loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 143 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز

بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 74 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 57

پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز در 57 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 6,400 تومان

خرید

 بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز

 


 

                                               مقدمه

هر که نه گویای توخاموشبه             هرچه نه یاد تو فراموش به

سپاس وستایش کریمی را که با کمال کبرا و عظمت واستغناء وعزت درِ لطف و مرحمت وبابِ عطوفت ورافت بر روی بندگان گشوده واصناف خلائق را از شریف و وضیع وخاص وعام رخصت مکالمه و مناجات و عرض حاجات عطا فرموده.

هر که رازی دارد،باوی روی بروی تواند گفت و هر که نیازی آرد در حضرت او عرض تواند نمود.

نه بر درش  دربانی برگمشته که به کمک رشوه به او متوسل باید نمود،نه مانعی ونه رادعی، ونه ترس از چوبکی محافظ و مدافعی.

هرکه خواهد گو بیاوهرچه خواهد گو بگو

                                                     گیروداروحاجب و دربان،دراین درگاه نیست

همه کسرادرهمه جاوهمه وقت به جناب او را است واز ظاهر وباطن همه درهمه حال آگاه دولت ابدی و سلطنت سر مدی او را رواست و بس.تَعالی شَانُه وَتَقَدَّسَ.

پرستش ندای فطرت انسان،راز آفرینش و اصلی ترین نیاز بشر است .

عبادت سر لوحه تعالیم انبیاءو نشانه ایمان است وعبودیت حق عالی ترین رتبه ایست که آدمی می تواند به آن نائل گردد.

نمازدر راس همه عبادات و سرلوحه برنامه های تربیتی و پرورشی اسلام است .

نماز نویدی برای فرزندان حضرت آدم که : ای انسان ؛ای غمگین از هجران ؛ از هبوط متأثر مباش ؛« نماز » معراج مومن است .

پس ، در طریق عبودیت حق با آگاهی و اخلاص باید گام نهاد تا آدمی به مراحل کمال شایسته ی خود نائل گردد .

رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند                   بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت

ستایش او را سزاست ، نیایش او را رواست که کرده خود رهبری ما به سپاس آوری

«وَ صَلَّ اللهُ عَلَی خَیرِ خَلقِهِ وَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ سَلَّم  . »

 

 

چرا عبادت ؟

عبادت به معنای اظهار ذلت ، عالی ترین نوع تذلل و کرنش در برابر خداوند است . در اهمیت آن همین بس که آفرینش هستی و بعثت پیامبران ( عالم تکوین و تشریع )     برای عبادت است .   خداوند می فرماید:         « و ما خََلَقتُ الجِنَّ و الإنسَ إلّا لِیَعبُدونِ »1

هدف آفرینش هستی و جن و انس ،  عبادت خداوند است .

کارنامه همه انبیاء و رسالت آنان نیز ، دعوت مردم به پرستش خداوند بوده است :

« وَ لَقَد بَعَثنا فی کُلِّ اُمَّةٍ رَسولاً أن اعبُدوا اللهَ وَ اجتَنَبوا الطّاغوتَ »2

پس هدف از خلقت جهان و بعثت پیامبران ، عبادت بوده است . روشن است که خدای متعال ، نیازی به عبادت ما ندارد ( فاِنَّ اللهَ غَنیٌ عَنکُم )3 و سود عبادت ، به خود پرستندگان بر می گردد ، هم چنان که درس خواندن شاگردان به نفع خود آنان است و سودی برای معلم ندارد .

عبادت فطری است !

اگر عبادت امری فطری شد ؛ یعنی بر اساس فطرت  و سرشت پاکی که خداوند در نهاد هر بشری قرار داده است ، انجام شد همواره با ارزش است .

امتیاز فطرت بر عادت آنست که زمان و مکان ، جنس و نژاد و سن وسال در آن تأثیری ندارد و هر انسانی از آن جهت که انسان است ، آن را دارا می باشد ، مانند علاقه به فرزند که اختصاص به منطقه و نژاد خاصی ندارد و هر انسانی فرزندش را دوست  می دارد . 4 اما مسائلی مانند شکل و فرم لباس یا غذا از باب عادت است و در زمان ها و مکان های مختلف ، متفاوت است . در  بعضی مناطق ، چیزی مرسوم است که در جاهای دیگر رسم نیست .

عبادت و پرستش نیز یکی از امور فطری است و لذا قدیمی ترین ، زیباترین و محکم ترین آثار ساختمانی بشر مربوط به معبدها ، بتکده ها و آتشکده هاست .  هدف انبیاء

نیز ایجاد روح پرستش در انسان نبوده است ، بلکه اصلاح پرستش در مورد شخص معبود و شکل عبادت است

-  ذاریات ، آیه ی 56                        2- نحل ، آیه ی 36                  3- زمر ، آیه ی 7

 

 

بیشتر آیات مربوط به عبادت در قرآن ، دعوت به توحید در عبادت می کند ، نه اصل عبادت ؛ زیرا روح  عبادت در انسان وجود دارد ؛ مثل میل به غذا که در کودکی هست ، ولی اگر راهنمایی نشود به جای غذا خاک می خورد و لذت هم می برد اگر رهبری انبیاء نباشد ، مسیر این غریزه منحرف می شود و به جای خدا ، معبود های دروغین و پوچ پرستیده می شود . آن گونه که در نبود حضرت موسی و غیبت چهل روزه اش ، مردم با اغوای سامری ، به پرستش گوساله ی طلایی سامری روی آوردند .

نقش عبادت

عبادت قرار دادن همه ابعاد زندگی در مسیر خواست و رضای الهی است . این گونه رنگ خدایی زدن به کارها تأثیر های مهمی در زندگی انسان دارد که به گوشه ای از آن ها اشاره می شود :

1-  باقی ساختن فانی

قرآن می فرماید : « ما عِندَکُم یَنفَدُ وَ ما عِندَ اللهِ باقٍ »  1

آنچه نزد شماست ، پایان می پذیرد  و آنچه نزد خداست ، ماندگار است. »

و نیز:«کُلُّ شَی ءٍ هالِکٌ اِلّا وَجهَهُ » 2 هر چیزی نابود می شود مگر آنچه وجهه و رنگ و روی الهی داشته باشد .

2- تبدیل مادیات به معنویات

اگر هدف در کارها خدا باشد و انسان بتواند نیت وانگیزه و جهت کارهایش را در مسی خواست خداود قرار دهد و بنده ی  او باشد ، حتی کارهای مادی از قبیل خوردن ، پوشیدن ، دیدار ، کار روزانه ، خانه داری ، تحصیل  ، همه و همه معنوی می شوند و بر عکس گاهی مقدس ترین کارها اگر با هدف مادی و دنیوی انجام گیرد از ارزش می افتد . اولی نهایت استفاده است ، دومی نهایت زیان .

ابعادعبادت  در فرهنگ اسلام عبادت فرا تر از  نمونه هایی چون نماز و روزه است . همه ی کارهای شایسته که به نفع مردم نیز باشد ، عبادت است . به برخی از کارها که در اسلام عبادت به حساب آمده اشاره می کنیم :

 

 
   

 

1-  نحل ، آیه ی 96                2- قصص ، آیه ی 88

 

1-            تفکر در کار خدا

امام صادق (ع) می فرمایند :

« لَیسَتِ العِبادةُ کَثرَةَ الصلوةِ و الصَومِ إنّما العِبادَةَ التَّفَکُرُ فی أمرِالله ِ » 1

عبادت ، زیاد نماز خواندن و روزه گرفتن نیست ، همانا عبادت اندیشیدن در امر خداوند است .

2-            کسب و کار

رسول خدا (ص) می فرمایند :

« العِبادةُ سَبعونَ جُزئاً أفضلُها طَلَبُ الحَلال »2

عبادت هفتاد بخش است ، برترین آن طلب حلال و به دنبال روزی رفتن است .

3-            آموختن دانش

پیامبر اسلام فرمود :

« مَن خَرَجَ یَطلُبُ باباً مِنَ العِلمِ لِیَرُدَّ بِهِ الباطِلاً اِلیَ الحَقِّ وَ ضالّاً اِلیَ الهُدی کانَ عَمَلَهُ کَعِبادَةِ أربَعینَ عاماً » 3

کسی که از خانه به دنبال آموختن دانش بیرون رود تا با آن باطلی را رد کند و گمراهی را به عبادت بکشاند ، کار او همچون چهل سال عبادت است .

4-            خدمت به مردم

روایات بسیاری است که خدمت به مردم و رسیدگی به مشکلات آن ها را از بسیاری از عبادت ها و حج مستحب به مراتب برتر به حساب آورده است .

به قول سعدی استاد شعر و ادب:

عبادت به جز خدمت خلق نیست                   به تسبیح و سجاده و دلق نیست

5-            انتظار حکومت عدل جهانی

پیامبر (ص) فرمود  : « اَفضَلُ العِبادَةِ اِنتِظارُ الفَرَجِ » 4

انتظار فرج و گشایش ( با آمدن امام زمان ) برترین عبادت است .

پس رنگ و صبغه ی الهی دادن به کارها ، هب ارزش آن ها می افزاید و آن را عبادت و گاهی برتر از عبادت می سازد . نیت صحیح اکسیری ا ست که هر فلز     

 

    1-    میزان الحکمه ، ج 7 ، ص 542                  2-  وسائل ، ج 12 ، ص 11

    3- محجة البیضاء ، ج 1 ، ص 19                        4 -  نهج الفصاحه ، جمله ی 409

 

 

بی ارزشی را طلا می سازد و کارهایی که با نیت تقرب انجام می گیرد ، عبادت     می شود .  با این حساب می توان گفت که ابعاد و نمونه های عبادت قابل شمارش نیست و حتی نگاه پر مهر به پدر و مادر ، نگاه به چهره  ی علما و کعبه و نگاه به رهبر دینی و برادر دینی هم عبادت است .  1

نهرو مردی است که از سنین جوانی لامذهب شده ، در اواخر عمر یک تغییر حالی در او ایجاد شده و خودش می گوید : من هم در روح خودم و هم در جهان یک خلائی را ، یک جای خالی را احساس می کنم که هیچ چیز نمی تواند آن را پر کند مگر یک معنویتی و این اضطرابی که در جهان پیدا شده است ، علتش این است که نیروهای معنوی جهان تضعیف شده است . این بی تعادلی در جهان از همین است . می گوید : الان در کشور اتحاد جماهیر شوروی این ناراحتی به سختی وجود دارد . تا وقتی که این مردم گرسنه بودند و گرسنگی به ایشان اجازه نمی داد در مورد چیز دیگری فکر بکنند ، یک سره در فکر تحصیل معاش و مبارزه بودند . بعد که یک زندگی عادی پیدا کردند یک ناراحتی روحی در  میان آن هاپیدا شد . در موقعی که از کار بیکار شدند ، تازه این اول مصیبت آن هاست که این ساعت فراغت و بیکاری را با چه چیزی پر کنند . بعد می گوید : گمان نمی کنم این ها بتوانند آن ساعات را جز با امور معنوی یا چیز دیگری پر کنند و این همان خلائی است که من دارم .

پس معلوم می شود که انسان یک احتیاجی به عبادت و پرستش دارد . امروزه که در دنیا بیماری های روانی زیاد شده است ، در اثر این است که مردم از عبادت و پرستش رو بر گردانده اند .

 

و الله اكبر

پس از آن نفى‏ها، یك انسان عادى كه هنوز با واقعیتهاى جاهلى دست‏به گریبان است، احساس غربت و وحشت مى‏كند و خود را تنها مى‏یابد.او از طرفى در مد نگاه خود همه بنیانهایى را كه تا این لحظه استوار به نظر مى‏رسید در حال فرو ریختن مشاهده مى‏كند ولى از طرفى جاهلیت، به سطبرى یك كوه، خود را به او نشان مى‏دهد و به رخ او مى‏كشد.همان چیزهایى كه او آنها را نفى كرده است، بودن خود را به چشم او و در معرض تماشاى او در مى‏آورند و او را به هراس مى‏افكنند.درست در همین لحظه است كه او مى‏گوید:الله اكبر-خدا بزرگتر است:از همه چیز، از همه كس، از همه قدرتها و قدرتمندیهایشان و، از آنكه بتوان او را به وصف آورد.طراح سنتها و قانونهاى تكوینى جهان، چه در طبیعت و چه در تاریخ، اوست.پس پیروزى نهایى كه در گرو سازگارى با این قوانین و سنتهاست، تنها در پایبندى به فرمان او میسر است و بندگان و فرمانبران او تنها جبهه پیروزمند در كشمكش تاریخى بشریت‏اند.

و محمد-صلى الله علیه و آله-این حقیقت را خوب مى‏دانست و با همه وجودش به آن ایمان داشت و آن را لمس مى‏كرد.از آن رو یك تنه در برابر همه گمراهان مكه، بل در برابر همه جهان، ایستاد.و چنانكه از انسان برجسته‏اى در حد او گمان مى‏رود چندان پایدارى كرد كه كاروان گمراه بشر را از دنباله روى ذلتبار قدرتهاى طاغوتى رها ساخت و در مسیر فطرى كه مسیر تكامل است، به راه انداخت.

كسى كه در برابر قدرتگونه‏هاى بشرى خود را كوچك و ضعیف و بى‏اراده مى‏یابد، اگر بفهمد و بداند كه برترین قدرتها خداست دلش اطمینان و آرامش مى‏یابد و در باطنش نیرویى بیسابقه شعله مى‏كشد، و همین است كه او را برترین و نیرومندترین مى‏سازد.

این بود خلاصه‏اى از مفاد و محتواى چهار جمله‏اى كه در ركعتهاى سوم و چهارم نماز در حال ایستاده تكرار مى‏شود.

در ركعت دوم و هم در ركعت آخر همه نمازها، پس از سر برداشتن از دو سجده، نمازگزار همچنان كه نشسته است‏سه جمله كه هر یك بازگو كننده حقایقى از دین است، بر زبان مى‏راند.این عمل را كه با آن گفتارها همراه است‏«تشهد»مى‏نامند.

در جمله اول، گواهى مى‏دهد به یگانگى خداوندگار جهان:

اشهد ان لا اله الا الله-گواهى مى‏دهم كه معبودى جز الله نیست.

و سپس این حقیقت را بدین‏گونه تاكید مى‏كند.

وحده-فقط او (خداوندگار جهانیان است)

و آنگاه آن را به زبانى دیگر تكرار مى‏نماید.

لا شریك له-او را شریكى در الوهیت نیست.

قیمت فایل فقط 6,400 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز , پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز , مقاله بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز , پروژه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز , تحقیق بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز , دانلود پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز , نماز , نیاز , درگاه , بی نیاز , پروژه , پایان نامه , مقاله , تحقیق , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود مقاله , دانلود تحقیق


Google
About 506,000 results (0.42 seconds)
Search Results
بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - دانلود مقاله و پروژه - فایل ناب
maghale2020.filenab.com/product-58055-بررسي-نما...
Translate this page
بازدید: 8 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 74 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 57. پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز در 57 صفحه ورد قابل ویرایش ...
دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز – خرید آنلاین و دریافت
harirdlc.ir/article/22724
Translate this page
Oct 23, 2016 - ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز)) وارد صفحه فروش فایل ...
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - دانلود مقاله
downloadmagale.cero.ir/product-324365-پايان-نامه-ب...
Translate this page
پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز مقاله بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز پروژه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز تحقیق بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز ...
تحقیق نماز , نیاز به درگاه بی نیاز - فایل 20
file20.blogsky.com/1395/06/10/post-10154/
Translate this page
Aug 31, 2016 - مقاله نماز، نیاز به درگاه بی نیاز - تحقیق و پروژه و پایان نامه و مقاله ... به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی ... نماز نیاز به درگاه ...
سوالات مسابقه 10 سوال پیامکی از نماز از محتوای کتاب الکترونیکی ...
www.10.siran.info/soovalt.html
Translate this page
مسابقه پیامکی ، 10 سوال پیامکی از نماز ، مسابقه پیامکی با جوایز نقدی ، جایزه قرعه ... ==5== شما مبلغ را بابت خرید فایل « نماز ، نیاز به درگاه بی نیاز » پرداخت می ... شما در سرور ما به طور اتوماتیک ثبت می شود ما بعد از بررسی در صفحه ی شرکت ...
خرید فایل( پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز) - ساخت وبلاگ
jahanriane.aslblog.ir/post/1197
Translate this page
5 days ago - از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی نماز-نیاز ...
خرید و دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
9jbrjk.nikandlc.ir/
Translate this page
خرید و دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز.
دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز – خرید آنلاین و دریافت
www.farazwb.download/?p=28244
Translate this page
Oct 3, 2016 - ... نماز-نیاز به درگاه بی نیاز)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می رساند. پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز در 57 صفحه ورد قابل ویرایش.
نماز، اظهار نیاز، به درگاه بی نی | شاپ فایل
shopfile.avablog.ir/.../نماز،+اظهار+نیاز،+به+درگاه+بی...
Translate this page
Sep 10, 2016 - ==5== شما مبلغ را بابت خرید فایل « نماز ، نیاز به درگاه بی نیاز » پرداخت می ...دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز -کامل و جامع.
خرید فایل( پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز) « یاقوت وب
yaghutweb.cloudsite.ir/خرید-فایل-پایان-نامه-بررسی-...
Translate this page
نویسنده : admin | سپتامبر 27th, 2016 | دسته‌بندی نشده | دیدگاه‌ها برای خرید فایل( پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز) بسته هستند. امیدواریم از خرید خود ...
فروش فایل پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
9llwzy.sarvdlc.com/
Translate this page
فروش فایل پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز.
"نماز،نیازبه درگاه بی نیاز..."
www.kabeyedel7.blogfa.com/
Translate this page
نــــــماز ، هـــدیه الــــهی .......... نــــــماز وسیلـــه تقـــرب و پرهــیزکاری روزی شخصی در حال نماز خواندن در راهی بود و مجنون بدون اینکه متوجه شود از بین او و مهرش عبور کرد .
دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز -کامل و جامع
9v55s1.afradlc.pw/
Translate this page
دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز -کامل و جامع.
نماز نیاز به درگاه بی نیاز
ourprayers.blogfa.com/
Translate this page
نماز نیاز به درگاه بی نیاز - هر آینه نماز نهی می کند از پلیدی ها و ناپسندی ها و به تحقیق یاد خدا والاتر است."آیه 5 سوره عنکبوت"
فروش فایل پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
4ccy0t.radikaldl.ir/
Translate this page
فروش فایل پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز.
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
413i6.abtindls.ir/
Translate this page
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز.
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - شمسينه وكتور
shamsinevector.geblog.ir/post-13524.html
Translate this page
Jul 14, 2016 - ... بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید پایان نامه بررسی نمازنیاز به درگاه بی نیاز در 57 صفحه ورد قابل ویرایش
دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز -کامل و جامع
a0gxht.barfindl.ir/
Translate this page
دانلود پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز -کامل و جامع.
دانلود بورد » پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
downloadbord.ir/پایان-نامه-بررسی-نماز-نیاز-به-درگا...
Translate this page
هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز || روی دکمه ادامه مطلب کلیک ...
پایان-نامه-بررسی-نمازنیاز-به-درگاه-بی-نیاز
pyfail.payfile.org/tag-پایان-نامه-بررسی-نمازنیاز-به-د...
Translate this page
بلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'پایان-نامه-بررسی-نمازنیاز-به-درگاه-بی-نیاز' هستند. بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز · بررسی نماز-نیاز به درگاه بی ...
بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
fifun.ir/product-13576-بررسي-نمازنياز-به-درگاه-بي...
Translate this page
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز در 57 صفحه ورد قابل ویرایش. مقدمه. هر که نه گویای توخاموشبه هرچه نه یاد تو فراموش به. سپاس وستایش کریمی را که با کمال ...
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - نوید دانلود نوید دانلود
naviddl.webilion.ir/.../پایان-نامه-بررسی-نماز-نیاز-به-...
Translate this page
Jul 10, 2016 - لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز || روی ...
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - کرانه دریا
karanedarya.fafablog.com/post/2331
Translate this page
Aug 9, 2016 - با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را ...
علل بی نمازی - نماز، اظهار نیاز، به درگاه بی نیاز
noorenamaz.persianblog.ir/tag/علل_بی_نمازی
Translate this page
در آخرین علت از علل بی نمازی به مسئله دوستان نامناسب می پردازیم. .... با بررسی آیات قرآن و احادیث معتبری که پیرامون نماز بیان شده می توان به اهیمت این فریضه پی ...
فروش فایل پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - شکیل بافته
shakilbafte.meeblog.ir/post/195
Translate this page
شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز_خوش امدید.امیدوارم ...
مقاله نماز، نیاز به درگاه بی نیاز
bankmaghale.ir/مقاله-نماز،-نیاز-به-درگاه-بی-نیاز/
Translate this page
مقاله نماز، نیاز به درگاه بی نیاز مربوطه به صورت فایل ورد word و قابل ویرایش می ... ۱_رساله نوین /ج۱/عبادت و خود سازی/امام خمینی ره/گرد آورنده :عبد الکریم بی آزار شیرازی ..... مقاله بررسی دو رویکرد حافظه‌محور و اندیشه‌محور؛ به روش‌های آموزش با تأکید بر ...
دعاهاى پس از نماز - آداب راز و نیاز به درگاه بی نیاز با ترجمه عدة الداعی و ...
library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/81592/27
Translate this page
دعاهاى پس از نماز ونمونه ديگر روايت ابن ابى عمير از معاويه بن عمار است كه هر كس سه نوبت بعد از نماز واجب بگويد: يا من يفعل ما يشاء و لا يفعل مايشاء احد غيره سپس از ...
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز
farasoyekuhsar.madblog.ir/post/821
Translate this page
Jun 28, 2016 - لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز وارد این صفحه شده اید محصول ...
پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - فایل سرا
udownload.pishroblog.ir/Post/1480 - Translate this page
Jul 9, 2016 - ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز_خوش امدید.
نماز نیاز روح - رسانه ی خبری وبلاگی
12345sahel1378-blogfa.rasanetv.ir/page-897589.html
Translate this page
اثرات نماز بر شادابی جسم و روح پیامبر اكرم (ص) می فرماید: دنیای نیاز به نماز (166) ... نماز باران رحمت الهی - نماز نیاز به درگاه بی نیاز - نماز فرصت عاشقانه ی زمین ... نیاز انسان به نماز ونقش نماز در زندگی - این وبلاگ به بررسی نقش نماز در پرورش روح .
علت آفرینش و لزوم عبادت با وجود بی نیازی خداوند
www.hawzah.net/.../علت-آفرینش-و-لزوم-عبادت-با-وج...
Translate this page
اقرار به وحدانیت در نماز ... اگر خدا بی نیاز است پس آفرینش انسان و دیگر مخلوقات و دعا و نیاز همه مخلوقات برای چیست، مگر خداوند نیاز به دعای ما دارد؟ ... الغایات است و دعا و عرض نیاز به درگاه او مخلوقات را تکمیل می کند و به سوی بی نهایت و کمال مطلق می ... این تحقیق درصدد است تا با تقریر این دو برهان و بررسی آن دو، برتری و اتقان برهان ...
نماز ، عرض نیاز به درگاه بی نیاز - نقش نماز در آرامش روانی خانواده
noronalanorba.blogfa.com/post/9
Translate this page
نماز ، عرض نیاز به درگاه بی نیاز - نقش نماز در آرامش روانی خانواده - ... فرایض مبادرت به خواندن نوافل نیز نموده اند، در بررسی های موردی آرامش بیشتری را گزارش کرده اند و ...
کاملترین فایل پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز - جهان پردازش
jahanpardazesh.nisblog.ir/post/1298
Translate this page
Aug 8, 2016 - ما اولین نیستیم ولی بی شک برترین هستیم اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نماز-نیاز به درگاه بی نیاز)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی ...
اخبار-دستهای نیاز مردم بوانات در نماز عید قربان به درگاه بی نیاز + تصاویر
harferasa.ir/.../دستهای-نیاز-مردم-بوانات-در-نماز-عید-ق...
Translate this page
Sep 12, 2016 - مردم بوانات نماز عید قربان را در حسینیه امام صادق (ع) و دیگر مساجد و حسینیه های ... دستهای نیاز مردم بوانات در نماز عید قربان به درگاه بی نیاز + تصاویر ... حقوق‌های نجومی به دیوان محاسبات ارسال شده است/ گزارش مجلس بعد از بررسی در ...
:: مقالات دینی و اخلاقی :: بررسی فریضه الهی نماز، تاثیر و جایگاه آن در ...
www.erfan.ir/farsi/82658.html
Translate this page
بنابراين در نوشته ي حاضر به تبيين حقيقت نماز و فلسفه وجوب اين فريضه مي ..... انساني كه در موقع نماز، دل از همه بريده و روي به درگاه بي نياز خالق مي‌آورد در نظر ...
[PDF]بررسی نماز در قرائتهای عرفانی در گسترۀ ادبیات فارسی
jrla.isca.ac.ir/article_138_af5bd3f22cb0043e601824f...
Translate this page
آنان هشدار در بابِ سستی و بی مباالتی نسبت به شرع را به همراه معرفی ... جان وی اندر نماز بودی و دلش اندر نیاز و سرّش اندر پرواز و نفسش اندر گداز، تا قرّۀ ..... نمی گردد، همچنان که در آیین شریعت، پاکی جسم و جای و جامه، شرط بار یافتن به درگاه الهی است،.
بررسي راههاي جذب جوانان به اقامه ي نماز - قنوت
qunoot.net/App/reads.item.php?showid=865
Translate this page
Oct 26, 2015 - در این تحقیق سعی شده است در زمینه چرایی نماز، فواید نماز و نیاز روحی جوانان و راهكارهاي جذب آنها به اقامه ي نماز، دلایل وجود نماز بحث و بررسی به عمل آید. .... كسي كه اهل معصيت و گناه باشد، توفيق بازيابي به درگاه خدا نمي‌يابد. ... و الله هو الغنيُ الحميد» (2) اي انسان‌ها شما نيازمند به خداوند هستيد و خداوند بي‌نياز و ستوده است.
نماز و نياز
namazniyaz.blogfa.com/
Translate this page
لحظه ی نماز، باشکوه ترین لحظه ی ارتباط انسان سراپا نیاز به وجود مطلق بی نیاز است. ... که به هنگام اوقات معنوی نماز، نمازی آبرومند را به درگاه الهی تقدیم نموده، به گونه ای .... متخصّصان اروپایی كه در لشكر متّفقین بودند، اوضاع جوّی را به دقت مورد بررسی ...
ستون دین - اخبار نماز
dusalat.blogfa.com/category/7
Translate this page
نماز، اظهار نیاز به درگاه بی نیاز · ۩۩ نماز، رمز ... امام خامنه ای: اگر کار به نماز می خورد باید کار را تعطیل کرد و نماز خواند .... 1ـ بررسی تحلیلی آیات و روایات نماز 2ـ نماز ...
نماز، يك نياز است - نوگرا
eslahe.com › عبادات
Translate this page
Oct 6, 2013 - نماز، يك نياز است نویسنده : اسماعيل كس‌نزاني خداوند متعال انسان را آفريد و ... نيست كه با پرداختن به يك جنبه و پيشرفت در آن، از هر چيزي بي‌نياز شده و آرامش و ... نماز متعالي‌ترين شكل نيايش و كامل‌ترين شيوه‌ي بيان نياز به درگاه ايزد بي‌نياز است»[4] . ... بررسي كلي نماز و تفسير سوره فاتحه؛ ناصر سبحاني، ص10.
مناجات اهل راز - اشعار نماز
namaz-ashar.blogfa.com/post/48
Translate this page
یگانه راز و نیاز قبول اهل دل است دو گانه‌ای که به درگاه بی‌نیاز کنید سر نیاز فرود آورید و نذر قبول به زیر قبه‌ی این بارگاه ناز کنید نگین خاتم جم در نماز می‌بخشند
اشعار نماز - blogfa.com
namaz-ashar.blogfa.com/tag/نماز
Translate this page
بررسی تحلیلی آیات نماز .... به اعتقاد خواجه اگر کسی بخواهد نماز عارفانه بگزارد باید در اشک غسل کند و ...... قابل درگاه حي بي نياز*****هيچ طاعت نيست بهتر از نماز
پایگاه جامع دنیای نیاز به نماز - آموزشهای لازم برای یک مسلمان ( وضو. نماز ...
worldprayer.ir/.../-آموزشهای-لازم-برای-یک-مسلمان-(-و...
Translate this page
سجّـاد - پایگاه جامع دنیای نیاز به نماز - پایگاه حفظ و نشر ارزش های نماز و عبادت با خدا. ... اولیـن چیزی که در قیامت مورد بررسی قرار می گیره "نـماز" و ..... 1- به نماز جماعت اهميت بدهيد ترك نماز جماعت ،اگر از روي بي احترامي باشد،جايز نيست. ..... بهترین چیزى كه بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهى تقرب پیدا مى كند، نماز است .
مرکز اسناد انقلاب اسلامی - بررسی فریضه الهی نماز، تاثیر و جایگاه آن در ...
www.irdc.ir/fa/content/59250/default.aspx
Translate this page
Apr 5, 2015 - بررسی فریضه الهی نماز، تاثیر و جایگاه آن در زندگی انسان ..... انسانی كه در موقع نماز، دل از همه بریده و روی به درگاه بی نیاز خالق می‌آورد در نظر خداوند از ...
چرا نماز می خوانیم ، در حالی که خداوند به ستایش ما نیاز ندارد و ما می توانیم ...
www.pasokhgoo.ir/node/1649
Translate this page
Sep 27, 2006 - تولیدات · درگاه های پاسخگویی ... خداوند به عبادت ما و هیچ موجود دیگر نیاز ندارد ، زیرا « فان الله غنی عن العالمین» (1) خداوند از تمام جهانیان بی نیاز است . ... پس چگونه چنین انسان هایی نه تنها خود را بی نیاز از نماز و ارتباط با خدا نمی دانستند ، بلکه شبانه ... بررسي تحليلي انگيزه هاي قيام امام حسين (ع) از بُعد كلامي شيعه.
تاثیر نماز بر زندگی - پایگاه اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه میانه
www.miyaneh-adineh.ir/.../178-2015-08-13-05-25-07...
Translate this page
Aug 13, 2015 - به نظر مي‌رسد كه نماز اين عالي‌ترين جلوه نياز، ارتباطي گسترده با ابعاد ... و در اينجا ما به بررسي تأثيراتي مي‌پردازيم كه نماز به عنوان يك رفتار بر ابعاد ... زماني كه انسان با انجام مقدمات نماز، رو به درگاه خالق بي‌نياز مي‌كند و با يكي و ...
نظر حافظ - نماز،عبادت،بندگی - میهن بلاگ
prayer-blog.mihanblog.com/post/tag/نظر+حافظ
Translate this page
هردم به خون دیده چه حاصل وضو چو نیست بی طاق ابروی تو نماز مرا جواز[1] .... به عبارت دیگر شاعر نماز کسی را پذیرفته و قبول درگاه بی نیاز حق می داند که با خاطری دردمند ...
برزول سرزمین یادیاران - بررسی آثار تربیتی و روان شناختی نماز از ...
www.barzool.blogfa.com/post/805
Translate this page
نـمـاز در لـغت به معناى پرستش،نياز, سجود،بندگى و اطاعت،, خم شـدن بـراى اظـهـار ... فردی آثار تربیتی نماز را با مراجعه به کتاب آسمانی قران و احادیث مورد بررسی قرار دهیم ... انسان نیز به عنوان زیر مجموعه عالم هستی، بیهوده و بی معنا آفریده نشده است بلكه در ... و نیت پاك به درگاه خدا رو آورد و به این ترتیب نمازگزار حقیقی ناگزیر است تمام ...
مطالب آموزنده نماز - نماز، نیاز به درگاه بی نیاز
www.mohr-va-mehr.blogfa.com/category/3
Translate this page
نماز، نیاز به درگاه بی نیاز - مطالب آموزنده نماز - نماز، پیشانی مُهرگرفته نمی‌خواهد. دل مِهرگرفته ... یكی از نیازهای ثابت همگانی تغییرناپذیر و نسخ ناپذیر كه زمان، توان تاثیرگذاری در آن را ندارد؛ موضوع عبادت و پرستش است. یكی از ... بررسی فریضه نماز.
اَلصَّلاةُ مِفتاحُ كُلِّ خَيرٍ؛ - آسیب شناسی وضعیت نماز در جامعه
tajali91.blogfa.com/category/26
Translate this page
در اين مقاله با موضوع نماز وجوانان به اهميت نماز توجه مي‌كنيم و به بررسي آثار و فوايد ... لحظه نماز با شكوه ترين لحظه ارتباط انسان سرا پا نياز به وجود مطلق بي نيازاست .
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 277
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 445
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 5,674
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7,398
  • بازدید ماه : 7,398
  • بازدید سال : 125,888
  • بازدید کلی : 1,980,822