loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 53 سه شنبه 01 تیر 1395 نظرات (0)

هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن

هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن دسته: حسابداری
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 14 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

افراد هر جامعه ای به منظور استفاده بهتر از منابع برای رفع احتیاجات و خواسته ها مادی و معنوی خود نیاز به تصمیم گیریهای صحیح اقتصادی و مالی دارند

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن

 

- افراد هر جامعه ای به منظور استفاده بهتر از منابع برای رفع احتیاجات و خواسته ها مادی و معنوی خود نیاز به تصمیم گیریهای صحیح اقتصادی و مالی دارند و برای انجام تصمیمات فوق وجود اطلاعات اقتصادی و مالی مناسب و صحیح از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است. حسابداری، حوزه ای از فعالیتهای خدماتی است كه می تواند اطلاعات اقتصادی و مالی را در قالب گزارشهای مالی فراهم سازد.
هر یك از ما نیز با توجه به محیط، نگرش، علاقه و شغل خود به طور مستمر در حال تصمیم گیری اقتصادی هستیم و برای انجام تصمیمات درست از اطلاعات مختلفی استفاده می كنیم به طور مثال برای خرید یك دستگاه دوچرخه اطلاعاتی از قبیل قیمت، كیفیت، اندازه و ... را مورد بررسی قرار می دهیم و یا برای یك سفر تفریحی نیازمند اطلاعاتی مثل مخارج، مدت سفر و شرایط آب و هوایی مقصد و... می باشیم.
در پیرامون ما اطلاعات زیادی وجود دارد كه برخی از آنها به طور مستقیم و بدون هیچگونه تغییری قابل استفاده است. امّا در بیشتر موارد به اطلاعاتی نیاز پیدا می كنیم كه به طور مستقیم آماده استفاده نیستند بلكه بایستی با انجام فعالیتهایی روی اطلاعات موجود، آنها را به صورت قابل استفاده درآورد.
تعریف حسابداری:
حسابداری عبارت است از: شناسایی، اندازه گیری، ثبت و گزارش اطلاعات اقتصادی به استفاده كنندگان به گونه ای كه امكان قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه برای آنها فراهم شود.
تصمیم گیری های اقتصادی افراد به فعالیتهای اقتصادی منجر می شود و فعالیتهای اقتصادی نیز موجب می شود تا اطلاعات اقتصادی بوجود آید. اطلاعت اقتصادی توسط حسابداران شناسایی شده و با استفاده از ابزار مناسب جمع آوری، تجزیه و تحلیل، اندازه گیری و ثبت می شود و پس از طبقه بندی و تلخیص به گونه ای مناسب در قالب گزارشهای مالی در اختیار استفاده كنندگان قرار می گیرد. اطلاعات حسابداری خلاصه اطلاعات مربوط به رویدادهای مالی مؤثر بر یك واحد اقتصادی خاص می باشد. این اطلاعات گزارشهای حسابداری نیز نامیده می شود.
یكی از نكات مهم در حسابداری این است كه اطلاعات و گزارشهای حسابداری در مورد یك واحد اقتصادی مشخص و جداگانه تهیه می گردد. به این واحد اقتصادی اصطلاحاً «شخصیت حسابداری» گفته می شود.
هر مؤسسه یا واحد اقتصادی منابع و امكاناتی در اختیار دارد كه برای رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده می كند. معاملات یا رویدادهای مالی مؤثر بر واحد اقتصادی موجب می شوند تا میزان و نوع منابع تغییر یابد. به عبارت دیگر رویدادهای اقتصادی، رویدادهایی هستند كه وضعیت مالی واحد اقتصادی را تحت تأثیر قرار می دهند. منظور از وضعیت مالی یك واحد اقتصادی میزان و نوع منابع اقتصادی تحت اختیار آن واحد و همچنین میزان و نوع ادعای مالی دیگران نسبت به این منابع است.
معادله حسابداری:
عبارت است از داراییها=بدهی ها+سرمایه
دارایی عبارت است از منابع اقتصادی متعلق به یك واحد اقتصادی كه انتظار می رود در آینده منفعتی برای واحد اقتصادی ایجاد نماید.
دارایی های واحد اقتصادی= حقوق مالی اشخاص نسبت به دارایی های واحد اقتصادی
بدهی عبارت است از: حقوق مالی اشخاص غیر از مالك نسبت به داراییهای یك واحد اقتصادی
سرمایه عبارت است از: حق یا ادعای مالی مالك یا مالكین نسبت به دارایی های یك واحد اقتصادی 
دارایی، بدهی و سرمایه اجزای معادله حسابداری می باشند كه همواره بین آنها رابطه تساوی برقرار است. معادله اساسی حسابداری به عنوان شالودة حسابداری نوین مطرح شده است.
برخی از داراییها كه معمولاً در بسیاری از واحدهای اقتصاد برای كسب منفعت مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:
1- نقد و بانك: از مهمترین داراییهای واحد اقتصادی كه برای خرید كالا یا خدمات و پرداخت بدهیها مورد استفاده قرار می گیرد وجه نقد موجود در صندوق، موجودی حسابهای بانكی و چكهای بانكی می باشد.
2- حسابهای دریافتنی: در جریان فعالیتهای عادی ممكن است واحدهای اقتصادی در قبال ارائه خدمت یا فروش دارایی به طور نسیه، از دیگران طلبكار شوند و معمولاً این قبیل داراییها تحت عنوان حسابهای دریافتنی نامیده می شوند.
3- ملزومات: این نوع دارایی ها شامل كالا و اجناسی است كه در جریان فعالیت های واحد اقتصادی خریداری و به تدریج به مصرف می رسد مثل نوشت افزار
علاوه بر دارایی های فوق از دارایی های دیگر ماند زمین، ساختمان، آپارتمان، وسایط نقلیه و اثاثه می توان نام برد.
بدهی ها هم در واحدهای اقتصادی انواع مختلفی دارد كه متداولترین آنها عبارتند از:
1- حسابهای پرداختنی:
این نوع بدهی در ازای خرید نسیة دارایی یا خدمات از دیگران ایجاد می شود.
2- وام پرداختنی:
این نوع بدهی در ازای دریافت وام از مؤسسات اعتباری نظیر بانكها و یا اشخاص ایجاد می شود. وامهای پرداختنی معمولاً به طور یكجا یا به اقساط در آینده بایستی بازپرداخت شود.
اهمیت معادله حسابداری: از مهمترین كارها در حسابداری، شناسایی و اندازه گیری رویدادهای مالی مؤثر بر یك واحد اقتصادی است. حسابداران برای اینكه رویدادهای مالی مربوط به یك واحد اقتصادی را ثبت و سپس اطلاعات حسابداری را به طور مناسب گزارش كنند باید:

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن , هدف اصلی حسابداری , مفهوم معادله اصلی حسابداری , پروژه , پایان نامه , پژوهش , جزوه , مقاله , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود پژوهش , دانلود جزوه , دانلود مقاله


Google
About 396,000 results (0.67 seconds)
Search Results
حسابداری - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/wiki/حسابداری
Translate this pagePersian Wikipedia
دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهندهٔ وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... اهداف گزارشگری مالی; خصوصیات کیفی اطلاعات مفید; مفروضات و اصول ...
هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن
20maghale20.rozblog.com/.../-هدف-اصلی-حسابداری-و-مفهوم-معادله-ا...
Translate this page
40 mins ago - هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن دسته: حسابداری بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 14 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 18 افراد هر جامعه ...
هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن - قیمت 4,000 تومان - Selz.ir
https://selz.ir/.../14138294-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%A7...
Translate this page
هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن محدوده قیمت از 4000 تومان از فروشگاه جم فایل فروشگاه ساز فایل و مرکز خرید و فروش فایل های قابل دانلود.
حسابداری - معادله اساسی حسابداری
hesabdareshirazi.blogfa.com/post/23
Translate this page
دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهنده‌ی وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... اهداف گزارشگری مالی; خصوصیات کیفی اطلاعات مفید; مفروضات و اصول ...
مرجع | معادله اساسی حسابداری بازتاب کدام مفهوم فرض حسابداری است
khlorestan.blogsreader.tk/.../معادله+اساسی+حسابداری+بازتاب+کدام+...
Translate this page
خوارزمی، دانشمند معروف ایرانی، برای اولین بار درباره مفهوم صفر، شیوه نگارش نشانه‌ای .... در این نوع از حسابداري هدف اصلی سیستم دانستن بهای تمام شده یك واحد از نظر ...
[DOC]نظارت بر امور مالی آموزشگاه
azadian.persiangig.com/.../نظارت%20بر%20امور%20مالی%20آموزش...
Translate this page
هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن. مفاهیم و اصطلاحات حسابداری ( داریی ها و بدهی ها ). ثبت معاملات در حساب ها ( شناخت دفاتر مالی قانونی و دفاتر کمکی حسابداری ).
[PDF]بخش اول
www.chap.sch.ir/sites/default/files/books/.../001-048-C609-48.pdf
Translate this page
رویدادهاي داراي اثر مالي را تجزیه و تحليل و آثار آن را بر عناصر معادله تعيين كرد. عناصر اصلي معادلۀ اساســي حســابداري را تشكيل دارايي ها، بدهي ها و ســرمايه، همان ..... 4 انواع مؤسسات را از نظر هدف فعاليت نام ببرید و هركدام را به طور خالصه توضيح دهيد.
مدیریت آموزشی - حسابداری
ertika.blogfa.com/post-23.aspx
Translate this page
Nov 19, 2008 - مدیریت آموزشی - حسابداری - مدیریت و نقش آن در مدیریت آموزشی. ... استفاده نمی باشد. فهرست مطالب این ماه. هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن.
مقاله در مورد هدف حسابداری چیست - دانلود مقاله
mag-iran.com/مقاله-در-مورد-هدف-حسابداری-چیست.htm
Translate this page
هدف حسابداری چیستدر زمان تمدن هاي قديمي كه تاريخچه آن ها به هزاران سال پيش از ميلاد ... در فایل اصلی مقاله ، به هم ریختگی وجود ندارد; دانلود انلاین مقاله پس از پرداخت وجه مورد نظر ... بنابراین براساس تعریف بالا، سیستم حسابداری ابتدا باید انواع رویدادهای .... اساسی حسابداری توضیح خواهم داد و ترازنامه را به صورت یک معادله نشان خواهم داد.
اصول حسابداری 1
amozeshhesab.blogfa.com/post-23.aspx
Translate this page
از آنجا که هدف اصلی موسسات خدماتی تجاری و بازرگانی و تولیدی کسب سود است لذا ... در حسابداري به انواع پول نقدي كه در داخل موسسه نگهداري مي شود اصطلاح " صندوق" اطلاق مي ... طبق معادله حسابداري نيز چنانچه از دارايي هاي موسسه بدهي هاي آن را كسر كنيم ...
روش ها و معیارهای ارزیابی مهارت شغلي در مديران آموزشگاه ها و بررسی جنبه ...
kousar.xyz/?p=5554
Translate this page
3 days ago - در دسترس نيست، ليكن باتوجه به جامعيت مفاهيم و اهداف نهايي TQM در لزوم دستيابي به كيفيت برتر مي ... هدف اصلي حسابداري و مفهوم معادله اصلي آن.
حسابداري : كليات، تعريف، انواع، تاريخچه و اهميت :: مقاله در راهكار مديريت
mgtsolution.com/olib/478428412.aspx
Translate this page
در اين مفاله مختصري در مورد تعاريف حسابداري و تاريخچه و انواع مختلف حسابداري .... در اين نوع از حسابداري هدف اصلي سيستم دانستن بهاي تمام شده يك واحد از نظر تمامي ...
تعریف واژه های حسابداری - حسابداری
yazdan52.persianblog.ir/post/7/
Translate this page
May 19, 2012 - در تهیه صورتهای مالی تلفیقی در گروه شرکتها (شرکت اصلی و شرکت فرعی)، باید رویه های حسابداری ..... چنین رابطه ای را می توان در معادله اصلی حسابداری ملاحظه کرد: ..... در حسابداری حقوق صاحبان سهام اهداف اصلی زیر دنبال می شود:
نسخه قابل چاپ
inodidi.blogsky.com/print/post-4312
Translate this page
سیستم، انواع کاربردهای آن (نگرش سیستمی در مدیریت). - سازمان و انواع کاربردهای ... هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن. - ثبت معاملات در حسابها (شناخت دفاتر ...
مهدی اخضری - تعریف کلی ازحسابداری
mehdyakhzary.blogfa.com/tag/تعریف-کلی-ازحسابداری
Translate this page
۳ مفاهیم اصلی حسابداری معادله اساسی حسابداری ۴.۱ تعریف دارایی ۴.۲ تعریف بدهی ۴.۳ تعریف سرمایه تئوری حسابداری ۵.۱ اهداف گزارشگری مالی ویژگی‌های گزارش‌های ...
تئوري كوتاه حسابداری - شرکت حسابداری نوین اندیش
www.novin-andish.com/تئوري-كوتاه-حسابداري.html
Translate this page
گاهی اوقات به اشتباه از مفهوم دفترداری برای تعریف حسابداری استفاده می شود. ... دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهندهٔ وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... هدف از گزارش‌های عمومی بیان وضعیت اقتصادی شرکت و سود آوری آن است.
[PPT]اصول حسابداری 1 - Pupul.ir
pupul.ir/FMT_1/root/RAlG3NOj.ppt
Translate this page
آشنایی اجمالی به حسابداری وقواعد کلی حاکم برآن. گفتار 1. اهمیت حسابداری. هدف .... تعریف اجزاء اصلی معادله اساسی حسابداری. هدف. انتظار می رود پس از مطالعه این ...
[DOC]حسابداری حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود. زیرا از طریق تهیه گزارش‌های ...
8pic.ir/images/zf0lfs3qi332xd3vn2md.docx
Translate this page
۳ مفاهیم اصلی حسابداری. ۴ معادله اساسی حسابداری. ۴.۱ تعریف دارایی. ۴.۲ تعریف بدهی. ۴.۳ تعریف سرمایه. ۵ تئوری حسابداری. ۵.۱ اهداف گزارشگری مالی. ۵.۲ مفروضات ...
http://amiri.blogfa.com - تئوري حسابداري فصل 22 حقوق صاحبان سهام
amirireza.blogfa.com/post/15
Translate this page
از ديدگاه آنها معادله اصلي حسابداري به صورت زير است : ... هيئت استانداردهاي حسابداري مالي (FASB)با استفاده از اين تئوري مفهوم سود جامع را تعريف كرد. ... در ترازنامه اي که بر اساس ساختار سنتي حسابداري تهيه مي شود يکي از هدف هاي عمده در طبقه بندي ...
پروژه - پایان نامه - اصول و کاربرد مدیریت آموزشی
projee.blogfa.com/tag/اصول-و-کاربرد-مدیریت-آموزشی
Translate this page
مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است . همه اندیشمندان مدیریت در ... ۶-۱- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. ۵۱. ۶-۲- مفاهیم و ...
تعریف حسابداری
www.bargozideha.com/tag/تعریف-حسابداری
Translate this page
تعریف حسابداری :حسابداری دانشی است که هدف آن تهیه و ارائه ی اطلاعات، اساسا ... دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهندهٔ وضعیت مالی واحد انتفاعی است.
دانلود مقاله مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها—دانلود مقالات از سایت ...
static.dl28.ir/دانلود-مقاله-مدیریت-آموزشی-اصول…-435
Translate this page
May 20, 2016 - مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است. همه اندیشمندان ... 6-1- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. 51
حسابدار (accountant) - تئوری های حسابداری (1)
accountingbahmani.blogfa.com/category/.../تئوری-های-حسابداری-(...
Translate this page
بکارگیری رویکرد عملی در تدوین تئوری حسابداری ،بر مفهوم سودمندی اطلاعات حسابداری مبتنی می باشد. .... معادله ترازنامه در اين نظريه بشرح زير است: .... سؤال اصلی این است که آیا پرداخت سود سهام، در انطباق با اهداف فرصت طلبانة مطرح در متون ...
[DOC]دیکشنری حسابداری
www.omidleasing.ir/omidleasing_content/media/image/2012/09/190_orig.docx
طرحهاي (پاداش و حقوق و مزاياي) مبتني بر وسد حسابداري. accounting ... اهداف حسابرسي مربوط به مانده حسابهاي دريافتني. accounts ..... معادله اصلي (اساسي. basic of ...
دانلود مقاله مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها – مقالات! - مقدمه
free.s08.ir/loads/14078
Translate this page
Feb 22, 2016 - بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به ... 6-1- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن.
[PDF]دریافت
www.ensani.ir/storage/Files/20121210083808-9414-30.pdf
Translate this page
ﻧﻘﺶ ﻣﺸﺘﺮﻙ ﻧﺎﺷﻲ ﺍﺯ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻣﺒﻨﺎﻱ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺭﺍ ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ ﻣﺒﻨﺎﻱ. ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻱ ﻧﺴﺒﺖ ... ﺍﻳﻦ ﺭﻭ، ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﻲ ﺍﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻭ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻣﺒﻨﺎﻱ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮔﻴﺮﻱ ﺭﺍ. ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ...... ﺻﺮﻓﺎً ﺍﻗﻼﻡ ﻧﻘﺪ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﻟﻲ ﻣﻨﻌﻜﺲ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻣﻌﺎﺩﻟﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭﻱ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﺑﻪ.
دانلود تحقیق سیستم های پشتیبانی مدیریت ارشد ESS
downloadfile.filekaran.ir/دانلود%20تحقیق%20سیستم%20های%20...
Translate this page
ولی هدف اصلی سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد اجرایی تامین اهداف مدیر ارشد اجرایی است. Horn Nord ... هدف اصلي حسابداري و مفهوم معادله اصلي آن. قیمت: 40,000 ريال ...
حسابداري - عمومی
akbar-alipour.blogfa.com/category/4
Translate this page
عمومی - حسابداري - اجتماعی + فرهنگی + حسابداري - عمومی. ... 13- انواع داراييها را در ترازنامه با شرح مختصر بنويسيد؟ ... 7- معادله اصلي حسابداري دوبل چيست؟ ..... به منظور تعيين سود ويژه كه هدف اصلي موسسات بازرگاني است، در حسابداري حساب مستقل ...
دانلود مقاله مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها – دانلود ترجمه!
trasnlate.e06.ir/articles/14078
Translate this page
Feb 22, 2016 - مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است. همه اندیشمندان ... 6-1- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. 51.
و
payanname20.filenab.com/tag-و.aspx
Translate this page
پاورپوینت نظری بر پل ها و انواع آن · پاورپوینت نظری بر پل ها و انواع آن ... هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن · هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن.
حمل و نقل ریلی,ترانزیت صادرات (راه آهن ) - مفاهیم اصلی حسابداری 1- ثبت ...
farhad6397125.blogfa.com/post/137
Translate this page
مفاهیم اصلی حسابداری 1- ثبت فعالیت 2- طبقه بندی اقلام ثبت شده 3- تلخیص اقلام 4- ... دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهندهٔ وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... اهداف گزارشگری مالی; خصوصیات کیفی اطلاعات مفید; مفروضات و اصول ...
دانلود رساله و پايانامه - پروژه دانشجویی مقاله مدیریت و حسابداری word
download-resale.tebyan.net/post/4386
Translate this page
پروژه دانشجویی مقاله مدیریت و حسابداری word دارای 126 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft ... 6-1- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن.
موسسه خدمات حسابداری تراز پیشگان فروهر - فرهنگ اصطلاحات حسابداری
ezharnameh.blogfa.com/category/38
Translate this page
مفهوم تسلط مالکانه عینا مطابق با مفهوم مالکیت قانونی نیست. ... دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهنده‌ی وضعیت مالی واحد ... اهداف گزارشگری مالی
موسسه حسابداری
www.stt-co.ir/
Translate this page
۱ تاریخچه ۲ مراحل ۳ مفاهیم اصلی حسابداری ۴ معادله اساسی حسابداری ۴.۱ تعریف دارایی ۴.۲ تعریف بدهی ۴.۳ تعریف سرمایه ۵ تئوری حسابداری ۵.۱ اهداف گزارشگری مالی
دانلود مقاله مدیریت آموزشی اصول و کاربرد آنها – نت مقالات!
net.e09.ir/articles/14078
Translate this page
Feb 22, 2016 - مدیریت در مفهوم کلی و عام آن به شکل ها و با دیدگاههای متفاوت تعریف شده است. همه اندیشمندان ... 6-1- هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصل آن. 51.
حسابداران جوان سما - تعريف حسابداري
accouniting.blogfa.com/post-56.aspx
Translate this page
حسابداران جوان سما - تعريف حسابداري - ... طبقه بندی موسسات از نظر هدف قعالیت: - انتفاعی ... اساس وشالوده سیستم حسابداری دوبل معادله اصلی حسابداری است که در آن.
[PPT]Slide 1
www.mums.ac.ir/.../Accou...
Translate this pageMashhad University of Medical Sciences
تعریف حسابداری : حسابداری عبارت است از یک سیستم اطلاعاتی که از طریق ... این فرض بدان معنی نیست که موسسه دارای عمر نامحدود است، بلکه حاکی از آن است ... فزونی منافع بر مخارج: هدف گزارشگری مالی فراهم کردن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری است. .... یکی از عناصر معادله اصلی حسابداری (دارایی، بدهی و سرمایه) تاثیر گذار باشد.
آموزش حسابداري - بزرگترین وبلاگ حسابداری ایران
www.hesabras2007.blogfa.com/cat-1.aspx
Translate this page
هدف اصلی استقرار سیستم حسابداری تعهدی. • شفاف‌سازی ... لازمه دستیابی به اهداف حرفه حسابداری توسط حسابداران حرفه ای ، پایبندی به اصول بنیادی زیر است : الف درستکاری ..... ۶- موازنه: ترازنامه منطبق بر معادله حسابداري است. بنابراين هميشه بين ...
دانلود پروژه بررسی اصول و کاربرد مدیریت آموزشی - کمپ ایران - Like
campiran.ir/project-9544-دانلود-پروژه-بررسی-اصول-و-کاربرد-مدی/
Translate this page
بیشترین تأکید این تعریف بر وظایف اصلی مدیریت و استفاده از همه منابع و امکانات برای رسیدن به هدف های سازمانی می ... ۶-۱-هدف اصلي حسابداري و مفهوم معادله اصل آن۵۱
[PDF]اصل مقاله (504 K)
jma.srbiau.ac.ir/pdf_5190_1971411613d80bc7572fac6c8aed910d....
Translate this page
by مهرانی - ‎2008
ﻪ ﻫﺪف اﺻﻠﻲ ﺣﺴﺎﺑﺪاري ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻮدن ﻣﻔﻬﻮﻣﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪاران و اﺳﺘﺎﻧﺪارد ..... ﻣﻌﺎدﻟﻪ. و2. ). 4. ﺿﺮﻳﺐ. ﺳﻮد ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ و اﻗﻼم ﻏﻴﺮ ﻋﻤﻠﻴﺎﺗﻲ ﺑﺎ ﻫﻢ ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﻣﻲ. ﺷﻮﻧﺪ ﺗﺎ ﺗﺮﺟﻴﺢ ﺑﺎزار ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮد.
آموزش گام به گام حسابداری - انجمن حسابداران جوان ایران
www.acce.ir/درباره...حسابداران/80-آموزش-گام-به-گام-حسابداری.html
Translate this page
May 21, 2015 - دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهندهٔ وضعیت مالی واحد ... اهداف گزارشگری مالی; خصوصیات کیفی اطلاعات مفید; مفروضات و اصول ...
رجه - آموزش حسابداری
rajeh.blogfa.com/cat-13.aspx
Translate this page
اساس وشالوده سیستم حسابداری دوبل معادله اصلی حسابداری است که در آن ..... هستيد خوشحال وروزبه روز انگيزه مان جهت پيشبرد ورسيدن به اهداف اصليمان وجلب رضايت ...
[PPT]مدیریت مالی در بنگاه های کوچک اقتصادی
karyabisazandegi.ir/portal/pps/mali.pps
Translate this page
هدف اصلی حسابداری ثبت وقایع; هدف اصلی مدیریت مالی تعیین ارزش و تصمیم گیری ... انواع واحدهاي اقتصادي ... اهميت معادله حسابداري; حسابداران براي اينكه رويدادهاي مالي مربوط به يك واحد اقتصادي را ثبت و سپس اطلاعات حسابداري را به طور مناسب ...
ღ ILOVE ღ - تعریف حسابداری
www.zanyar1.blogfa.com/post/1
Translate this page
حسابداری عبارت است از فن ثبت ،طبقه بندی ،تلخیص فعالیتهای مالی در قالب اعداد قابل سنجش ... معادله اصلی حسابداری ... هدف وموارد کاربرد حسابداری. وظیفه اصلی حسابداری تهیه اطلاعات مالی برای گروههای ذینفع در موسسه است پس باید کلیه وقایعی ...
حسابداری.............. - صفحه نخست
www.hrkai.blogfa.com/post/5/حسابداری--
Translate this page
دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهنده‌ی وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... اهداف گزارشگری مالی; خصوصیات کیفی اطلاعات مفید; مفروضات و اصول ...
شرکت پردازش هوشمند - حسابداری ژاو
www.pha.ir/index.php/product/softwares/accounting-system
Translate this page
در حقیقت افزودن بروظایف معمول سیستم های حسابداری مالی ، نقش اصلی این نرم افزار را می .... گاهی اوقات به اشتباه از مفهوم دفترداری برای تعریف حسابداری استفاده می‌شود. ... دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهنده وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... هدف از گزارش‌های عمومی بیان وضعیت اقتصادی شرکت و سود آوری آن است.
حسابداری - حسابداري چيست؟
www.hta71.blogfa.com/post/9
Translate this page
حسابداري يك سيستم است كه در آن فرآيند جمع‌آوري، طبقه‌بندي ، ثبت، خلاصه كردن ... طرح حسابداري انتقادي يا امثال آن نشانه اين تحول نظري در حسابداري است . هدف : ... شاغلان حرفه حسابرسي در يك تقسيم‌بندي كلي به دو گروه اصلي تفكيك مي‌شوند : .... ۲- ميزان تأثير هر رويداد مالي را بر اجزاي معادله حسابداري ارزيابي و اندازه گيري نمايند.
حسابداری - blogfa.com
accountantsbu1383.blogfa.com/1392/08/2
Translate this page
ب: هدف اصلی از راه اندازی شرکت توسط چند نفر، رسیدن به سود تجاری می باشد. ... اصلی برای دانشجویان حسابداری شناخت و درک صحیح از مفهوم این معادله و ارکان آن یعنی، ...
[PPT]برای دریافت فایل کلیک کنید
up.shamsipour-ac.ir/do.php?down=26143
Translate this page
نقش و جایگاه ویژه ای که این دو مفهوم در حسابداری و گزارشگری مالی نهادهای بخش عمومی ... از این رو ، هدف اصلی این مقاله آن است که مفهوم و کاربرد مبنای حسابداری و رویکرد ...... معادله حسابداری حاکم بر این رویکرد اندازه گیری که با مبنای حسابداری تعهدی ...
حسابداری | فش نیوز - تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان
fash-news.ir/حسابداری/
Translate this page
Dec 27, 2015 - مفهوم تسلط مالکانه عیناً مطابق با مفهوم مالکیت قانونی نیست. هنگامی که یک واحد ... دارایی یکی از عناصر اصلی معادله حسابداری و نشان‌دهندهٔ وضعیت مالی واحد انتفاعی است. ... گزارشات مالی باید برای استفاده کنندگان هدف قابل فهم باشد.
Searches related to هدف اصلی حسابداری و مفهوم معادله اصلی آن

تعریف حسابداری

حسابداری چیست

انواع حسابداری

معادله حسابداری

تعریف حسابداری مالی

مفروضات حسابداری

تعریف بدهی

حسابدار کیست
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 285
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 445
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 5,484
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,208
  • بازدید ماه : 7,208
  • بازدید سال : 125,698
  • بازدید کلی : 1,980,632