان ودندان برای تمام افراد جامعه به تفکیک ارائه می گردد. مقدمه: سلامت انسانها و در نتیجه سلامت جامعه نقش ...
دانلودمقاله مروری بر مراقبت از دهان و دندان | مهندسی کامپیوتر
cmpeng.ir/?p=53715
Translate this page
Jun 8, 2016 - صفحه اصلی دانلودمقاله مروری بر مراقبت از دهان و دندان ... با ارتقاء سطح آگاهي عموم مردم در زمينه بهداشت دهان ودندان از طريق آموزش روشهاي صحيح بهداشت و ...
SID.ir | مراقبت از دهان در بيماران بستري در بخش مراقبت هاي ويژه: مروري ...
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=153185
Translate this page
by اديب حاج باقري محسن
دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی مراقبت از دهان در بيماران بستري در بخش ... بر شواهد در خصوص بهداشت دهان بيماران بستري در بخش هاي مراقبت ويژه انجام شد. ... و عدم وجود بلع، مستعد ايجاد پلاک دندان و بروز پنوموني مربوط به ونتيلاتور هستند.
مروری بر مراقبت از دهان و دندان (بهداشت دهان و دندان) - فایلدونی تکرام
takrom.ir/?p=24217
Translate this page
May 24, 2016 - مقاله با عنوان مروری بر مراقبت از دهان و دندان (بهداشت دهان و دندان) در فرمت ورد در 16 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه دهان و ساختمان دندان نقش دهان
چگونه از بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان مراقبت کنیم؟-پرشین پرشیا
www.persianpersia.com/health/hdetails.php?articleid=6190...
Translate this page
چگونه از بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان مراقبت کنیم؟, ... 'مروری بر مطالب مفید و جالب 'بهداشت دهان و دندان. مطالب پیشنهادی: ۱۰ علت افتادن دندان ها · این دندان عقل ...
مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) - دانلود مقاله
tahghigh.fileforooshi.ir/مروری-بر-مراقبت-از-دهان-و-دندان-بهداشت/
Translate this page
2 days ago - مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ). مقدمه: سلامت انسانها و در نتیجه سلامت جامعه نقش مؤثری در توسعه و توانمندی جامعه دارد ،سلامت محور ...
بهداشت دهان و دندان - سلامت دهان و دندان
minateeth.ir/article/82-سلامت.html
Translate this page
معاینه و ثبت وضعیت دهان و دندان زنان شيرده و ارجاع آنها به مراكز بهداشتي درماني روستایي ... طرح مراقبت دهان و دندان کودکان زیر 2 سال (در واحدهاي تحت پوشش) : ..... مراقبت از گروههاي هدف مروري خواهیم کرد شایان ذکر است جهت ثبت مراقبت بهداشت دهان و دندان ...
Images for ‫مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )‬‎Report images
Image result for ‫مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )‬‎
Image result for ‫مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )‬‎
Image result for ‫مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )‬‎
Image result for ‫مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )‬‎
Image result for ‫مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )‬‎
More images for مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان )
مراقبت از دهان در بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه: مروری بر شواهد ...
feyz.kaums.ac.ir/browse.php?a_id=1250&sid=1&slc_lang...
Translate this page
by اديب حاج باقری - ‎2011
سابقه و هدف: با توجه به اهمیت بهداشت دهان در ICUو فقدان پروتکل در این زمینه، مطالعه حاضر ... بررسی‌ها نشان می‌دهند که مداخلاتی مانند تمیز کردن دهان با مسواک و خمیر دندان، ...
مروری بر مراقبت از دهان و دندان (بهداشت دهان و دندان) | دانلود فایل
downloadfilee.zepo.ir/.../مروری-بر-مراقبت-از-دهان-و-دندان-(بهداشت-...
Translate this page
مقاله با عنوان مروری بر مراقبت از دهان و دندان (بهداشت دهان و دندان) در فرمت ورد در 16 صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: مقدمه دهان و ساختمان دندان نقش دهان هر انسان در زندگي ...
مراقبت دهان و دندان زمان بارداری - بیتوته
www.beytoote.com/baby/hygiene.../dental-during-pregnancy.html
Translate this page
بهداشت دهان ودندان دهان و دندان مراقبت دهان و دندان,مراقبت دهان و دندان در بارداری,بيماريهاي دهان ودندان,بيماريهاي دهان ودندان در بارداری,دندان درد,دندان درد در بارداری,تومور حاملگي.
چرا باید بهداشت دهان و دندان ها را رعایت کنیم ؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/.../چرا-باید-بهداشت-دهان-و-دندان-ها-را-رعایت-کنیم-؟
Translate this page
مراقبت از دندان ها و رعایت بهداشت دهان، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا : ▫ مهمترین كار دندان ها، جویدن است. اگر بتوانیم غذا را به خوبی بجویم، ‌از خوردن غذا بیشتر لذت خواهیم.
هر آنچه باید بهداشت دهان و دندان بدانیم!! - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/350835/هر-آنچه-باید-بهداشت-دهان-و-دندان-بدانیم!!
Translate this page
در رعایت بهداشت دهان و دندان، نوع خمیر دندان حداقل نقش را دارد. ... دائمی در پنج و نیم تا هفت سالگی رویش می‌یابد و اکثر والدین آنها را شیری به حساب آورده و مراقبت کمتری ...
IRANSEDA Network-برنامه-مروری برنکات مهم بهداشت دهان و دندان در کودکان!
www.iranseda.ir › برنامه › دانش و فناوری › سلامت
Translate this page
به محض رویش اولین دندان در دهان، زمان شروع معرفی مسواك به كودك فرا می رسد. ... شیر انسان یا گاو هر دو اگر بدون مراقبت های بهداشتی بعد از مصرف، استفاده شوند، به شدت ...
دانلودمقاله مروری بر مراقبت از دهان و دندان بایگانی - سیستم بازاریابی ...
luxfiles.ir/tag/دانلودمقاله-مروری-بر-مراقبت-از-دهان-و-د/
Translate this page
فایل بخش کتاب ، جزوه – دانلودمقاله مروری بر مراقبت از دهان و دندان ... با ارتقاء سطح آگاهي عموم مردم در زمينه بهداشت دهان ودندان از طريق آموزش روشهاي صحيح بهداشت و ...
Sunstar GUM - مشکلات لثه، مشکلات دندان، بهداشت دهان و دندان، مراقبت از ...
www.sunstargum.com/index.php?id=3588&L=30
Translate this page
بهداشت دهان برای انجام نقش پیشگیرانه خود باید دقیق و کامل باشد. یعنی باقیمانده غذا و پلاکهای باکتریایی باید نه تنها از روی سطح دندان بلکه از فضاهای بین دندان و ...
مراقبت و بهداشت دهان در دوران بارداري - دانلود آهنگ جدید
music18next14-roz.sagacity.ir/page-705795.html
Translate this page
مراقبت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداري : سایت ... مراقبت و بهداشت دهان در دوران بارداري توجه از دندانها برای زنان باردار بسیار مهم است .... مروری بر مراقبت از دهان و .
فعالیتهای گروه آموزشی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی | دانشکده ...
dentistry.tums.ac.ir › ... › گروه سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی
Translate this page
مطالعات اپیدمیولوژیک مشکلات بهداشت دهان و دندان (پوسیدگی دندان، بیماری های دندان و ... بررسی نیاز به منابع انسانی در سیستم های مراقبت های بهداشتی دهان ... کسب عنوان کتاب شایسته تقدیر در مورد ترجمه "مروری بر دندانپزشکی اجتماعی" برگزیده 29 ...
دانلود تحقیق مروری بر مراقبت از دهان و دندان
paperdoc.ir/محصول/.../دانلود-تحقیق-مروری-بر-مراقبت-از-دهان-و-دن...
Translate this page
دانلود تحقیق مروری بر مراقبت از دهان و دندان سلامت انسانها و در نتیجه سلامت جامعه نقش ... با ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم در زمینه بهداشت دهان ودندان از طریق آموزش روشهای ...
[PPT]Slide 1 - مرکز بهداشت اراک
arakdh.arakmu.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID=cc623129...
Translate this page
بهداشت دهان و دندان در ساختار مراقبت های بهداشتی اولیه (PHC) ... واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهرستان اراک با تاسی از سیاست پیشگیرانه دانشگاه و ..... با مروری بر آن اهداف در می یابیم که آنها مفید بوده، جوامع زیادی به آن اهداف دسترسی یافته، یا ...
جی یو ام - باتلر | بهداشت دهان و دندان
gumbutler.ir/
Translate this page
دهان شویه. سه مرحله کامل مراقبت های بهداشت دهان و دندان. مسواک زدن به تنهایی کافی نیست، چرا که تنها منجر به برداشت 50 درصد از پلاک میکروبی می شود. نخ دندان کشیدن ...
عوارض دهان و دندانی ناشی از درمان های سرطان - دکتر غلامرضا احتجاب
dr.ehtejab.com/pages/default.aspx?mode=show&lan...
Translate this page
مراقبت های پزشکی لازم، پیش ، در حین و پس از درمان می توانند به جلوگیری یا ... فرصتی را برای بیمار فراهم می کند تا درباره مراقبت های لازم و بهداشت دهان و دندان .... مروری بر اصول مراقبت ها و بهداشت دهان و دندان؛ تجویز درمان آنتی میکروبی در صورت لزوم.
مراقبت از دندان های شیری کودکان - ابر سلامت
abresalamat.ir/posts/view/307
Translate this page
شاید بیشتر مردم فکر کنند دندان شیری موقتی است، بنابراین نیازی به مسواک ... اگر بهداشت دهان به درستی رعایت نشود دندان‌ها زود از بین می‌روند و کودک با ... http://www.webmd.com/oral-health/tc/brushing-and-flossing-a-childs-teeth-topic-overview.
بهداشت دهان و دندان ها ، چرا و چگونه ؟ - آکا
www.akairan.com/health/bimari-behdasht/dandan49.html
Translate this page
Jun 17, 2014 - برای داشتن دندان های سالم، مراقبت از دندان ها باید از ابتدای زندگی آغاز شود. هریک از ما برحسب اینکه چقدر بهداشت دهان و دندان هایمان را رعایت کرده باشیم ...
اجرای پیمایش کشوری سلامت دهان و دندان در ماه آینده
tasalamati.com/e/WNVJ/
Translate this page
محمد حسین خوشنویسان رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت وگو با برنا از ... خوشنویسان با اشاره به این مطلب که پیمایش سلامت دهان و دندان در تمام استان‌های کشور و در ... خوراکی های مفید برای مراقبت از دهان و دندان ... دادن به بهداشت دهان و دندان مروری بر تاثیر شیر بر سلامت دندانها برای سلامت دهان و دندان کشمش چه تاثیر دارد؟
نکات بهداشتی در مورد دندان - دکتر نورا سلیمانی.افت دهان.تنفس بدبو ...
robabnaz42.persianblog.ir/tag/نکات_بهداشتی_در_مورد_دندان
Translate this page
نکات بهداشتی در مورد دندان و انتخاب مسواک خوب و نخ دندان و خمیر دندان و دهان شویه ... اما با توجه به تعدد محصولات بهداشت دهان و دندان، انتخاب محصول مناسب روز به روز مشکل تر .... چگونه باید از دندان ها مراقبت کرد؟(۱) .... مروری سریع بر علل بوی بد دهان(۱)
پایان نامه بهداشت دهان و دندان
bankmaghale.ir/پایان-نامه-بهداشت-دهان-و-دندان/
Translate this page
بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دانلود پایان نامه بهداشت دهان و دندان نمایش داده می .... پس از کشیده شدن دندان باید مراقبت هایی برای جلوگیری از آسیب صورت پذیرد.
مطالب غیر دندانی مرتبط با دندان پزشکی - ایردن
www.irden.ir/amoozesh/nd/section/269/
Translate this page
مروری بر بهداشت حرفه ای در دندان پزشکی. از جمله آموزش های مهم و ... چرایی آموزش بهداشت حرفه ای به دندان پزشکان ... سطوح مراقبت های اولیه بهداشت دهان در نظام سلامت.
مروری بر مراقبت از دهان و دندان 16 ص | فروشگاه فایلهای دانشجویی
file.charismababy.com/.../مروری-بر-مراقبت-از-دهان-و-دندان-16-ص/ - Translate this page
Nov 12, 2015 - 16 ص مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) این مقاله اطلاعات کامل در رابطه با بهداشت دهان ودندان برای تمام افراد جامعه به تفکیک ارائه می ...
بهداشت و زیبایی دهان و دندان - خریدی مطمئن از فروشگاه konkurr93
fkonkurr93a.saharstore.ir/page-30493.html
Translate this page
5 مشکل دهانی و راه حل آنها; عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان ها و مراقبت نکردن ... دلیل عفونت لثه، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا برخی بیماری های داخلی بروز می کند
سامانه دانش گستر بركت - حوزه سلامت. مراقبت از دهان در بيماران بستري در ...
health.barakatkns.com/.../مراقبت-از-دهان-در-بيماران-بستري-در-بخ...
Translate this page
مراقبت از دهان در بيماران بستري در بخش مراقبت هاي ويژه: مروري بر شواهد تحقيقاتي ... سابقه و هدف: با توجه به اهميت بهداشت دهان در ICUو فقدان پروتكل در اين زمينه، ... و عدم وجود بلع، مستعد ايجاد پلاك دندان و بروز پنوموني مربوط به ونتيلاتور هستند.
پروژه / تحقیق / فایل آماده: مروری بر مراقبت از دهان و دندان (بهداشت دهان و ...
bestfile2.ir/2016/01/01/پروژه-تحقیق-فایل-آماده-مروری-بر-مراقب/
Translate this page
Jan 1, 2016 - مروری بر مراقبت از دهان و دندان (بهداشت دهان و دندان) مقاله با عنوان دریافت فایل.
مراقبت از دهان و دندان - مجله اینترنتی دلگرم
www.delgarm.com/.../7519-how-to-get-stronger-teeth-and-gums
Translate this page
Nov 15, 2013 - مراقبت از دندان و لثه و بهداشت دندان و دهان و مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان و نخ دندان کشیدن و چگونه دندان های سالم داشته باشیم و چگونه دهان خوشبو داشته ...
مروری بر تاثیر شیر بر سلامت دندانها - مجله پزشکی دکتر سلام
www.hidoctor.ir/13880_مروری-بر-تاثیر-شیر-بر-سلامت-دندانها.h...
Translate this page
Jan 24, 2014 - مروری بر تاثیر شیر بر سلامت دندانها,:همه ما میدانیم که شیر سرشار از کلسیم است پس ... ی مامایی، مراقبت از بیمار، بصورت عمومی و تخصصی · بهداشت و ارتقاء سلامتآموزش ... مواد غذایی, ارتباط بهداشت و سلامت, بهداشت عمومی, بهداشت فردی, بهداشت محیط و … ... نوشیدن شیر پس از صبحانه از افت PH دهان جلوگیری می‌‌کند.
احادیث بهداشت دهان و دندان - لینک گردی
farsinow.ir/news/احادیث-بهداشت-دهان-و-دندان
Translate this page
بررسی اهمیت بهداشت دهان و دندان از دیدگاه قرآن و احادیث. مرضیه جعفری1. ... مسواک زدن از منظر اسلام/ مروری بر روایات و احادیث پیرامون مساله بهداشت دهان و دندان. 427.
مراقبت و بهداشت دهان در دوران بارداري | جدید ترین مطلب
dlnews18x27.me-fun.ir/page-161962.html - Translate this page
دهان ,دوران ,مراقبت ,بهداشت ,بارداري ,دندان ,بهداشت دهان ,دوران بارداري ,سلامت دهان ,مراقبت دهان ,دوران بارداری ,دوران بارداري مراقبت ,پزشکی با. ... مراقبت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداري يكي‌ از عواملي‌ كه‌ در سلامت‌عمومي‌ انسان . .... مروری بر مراقبت از دهان و .
نقش مسواک در سلامت دهان و دندان
scriptux.ir/.../نقش%20مسواک%20در%20سلامت%20دهان%20و%20دند...
Translate this page
اهمیت مسواک زدن و رعایت بهداشت دهان و دندان; جستجو ... بهداشت عمومی دهان و دندان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد; جستجو .... مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان .
بهداشت دهان و دندان
www.oralhygiene.ir.businessyo.com/
Translate this page
بهداشت دهان و دندان قیمت, بهداشت دهان و دندان قیمت, ارزان, ارزان, ارائه می دهد ایران, تخفیف ... Company Overview Your convenient store for salon-quality skincare, haircare ... سایر محصولات: محصولات مراقبت شخصی, آرایشی و بهداشتی و مرطوب کننده, ...
کتاب راهنمای جامع سلامت دهان و دندان: کلیدها و تکنیک های مراقبت از دندان
iranbuybook.com › تکنولوژی › پزشکی › جراحی - Translate this page
خرید کتاب راهنمای جامع سلامت دهان و دندان: کلیدها و تکنیک های مراقبت از دندان - گردآورنده : مهدی محمدزاده - گردآورنده : محمدرضا انصاری ... کلمات کلیدی : دندان - بهداشت
چرا مراقبت از دهان و دندان - مطالب جدید - bazar-man.ir
newpost.bazar-man.ir/چرا-مراقبت-از-دهان-و-دندان.html
Translate this page
Jun 7, 2016 - مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) فروردین ۲۳, . ... مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی مقوله ی بهداشت دهان و دندان ... چرا مدام .
مطالبی درباره ی بهداشت دهان و دندان
yekaks.ir/news/مطالبی-درباره-ی-بهداشت-دهان-و-دندان
Translate this page
مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ... این مقاله اطلاعات کامل در رابطه با بهداشت دهان ودندان برای تمام افراد جامعه به تفکیک ارائه ... کاشی کاریزما کاشی ...
معاونت امور بهداشتی - بهداشت دهان و دندان
phc.umsu.ac.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=9&pageid=2254 - Translate this page
شبکه اجتماعی های بهداشت و درمان. مرکز بهداشت ارومیه ... پیام های بهداشتی درمورد آنفلوانزای فصلی .... بهداشت دهان و دندان ... تامین مراقبت های اولیه سلامت در حاشیه شهرها ...
رعایت بیشتر بهداشت دهان و دندان | زد ایکس ان
www.zxn.ir/رعایت-بیشتر-بهداشت-دهان-و-دندان.html
Translate this page
Feb 6, 2016 - برای رعایت بهداشت دهان و دندان از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم و ... دهان و دندان بر … , بهداشت دهان و دندان کودکان … , مروری بر مراقبت از دهان و ...
مراقبت های دهان و دندان varzeshi
varzeshi.itmgco.ir/مراقبت-های-دهان-و-دندان.html - Translate this page
شرایط بهداشت و سلامت دهان و دندان در برخی از ... ... مروری بر مراقبت از دهان و دندان ... ... تا موهای ... Sunstar GUM محصولات برای مشکلات لثه، مشکلات دندان، بهداشت دهان و .
آموزش کامل مراقبت از دهان و دندان مناسب برای همه - bazar
bazar.ccfun.ir/آموزش-کامل-مراقبت-از-دهان-و-دندان-مناسب-برای-همه.html
Translate this page
2 days ago - مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ... مروری بر مراقبت از دهان و دندان ... مناسب ( کوچک ونرم )برای ... برای آموزش کودکان .
مراقبت و بهداشت دهان در دوران بارداري | برترین های نت - صفحه اصلی
dlnews18x27.bestarinha.ir/page-63786.html - Translate this page
www.pezeshk.us/?p=6027. مراقبت بهداشت دهان و دندان در دوران بارداري يكي‌ از عواملي‌ كه‌ در سلامت‌عمومي‌ انسان . .... مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ).
مقاله - فروشگاه آنلاین آرانوز
filenab.aranoz.ir/tag-مقاله.aspx
Translate this page
9 hours ago - مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ) · مروری بر مراقبت از دهان و دندان ( بهداشت دهان و دندان ). قیمت: 4,500 تومان. توضیحات دانلود.
بهداشت دهان و دندان - بهترین های روز
www.bestofday.ir/shop/text/201606072235213344
Translate this page
26 mins ago - بهداشت دهان و دندان این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 60 صفحه می باشد. ... مراقبت از دندانها و لثه هاhellip; ۲۸ آبسه دندانhellip; ۲۸ تغییر رنگ دندانها ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 69
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 194
  • آی پی دیروز : 130
  • بازدید امروز : 509
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 509
  • بازدید ماه : 509
  • بازدید سال : 118,999
  • بازدید کلی : 1,973,933