loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 53 پنجشنبه 27 خرداد 1395 نظرات (0)

نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش و پرورش

نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش و پرورش دسته: علوم تربیتی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 58 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

موضوع مورد بررسی این تحقیق ، ضرورتهای وجود آموزش هایی پیش دبستانی می باشد ، که با روش کتابخانه ای و بررسی کتب و مقالات مرتبط با موضوع ، انجام گرفت

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش و پرورش

 

چکیده :
موضوع مورد بررسی این تحقیق ، ضرورتهای وجود آموزش هایی پیش دبستانی می باشد ، که با روش کتابخانه ای و بررسی کتب و مقالات مرتبط با موضوع ، انجام گرفت و نتایج زیر حاصل شدند:
آموزش و پرورش قبل از دبستان ، اصولاً شامل تمام سنین قبل از دبستان می باشد ، که حتی در اسلام زمان انعقاد نطفه و قبل از آن را مطرح می کند.در تعریف مهد کودک و کودکستان می توان گفت که ، مراکزی هستند که به پرورش غیر رسمی و نتیجتاً غیر اجباری کودکان ، برای ساعاتی از روز می پردازند . اولین کودکستان در جهان در سال 1837 توسط فردریک فروبل در آلمان تاسیس شد و اولین کودکستان در ایران در سال 1297 در تبریز توسط خانم خانزادیان ، برای تربیت کودکان ارامنه تأسیس شد که بعداً در سال 1302 جبار عسکرزاده (باغچه بان ) کودکستانی در شهر تبریز تأسیس کرد ونام آن را باغچۀ اطفال قرار داد.
با تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهیم افرادی سالم در آینده داشته باشیم باید به نیازهای عمدۀ کودکان خود توجه داشته باشیم و آنها را تأمین کنیم که این نیازها شامل نیازهای جسمی ، عقلی ، عاطفی ، اجتماعی ، دینی ، اخلاقی و تحصیلی می باشند. اهداف آموزش های پیش دبستانی ، تربیت کودکان قبل از ورود به دبستان می باشد. همچنین ضرورت وجود اهمیت آموزش های پیش دبستانی به قرار زیر است : حساسیت و تأثیر پذیری کودکان از محیط های آموزش ، دوام تاثیرات و عمیق یادگیری در این دوران ، پرورش تواناییهای گوش دادن ، سخن گفتن ، مشاهده کردن ، اندازه گرفتن و ... پرورش فضائل دینی ، اخلاقی ، حس انسان دوستی و کمک به همنوع از هدفهای این دوره است که از ضروریات جامعه نیز محسوب می شوند ، پس لازم است که کودکان از همان ابتدا با آموزش های لازم در دوران کودکی و با جامعه و روابط اجتماعی بیرون از خانه آشنا شوند.
ـ مقدمه 
دنیای تعلیم و تربیت کودکان یکسره در حال تغییر است و سالهای آتی برای کودکان و والدین و معلمان سالهای جالبتر خواهد بود. همان طور که ما ، به کار تعلیم و تربیت کودکان اشتغال داریم ، این تغییرات گوناگون را تجربه می کنیم ، باید به دانش آموزان نیز کمک کنیم تا در زندگی آموزشی و پرورشی خود برخوردار از تجارب مثبتی باشند . در دو سه دهۀ اخیر در کشور ما ، هم والدین و هم مربیّان و معلمان توجۀ ویژه ای به بهبود رشد و پرورش کودکان پیدا کرده اند و اهمیّت تعلیم و تربیت در دوران کودکی برای سعادت آدمی بیشتر شناخته شده است . این توجه و شناخت به صورتی هدفدار بر محتوا و برنامه و روش آموزش و پرورش کودکان تاثیر بخشیده است و ما بر این باوریم که این جریان هنوز سیر آغازین خود را طی می کند و در آینده شاهد تحولات بسیار بزرگتری در این زمینه خواهیم بود. اما از سوی دیگر ، در ادامۀ مشکلات تاریخی که هزاران سال است کودکان دچار آنها بوده اند ، هنوز هم بدرفتاری با آنان و محروم بودن گروههای بزرگی از کودکان از تغذیه و بهداشت و پرورش و آموزش مناسب در اکثر نقاط جهان و هم در کشور ما به چشم می خوردو جا دارد که برای رفع یا کاهش این مشکلات بکوشیم و به حقوق کودکان و ایجاد محیطهای مساعد برای پرورش آنان توجه بیشتری داشته باشیم .
آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی نه تنها در مورد کودکان عادی کودکان دچار محرومیت فرهنگی و اجتماعی ، بلکه در مورد کودکان استثنایی ، که نیازها و ویژگیهای خاص خود را دارند ، نیز باید از کیفیت ویژه ای برخوردار باشند .(1)
آموزش پیش دبستانی ، آموزشی است که در حساسترین مراحل زندگی کودک ، یعنی از زمان تولد آغاز 
می شود و تا شروع اولین کلاس رسمی دبستانی ادامه یابد و باید بتوان با برنامه ریزی دقیق در این پایه، دانش آموزان را با محیط آموزشی آشنا کرد و آن ها را نسبت به تحصیل تشویق کرد .
ـ مفهوم و تعریف آموزش و پرورش پیش دبستانی :
لغت preschool educaticn در فرهنگ و بستر مشتق از دو بخش prare یعنی قبل و school یعنی مدرسه ، بمعنی اشاره به دوره ای است قبل از آنکه کودک به مدرسه برود.
آموزش و پرورش قبل از دبستان اصولا ً شامل تمام سنین قبل از دبستان میشود. در اسلام تعلیم و تربیت از نوزادی حتی از زمان انعقاد نطفه و قبل از آن مطرح است و دستورهای لازم در این مورد داده شده است . مثلاً به گوش راست نوزاد اذان و به گوش چپ اقامه می گویند.
مراکزی را که در این دوره غالباً به پرورش غیر رسمی و نتیجتاً غیر اجباری کودکان سالم برای ساعاتی از روز می پردازند مهد کودک و کودکستان گویند.
تأسیس مهدکودک بیشتر به منظور نگهداری وتربیت فرزندان مادران شاغل بوده است بطوری که سازمان زنان ایران رژیم سابق در نشریه ضوابط تشکیل مهدکودک برای کودکان زنان باردار در اردیبهشت 1355 مهدکودک را چنین تعریف میکند : « مهد کودک مؤسسه ای است که جهت نگهداری کودکان سالم زنان کارمند دولت اعم از رسمی وغیر رسمی در سازمانهای مشمول یا غیر مشمول قانون استخدام کشوری تأسیس می گردد ».
و در سال 1368 دفتر آموزش و پژوهش سازمان بهزیستی کشور نیز تعریف مشابهی برای دوره آموزش و پرورش پیش دبستانی که تحت پوشش آن سازمان است ارائه کرده است .
« مهدهای کودک به مراکزی اطلاق می شود که برای نگهداری ،مراقبت و آموزش و پرورش قبل از دبستان کودکان سالم از 3 ماهگی تا پایان 5 سالگی در 3 بخش :
شیرخوار ( 3 ماهه تا 18 ماهگی ) ، نوپا ( 5/1 سالگی تا 5/3 سالگی ) ، نوباوه ( 3 سال تا پایان 5 سالگی ) دایر می گردد ».
معنا و مفهوم دیگری برای آموزش و پرورش پیش دبستانی می توان قائل شد و آن را 
دوره ای برای نگهداری ، مراقبت و آموزش و پرورش قبل از دبستان کودکانی می دانند که در سنین پیش دبستانی بسر می برند. یعنی می توان معنای سنی برای آن قائل شد . محدوده سنی این دوره در کشورهای گوناگون متفاوت است :
در آلمان شامل کودکان 3 تا 6 ساله می شود. در انگلستان معمولاً کودکان بین سنین 2 تا 5 سال ، در مؤسساتی از جمله مهدکودکها و کودکستانها به آموزش و پرورش مشغول هستند. در بلژیک این دوره شامل 5/2 ساله تا 6 ساله می شود در روسیه کودکان بین 2 ماهگی تا 7 سالگی در مهد کودکها و کودکستانها پذیرفته می شوند. در ایتالیا کودکان زیر 3 سال را در مهدکودک و 3 ساله تا 6 ساله را در کودکستانها 
می پذیرند. در ژاپن کودکستانها ، کودکان 3 تا 5 ساله را می پذیرند . در هند آموزش و پرورش پیش دبستانی به کودکان 5/2 ساله تا 6 ساله اختصاص دارد. در فرانسه کودکان از 2 سالگی تا 6 سالگی و در سوریه کودکانی که سه سال تمام داشته باشند به مراکز پیش دبستانی راه مییابند . و در استرالیا نیز کودکان 3 تا 5 ساله را در کودکستانها می پذیرند.
بهرحال در مجموع چنین می توان نتیجه گرفت که معمولاً در مهدهای کودک به نگهداری و مراقبت و آموزش کودکان زیر شش سال میپردازند ، که این کودکان نیز در کشورهای مختلف به گونه های متفاوتی طبقه بندی می شوند. نمونه ای از طبقه بندی که در کشور ما نیز بهمین صورت است و متداولترین طبقه بندی برای کودکان 3 ماهه تا 6 ساله است به قرار زیر می باشد :
1 از 3 ماهگی تا 18 ماهگی کودکان شیرخوار
2 از 18 ماهگی تا 3 سالگی کودکان نوپا
3 از 3 تا 5 سالگی کودکان کودکستانی یا نوباوه
4 از 5 تا 6 سالگی کودکان آمادگی 

همچنانکه در این طبقه بندی ملاحظه می شود در کودکستان به آموزش و پرورش کودکان 3 ساله تا سن آمادگی پرداخته می شود که پنج سال تمام می باشد. و سپس کودک آخرین سال قبل از دبستان را در دوره آمادگی میگذراند که برای آشنایی با محیط تحصیلی و آمادگی تحصیل برای ورود به کلاس اول ابتدائی 
می باشد.
ـ نیازهای کودکان پیش دبستانی
تحقیقات روانشناسی کودک نشان داده است که اگر بخواهیم افرادی سالم به بار آوریم باید احتیاجات عمده کودکان را تأمین نمائیم . اگر چنین احتیاجاتی برآورده نشود رفتار آنها در همان موقع و حتی در بزرگی حاکی از این کمبود خواهد بود. مثلاً اگر هیچ وقت به کودک این اجازه داده نشود که برای خود مستقلاً فکر کند و تصمیم بگیرد ، در بزرگی فردی خواهد شد عاجز از هر گونه استقلال فکری و تصمیم گیری و همیشه منتظر دیگران خواهد بود تا برایش تصمیم بگیرند و آن اعتماد و احساس احترام به خود که در نتیجه استقلال فردی بوجود می آید در او بوجود نخواهد آمد یا مثلاً اگر کودکی باندازه کافی غذا نداشته باشد تمام عمرش فردی علیل و ضعیف خواهد بود و این فرد نحیف در آینده قدرت یادگیری و کار کردن و تامین معاش را نخواهد داشت .
روانشناسی تربیتی ، در پی بردن به این نیازها و چگونگی رفع آنها به ما کمک می کند. این نیازها عبارتند از : نیازهای جسمی ، عقلی ، عاطفی ، اجتماعی ، مذهبی ، اخلاقی ، و تحصیلی . برنامه های مراکز آموزش قبل از دبستان نه تنها باید به رفع این نیازها مبادرت ورزند بلکه باید به رشد تواناییهای کودک کمک کنند.
در اینجا مختصراً به هر یک از نیازها پرداخته میشود :
1- نیازهای جسمی 
از نظر رشد جسمانی ، کمک به هماهنگی عضلات یکی از هدفهای عمده است . تمرینات جسمانی اثرات فراوان و مختلفی روی دستگاههای بدن دارند. اندازۀ شکل بدن بخصوص در زمان رشد ، بطور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر و نفوذ مقدار نوع تمرینات بدنی قرار می گیرد و استخوانها در زمان رشد ، خود را بافشاری که به آنها وارد میشود وفق می دهند. از آنجا که مقاومت استخوانها در مقابل شکستگی در درجه اول به قطر عرضی ، آن بستگی دارد لذا ضخیم شدن استخوان از نظر پزشکی اهمیت دارد.
از طرف دیگر تمرینات بدنی اثرات مهمی بر روی ترکیبات جسمانی و متابولیزم چربیها در بدن دارد . چاقی در سنین کودکی به چاقی در بزرگسالی منجر می شود. و یکی از عوامل اصلی کمک کننده به بروز بیماریهای قند ، فشار خون ، سرطان و همچنین موجب تصلیب شریانهای زودرس میشود.
برای کسب مهارت در به کار بردن عضلان بزرگ از اسباب بازیهای گوناگون میدانی باید استفاده شود. بازیهای پر جنب و جوش و فعالیتهای موزون که تمام اعضای بدن را به کار میاندازد به رشدو هماهنگی عضلات کمک فراوانی می کند. مانند پریدن ، خزیدن ، طناب بازی کردن ، جست و خیز کردن ، لی لی کردن ، کشیدن ، پرتاب کردن و گرفتن ، غل دادن ، خم شدن ، بالا رفتن ، سر خوردن و شنا کردن و کارهای دیگر .
2- نیازهای عقلی
تحقیقاتی که درباره رشد فکری اطفال بعمل آمده نشان میدهد که طفل درهر مرحله از رشد ، محیط خود را به نحوی می بیند و جهان برای او معنای خاصّی دارد. بنابراین ، آموزش هر موضوعی در هر سنی به طفل ، مستلزم این است که آن موضوع را بهمان نحوی که طفل محیط خود را درک می کند و در همان معنای خاصی که جهان برای او دارد در بیاوریم .
فعالیت های حسی که کودک را با محیط خارج مرتبط میسازد باعث میشود که کودک بوسیلۀ تمرینات دائمی مبتنی بر مشاهده ، مقایسه و حس تشخیص ، قوای عقلی خود را پرورش دهد. بدین ترتیب کودک بتدریج با دنیای خارج و محیطی که در آن زندگی میکند خو گرفته و بر فهم و ادراک خود می افزاید . و هر چه تحرک محیطی در مورد یاد دادن درک صحیح حس های مختلفه بیشتر باشد بهمان اندازه نیز قوای عقلانی کودک تقویت یافته و رشد آن آسانتر میشود.

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش و پرورش , نقش مراکز آموزشی , پیش از دبستان , ایجاد آمادگی , کودکان , ورود به نظام رسمی , آموزش و پرورش , پروژه , پژوهش , پایان نامه , مقاله , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه , دانلود مقاله , دانلود تحقیق


Google
About 403,000 results (0.87 seconds)
Search Results
ضرورت های وجود آموزش پیش دبستانی
pishdabestaniedu.blogfa.com/tag/ضرورت
Translate this page
اهداف آموزش های پیش دبستانی ، تربیت کودکان قبل از ورود به دبستان می باشد. ... کاهش این مشکلات بکوشیم و به حقوق کودکان و ایجاد محیطهای مساعد برای پرورش آنان توجه ... می شود و تا شروع اولین کلاس رسمی دبستانی ادامه یابد و باید بتوان با برنامه ... شود در کودکستان به آموزش و پرورش کودکان 3 ساله تا سن آمادگی پرداخته می شود که ...
نقطه سر خط - تاثیر مهدکودک بر آموزش ابتدایی
nafiseh-bagheri.blogfa.com/post/3
Translate this page
نگاهي گذرا به تغيير و تحولات آموزش و پرورش پيش از دبستان در طول بيش از نيم قرن ... دوره يك يا دو ساله آمادگي مي تواند اين كمبود ها را تا حد زيادي جبران كند ايجاد فرصت ... اگرچه دوره آمادگي و بطوركلي مراكز پيش دبستاني نقش بسزايي در پيشرفت ..... دبستاني شغل و تحصيلات والدين در آمادگي كودكان براي ورود به نظام آموزش رسمي در ...
آموزشی - اهميت و ضرورت آموزش پيش از دبستان
sad1390.blogfa.com/post/83
Translate this page
1- آموزش مهارت هاي فيزيكي- جسماني براي ورود به مدرسه )نظافت شخصي، محافظت از خود و... ) ... آموزش پيش از دبستان، غيرمستقيم و در تمام طول مدتي كه كودك در مهد مشغول بازي ... مراكز آموزش پيش دبستاني ما، كمتر مربي آ موزش ديده و رسمي استخدام مي كنند و به ... براي پرورش مربيان متخصص و متعهد بايد با برنامه هاي آموزشي، آنان را با مباني و ...
تحقیق تاثیر دوره پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی کودکان دوره ...
bankmaghaleh.ir/تحقیق-تاثیر-دوره-پیش-دبستانی-بر-پیشرفت/
Translate this page
در پژوهش حاضر نقش مهم آموزش پیش از دبستان در پیشرفت تحصیلی کودکان مورد بررسی ... آموزش و پرورش کودکستانی اولین مرحله از آموزش و پرورش رسمی است که هدفهاو ... و شش ساله است دوره آمادگی برای ورود به دبستان یا اصطلاحأ دوره پیش دبستانی نامیده .... حال باید دید پیشرفت دانش آموزان نظام جدید با توجه به عواملی که بعد به ذکر آن ...
ضرورت و خصوصیات و روش های آموزش در دوره پیش دبستانی - طلوع
www.toloetaze.blogfa.com/post-19.aspx
Translate this page
از طریق ایجاد ارتباط منظم با والدین و ارائه آموزشهای منظم و نظام دار به آنها، باید ... آموزش پیش دبستانی را به دو دوره ؛ مهد کودک (سه تا چهار سالگی) و آمادگی (پنج و شش .... ایجاد نگرش علمی در زمینه ی پرورش، نگهداری و آموزش کودکان قبل از دبستان آشنا می شوند. ... لازم است مراکز آموزش و پرورش پیش دبستانی در زمینه تکامل همه جانبه کودک نقش ...
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
20maghale20.rozblog.com/.../-نقش-مراکز-آموزشی-پیش-از-دبستا...
Translate this page
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش و پرورش دسته: علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل:…, نقش ...
برنامه آموزش در دوره پیش از دبستان - برنامه ریزی درسی در دوره دبستان و ...
children2020.blogfa.com/cat-6.aspx
Translate this page
از طریق ایجاد ارتباط منظم با والدین و ارائه آموزشهای منظم و نظام دار به آنها، باید ... آموزش هایی که، قبل از ورود به تعلیمات ابتدایی به کودکان سه تا شش سال تمام، ... آموزش پیش دبستانی را به مهد کودک (سه تا چهار سالگی) و آمادگی (پنج و شش سالگی) تقسیم می کنند. ... در تعلیم و تربیت رسمی، هیچ کاری بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست.
[DOC]باسمه تعالی نقش مراکز پیش دبستانی در رشد همه جانبه کودکان یکی از ...
portal.farsedu.ir/.../نقش%20%20مراکز%20پیش%20دبستانی%20...
Translate this page
ثابت شده است کودکانی که چند سال به مراکز پیش از دبستان رفته اند ؛ آسان تر از ... آموزش و پرورش پیش از دبستان از طریق غنی سازی محیطی ؛ کودکان را قادر میسازد که به کسب ... بر همین پایه تعلیم و تربیت دوره پیش از دبستان و آموزش رسمی آن در این زمان .... با رشد و تربیت اندامهای بچه ها ؛ مهارتهای جنبشی مناسب و آمادگی بدنی آنها دارد .
مهدكودك و مراكز پيش دبستانی در شخصیت آینده کودک نقش بسیار مهمی ...
gharchakonline.ir/مهدكودك-و-مراكز-پيش-دبستانی-در-شخصیت-آی/
Translate this page
Nov 11, 2015 - کارشناس آموزش و پرورش اظهار داشت: توسعه مراکز پیش دبستانی با ... به منظور آمادگی برای ورود به پایه اول ابتدایی موردنظر آموزش و پرورش ... وی افزود:به منظور ایجاد تسهیلات نوآموزان بدورود به پایه اول ابتدایی ... وی اذهان کرد:در مراکز پیش دبستانی کودکان از سن ۴ تا ۶ سال آماده ورود به فرآیند یادگیری و آموزشی رسمی ...
تاریخچه آموزش پیش از دبستانی در جهان و ایران - پیش از دبستان و انواع ...
pishdebestan20.persianblog.ir/post/3/
Translate this page
Dec 27, 2013 - یکی از اولین طرفداران درباره آموزش دادن به کودکان پیش دبستانی کمنیوس بود. .... 3 تا 6 سال به وزارت آموزش و پرورش و مجوز تاسیس مراکز مراقبتی کودکان زیر .... آموزش غیر اجباری در سیستم آموزش رسمی)احداث گردید در طول دهه 1980 از مراکز ... جهت آمادگی کودکان ساکن مناطق مذکور جهت ورود به مقطع آموزش ابتدایی از طریق ...
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
shop.forushgahfile.com/.../+دانلود+مقاله+نقش+مراکز+آموزشی+پی...
Translate this page
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش وپرورش. درس روانشناسی رشد ۲. پودمان روانشناسی و سلامت خانواده. شامل : مقدمه.
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
alifile.forushgahfile.com/نقش-مراکز-آموزشی-پیش-از-دبستان-در-ا...
Translate this page
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش وپرورش درس روانشناسی رشد ۲ پودمان روانشناسی و سلامت خانواده.
روابط عمومی - تاریخچه آموزش پیش دبستانی در ایران - blogfa.com
hani200.blogfa.com/post-2.aspx
Translate this page
بنا بر این دوره پیش دبستانی نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ... بازي كار كودك است؛ آموزش هايي كه در مراكز پيش دبستاني به كودكان داده مي شوند، زمينه ... اجتناب از آموزش و پرورش پيش از دبستان و دبستاني (فرخنده مفيدي) انتشارات .... و تحصيلات والدين در آمادگي كودكان براي ورود به نظام آموزش رسمي در مورد گروه نمونة ...
تحقیق کامل درباره آموزش پيش دبستاني - سایت پروژه های علمی
elmiproje.ir/post/.../تحقیق-کامل-درباره-آموزش-پيش-دبستاني.htm...
Translate this page
آموزش پيش دبستاني در كشور انگلستان در مهدهاي كودك و مدارسآمادگي به كودكان رده هاي ... از مراكز آموزشي پيش دبستاني كه تحت حمايت دوايرمحلي آموزش و پرورش (LEA ) اداره مي ... هدف از طراحي و اجراي چنين راهبردي، ايجاد مراكزمراقبتي براي6 /1 ميليون كودك ... طبق قوانين نظامآموزشي مصوب 1998، دولت انگلستان متعهد است كه سيستم واحدي از ...
تاریخچه آموزش پیش دبستانی - مرکز پیش دبستانی ؛ آمادگی و مهد کودک آنا
ana-kindergarten.mihanblog.com/post/33
Translate this page
نخستین آیین نامه ویژه كودكستانها و مراكز آموزش پیش دبستانی درسال 1312 به تصویب ... عالی آموزش و پرورش رسید، تشكیل كلاسهای آمادگی ضمیمه آموزش ابتدایی گردیده و سن كودكان ... و پرورش شخصیت كودكان ،از نقش اساسی برخوردار بوده و از این روی آموزش پیش دبستانی به عنوان بخشی از نظام آموزش عمومی محسوب شده و دولتها به برنامه ...
مدیریت آموزشی و مباحث پیرامون آن - برنامه ریزی در پیش از دبستان
www.rkl.blogfa.com/post-91.aspx
Translate this page
آموزش و پرورش پیش دبستان، برنامه هایی است که برای کودکان سه تا شش ساله ... از طریق ایجاد ارتباط منظم با والدین و ارائه آموزشهای منظم و نظام دار به آنها، باید ... آموزش پیش دبستانی را به مهد کودک (سه تا چهار سالگی) و آمادگی (پنج و شش سالگی) تقسیم می کنند. ... در تعلیم و تربیت رسمی، هیچ کاری بدون برنامه ریزی امکان پذیر نیست.
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
www.sellprojects.ir › روانشناسی و علوم تربیتی
Translate this page
May 23, 2016 - نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام ... که به پرورش غیر رسمی و نتیجتاً غیر اجباری کودکان ، برای ساعاتی از ...
دانشجویان ارشد - معرفی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش ...
www.bestfull.blogfa.com/post/2
Translate this page
1- مربی دوره های پیش دبستانی (شیرخوارگاه ، مهدکودک، کودکستان و آمادگی) ... لازم است مراکز آموزش و پرورش پیش دبستانی در زمینه تکامل همه جانبه کودک نقش اساسی و .... گفتنی است در بیشتر شهرها به واسطه اجرای نظام 6-3-3 و اختصاص کلاسها به پایه ششم و .... آموزش و پرورش معتقد است که کودکان قبل از ورود به دبستان باید فرصت ...
[DOC]تاريخچه آموزش پيش دبستاني
lawyer90.persiangig.com/mahdekoodak-%5Bwww.ntmk.ir%5D.doc
16 نظام آموزشی وپرورشی پیش از دبستان درانگلستان 45-32 ... 29 نقش مهدکودک دراحیای ارزشهای فرهنگی 74-72 ..... هاي سني 3 تا 6 سال به وزارت آموزش و پرورش و مجوز تاسيس مراكز مراقبتي كودكان زير رده سني3 سال به اتاق اصناف واگذار گرديد. .... جهت آمادگی کودکان ساکن مناطق مذکور جهت ورود به مقطع آموزش ابتدایی ازطریق تعیین برنامه ...
تاریخچه پیش دبستانی در ایران - دانشنامه رشد
danesh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...
Translate this page
Jul 25, 2006 - تاریخچه پیش دبستانی در ایران به چه سالی برمی گردد؟ ... کودکستانها به عمل آمده که بر طبق آن فقط ثبت نام کودکان 5 ساله در کلاسهای آمادگی ... آموزش و پرورش معتقد است که کودکان قبل از ورود به دبستان باید فرصت ... در مراکز ضمیمه دولتی از معلمان رسمی استفاده می شود و در مراکز ... که هر ساله تغییراتی ایجاد می شود.
[PDF]ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان
www.bmsu.ac.ir/UserFiles/iran(1).pdf
ﻧﻬﺎدﻫﺎی ﻣﺮﮐﺰی آﻣﻮزش رﺳﻤﯽ. 16 ... ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣ. ﻮزﺷﯽ. 23. اﻫﺪاف ﻣﻘﻄﻊ آﻣﻮزش ﭘﯿﺶ. دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ. 25. اﺳﺘﺮاﺗﮋی. ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ. 26 ... ﻣﺮاﮐﺰ. ﺩﻭﻟﺘﻲ. 45. ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺩﻭﺭ. 47. ﮔﺰﯾﻨﺶ داﻧﺸﺠﻮ. 49. ﮔﺰﻳﻨﺶ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮ ﺩﺭ ﻣﺮﺍﻛﺰ ﻏﻴﺮﺩﻭﻟﺘﻲ ..... ﺁﻣﻮﺯﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑـﻪ ﺍﺗﻤـﺎﻡ ﻣﻘﻄـﻊ ﺁﻣـﻮﺯﺵ ﻣﺘﻮﺳـﻄﻪ ﻧﺎﺋـﻞ ﺁﻣـﺪﻩ ﻭ ﻗﺼـﺪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑـﻪ ... ﻋﺎﻟﻲ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺭﺳﻴﺪ، ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻛﻼﺳﻬﺎﻱ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﺿﻤﻴﻤﻪ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﺑﺘﺪﺍﻳﻲ ﮔﺮﺩﻳـﺪﻩ ﻭ ﺳـﻦ ﻛﻮﺩﻛـﺎﻥ.
برنامه ریزی درسی ویژه ی پیش دبستان ودبستان - معلم پژوهنده سمیرم
markaz1748.blogfa.com/post/140
Translate this page
معلم پژوهنده سمیرم-اصفهان 91-90 - برنامه ریزی درسی ویژه ی پیش دبستان ... از ورود به تعلیمات ابتدایی به کودکان سه تا شش سال تمام، ارائه می دهند، آموزش پیش دبستانی نام دارد. آموزش پیش دبستانی را به مهد کودک (سه تا چهار سالگی) و آمادگی (پنج و شش ... ماده 4- دوره پیش دبستانی در نظام آموزش و پرورش کشور به صورت های زیر تشکیل ...
[DOC]تاثیر مهد کودک در آموزش ابتدایی
www.kolbeh-sabz.ir/wp-content/uploads/2015/09/tahghigh23.doc
Translate this page
نگاهي گذرا به تغيير و تحولات آموزش و پرورش پيش از دبستان در طول بيش از نيم قرن ... دوره يك يا دو ساله آمادگي مي تواند اين كمبود ها را تا حد زيادي جبران كند ايجاد فرصت ... اگرچه دوره آمادگي و بطوركلي مراكز پيش دبستاني نقش بسزايي در پيشرفت ..... و تحصيلات والدين در آمادگي كودكان براي ورود به نظام آموزش رسمي در مورد گروه نمونة ...
دوره ابتدایی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/دوره_ابتدایی
Translate this pagePersian Wikipedia
دوره ابتدایی دوره آموزشی رسمی کودکان است. به مدارس آموزشی این دوره دبستان گفته می شود. در ایران، دوره ابتدائی یا دوره دبستان، یک دوره ۶ ساله‌است که دانش آموزان در سن ...
کودک - پیش دبستانی
hedieh1360.blogfa.com/post/44
Translate this page
در برنامه های پیش دبستانی، خواندن، نوشتن و حساب کردن به کودکان آموزش داده ... مبانی آمادگی کودک فراهم می شود تا او در دوره دبستان، خواندن، نوشتن و حساب کردن را یاد بگیرد. ... از طریق ایجاد ارتباط منظم با والدین و ارائه آموزشهای منظم و نظام دار به آنها، باید ..... مراکز پیش دبستانی و والدین نقش مهمی در آموزش هنر به کودک دارند و باید به این ...
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
kavoosh.bazarfile.com/.../نقش_مراکز_آموزشی_پیش_از_دبستان_د...
Translate this page
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش وپرورش. محمدزاهری 1394/12/05 دسته بندی : پروژه و مقاله 0 ...
مجله اینترنتی دخت‌ایران » مقالات » مهدکودک‌ها و تربیت مدرن
www.dokhtiran.com/articles/1392_05_01/001551.php?q=print
Translate this page
در واقع مهدهایی که با هدف آموزش و نگهداری کودکان پا گرفته است این روزها نقش به ... بنا به تعریف بهزیستی کشور «مهدکودک به مرکز یا موسسه یا کانون ... مهدکودک‌ها توانایی آمادگی کودک برای ورود به دبستان را با ارائه آموزش‌های مقدماتی ارتباطی و آموزشی مهیا ... ترتیب رسمی زندگی می‌کند اما همواره به الگوهای مثبت و پرورش فضائل اخلاقی ...
[PDF]فعالیت های آموزشی پیش دبستانی - پایگاه کتاب های درسی
www.chap.sch.ir/system/files_force/lbooks/94-95/25/C553-9.pdf?download=1
نقش و اهمیّت آموزش مفاهیم دینی و اخالقی در دورهٔ پیش از دبستان فصل ششم: ... دبستانی با هدف توانمند ساختن هنرجو برای آموزش به کودکان در مراکز پیش از دبستان به ارزش ... برنامه ریزی فعّالیت های یاددهی یادگیری به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار ... انتخاب کند که با تدریس آنها بهتر و سریع تر به هدف های آموزش و پرورش برسد.
برنامه ریزی درسی پیش دبستانی - تاریخچه آموزش و پرورش پیش دبستانی
www.curriculum-iran.blogfa.com/category/7
Translate this page
این وب لاگ به موضوعاتی در خصوص آموزش و پرورش کودکان پش دبستانی می پردازد ... اولين امتياز رسمي تأسيس مهدكودك به 50 سال پيش بر مي‌گردد كه خانم « برساوه ... ادارة كودكستانها به اداره كل تعليمات ابتدايي واگذار شد ، در سال 1346 نيز مراكز براي ... و پرورش براي كودكاني كه در سنين پيش از ورود به دبستان هستند ، تأسيس مي‌شود .
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
www.tebyan-zn.ir/.../نقش-مراکز-آموزشی-پیش-از-دبستان-در-ایجاد-...
Translate this page
سلام کاربر گرامی ؛ ورود به سیستم کاربری عضویت رایگان ! ... شعر صبح نیما مردم مدین و نماز حضرت شعیب ققنوس چیست آموزش آپديت كردن آنتي ويروس nod32 روزه ...
پرورش - مقالات
nabil86.blogfa.com/category/1/مقالات
Translate this page
منظور از پیش دبستان دوره چند ساله قبل از دبستان است که نوآموزان توانایی یادگیری همراه ... نخستين آيين نامه ويژه كودكستانها و مراكز آموزش پيش دبستاني درسال 1312 به .... البته هم اکنون براساس قوانین موجود دوره پیش دبستانی رسمی غیراجباری است و ... هايي جهت آمادگي كودكان ساكن مناطق مذكور جهت ورود به مقطع آموزش ابتدايي از طريق ...
آموزش و پرورش پیش از دبستان - آموزش وپرورش در عصر جدید
mojelan.blogsky.com/1387/12/16/post-7/
Translate this page
برنامه های آموزشی این دوره به جای تأکید بر محتوا فعالیت محور و در هم تنیده است ... آشنایی با نقش هر یک از حواس در شناخت محیط زندگی ... یک برنامه آمادگی برای مدرسه کودک فراهم می کند، یعنی او را با مفاهیم و مهارتهای ... وقتی کودکان خردسال به مراکز آموزش و پرورش دوره پیش از دبستان راه می یابند، ..... لباس رسمی یا یونیفورم باشد .
افراد-آموزش و پرورش دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه ...
ped.atu.ac.ir/fa/contents/elmi/ph/آموزش.و.پرورش.html
Translate this page
کارشناسی:علوم تربیتی دبستان و پیش دبستان-آموزش و پرورش تطبیقی ... مهارتها و قابلیتهای شناختی و آماده کردن کودکان برای ورود به مدارج تحصیلی بالاتر ... شود که آموزش در دوره های آمادگی، کودکستانها و مهدهای کودک جزئی از نظام تعلیماتی همگانی ... و تربیت و تجارب جهانی در زمینه ی ضرورت ایجاد مراکز آموزش قبل از دبستان به حدی ...
آغاز جامعه پذیری با ورود به مهدکودک - آموزک
amoozak.org/node/950
Translate this page
Jan 25, 2016 - در واقع در شرایط کنونی، کارکرد و نقش اینگونه مراکز نسبت به ... تا نهادهایی نظیر مهد کودک و آمادگی در آموزش هنجارها و ارزش‌ها به فرزندان دخالت ... از نظام خانواده در ارائه الگوهای رفتاری و اخلاقی به کودکان نقش آفرینی ... می‌کنند پیش دبستانی، صرفاً یک دوره یکساله قبل از ورود به دبستان .... ایجاد محیطی امن برای یادگیری.
پیش دبستانی چرا مهم است؟ - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › علمی و آموزشی › آموزش و پرورش
Translate this page
Nov 16, 2013 - نظام آموزش پیش دبستانی کد A234105 ... خوشبختانه با پررنگ شدن نقش مراکز پیش دبستانی و آموزش مفاهیم و ... آموزش های پیش دبستانی برای سنین حدود ۶ سال لازم و ضروری است و خوشبختانه آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی به اهمیت آن پی برده ... پیش دبستانی اجباری اعلام کرده اند و لازم است کودکان قبل از ورود به ...
مدرسه استثنایی امام سجاد(ع) پلدختر - آشنايي با آموزش وپرورش ...
estpol.blogfa.com/post-4.aspx
Translate this page
آشنايي با آموزش وپرورش استثنايي و گروههاي آموزشي تحت پوشش ... توجه وسيع و همه جانبه نظام جمهوري اسلامي به آموزش و پرورش كودكان استثايي سبب شد تا در ... اجتماعي، ايجاد آمادگي براي آموزش حرفه‌اي از طريق آموزش مهارت‌هاي پيش حرفه‌اي است. ... نوآموزان بدو ورود به دبستان و مراجعه والدين به پزشكان متخصص، كارشناسان شنوايي شناس، ...
تعلیم و تربیت - مقاله اموزش و پرورش تطبیقی ایران و آلمان
www.ttu.blogfa.com/post/1
Translate this page
ویژگی های نظام اموزش و پرورش ایران و مقایسه وجوه تفاوت و تشا به ان با کشورآ لمان .... معلمان تاکید دارند که مدارس نقش مهم و مفیدی در اجتماعی کردن جوانان دارند. ... امروزه طرفداران توسعه اموزش های پیش از دبستان در المان بر این اعتقادند که اینگونه ... ویزه کودکان سنی 5سال با هدف امادگی کودکان در جهت ورود به مراکز اموزش ابتدایی می باشد.
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به ...
nilifile.ir/نقش-مراکز-آموزشی-پیش-از-دبستان-در-ایجاد-آمادگی-کود...
Translate this page
نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش وپرورش درس روانشناسی رشد ۲ پودمان روانشناسی و سلامت خانواده.
وب سایت پيش دبستان واله - مجتمع آموزشی فرهنگی واله
o.valeh.ir/vpsschool/
Translate this page
كودكان در سنين پيش از دبستان از توانايي و ظرفيت بالايي جهت آموزش برخوردار هستند كه ... ايجاد سازوكارهاي لازم براي آموزش مهارت هاي پيش دبستاني، اقدام به تاسيس مراكز ... دهه فعاليت مستمر آموزشي در نظام آموزش و پرورش را با خود همراه دارد به تأسي از آموزش ... رياضي به وسيله ي ابزار مونته سوري نقش مهمي را در برنامه ي آموزشي مراكز پيش ...
تاريخچه آموزش پيش دبستاني - دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات ...
www.dociran.com › ... › روانشناسی و علوم تربیتی
Translate this page
Nov 8, 2010 - تاريخچه آموزش پيش دبستاني در ايران به 80 سال پيش باز مي گردد. ... شوراي عالي آموزش و پرورش رسيد، تشكيل كلاسهاي آمادگي ضميمه آموزش ... 6سال به وزارت آموزش و پرورش و مجوز تاسيس مراكز مراقبتي كودكان زير رده سني3 سال بهاتاق ... روي آموزش پيش دبستاني بهعنوان بخشي از نظام آموزش عمومي محسوب شده و دولتها به ...
بررسی تاثیر دوره پیش دبستانی - اسکیت
www.iranskating.com/index.aspx?id=286
Translate this page
از مسائل عمده و مهم نظام تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش) در هر جامعه چگونگی تربیت و ... احتیاج به نظام پرورش برنامه ریزی شده ای دارد تا از طریق ایجاد فرصت های مناسب ... در پژوهش حاضر نقش مهم آموزش پیش از دبستان در پیشرفت تحصیلی کودکان مورد ... شش ساله است دوره آمادگی برای ورود به دبستان یا اصطلاحاً دورۀ پیش دبستانی نامیده ...
[PDF]شماره 120 دي ماه 1389 - پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش
rie.ir/uploads/pajoheshnameh120.pdf
فرصت هاي تازه نظام پژوهشي آموزش و پرورش – عالءالدين كيا ... هرمنوتيك : تاريخچه و نقش آن در پژوهش هاي تربيتي - دكتر معصومه صمدي ... اهميت تحقيق و موانعی كه پيش روی آن قرار دارد، اصوالً اصالح، بهبود و پيشرفت نظام آموزشی، .... کانون پرورش فكري کودکان و نوجوانان .... در چرخه فعا ليتهاي اجتماعي بهبودي و تغيير ايجاد كند به مقصود.
چرا آموزش پیش از دبستان اهمیت دارد؟
www.ssmt.ir/view/...ای/چرا+آموزش+پیش+از+دبستان+اهمیت+دارد؟
Translate this page
Apr 13, 2016 - اهمیت آموزش پیش از دبستان ضرورت پیش دبستانی دلایل آموزش پیش ... براساس یافته های روان شناسی و علوم تربیتی، سال های پیش از دبستان در رشد و تربیت کودکان نقش ... تنها باعث افزایش آمادگی و اشتیاق کودکان برای ورود به مدرسه و اجتماع ... مراکز آموزش پیش دبستانی ما، کمتر مربی آ موزش دیده و رسمی استخدام ...
آموزش ابتدایی در استرالیا | سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
oerp.ir/content/آموزش-ابتدایی-در-استرالیا
Translate this page
Aug 9, 2015 - ساختار نظام آموزشی در استرالیا به طور کلی نظام آموزشی در استرالیا بر ... در مجموع هدف از آموزش و پرورش در استرالیا پاسخگویی به نیازهای مختلف ... باید توجه داشت این ارقام کودکان ثبت نام شده در کلاس آمادگی، مدارس .... دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ... اغلب کودکان استرالیایی سنین 5-3 سال در مدارس رسمی پیش دبستانی ...
آموزش و پرورش تطبیقی - چین
worldedu.blogfa.com/post/21
Translate this page
نظام آموزشي جمهوري خلق چين بر مقاطع آموزش ابتدايي، مقدماتي و تكميلي متوسطه و ... كودكان رده سني 6 سال بدون در نظر گرفتن جنسيت، مليت و نژاد از برنامه هاي آموزش ... دولت، اشخاص و گروه هاي مختلف از آموزش عالي حمايت و مقامات محلي نيز نقش مهمي در .... هدف مقطع آموزش پيش دبستاني ايجاد آمادگي ك ودكان جهت ورود به مراكز آموزش ابتدايي است.
بچه ها در دوره پیش دبستانی چه می آموزند؟ - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/342981
Translate this page
عمده ترین هدف آموزش در این دوره آماده کردن کودکان برای ورود به دبستان است. ... نقش اساسی و مهمی را در یادگیری کودک در تمام مراحل تحصیلی او خواهد داشت. ... اگر چه مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی تمام تلاش خود را برای بهبود آموزش به کار می ... مسؤولان و آنها ایجاد گردد و در صورت مشاهده پیشرفت فرزندشان از مربی تشکر و در هنگام ...
پیش‌دبستانی دوره رسمی اما غیردولتی - همشهری
hamshahrionline.ir/details/210154
Translate this page
Apr 20, 2013 - با وجود اذعان مسئولان آموزش و پرورش به اهمیت دوره پیش‌دبستانی‌ هنوز ... دوره رسمی اجباری نیست و چه برنامه‌ای برای ورود دوره پیش‌دبستانی به نظام ... آموزش و پرورش واگذار شده است و بر همین اساس صدور مجوز فعالیت مراکز ... هم‌اکنون دوره پیش‌دبستانی با وجود نقش انکارناپذیر آن در آموزش و یادگیری کودکان، دوره‌ای رسمی اما ...
تأثيرات دوره پيش دبستاني بر آمادگي نونهالان - نیک صالحی
www.niksalehi.com/hamechiz/archives/132704.php
Translate this page
Jan 17, 2011 - مراكز پيش دبستاني ضميمه ( در مدارس ابتدايي دولتي و غيرانتفاعي) فقط ... آموزش و پرورش معتقد است كه كودكان قبل از ورود به دبستان بايد فرصت ... مربي در اين دوره نقش هدايت كننده و راهنما را در انجام فعاليتهاي آموزشي برعهده دارد. ... در اين نظام آموزشي، بخشي از آموزشهاي پيش دبستاني در داخل دبستان و سال اول خواهد بود.
[PPT]راهنمايي تحصيلي و متوسطه - otaghefekr.net
www.otaghefekr.net/Power_Pointes/Files/50.ppt
Translate this page
مرکز مشهد. نام کتاب : آموزش و پرورش دوره های ابتدایی ، راهنمایی تحصیلی و متوسطه .... از دبستان ، کودکان را برای ورود به دبستان آماده می کند و در ... دوره پیش دبستانی در طرح نظام آموزش و پرورش ایران ... از دوره متوسطه و عالی به عنوان اولین دوره تحصیلات رسمی ، ..... ایجاد آمادگی نسبت در دانش آموزان برای ورود به تحصیلات عالی تر.
آذر 1391 - preschool
maryampreschool.blogfa.com/1391/09
Translate this page
بررسی راهکارهای پرورش خلاقیت در کودکان پیش دبستانی و دبستان از دیدگاه معلمان ... بین سنین4 تا 5/4 سالگی به اوج خود می رسد و معمولا با ورود کودک به کودکستان در سن 5 ... عدم توجه لازم و کافی به آموزش و پرورش پویا و خلاق ، بویژه در سنین پیش ... نظام ارزشیابی در سطوح مختلف آموزشی - نقش تربیت کننده ، بعنوان رکن اصلی نظام ...
Searches related to نقش مراکز آموزشی پیش از دبستان در ایجاد آمادگی کودکان برای ورود به نظام رسمی آموزش و پرورش

بررسی نقش نظام تعلیم وتربیت در پرورش احساس مسئولیت درکودکان

بررسی نقش نظام تعلیم و تربیت در پرورش احساس مسئولیت در کودکان

۱بررسی نقش نظام تعلیم وتربیت در پرورش احساس مسئولیت درکودکان

بررسی وارزیابی نقش مراکز مشاوره در کشور در رفع تعارضات خانوادگی

بررسی و ارزیابی نقش مراکز مشاوره در کشور در رفع تعارضات خانوادگی

تاثیر دوره پیش دبستانی

تاثیر بازی های رایانه ای بر افزایش خشونت در کودکان ونوجوانان

بررسی نقش والدین در ایجاد فضای نشاط وشادابی درخانواده
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 121
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 405
  • باردید دیروز : 851
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 2,504
  • بازدید ماه : 8,509
  • بازدید سال : 100,264
  • بازدید کلی : 1,955,198