loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 59 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی

بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 75 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 114

پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی در 114 صفحه ورد قابل ویرایش

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی



پیش گفتار

از درخشش آغازین بارقه های نور ایمان بر وادی برهوت كفر و الحاد و ظهور شریعت متعالی محمدی (علیه السلام) در جزیره العرب، تا به امروز كه خورشید پرفروغ دیانت در پهنه ی اقالیم اسلامی پرتو افشانی می كند، در گستره ی هزار و چهارصد ساله ی تاریخ پیدایش، قوام و استمرار دین مبین اسلام، جهان شاهد یورش های فزون از شمار دشمنان دین بر مواضع مدافعان آن بوده است. از میان این هجمه ها، در سه برهه ی سرنوشت ساز از حیات دین مبین اسلام، ناریان با تجهیز تمامی توان خود به قصد نابودی دین و انهدام پایگاههای آن، در برابر نوریان صف آرایی نموده اند. به تعبیر دیگر، تا كنون سه نوبت تموامی كفر با تمامی اسلام رویارویی قرار گرفته اند.

نخستین مواجهه ی دو جبهه نور و ظلمت، در جنگ احزاب به وقوع پیوست. سایه های اضطراب هیولاوار بر جبهه ی نوریان قامت خمانه و بیم نابودی و شكست دلشوره نمود. اما ذوالفقار امیر المؤمنین با قطع رأس كفر بر پیكر عبدود، شریعت نوپای محمدی را از خطر نابودی و اضمحلال نجات بخشید.

دومین هجوم به نیت تهی ساختن پیكره ی دین از حقیقت ولایت در دشتهای تفتیده ی نینوا، انبوه ناریان را مقابل قلیل مدافعان حریم ولایت قرار داد. امیر الشهدا (علیه السلام) فرزند امیرمؤمنان (علیه السلام) با خلق شگفت انگیزترین حماسه های تمامی طول تاریخ، این بار نیز دشمن را ناكام نمود. سومین صف آرایی در عصر حاضر، زمانی شكل گرفت كه شیر خفته ی اسلام در مولد سلمان فارسی از رخوت هزار ساله بیرون آمد و به یكباره قامت راست نمود. موسوی خمینی (علیه السلام) لوای خونین جد عظیم الشأن خویش را برافراشت و ایران ام القرای اسلام شد. سفیان به خود آمدند و دجال بغدادی را تا بن دندان تجهیز و و در پناه كرناهای تبلیغاتی گوشخراش به مصاف سردار خمین (علیه السلام) روانه نمودند.

امام بت شكن، ندای هل من ناصر ینصرنی سر داد و شیفتگان ولایت لبیك گویان به میادین شهادت شتافتند.

دفاع مقدس در طول قریب به یك دهه، نمایانگر اوج قساوت و نهایت سبعیت آل سفیان و نمایش گر شكوه ایمان، بلندای معرفت، جلوه های ایثار و عشق به شهادت سپاه سردار خمین گردید. دلاور مردانی از تبار نوریان تاریخ جانهای شیفته ی خود را در طبق اخلاق تقدیم جان آفرین نمودند تا هزیمت احزاب اشقیاء زمان را رقم بزنند. بر ماست كه به تبعیت از فرمان ولی امر خویش، شرخ فرازهائی از جان نثاری و مجاهدتهای این اسطوره های بی بدیل و بی ادعا را در صفحات زرین تاریخ درج نماییم تا به نوبه ی خود هجوم گسترده ی جبهه ی فرهنگی دشمن را در محو آثار حماسی جاودانه ی این عزیزان، چه آنانی كه مشمول خطاب شریف ارجعی ... واقع گردیده و چه اینانی كه به نگهبانی و حراست از دستاوردهای آن صفر كردگان اهتمام می ورزند، خنثی سازیم.

و از آن جا كه در كتب موجود كمتر به این موضوع به طور دقیق پرداخته است و تحقیقی جامع با این موضوع به عمل نیامده است بر آن شدیم كه قدمی كوچك در این راه بزرگ برداریم شاید كه محققین آینده را یاری رساند در این بین از سركار خانم افخمی و دبیران گرامیمان كه بسیار همراهیمان كردند تشكر می كنیم.

والسلام علی من التبع الهدی


مقدمه

«واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا» آل عمران آیه 103

و همگی به رشته ی دین خدا چنگ زده و متفرق نشوید.

گاهی جسم ها كنار یكدیگرند، اما قلب ها در كنار هم نیستند.

گاهی هم فاصله ی بسیاری میان دو نفر یا دو گروه یا دو ملت است، ولی دل هایشان با هم است و به یاد هم اند، همدل و همراه اند، متحد و منسجم اند.

از كنار هم بودن جسم ها و بدن ها چه سود، وقتی دل ها از هم جدا باشد؟!

و از فاصلۀ جسمی و جدایی فیزیكی چه غم، وقتی پیوندهای قلبی و عاطفی و ملی و مرامی استوار باشد؟

آنچه آحاد مردم را، به رغم تفاوت رنگ ها، نشر ادها، زبان ها، چهره ها، ملیّت ها، كشورها و شهرها، شغل ها و زندگی ها، به هم متصل می سازد، «فكر مشترك» و «ایمان واحد» و «فرهنگ واحد» است.

آنچه «امت اسلامی» را در كنار خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) منسجم و متحد ساخته بود، «عقیدۀ اسلامی» بود، هرچند یكی برده بود و دیگری آزاد. یكی سیاه بود و دیگری سفید، یكی حبشی بود  و دیگری قُریشی، یكی فقیر بود و دیگری ثروتمند، یكی مهاجر بود و دیگری انصار، یكی عرب بود و دیگری عجم. آن چه آن همه را به هم پیوند می داد وحدت و انسجام می آورد «اخوّت اسلامی» برگرفته از قرآن كریم بود.

اِنّما المؤمنون إخوه [1]

در حقیقت، مؤمنان با هم برادرند.

از درس های مهم تاریخ و تجربه بشری و رهنمود قرآن و حدیث، یكی هم این است كه وحدت و همبستگی در هر جا و هر زمان و میان هر ملتی وجود داشته باشد، برای آنان عزت و كامیابی و پیروزی فراهم می آورد. از سوی دیگر، تفرقه و تشتّت و اختلاف و چند دستگی در هر جا و هر گاه و در هر گروهی رخ می دهد، ضعف و زبونی و شكست و نابودی و ناكامی در پی دارد. این سنت تغییر ناپذیر تاریخ است و مسلمانان و غیر مسلمانان و شرقی و غربی و دیروز و امروز نمی شناسد.

این حقیقت نیز مثل آفتاب، روشن است كه همیشه دشمنان از راه تفرقه افكنی و ایجاد اختلاف و دامن زدن به آن، درصدد تضعیف ما برامده و سیاست «تفرقه بینداز و حكومت كن» را سرلوحۀ عمل خود قرار داده اند و هرگاه توانسته اند بذر فتنه بپاشند و اختلاف افكنی كنند، به اهداف شوم خود رسیده اند و هرگاه ملت های مسلمان و پیروان مذاهب مختلف و گرایش های گوناگون، هشیار بوده و دست دشمن را خوانده اند و اتحاد و انسجام خویش را حفظ كرده اند دشمن را ناكام گذاشته اند.

تاریخ بشر، پر از نمونه هایی است كه هم زیان های مرگبار تفرقه را نشان می دهد، هم گواه غزت و عظمت و اقتدار در سایۀ وحدت و همبستگی است. از زمان پیامبران گذشته اقوام باستان، تا عصر حاضر همه جا «تا بوده چنین بوده و تا هست، چنین است».

وقتی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیه الله خامنه ای مدظله در پیام نوروزی خود، سال 1386 را به عنوان «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی» اعلام فرمودند، برای توجه دادن

به این «كلید عزت و اقتدار» بود و از توطئه های دشمنان نیز در ایجاد تفرقه خبر می داد.

ما هم در درون جامعه و كشور خویش، به شدت نیازمند «اتحاد ملی» هستیم، هم در قلمرو وسیع كشورهای اسلامی و در سطح جهان، به «انسجام اسلامی» نیاز داریم و شگفت آنكه دشمنان قسم خورده ی اسلام و انقلاب، هم برای شكستن وحدت ملی ما تلاش و توطئه می كنند، هم برای گسستن انسجام ملت های مسلمان برنامه ریزی و اقدام و دخالت می كنند.

فرمان خدا و قرآن، توصیۀ پیامبر خدا (ص) و امامان پاك، حكم عقل و فطرت و دستاورد تجربه های گرانقدر، همه و همه بر ضرورت پاسداری از این رمز و راز عزت و عنصر حیاتی و بنیادی كیان اسلامی و عظمت مسلمین و شكوه اهل قبله اشاره دارد. حفظ این همبستگی و وحدت، یك فرضیه است و كوبیدن بر طبل اختلاف و هیزم شكنی برای آتش تفرقه، یك گناه نابخشودنی به شمار می رود.

2- حضور یکپارچه در مراسمات ملی

حضور یکپارچه مردم در مراسمات ملی همچون 22 بهمن و انتخابات گوناگون، و روز جهانی قدس و سایر مراسماتی که از جانب حکومت اسلامی در دفاع از کیان اسلامی و مسلمانان جهان اعلام می شود تجلی گاه وحدت مسلمین و اتحاد ملی است که مردم انقلابی و متدین باید قدرشناس این روزهای پرشکوه که در واقع یوم الله هستند؛ باشند و با تمام قوا در آها شرکت جسته و روح مودت و برادری شان را به همدیگر اعلام نموده و به رخ دشمنان داخلی و خارجی بکشند و عظمت اسلام و حکومت اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

3- 22 بهمن

روز پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی سپیدی بر سیاهی، پیروزی اسلام بر کفر، روز شکستن طاغوت زمانه، روز پیروزی ملت بزرگ ایران بر رژیم ستم شاهی، سرآغاز حاکمیت ملت بزرگ ایران بر سرنوشت خویش و روز غلبه بر استکبار جهانی و کوتاه کردن دست اجانب از میهن اسلامی، روز استقلال و آزادی، روز رهایی از یوغ استعمار و استکبار، روز عظمت، روز شکوه، روز تجلی عشق و ایمان مردم به ولایت و نظام مقدس اسلامی، که همه ساله با حضور پرشورشان وفاداری خود را به حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام داشته و عشق و ارادت بی شائبه خود را به رهبرشان و دولت مردان شان اعلام می دارند و با وحدت و همدلی و اتحاد و برادری یاس و نوامیدی را در چهره ی دشمنانشان آشکار می سازند حضور یکپارچه مردم در راه پیمایی 22 بهمن چنان عظمتی از ملت ایران به گوش جهانیان می رساند که همیشه استکبار از این حضور گسترده در حیرت مانده و حضور ملت آنها را غافلگیر ساخته است، همیشه دشمن قبل از 22 بهمن با سعی و تلاش فراوان و با بزرگ نمایی اختلاف سلیق ها و کاستی های احتمالی درصدد کم رنگ کردن حضور مردم در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی بر می آید و هزینه های سرسام آوری نیز صرف ایجاد تفرقه و دودلی می کند، اما مردم ایران برخلاف انتظار آنها با عشق به ولایت و میهن اسلامی با حضور گسترده ی خود چنان نقشه ی دشمنان را نقش بر آب می کنند که مدتها آنها گیج و مات و مبهوت می مانند و دچار تناقض گویی می شوند.

4- انتخابات

وجود انتخابات گوناگون در نظام مقدس جمهوری اسلامی گویای توجه حکومت اسلامی به دموکراسی و مردم سالاری دینی، در تمام زوایای اداره ی مملکت و نقش و جایگاه مردم در آن است. در نظام جمهوری اسلامی تمام قوا با رای مستقیم مردم شکل می گیرند. نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری با برگزاری انتخابات و با حضور یکپارچه ی مردم انتخاب می شوند.

مردم با حضور خود در انتخابات های گوناگون ضمن اعلام وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی که تحت رهبری و زعامت ولی امر مسلمین جهان اداره می شود، همدلی و اتحاد و یکپارچگی خود را به جهانیان اعلام می دارند.

مردم با شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی به تکلیف خود در قبال کشور و حکومت اسلامی جامعه ی عمل می پوشانند و با هر رای خود تیری را به سوی قلب دشمنان اسلام و بدخواهان وحدت اسلامی رها می سازند.


[1] . حجرات، آیه 10.بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی



پیش گفتار

از درخشش آغازین بارقه های نور ایمان بر وادی برهوت كفر و الحاد و ظهور شریعت متعالی محمدی (علیه السلام) در جزیره العرب، تا به امروز كه خورشید پرفروغ دیانت در پهنه ی اقالیم اسلامی پرتو افشانی می كند، در گستره ی هزار و چهارصد ساله ی تاریخ پیدایش، قوام و استمرار دین مبین اسلام، جهان شاهد یورش های فزون از شمار دشمنان دین بر مواضع مدافعان آن بوده است. از میان این هجمه ها، در سه برهه ی سرنوشت ساز از حیات دین مبین اسلام، ناریان با تجهیز تمامی توان خود به قصد نابودی دین و انهدام پایگاههای آن، در برابر نوریان صف آرایی نموده اند. به تعبیر دیگر، تا كنون سه نوبت تموامی كفر با تمامی اسلام رویارویی قرار گرفته اند.

نخستین مواجهه ی دو جبهه نور و ظلمت، در جنگ احزاب به وقوع پیوست. سایه های اضطراب هیولاوار بر جبهه ی نوریان قامت خمانه و بیم نابودی و شكست دلشوره نمود. اما ذوالفقار امیر المؤمنین با قطع رأس كفر بر پیكر عبدود، شریعت نوپای محمدی را از خطر نابودی و اضمحلال نجات بخشید.

دومین هجوم به نیت تهی ساختن پیكره ی دین از حقیقت ولایت در دشتهای تفتیده ی نینوا، انبوه ناریان را مقابل قلیل مدافعان حریم ولایت قرار داد. امیر الشهدا (علیه السلام) فرزند امیرمؤمنان (علیه السلام) با خلق شگفت انگیزترین حماسه های تمامی طول تاریخ، این بار نیز دشمن را ناكام نمود. سومین صف آرایی در عصر حاضر، زمانی شكل گرفت كه شیر خفته ی اسلام در مولد سلمان فارسی از رخوت هزار ساله بیرون آمد و به یكباره قامت راست نمود. موسوی خمینی (علیه السلام) لوای خونین جد عظیم الشأن خویش را برافراشت و ایران ام القرای اسلام شد. سفیان به خود آمدند و دجال بغدادی را تا بن دندان تجهیز و و در پناه كرناهای تبلیغاتی گوشخراش به مصاف سردار خمین (علیه السلام) روانه نمودند.

امام بت شكن، ندای هل من ناصر ینصرنی سر داد و شیفتگان ولایت لبیك گویان به میادین شهادت شتافتند.

دفاع مقدس در طول قریب به یك دهه، نمایانگر اوج قساوت و نهایت سبعیت آل سفیان و نمایش گر شكوه ایمان، بلندای معرفت، جلوه های ایثار و عشق به شهادت سپاه سردار خمین گردید. دلاور مردانی از تبار نوریان تاریخ جانهای شیفته ی خود را در طبق اخلاق تقدیم جان آفرین نمودند تا هزیمت احزاب اشقیاء زمان را رقم بزنند. بر ماست كه به تبعیت از فرمان ولی امر خویش، شرخ فرازهائی از جان نثاری و مجاهدتهای این اسطوره های بی بدیل و بی ادعا را در صفحات زرین تاریخ درج نماییم تا به نوبه ی خود هجوم گسترده ی جبهه ی فرهنگی دشمن را در محو آثار حماسی جاودانه ی این عزیزان، چه آنانی كه مشمول خطاب شریف ارجعی ... واقع گردیده و چه اینانی كه به نگهبانی و حراست از دستاوردهای آن صفر كردگان اهتمام می ورزند، خنثی سازیم.

و از آن جا كه در كتب موجود كمتر به این موضوع به طور دقیق پرداخته است و تحقیقی جامع با این موضوع به عمل نیامده است بر آن شدیم كه قدمی كوچك در این راه بزرگ برداریم شاید كه محققین آینده را یاری رساند در این بین از سركار خانم افخمی و دبیران گرامیمان كه بسیار همراهیمان كردند تشكر می كنیم.

والسلام علی من التبع الهدی


مقدمه

«واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا» آل عمران آیه 103

و همگی به رشته ی دین خدا چنگ زده و متفرق نشوید.

گاهی جسم ها كنار یكدیگرند، اما قلب ها در كنار هم نیستند.

گاهی هم فاصله ی بسیاری میان دو نفر یا دو گروه یا دو ملت است، ولی دل هایشان با هم است و به یاد هم اند، همدل و همراه اند، متحد و منسجم اند.

از كنار هم بودن جسم ها و بدن ها چه سود، وقتی دل ها از هم جدا باشد؟!

و از فاصلۀ جسمی و جدایی فیزیكی چه غم، وقتی پیوندهای قلبی و عاطفی و ملی و مرامی استوار باشد؟

آنچه آحاد مردم را، به رغم تفاوت رنگ ها، نشر ادها، زبان ها، چهره ها، ملیّت ها، كشورها و شهرها، شغل ها و زندگی ها، به هم متصل می سازد، «فكر مشترك» و «ایمان واحد» و «فرهنگ واحد» است.

آنچه «امت اسلامی» را در كنار خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) منسجم و متحد ساخته بود، «عقیدۀ اسلامی» بود، هرچند یكی برده بود و دیگری آزاد. یكی سیاه بود و دیگری سفید، یكی حبشی بود  و دیگری قُریشی، یكی فقیر بود و دیگری ثروتمند، یكی مهاجر بود و دیگری انصار، یكی عرب بود و دیگری عجم. آن چه آن همه را به هم پیوند می داد وحدت و انسجام می آورد «اخوّت اسلامی» برگرفته از قرآن كریم بود.

اِنّما المؤمنون إخوه [1]

در حقیقت، مؤمنان با هم برادرند.

از درس های مهم تاریخ و تجربه بشری و رهنمود قرآن و حدیث، یكی هم این است كه وحدت و همبستگی در هر جا و هر زمان و میان هر ملتی وجود داشته باشد، برای آنان عزت و كامیابی و پیروزی فراهم می آورد. از سوی دیگر، تفرقه و تشتّت و اختلاف و چند دستگی در هر جا و هر گاه و در هر گروهی رخ می دهد، ضعف و زبونی و شكست و نابودی و ناكامی در پی دارد. این سنت تغییر ناپذیر تاریخ است و مسلمانان و غیر مسلمانان و شرقی و غربی و دیروز و امروز نمی شناسد.

این حقیقت نیز مثل آفتاب، روشن است كه همیشه دشمنان از راه تفرقه افكنی و ایجاد اختلاف و دامن زدن به آن، درصدد تضعیف ما برامده و سیاست «تفرقه بینداز و حكومت كن» را سرلوحۀ عمل خود قرار داده اند و هرگاه توانسته اند بذر فتنه بپاشند و اختلاف افكنی كنند، به اهداف شوم خود رسیده اند و هرگاه ملت های مسلمان و پیروان مذاهب مختلف و گرایش های گوناگون، هشیار بوده و دست دشمن را خوانده اند و اتحاد و انسجام خویش را حفظ كرده اند دشمن را ناكام گذاشته اند.

تاریخ بشر، پر از نمونه هایی است كه هم زیان های مرگبار تفرقه را نشان می دهد، هم گواه غزت و عظمت و اقتدار در سایۀ وحدت و همبستگی است. از زمان پیامبران گذشته اقوام باستان، تا عصر حاضر همه جا «تا بوده چنین بوده و تا هست، چنین است».

وقتی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیه الله خامنه ای مدظله در پیام نوروزی خود، سال 1386 را به عنوان «سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی» اعلام فرمودند، برای توجه دادن

به این «كلید عزت و اقتدار» بود و از توطئه های دشمنان نیز در ایجاد تفرقه خبر می داد.

ما هم در درون جامعه و كشور خویش، به شدت نیازمند «اتحاد ملی» هستیم، هم در قلمرو وسیع كشورهای اسلامی و در سطح جهان، به «انسجام اسلامی» نیاز داریم و شگفت آنكه دشمنان قسم خورده ی اسلام و انقلاب، هم برای شكستن وحدت ملی ما تلاش و توطئه می كنند، هم برای گسستن انسجام ملت های مسلمان برنامه ریزی و اقدام و دخالت می كنند.

فرمان خدا و قرآن، توصیۀ پیامبر خدا (ص) و امامان پاك، حكم عقل و فطرت و دستاورد تجربه های گرانقدر، همه و همه بر ضرورت پاسداری از این رمز و راز عزت و عنصر حیاتی و بنیادی كیان اسلامی و عظمت مسلمین و شكوه اهل قبله اشاره دارد. حفظ این همبستگی و وحدت، یك فرضیه است و كوبیدن بر طبل اختلاف و هیزم شكنی برای آتش تفرقه، یك گناه نابخشودنی به شمار می رود.

2- حضور یکپارچه در مراسمات ملی

حضور یکپارچه مردم در مراسمات ملی همچون 22 بهمن و انتخابات گوناگون، و روز جهانی قدس و سایر مراسماتی که از جانب حکومت اسلامی در دفاع از کیان اسلامی و مسلمانان جهان اعلام می شود تجلی گاه وحدت مسلمین و اتحاد ملی است که مردم انقلابی و متدین باید قدرشناس این روزهای پرشکوه که در واقع یوم الله هستند؛ باشند و با تمام قوا در آها شرکت جسته و روح مودت و برادری شان را به همدیگر اعلام نموده و به رخ دشمنان داخلی و خارجی بکشند و عظمت اسلام و حکومت اسلامی را به جهانیان نشان دهند.

3- 22 بهمن

روز پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی سپیدی بر سیاهی، پیروزی اسلام بر کفر، روز شکستن طاغوت زمانه، روز پیروزی ملت بزرگ ایران بر رژیم ستم شاهی، سرآغاز حاکمیت ملت بزرگ ایران بر سرنوشت خویش و روز غلبه بر استکبار جهانی و کوتاه کردن دست اجانب از میهن اسلامی، روز استقلال و آزادی، روز رهایی از یوغ استعمار و استکبار، روز عظمت، روز شکوه، روز تجلی عشق و ایمان مردم به ولایت و نظام مقدس اسلامی، که همه ساله با حضور پرشورشان وفاداری خود را به حکومت اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام داشته و عشق و ارادت بی شائبه خود را به رهبرشان و دولت مردان شان اعلام می دارند و با وحدت و همدلی و اتحاد و برادری یاس و نوامیدی را در چهره ی دشمنانشان آشکار می سازند حضور یکپارچه مردم در راه پیمایی 22 بهمن چنان عظمتی از ملت ایران به گوش جهانیان می رساند که همیشه استکبار از این حضور گسترده در حیرت مانده و حضور ملت آنها را غافلگیر ساخته است، همیشه دشمن قبل از 22 بهمن با سعی و تلاش فراوان و با بزرگ نمایی اختلاف سلیق ها و کاستی های احتمالی درصدد کم رنگ کردن حضور مردم در مراسم پیروزی انقلاب اسلامی بر می آید و هزینه های سرسام آوری نیز صرف ایجاد تفرقه و دودلی می کند، اما مردم ایران برخلاف انتظار آنها با عشق به ولایت و میهن اسلامی با حضور گسترده ی خود چنان نقشه ی دشمنان را نقش بر آب می کنند که مدتها آنها گیج و مات و مبهوت می مانند و دچار تناقض گویی می شوند.

4- انتخابات

وجود انتخابات گوناگون در نظام مقدس جمهوری اسلامی گویای توجه حکومت اسلامی به دموکراسی و مردم سالاری دینی، در تمام زوایای اداره ی مملکت و نقش و جایگاه مردم در آن است. در نظام جمهوری اسلامی تمام قوا با رای مستقیم مردم شکل می گیرند. نمایندگان مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری با برگزاری انتخابات و با حضور یکپارچه ی مردم انتخاب می شوند.

مردم با حضور خود در انتخابات های گوناگون ضمن اعلام وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی که تحت رهبری و زعامت ولی امر مسلمین جهان اداره می شود، همدلی و اتحاد و یکپارچگی خود را به جهانیان اعلام می دارند.

مردم با شرکت در انتخابات به عنوان وظیفه شرعی به تکلیف خود در قبال کشور و حکومت اسلامی جامعه ی عمل می پوشانند و با هر رای خود تیری را به سوی قلب دشمنان اسلام و بدخواهان وحدت اسلامی رها می سازند.


[1] . حجرات، آیه 10.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی , پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی , مقاله بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی , پروژه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی , تحقیق بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی , دانلود پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی , نقش , ایثار , تحقق , وحدت ملی , انسجام اسلامی , پروژه


Google
About 93,600 results (0.71 seconds)
Search Results
پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - تحقیق و پروژه و ...
bankmaghaleh.ir/پایان-نامه-نقش-ايثار-در-تحقق-وحدت...
Translate this page
پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی ... چون در این رابطه کتاب مستقلی نوشته نشده لازم است با استفاده از منابع دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - پی فایل
pyfail.payfile.org/product-13578-بررسی-نقش-ایثار-...
Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی در 114 صفحه ورد قابل ویرایش. پیش گفتار. از درخشش آغازین بارقه های نور ایمان بر وادی برهوت كفر و ...
پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - تک آی آر
www.tak-ir.org › پایان نامه › پایان نامه رشته الهیات
Translate this page
دانلود پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی با 114 صفحه و فرمت ... نوشته نشده لازم است با استفاده از منابع دیگر مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
خرید و دانلود پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
zeitunpc.aslblog.ir/post/1589
Translate this page
سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی پایان نامه بررسی ...
فروش دانلودی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
namayebaran.afradlc.ir/post/632
Translate this page
Aug 31, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ...
دریافت فایل پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
sepehrdlc.ir/?p=15225
Translate this page
Aug 29, 2016 - ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی}}+آماده ...
پایان-نامه-بررسی-نقش-ایثار-در-تحقق-وحدت-ملی-و-انسجام-اسلامی
maghale2020.filenab.com/tag-پایان-نامه-بررسی-نقش...
Translate this page
دانلود انواع تحقیق , مقاله , پروژه , پایان نامه , طرح توجیهی , پژوهش. ... بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی · بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و ...
دانلود (پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی ...
harirdlc.ir/article/22513
Translate this page
Oct 23, 2016 - امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
test.com/product-84296-پايان-نامه-بررسي-نقش-ايثا...
Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی در 114 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. فهرست. پیش گفتار. مقدمه. ۱-۱ مقدمه. ۲-۱ بیان مسئله.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
pardisopt.madblog.ir/post/1481
Translate this page
با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه ...
بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - دانلود پروژه و مقاله
nabproje.rozblog.com/.../-بررسی-نقش-ایثار-در-تحق...
Translate this page
Jun 25, 2016 - بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 75 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - Selz.ir
https://selzir.com/قیمت.../15602647-پایان-نامه-بررس...
Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی دسته: علوم انسانی بازدید: 3 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 75 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 114.
فروش دانلودی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
18ifqz.afradlc.pw/
Translate this page
فروش دانلودی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
filedar.cero.ir/product-324361-پايان-نامه-بررسي-نق...
Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی. پیش گفتار. از درخشش آغازین بارقه های نور ایمان بر وادی برهوت كفر و الحاد و ظهور شریعت متعالی محمدی ...
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
9wp40m.prodownload.site/
Translate this page
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
nasimsaba.hamrahblog.com/post/2314
Translate this page
May 22, 2016 - از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در ...
کاملترین فایل پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
a0z8sc.radikaldl.ir/
Translate this page
کاملترین فایل پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی.
برترین فایل پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
chakavknasim.meeblog.ir/post/163
Translate this page
برترین فایل پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی. امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید هموطن گرامی سلام.
پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
www.faradoc.ir/.../پایان-نامه-نقش-ایثار-در-تحقق-وحد...
Translate this page
پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی مقدمه «واعتصموا بحبل الله ... پایان نامه بررسی مقدماتی آزمون شخصیت کرنل (فرمN2 ) برای سوال های 60 و 58 ...
دانلود تحقیق در مورد وحدت ملی و انسجام اسلامی
vahdat-islam-t.lel.ir/
Translate this page
Jul 30, 2016 - دانلود تحقیق آماده با عنوان نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی … www.fileresani.ir › علوم انسانی. Translate this page. Jul 12, 2016 – دانلود ...
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
5ofrz4.nikandlc.ir/
Translate this page
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
sahandshop.blogseir.ir/post1385.php - Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - خرید مجموعه آموزشی.
مقاله در مورد نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي – یاهو شاپ
yahoo-shop.ir › علوم انسانی
Translate this page
1 day ago - این محصول” مقاله در مورد نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی “را از یاهو ... بررسی اثرات اقتصادی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی (WTO) بر ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - کرانه دریا
karanedarya.fafablog.com/post/1
Translate this page
Aug 8, 2016 - دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی درجه کیفی و رضایت از دانلود: ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
sigma20.blogroom.ir/post/226
Translate this page
Apr 16, 2016 - محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(پایان نامه بررسی ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
farazekohsar.ruzfa.ir/post/679
Translate this page
لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -پایان نامه ...
مقاله در مورد نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي - DOCZ.ir
docz.ir/مقاله-در-مورد-نقش-ايثار-در-تحقق-وحدت-ملي/
Translate this page
مقاله در مورد نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي ... گفتار 1-1 مقدمه 3-1 اهداف تحقيق 4-1 اهميت تحقيق تعريف واژگان اساسي تحقيق الف) ايثار ب) ... مقامات و دیوان · مقاله در مورد بررسی عوامل مؤثر بر میزان رضایت مندی بیمه شدگان تأمین اجتماعی ...
مقاله در مورد نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - علمی فایل
elmifile.blogsky.com/.../مقاله-در-مورد-نقش-ایثار-در-ت...
Translate this page
1 day ago - لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه132. فهرست مطالب. پیش گفتار. 1-1 مقدمه. 3-1 اهداف ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی | دانلود ...
downloadvector.ir/پایان-نامه-بررسی-نقش-ایثار-در-ت...
Translate this page
Apr 8, 2016 - امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - آوا پلاس ...
avaplus.webilion.ir/.../پایان-نامه-بررسی-نقش-ایثار-د... - Translate this page
Jun 1, 2016 - با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - آوای باران
avaebaran.nedablog.ir/post/1934
Translate this page
Jun 23, 2016 - به صفحه دانلود فایل(پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ...
راهکارهای تحقق اتحاد ملی و انسجام اسلامی - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/.../راهکارهای-تحقق-اتحاد-ملی-و-انسجام-اسلامی
Translate this page
برای رسیدن به اتحاد ملی و انسجام اسلامی، راهكارهای متعددی وجود دارد.افراد مختلف از زوایای گوناگون به بررسی این راهكارها پرداخته و دیگران را توصیه ... درهدایت فكری و سیاسی جامعه نقش دارند، می توانند تاثیرات بسزایی در تحقق این شعار .... با دختر خردسال ایرانی در بین الحرمین که به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) تقدیم مخاطبان می شود.
مقاله در مورد نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي - کتابخانه ...
lib.inplanet.ir/.../مقاله-در-مورد-نقش-ايثار-در-تحقق-وح...
Translate this page
مقاله در مورد نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي ... از ميان اين هجمه ها، در سه برهه ي سرنوشت ساز از حيات دين مبين اسلام، ناريان با تجهيز تمامي توان .... مقاله در مورد بررسی عوامل مؤثر بر میزان رضایت مندی بیمه شدگان تأمین اجتماعی · مقاله در مورد ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - کیا راسان
kiarouder.ruzblog.com/post4410.php
Translate this page
از حضور شما عزیزان در سایت بسیار خوشحالیم و آرزو داریم محصولات ما رضایت شما را فراهم آورد محقق گرامی،شما با جستجوی پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - تسنیم
tasnimbarf.twoblog.ir/post/2524 - Translate this page
Mar 31, 2016 - بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل ...
دانلود پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی ...
4ed7b2.nikansefile.ir/
Translate this page
دانلود پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - خرید آنلاین و دریافت.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - Selz.ir
https://selz.ir/.../15623336-%D9%BE%D8%A7%DB%... - Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی محدوده قیمت از 5000 تومان از فروشگاه فایل و مقالات.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - فلاور دانلود
flowerstan.yarblog.ir/post/1234
Translate this page
ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
shkuhzemstan.noblog.ir/post/255
Translate this page
Apr 10, 2016 - شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
آوا دانلود - پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
avadl95.cloudsite.ir/پایان-نامه-بررسی-نقش-ایثار-در-...
Translate this page
Apr 11, 2016 - شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی ...
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - آی دانلودز
idownloads.cloudsite.ir/پایان-نامه-بررسی-نقش-ایثار-...
Translate this page
Jul 10, 2016 - با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل ...
[PDF]دکتر محمود سعيدي رضواني
ishm2.um.ac.ir/uploading/ishm2.um.../Dr.Saeedi.pdf
Translate this page
ﻣﻘﺎﻳﺴﻪ ﺗﺄﺛﻴﺮ. روﺷﻬﺎي ﺗﺪرﻳﺲ ﺳﺨﻨﺮاﻧﻲ، ﺑﺤﺚ ﮔﺮوﻫﻲ و اﻳﻔﺎي ﻧﻘﺶ ﺑﺮ ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف ارزﺷﻲ درس دﻳﻨﻲ ﺳﺎل اول راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ... اﺳﻼﻣﻲ. ، )2 .1379. ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺄﺛﻴﺮات ﻧﺎﻣﻄﻠﻮب د. رس ﺑﻴﻨﺶ اﺳﻼﻣﻲ دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ، ﻫﻤﺎﻳﺶ آﺳﻴﺐ ... ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺷﻬﺎدت در ﻛﺘﺐ درﺳﻲ دوره راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ، ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻣﻘﺎﻻت ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﻫﻤﺎﻳﺶ اﻳﺜﺎر و ﺷﻬﺎدت داﻧﺸﮕﺎه.
خرید آنلاین پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی
www.farazwb.download/?p=21170
Translate this page
Sep 28, 2016 - هموطنان گرامی سلام.وقت بخیر نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی.
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی - فایل ...
ppj.parsiblog.com/.../پایان+نامه+بررسی+نقش+ایثار+...
Translate this page
پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی. پیش گفتار. از درخشش آغازین بارقه های نور ایمان بر وادی برهوت کفر و الحاد و ظهور شریعت متعالی محمدی ...
پايگاه تخصصي راويان|روايتگر - وحدت ملي از ديدگاه امام خميني
ravayatgar.org/...=/وحدت%20ملي%20از%20ديدگاه%20ا...
Translate this page
Jan 6, 2016 - صفحه اصلي>ايثار و شهادت>انقلاب اسلامي>مباني انقلاب ... آن چه در اين جا مورد بررسي قرار مي گيرد، بررسي اين مفهوم در انديشه ي امام خميني"ره"و بررسي آن در داخل و خارج است. ... از ديدگاه امام خميني (ره) وحدت ملي هم در پيروزي انقلاب اسلامي نقش داشته ... امام خميني (ره) معتقد بودند كه وحدت دروني در جامعه اسلامي ايران با تحقق ...
ایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت… - پارسی مقاله!
parsiarticle.ir/articles/22269
Translate this page
May 24, 2016 - توضیح مختصر: ایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی ... قیمت: 75000 ریال موضوع: نقش ایثار در منابع اسلامی فرمت فایل: word ...
پایان نامه نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي » دانلود تحقیق ...
mihandocs.com/3689-پایان-نامه-نقش-ايثار-در-تحقق-...
Translate this page
عنوان مقاله : پایان نامه نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي. قالب بندی : docx. قیمت : 11000. از آنجا که تمامی جوامع بشری در پی نقش ایثار در انجام و وحدت ملی ...
کاملترین فایل پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام ...
downloadbord.ir/کاملترین-فایل-پایان-نامه-بررسی-...
Translate this page
شعار همیشگی ما مشتری مداری و کسب رضایت شما عزیزان می باشد اینک شما با جستجوی ((پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی)) وارد صفحه ...
دانلود پایان نامه در مورد وحدت ملی و انسجام اسلامی
birdownload.epage.ir/.../incl.news_connector.NewsPri... - Translate this page
دانلود پایان نامه نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی با 114 صفحه و ... پایان نامه بررسی نقش ایثار در تحقق وحدت ملی و انسجام اسلامی در 114 صفحه ورد قابل .
تجلیل از مجید انتظاری ملکی پژوهشگربرتر عرصه فرهنگ و هنر استان ...
azarprj.blogfa.com/.../تجلیل-از-مجید-انتظاری-ملکی-...
Translate this page
... در موضوع فرهنگ عمومي، پايان نامه دکتري تخصصي با عنوان بررسي جايگاه زن در ... مسعودي با عنوان نقش ايثار در تحقق وحدت ملي و انسجام اسلامي، در موضوع فرهنگ و ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 197
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 434
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 2,776
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,500
  • بازدید ماه : 4,500
  • بازدید سال : 122,990
  • بازدید کلی : 1,977,924