loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 169 شنبه 22 آبان 1395 نظرات (0)

پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس

پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس دسته: زبان و ادبیات فارسی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 121 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 46

ادبیات دفاع مقدس از زمانی آغاز شد كه جنگ ایران و عراق در 31 شهریور 59 شروع شد و نوع دیگری از ادبیات پس از ادبیات انقلاب پا به عرصه گذاشت و داستان نویسان مختلف به این نوع ادبیات روی آوردند و آثار بسیاری در این زمینه خلق شد

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس

 

ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس

ادبیات دفاع مقدس از زمانی آغاز شد كه جنگ ایران و عراق در 31 شهریور 59 شروع شد و نوع دیگری از ادبیات پس از ادبیات انقلاب پا به عرصه گذاشت و داستان نویسان مختلف به این نوع ادبیات روی آوردند و آثار بسیاری در این زمینه خلق شد. در دهه 80 در حالی كه حدود 28 سال از جنگ می گذرد؛ با عده ای از اهالی قلم در خصوص كم و كیف ادبیات دفاع مقدس به گفت وگو پرداخته ایم كه از نظر می گذرانید:

 

 

 

 


تصویر دفاع مقدس در ادبیات نارسا و ناقص است
جنگ یك واقعیت با ابعاد متعدد و متكثر بود كه بعید است بتوان حتی ابعاد مختلف آن را احصاء كرد.
در سال های پس از جنگ، حاكمیت و رسانه های عمومی در برخی از جنبه های دفاع هشت ساله تمركز زیادی داشتند.

اما از سویی دیگر، بسیاری از ابعاد جنگ و تأثیرات و تأثرات آن خواه تاثیرات مثبت و خواه منفی، نادیده گرفته شد.

تصویری كه امروز از جنگ در ذهن ها شكل گرفته، تصویری عمدتاً ناقص و نارسا و گاه نامتوازن است.
خوشبختانه آثار ادبی خوبی با مضمون دفاع مقدس طی سال های مختلف پدید آمد اما طبیعی است كه هنوز با انتظارات ما فاصله ای مشاهده می شود. اما نگاه آرمانی نباید به قدر ناشناسی از آثار موجود وزحمات نویسندگان بینجامد.
واقعیت این است كه معدود آثار قدرتمندی كه در این حوزه داریم نیز آنچنانی كه باید و شاید دیده نشده است و برای اشاعه و عمومی ساختن آن در میان مردم تلاشی صورت نگرفته است.

بوی مهر و تسبیح نمی آید
من فكر می كنم دوستان نویسنده ای كه قصد پرداختن به ادبیات دفاع مقدس را دارند، دچار سوءهاضمه ادبی شده اند. امروزه شاهد نوشته شدن برخی آثار در حوزه دفاع مقدس هستیم كه شبیه آثار غربی است و بوی مهر و تسبیح و تربت نمی دهند.
برخی فكر می كنند كه اگر مثلا اثرشان شبیه آثار هاینریش بل شود، اثری قوی است و عجیب اینكه هر اثری هم كه بخواهد قوی باشد لزوماً باید شبیه آثار غربی درآید.
متاسفانه پیش از اینكه ادبیات مقاومت به عارضه مذكور دچار شود، به عارضه احساس زدگی گرفتار بود. احساس زدگی مفرطی كه به شعار پهلو می زد.
من فكر می كنم آنچه اكنون ادبیات دفاع مقدس نیازمند آن است، این است كه ما نویسندگان، یك بار برای همیشه در كنار هم بنشینیم، سنگ ها را واكنیم و بگوییم یك، دو و... شاخص های آثار دفاع مقدس این هاست تا بدین ترتیب از وضعیت كنونی به درآییم.

دفاع مقدس، برگرفته از واقعه عاشوراست
در مورد ادبیات دفاع مقدس چندی پیش با دوستان بر سر این موضوع بحث و گفتگو می كردیم. عده ای از دوستان این واقعه دفاع مقدس را زاده 8 سال جنگ ایران و عراق می دانستند اما به نظرم دفاع مقدس ما؛ برگرفته از واقعه عاشورا است. بر این مبنا كه بیشتر جنگ هایی كه صورت می گیرد به صورت تهاجمی و فتح سرزمین است اما در واقعه عاشورا بحث دفاع ازاسلام بود وهمین قضیه عیناً در جنگ ما با عراق اتفاق افتاد.
با این پیش زمینه می خواهم بگویم، ادبیات دفاع مقدس با اولین شلیك گلوله در این جنگ متولد شد و سیر ادبیات دفاع مقدس از سال 59 تا به الان بر این مبناست كه ابتدا به صورت مهیج و شعاری مطرح بود و در این دوره ادبیات شعاری نه به معنای عام كه از محتوا خالی باشد بلكه بحث تشویق اذهان و نسل جوان برای دفاع از وطن و خاك؛ مطرح شد.
این ادبیات ادامه داشت تا اواسط جنگ، در این دوره ادبیات دفاع مقدس به مسائل شعوری پرداخت، به این صورت كه ادبیات دفاع مقدس تفكربرانگیز شد.
و در دل داستانها سئوال هایی چون چرا جنگ كردیم؟ و... مطرح شد. و نهایتا در پایان جنگ، داستان نویسان ما توانستند بدون محدودیت به نوشتن آثاری در حوزه دفاع مقدس بپردازند. نویسندگان قبلا در آثارشان راوی داستان بودند اما جنگ كه تمام شد؛ نویسنده نه به عنوان یك راوی بلكه تماشاچی، می نشیند و به جنگ، تهاجم، تلفات و به دشمن و... فكر می كند و مسائل را به صورت تفكیك پذیر می نویسد. در حقیقت ادبیات بعد از جنگ كه نویسندگان به صورت شعوری به آن نگاه كردند به ادبیات جنگ نزدیك تر است.
در ابتدای امر، داستان های دفاع مقدس از عناصر داستانی كم بهره بودند، اما بعد از جنگ نویسندگانی متولد شدند كه در جنگ حضور داشتند به خوبی از عناصر داستانی، در آثارشان بهره گرفتند و آثار خوبی در این حوزه خلق كردند و هرچه از جنگ فاصله گرفتیم این ادبیات قوی تر شد و ادبیات دفاع مقدس نویسنده اش را متولد كرد.
اعتقاد دارم كه دهه 80، ادبیات داستانی دفاع مقدس از حالت جنینی (نهال بودن) خارج شده است و وارد مرحله رشد و بالندگی شده است به نحوی كه در خارج از كشور ما بتوانیم در حوزه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم مثل نویسندگانی چون بایرامی، دهقان، تجار به صورت كلی ادبیات جنگ و انقلاب را تقریبا در یك راستا می دانم. در اصل ادبیات انقلاب هنوز شكل نگرفته بود كه دفاع مقدس شكل گرفت. در حقیقت ادبیات دفاع مقدس مثل فرزند بزرگی است كه از انقلاب زاییده شد و هنوز ادبیات انقلاب می تواند به صورت مستقل رشد كند، مثل داستان قطار 57 رضا رئیسی، كه فرصتی است برای دوباره مطرح شدن ادبیات انقلاب.
در كل به تفكیك ادبیات؛ به حوزه های مختلف خیلی اعتقاد ندارم.
نكته ای را باید عرض كنم كه با گذشت چند دهه از دفاع مقدس نیاز به یك آسیب شناسی در حوزه ادبیات دفاع مقدس داریم تا دچار آسیب و آفت نشود و این مهم به توجه متولیان این حوزه برمی گردد.

در پرداخت تاریخ شفاهی جنگ
قصور كردیم
ادبیات دفاع مقدس به طور كلی، شعر، داستان و مقولات دیگر را در برمی گیرد و من به طور مشخص در مورد ادبیات داستانی دفاع مقدس مطالبی را عنوان می كنم. به طور كلی ادبیات دفاع مقدس به سه دوره تقسیم می شود.
دوره اول؛ هم زمان با جنگ (ده سال اول)، دوره دوم، ادبیات پس از جنگ (ده سال دوم)، و دوره اخیر كه در آن قرار داریم.
در مرحله اول كمتر شاهد ادبیات ناب دفاع مقدس هستیم، در این دوره معمولا آثار حالت تهیجی داشت و كسی كه آثار این دوره را می خواند؛ در او شور و هیجان و نیاز به دفاع از كشور ایجاد می شد و شاید كم تر به واقعیت های دفاع مقدس و جنگ 8 ساله پرداخته شد.
دوره دوم در حقیقت دوره بینابین است. در دوره سوم؛ ادبیات به سمت شخصی شدن رفت یعنی از قالب دولتی بودن خارج شد و نویسندگان مختلف از سراسر كشور (كسانی كه جنگ را درك كرده بودند یا به این نوع ادبیات علاقه داشتند) به طور واقعی به این نوع از ادبیات پرداختند، مثل جنگ از نگاه حبیب احمدزاده، محمدرضا بایرامی و... به صورت كلی، مسیر ادبیات دفاع مقدس روشن و هموار است و روز به روز در این زمینه پیشرفت بهتری داریم.
نكته مهمی كه باید مطرح كنم این است كه در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس در این 30 سال قصور و كوتاهی صورت گرفته است.
تاریخ شفاهی جنگ به معنی مكتوب كردن خاطرات شفاهی آدم های جنگ است. این 8سال را اگر هر شخصی كه در جنگ حضور داشته است یك برگ خاطره از آن دوران بنویسد؛ ما با انبوهی از آثار و خاطرات جنگ روبرو هستیم. متاسفانه در این زمینه كارهای كمی صورت گرفته است.
در پایان؛ اگر ما به دور از تنفر و شیفتگی به مقوله جنگ و دفاع مقدس به طور واقعی نگاه كنیم، همیشه به این جنگی كه اتفاق افتاده است سرافرازانه افتخار می كنیم چون به دشمن اجازه ندادیم كه قطعه ای از خاك كشورمان را جدا كند، با وجود اینكه 30 كشور به طور مستقیم به عراق كمك می كردند. به جوانان ایرانی اعتماد كنیم و واقعیت جنگ را بگویم.

ادبیات دفاع مقدس باید منعكس كننده الطاف خفیه الهی باشد
تفاوتی كه دفاع ملت ما در دوران جنگ تحمیلی با دیگر جنگ ها و حتی دفاع ملت های دیگر در دنیا داشته، پشتوانه ایدئولوژیك و جهان بینی الهی آن بوده است. همین جهان بینی الهی و ایدئولوژی اعتقادی هست كه باعث ضمیمه شدن كلمه مقدس به كلمه دفاع در دوره جنگ تحمیلی شده است.
بی دلیل نیست كه حضرت امام(ره) از این دوران به عنوان دوران الطاف خفیه الهی یاد كرده اند. چون این دوره به دلیل همان پشتوانه و زیربنای اعتقادی، دوره رشد، كمال و تعالی در زمینه های مختلف از جمله مراتب انسانی، اخلاقی و عرفانی و... بوده است.
ادبیات دفاع مقدس، از چنین دورانی نشأت گرفته می شود. لذا ادبیاتی را می توان در زمره ادبیات دفاع مقدس به شمار آورد كه در كنار ناگواری های این دوران به ابعاد مختلف این الطاف خفیه الهی و رشد و تعالی ها حتی در پس زمینه های زندگی افراد درگیر با آن در جامعه نیز بپردازد. متأسفانه ادبیاتی كه الان به عنوان ادبیات دفاع مقدس از آن نام برده می شود در بخش رمان، بیشتر تلخی ها و ناگواری هاست كه بزرگنمایی می شود و در مورد ابعاد دیگر غفلت صورت می گیرد. غفلت از حماسه ها، مقاومت ها و سلحشوری های حماسه آفرینان هشت سال دوران دفاع مقدس و به جای آن القای یأس و نا امیدی و... جزء نگاه یك سویه و غیر منصفانه به دفاع مقدس نیست. البته در بخش خاطرات ادبیات دفاع مقدس تاكنون كارهای مناسبی ارائه شده و به این بخش تا به حال خوب پرداخته شده اما در بخش رمان تا حد انتظار مطلوب هنوز فاصله بسیار است.

شاهكار ادبی خلق نشده است
ادبیات دفاع مقدس به لحاظ رشد كمی قابل توجه است اما این موضوع خوشبینانه به نظر نمی رسد. بدین لحاظ كه بعضی از بنگاه ها و انتشاراتی ها به خاطر اینكه اشتهار و نامشان در عنوان های كتاب های دفاع مقدس زنده بماند، این دسته از كتاب ها را منتشر می كنند و خود این بنگاه ها بدون چاپ كتاب های دفاع مقدس هیچ موضوعیت و موجودیتی ندارد. مثلاً عنوان می كنند كه 600 هزار عنوان كتاب در زمینه دفاع مقدس منتشر شد، در حقیقت این كمیت، طبیعی نیست بلكه اگر نویسندگانی همت كنند و كتاب هایشان را از طریق این بنگاه ها به چاپ برسانند، كار ارزشمندی صورت گرفته. بسیاری از كتاب هایی كه توسط این بنگاه ها به چاپ می رسد فاقد كیفیت هستند و در كل موضوع های ارزشمند دفاع مقدس زخمی می شوند و نویسندگان این حوزه دیگر رغبت دوباره به بازآفرینی مجدد این موضوعات ندارد.
كار بسیاری از پژوهشگران و محققان در تدوین خاطرات جنگ و دفاع مقدس ارزشمند است. اما بسیاری از این كارها به صورت خام و بدون ویرایش ادبی و یكسان سازی و وحدت رویه كتاب ها صورت می گیرد و كتاب های خوبی نیستند، این سیر همچنان وجود دارد، و این كمیت نشانه خوبی نیست كه بتوان به آن مباهات كرد اما با وجود این كمیت ها كارهای درخشانی در حوزه ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته است، مثل جشنواره ادبی یوسف؛ در خصوص كتاب های كوتاه دفاع مقدس است. این جشنواره جوانان اهل ذوق و با دغدغه دفاع مقدس را به خود جلب كرده است و حدود هزار قصه برای این جشنواره ادبی نوشته شده است كه در سه موضوع چون خانواده رزمنده ها و وضعیت فعلی رزمنده ها و... بوده است، جشنواره ادبی یوسف دارای یك نگاه تاجر مأبانه و منفعت طلبانه بنگاه ها نیست.
مطلبی هم در مورد كیفیت آثار ادبی دفاع مقدس، آثار قابل توجهی نوشته شده است. و این آثار بخشی از فرهنگ دفاع مقدس است. امیدواریم این كارها بتوانند نسل های آینده را با جبهه آشنا كند.
نكته این كه؛ در رمان های دفاع مقدس یك خلأ وجود دارد. در حقیقت ما هنوز نتوانسته ایم پیوستگی و اتفاقات جنگ را در قالب یك شاهكار ادبی بیاوریم؛ مثلاً وقتی جنگ شروع شد، یك سری اقتضائات جهانی را در برمی گرفت، یك رمان باید بتواند علل جنگ را توضیح دهد و یك یا دو نسل قبل از جنگ را بررسی كند؛ جنبش های مختلفی كه در به وجود آمدن جنگ دخیل بودند. كارهایی كه كشورهای استعماری در خصوص تفرقه انگیزی بین مسلمانان و بین كشورها انجام دادند، در كل این رمان ها باید واقعیت ها و شخصیت های اصلی جنگ را بازگو كند و بعد در آخر به موضوع خط مقدم و شهید و جبهه و... بپردازند. مركز تحقیقات جنگ سپاه پاسداران كتاب های با ارزش در خصوص روزشمار جنگ منتشر كرده است كه كار قابل توجهی است كه نویسندگان می توانند با توجه به این دایره المعارف جنگ، رمان خوبی در قد و قامت جنگ و صلح تولستوی و... بنویسند.
اما با وجود این، قطعه های درخشانی از این جواهر و شاهكار بزرگ تراش خورده است و هر نویسنده ای به اندازه بضاعتش در این خصوص كار كرده است، اما هنوز تا رسیدن به یك شاهكار ادبی در حوزه ادبیات دفاع مقدس راه باقی است

قیمت فایل فقط 8,000 تومان

خرید

برچسب ها : پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس , ادبیات جنگ , ادبیات دفاع مقدس , ارزیابی اهالی قلم , حوزه ادبیات دفاع مقدس , پروژه , پایان نامه , پژوهش , جزوه , مقاله , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه , دانلود پژوهش , دانلود جزوه , دانلود مقاله


Google
About 118,000 results (0.57 seconds)
Search Results
پژوهش-ارزیابی-اهالی-قلم-از-حوزه-ادبیات-دفاع-مقدس - فایل ناب
netfile.filenab.com/tag-پژوهش-ارزیابی-اهالی-قلم-از-حو...
Translate this page
محصولاتی که دارای عبارت 'پژوهش-ارزیابی-اهالی-قلم-از-حوزه-ادبیات-دفاع-مقدس' هستند. پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس · پژوهش ارزیابی اهالی قلم از ...
پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس
haftasemoon.rozblog.com/.../-پژوهش-ارزیابی-اهالی-ق...
Translate this page
پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس. ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس. ادبیات دفاع مقدس از زمانی آغاز شد كه جنگ ایران و عراق در 31 شهریور 59 ...
پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس - دانلود مقاله و پروژه
maghalenab.rozblog.com/.../-پژوهش-ارزیابی-اهالی-قل...
Translate this page
Jul 11, 2016 - پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس دسته: زبان و ادبیات فارسی بازدید: 7 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 121 کیلوبایت تعداد صفحات ...
پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/2346
Translate this page
Jul 26, 2016 - پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس. ادبیات دفاع مقدس از زمانی آغاز شد كه جنگ ایران و عراق در 31 شهریور 59 شروع شد و نوع دیگری از ...
بررسی ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس + doc
karghahdaneshju.avablog.ir/.../بررسی+ارزیابی+اهالی...
Translate this page
Oct 11, 2016 - سلام بر پژوهشگر گرامی ، شما برای دانلود فایل بررسی ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس به این صفحه هدایت شده اید. برای دانلود این فایل و ...
بررسی ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس + doc - ندابلاگ
paperdocfile.nedablog.ir/vote1908-6.php
Translate this page
Oct 13, 2016 - سلام بر پژوهشگر گرامی ، شما برای دانلود فایل بررسی ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس به این صفحه هدایت شده اید. برای دانلود این فایل و ...
ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس - فروش فایل
file1download.blogsky.com/1395/07/24/post-35974/
Translate this page
Oct 15, 2016 - ارزیابی اهالی قلم از صفت ادبیات دفاع مقدس ادبیات پدافند مقدس از زمانی آغاز شد که جنگ ایران و عراق در 31 شهریور 59 شروع شد و نوع دیگری از ادبیات ...
پلاس ده | بانک پایان نامه و پژوهش | ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع ...
18p.ir/doc-28-ارزيابي-اهالي-قلم-از-حوزه-ادبيات-دفاع/
Translate this page
ادامه مطلب. ZIP. ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس – با فرمت ورد – ۴۰ صفحه. zip. آبان ۱۲, ۱۳۹۵. ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس – با فرمت ورد – ۴۰ ...
دانلود ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس (ادبيات جنگ) pdf
magale.lineblog.ir/post/2070
Translate this page
Oct 19, 2016 - دانلود ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس (ادبيات جنگ) pdf - ... مقاله پژوهش عوامل موثر بر استخراج تركيب هاي فنولي فعال مواد استخراجي ...
دانلود مقاله : ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس – مرجع دانلود پایان ...
www.maghaleyab.com/.../دانلود-مقاله-ارزيابي-اهالي-ق...
Translate this page
Sep 19, 2016 - دانلود مقاله : ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس ... جنگ و مستندی از شبکه چهار در مورد ادبیات جنگ یادم انداخت که چند رمان ایرانی را که دوست دارم در این حوزه می .... دانلود پایان نامه : پژوهش مقایسه‌ای خمریات ابونواس با منوچهری و حافظ.
پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس - دانلود فایل
download.fileforooshi.ir/پژوهش-ارزیابی-اهالی-قلم-از-... - Translate this page
Jun 28, 2016 - پژوهش ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس ۲ تیر ۱۳۹۵ ... رضایت شغلی كاركنان بانك صادرات ایران (نمونه موردی كاركنان حوزه ۶ منطقه غرب تهران) ...
تحقیق ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس | بیز فایل
www.bizfile.ir/.../تحقیق-ارزيابي-اهالي-قلم-از-حوزه-اد... - Translate this page
Jun 3, 2016 - ادبيات دفاع مقدس از زماني آغاز شد كه جنگ ايران و عراق در 31 شهريور 59 شروع شد و نوع ديگري از ادبيات پس از ادبيات ... تحقیق ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس .... <span itemprop="name">پژوهش حسابداری دولتی</span> ...
مقالات فرهنگی و هنری | ادبیات و شعر | ادبیات حماسی - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › فرهنگی و هنری
Translate this page
ادبیات جنگ. هدف از پژوهش حاضر بررسی اندیشه های حاصل از جنگ در آثار نویسندگان … ... پا به پای ادبیات دفاع مقدس ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس. ادبیات ...
دانلود تحقیق ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس بایگانی ...
nabfiles.ir/tag/دانلود-تحقیق-ارزيابي-اهالي-قلم-از-حوزه/ - Translate this page
فایل شماره ۳۸۹۱۰۶ – دانلود تحقیق ارزيابي اهالي قلم از حوزه ادبيات دفاع مقدس ... فایل شماره ۴۲۲۷۵۵ – پاورپوینت آماده: بررسی مهارتهای تصمیم‌گیری در فرایند پژوهش و ...
دفاع مقدس و برترین های ادبی
www.hawzah.net/fa/.../دفاع-مقدس-و-برترین-های-ادبی
Translate this page
گزینش برترین کتاب های دفاع مقدس، مجالی است برای تشویق و تقدیر و نقد و بررسی و ارج ... های تخصصی - پژوهشی، شعر، جنگ شهیدان، داستان، هنر، زندگی نامه و خاطره راه یافت . ... باید دید چرا این حوزه از تاریخ که از درخشان ترین دوران های زندگی مردم ماست، ... منظوم دفاع مقدس » حاصل تلاش محمد رضا سنگری، «سرخ از پرونده و پرواز» به قلم ...
نقد و نظر
nagdonazar.blogfa.com/
Translate this page
احمد شاکری، نویسنده و پژوهشگر ادبیات داستانی در برنامه «گفت‌وگوی .... اصل وجود مناقشه در روایت از دفاع مقدس در حوزه ادبیات داستانی خلاق شکل جدی‌تری ..... در پایان می خواهم ارزیابی شما را از وضعیت ادبیات داستانی در چند سال اخیر در روایت جنگ بدانم. ..... حوزه دفاع مقدس در این خصوص گفت: به عقیده من، نویسندگان و اهالی قلم نخستین ...
حماسه کلمات - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/article/237941/حماسه-کلمات
Translate this page
ضمن اینكه در حوزه شعر چهره فعالی است در زمینه نقدنویسی هم دو كتاب تاكنون منتشر كرده كه ... آیا برای پرداختن به ادبیات دفاع مقدس اعم از شعر و داستان لازم است كه شخص، تجربه .... شما شعر «نام تمام مردگان یحیاست» به قلم سپانلو را چگونه ارزیابی می كنید؟ ... در حالی كه یك پژوهشگر موظف است همه جریانات ادبی یك كشور را در یك مقطع ...
دانلود کامل پایان نامه مقطع کارشناسی رشته ادبیات با موضوع ادبیات جنگ ...
doc4u.ir/1395/07/06/post-51321/
Translate this page
Sep 27, 2016 - ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس از زمانی ... افرادی نیز به موضوع ادبیات پایداری در رساله ها و پژوهش های خود پرداخته اند که .
Fars News Agency : گزارش مشروح فارس از برگزاري جايزه قلم زرين
www.farsnews.com/printable.php?nn=8904150335 - Translate this page
Jul 6, 2010 - حوزه : حوادث ... اين مراسم در سالن اجتماعات انجمن قلم ايران برگزار شد و در آن اهالي قلم، ... وي افزود: با رأي هيئت داوران بخش نقد و پژوهش ادبي هفتمين جشنواره قلم زرين ... و شيوه‌نامه داوري، براساس برگه‌هاي ارزيابي كتاب‌هاي داستاني، امتيازاتي ... اسلامي و وقايع عظيم دوران حاضر چون انقلاب و دفاع مقدس در يافتن ايده‌هاي نو و ...
ادبیات دفاع مقدس متولی ندارد/ دولتی شدن از آسیب‌های اصلی این حوزه - IQNA
www.iqna.ir/.../ادبیات-دفاع-مقدس-متولی-ندارد-دولتی-... - Translate this page
Sep 29, 2014 - و درست از همان جا بود که موج جدیدی از ادبیات به نام ادبیات دفاع مقدس در ایران شکل گرفت. ... که منتشر شده‌اند را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و برترین‌ها را انتخاب می‌کند؛ این ... خاطرات و پژوهش و تحقیق در سلوک و رفتار خاص رزمندگان در عملیات و در زمان ... مقدس که غرور ملی و سرمایه ارزشی جامعه ما محسوب می‌شود دولت و اهالی قلم و ...
سايت خبري دزفول تايمز - سرويس يادداشت
deztimes.ir/?cat=يادداشت
Translate this page
به همت کلیه اهالی ولایتمدار وکلیه مسئولین شهرآزادی وجامعه ولایتمدارعشایری، زائرسرا .... ای تلخ اماشنیدنی /پا به پای ادبیات دفاع مقدس ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات ...
مقاله با موضوع ادبیات جنگ | مرجع کامل دانلود پایان نامه های کامل و مقالات ...
payannamehfull.ir/shop/مقاله-با-موضوع-ادبیات-جنگ
Translate this page
ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس ادبیات دفاع مقدس از زمانی آغاز شد که جنگ ایران و عراق در ۳۱ شهریور ۵۹ شروع شد و نوع دیگری از ادبیات پس از ادبیات.
ایبنا - لزوم توجه بيشتر پژوهشگران دفاع‌مقدس به مناطق غرب كشور
www.ibna.ir/.../لزوم-توجه-بيشتر-پژوهشگران-دفاع-م...
Translate this page
رييس مركز اسناد و تحقيقات دفاع‌مقدس از كم‌‌كاري نويسندگان درباره وضعيت و نقش ... و هنرمندان عرصه دفاع‌‌مقدس را به مناطق يادماني غرب كشور مثبت ارزيابي كرد و اظهار داشت: ... اول اين‌كه رويكرد پژوهشي ما نسبت به استان‌هاي ايلام و كرمانشاه مشخص شد. ... خارجي پديدار مي‌شود و بازديد از مناطق جنگي، در داستان‌نويسي اهالي قلم، موثر خواهد بود.
نشان درجه یک هنری در دست اهالی قلم - روزنامه جام جم
press.jamejamonline.ir/.../2493037295896545698
Translate this page
موید)، مفتون امینی و مجید قیصری برای اهالی ادبیات، صاحبان قلم و کتابخوانان نام‌های ... در سیستم اداری، کمیته ارزیابی هنرمندان تشکیل شد تا سیستم اداری ما توانایی ... حوزه هنری به خلق آثار ارزشمند و همچنین تلاش برای حفظ تاریخ شفاهی جنگ مشغول است. ... از پژوهشگران برجسته عرصه دفاع مقدس و چهره‌های شناخته‌شده‌ پژوهش در تاریخ ...
ادبیات دفاع مقدس با گذشت زمان پخته‌تر می‌شود - باشگاه خبرنگاران جوان
www.yjc.ir › فرهنگی هنری › ادبیات
Translate this page
Oct 18, 2015 - *روند فعلی داستان‌نویسی در حوزه دفاع مقدس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ ... در وهله اول حمایت مردم به واسطه‌ استقبال از ادبیات جنگ و در وهله دوم انگیزه‌های شخصی انسان‌هایی که در این‌ سال‌ها قلم زده‌اند. *اگر بخواهید یکی از ... داستان‌نویسی باید پشت سر تحقیق و پژوهش حرکت کند ... دغدغه نباید برای اهالی قلم کلیشه‌ای باشد.
انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران - مکتب شعردینی ایران saapoem.com
saapoem.blogfa.com/category/13
Translate this page
انجمن شاعران و نویسندگان انقلاب اسلامی؛ اساتید و ادبای فاخر سایت پارسی زبانان و به ... سید علی اصغر موسوی (شاعر، نویسنده و پژوهشگر ادبیات دینی) ..... آسیب شناسی: با توجه به پیدایش نظرات جدیدی در حوزه ادبیات غربی و نسل های جدیدی که نوعی .... ما اهالی قلم و اندیشه، شعر و ادب، هنر و معرفت، تحقیق و پژوهش، ضمن پاسداشت این ...
بیانیه هیئت داوران یازدهمین جشنواره کتاب سال « قلم زرین» - پايگاه ...
www.sarshar.org/archives/news/post_956.html
Translate this page
از این رو، نخستین انتخابها را در هر سال در سه حوزه ادبیات داستانی، شعر و پژوهش و نقد ادبی ... اهالی قلم که اصلی ترین رکن تولید ادبیات و پژوهش به شمار می¬روند، در این برهه ... هنری که در گامی بلند ادامه شعر و داستان دفاع مقدس را در گستره داستان مقاومت ... در پیشبرد ادبیات انقلاب داشته و آثار شان در مراحل مختلف داوری مورد ارزیابی قرار ...
انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران
apad.blogfa.com/
Translate this page
انجمن پژوهشگران ادبیات دینی ایران - تحلیل ، نقد و پژوهش ادبیات متعهد و ... انجمن شاعران و نویسندگان انقلاب اسلامی؛ اساتید و ادبای فاخر سایت پارسی .... ما اهالی قلم و اندیشه، شعر و ادب، هنر و معرفت، تحقیق و پژوهش، ضمن پاسداشت این ..... شعر دینی "اساس اش " محتواست و "شاعر دینی" باید دوچندان قوی تر از دیگران در حوزه شعر باشد !
استادسیدعلی اصغرموسوی - بیانیه اهالی قلم و اندیشه درپاسداشت تقارن ...
saapen.mihanblog.com/post/376
Translate this page
Dec 28, 2015 - همکاری محدود با واحد ادبیات حوزه ی هنری استان قم از سال 1374 تاکنون در سطح شرکت ... اعضای اتاق فکر و مباحث علمی و نقد و ارزیابی آثار متون ادبی از اوایل 1388 تاکنون./ .... ما اهالی قلم و اندیشه، شعر و ادب، هنر و معرفت، تحقیق و پژوهش ، ضمن ... و جهان آشوب زده کنونی را از فساد، جنگ ، کشتارجمعی و تفرقه رهایی بخشند!
خاطرات معصومه رامهرمزی و سیده زهرا حسینی از سال‌های دفاع مقدس
library.aqr.ir/portal/home/?news/...دفاع-مقدس
Translate this page
Aug 7, 2016 - دوران دفاع مقدس بخشی از تاریخ کشور ماست و نگاه عادلانه به این برهة تاریخی، ... شناخت ویژگی‌های زنانة زبان و قلم و کاربرد آن در کتاب‌های خاطرات زنان می‌تواند ... اما این بررسی و ارزیابی موجبات رشد فنی و علمی این‌گونة ادبی را فراهم می‌آورد. ... قرن کتاب دفاع مقدس» و نیز تنها اثر برگزیده در حوزة مستندنگاری و خاطرات در ...
حوزه نشر کتاب - جستجوگر اخبار تی نیوز
tnews.ir/tags/حوزه-نشر-کتاب
Translate this page
حوزه نشر کتاب. ... مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان خبر داد: چاپ 60 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع ...
ملاحظاتي در مورد نقد شعر دفاع مقدس
navideshahed.com/.../ملاحظاتي-در-مورد-نقد-شعر-دفاع...
Translate this page
Dec 27, 2008 - اما نقد به معناي ارزيابي، سنجش و حتي داوري امور و آثار هنري، فكري، فرهنگي و ... از تأثير شعر دفاع مقدس در طي اين پژوهش مورد تحقيق قرارمي گيرد. اما حوزة ديگر ارزيابي و ارزشگذاري شعر دفاع مقدس در عرصه هاي خارج از ادبيات شكل مي گيرد. ... به گمان صاحب اين قلم، حتي اگر پاسخ به سؤالات فوق، مثبت باشد (كه نيست!)
تیر ۱۳۹۵ - کتابخانه عمومی قائم آل محمد (عج)
ghaemalmohamadpl.blogfa.com/1395/04
Translate this page
Jun 23, 2016 - ثبات قدم در عرصه فرهنگ انقلاب اسلامی مدال افتخار انجمن قلم ایران است ... اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه قلم زرین، اظهار داشت: برای ارزیابی یک مجموعه راه های .... پارسی‌نژاد، داستان نویس، پژوهشگر و منتقد ادبی در خصوص نقش اهالی قلم در بسط فرهنگ ... حوزه دفاع مقدس در این خصوص گفت: به عقیده من، نویسندگان و اهالی قلم ...
كامران پارسي نژاد - نقد ادبی به شیوه مکتب تاویل یا هرمنوتیک
www.parsinejad.blogfa.com/post/18
Translate this page
بر مبناي ديدگاههاي مطرح شده پيرامون تأويل متن، نقد ادبي بايد بر اساس آراء و ... در نقش يك پژوهشگر ظاهر مي‌گردد و به ارائه ديدگاههاي به دست آمده توسط خود مشغول ... تأويلي، مي‌تواند درست و نادرست باشد؛ و بايد آثار را، مجدداً ارزيابي كرد و شناخت. .... دانشكده ادبيات دليل خدمات فرهنگي و ادبي در حوزه ادبيات داستاني دفاع مقدس در مهر ماه 1389.
نقد - جریان‌شناسی نشریات فکری - فرهنگی و سیاسی پس از جنگ تحمیلی ...
naghd123.blogfa.com/post-9.aspx
Translate this page
نقد - جریان‌شناسی نشریات فکری - فرهنگی و سیاسی پس از جنگ تحمیلی(2) ... در کنار نشریه سوره، می توان از نشریه «ادبیات داستانی» حوزه هنری نام برد که به همت محمدرضا .... مهدی نصیری پس از کتاب صبح و پژوهش در زمینه اسلام و تجدد و نقد مدرنیته، با .... دانش‌پژوهان و محققان این مؤسسه و دیگر اهالی قلم حوزه و دانشگاه است و پس از پانزده ...
مطالب جدیدتر - اداره کتـابخانه عمومی شهرستان فریدونکنار
fereidoonkenarketab.blogfa.com/?p=12
Translate this page
جواد صحرایی پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس نیز همچون دو نویسنده دیگر، این دیدار را ... پارسی‌نژاد، داستان نویس، پژوهشگر و منتقد ادبی در خصوص نقش اهالی قلم در ...
آثار موسیقایی تاثیرگذار در زمینه دفاع مقدس
nazbid.ir/post/?q=آثار+موسیقایی...در...دفاع+مقدس
Translate this page
همچنین سه عنوان کتاب پژوهشی در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس نیز از این ناشر به قلم پژوهشگران ... «شناخت ادبیات انقلاب اسلامی» به قلم غلامحسین کافی نیز از دیگر آثار پژوهشی این ناشر است. .... قرار بود، اهالی موسیقی تا اول اردیبهشت‌ماه، موزیک ویدئوهای خود را برای داوری در جایزه ققنوس ..... تسهیل شرایط اخذ مجوز ارزیابی خسارت‌ها.
متن ادبی مجریگری با موضوع دفاع مقدس - آخرین اخبار ایران و جهان
khabarduni.ir/search/?q=متن+ادبی...با...دفاع+مقدس
Translate this page
15 عنوان کتاب در بخش‌های مختلفی از جمله شعر، خاطره و پژوهش در حوزه دفاع مقدس .... دبیر این دوره جایزه ادبي قلم زرین و جمعی از اهالی قلم در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
دبیر جایزه جلال: هیچ ملاحظه‌ای بجز ارزش علمی آثار نداشتیم - خبرگزاری مهر
www.mehrnews.com/.../دبیر-جایزه-جلال-هیچ-ملاحظه-ا...
Translate this page
Nov 23, 2013 - ... هیات علمی جایزه جلال آل احمد و جمعی از اهالی قلم در پژوهشکده هنر، فرهنگ و ... و روش ها» عنوان شایسته تقدیر بخش نقد ادبی ششمین جایزه جلال آل احمد را از آن خود ... رسد، مورد ارزیابی داوران قرار می گیرد و شاخص هایی هم برای این ارزیابی وجود ... این عضو هیات علمی جایزه جلال سپس از کیفیت پائین آثار پژوهشی حوزه تاریخ و ...
توجه به رمان دفاع مقدس، راه جهانی شدن ادبیات ایران/ جایگاه ادبیات دفاع ...
defapress.ir/.../توجه-به-رمان-دفاع-مقدس-راه-جهانی-شدن-ا...
Translate this page
Sep 28, 2014 - امروزه برای تولید و نشر رمان دفاع مقدس، می باید ابتدا نیاز ها و ضرورت های آن را ... توجه به رمان دفاع مقدس، راه جهانی شدن ادبیات ایران/ جایگاه ادبیات دفاع مقدس در بی‌ثباتی حوزه ... هر چند جایگاه کنونی رمان در ادبیات دفاع مقدس، با توجه به اهمیت آن، ... حال آنکه نویسندگان توانمند، در جایگاه خود می توانند با قلم و رگبار واژه ها، ...
فرهنگ در رسانه - بولتن نیوز
www.bultannews.com › صفحه نخست › فرهنگی
Translate this page
Sep 21, 2015 - یکی دیگر از مسائلی که در حوزه ادبیات دفاع مقدس مطرح می‌شود موضوع برپایی ... بخش، اهالی قلم و متولیان فرهنگی چه نقشی در ارتقای ادبیات دفاع مقدس دارند؟ ... سینما» پیش از اینکه فیلم مورد ارزیابی قرار بگیرد وابستگی‌های عوامل سازنده .... آشتي دادحميد داوودآبادي، نويسنده و پژوهشگر دفاع مقدس در گفت‌وگو با «جوان» ...
قلم آفــــتاب
ghalameaftab.blogfa.com/
Translate this page
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام , دومین جایزه سپیدار در حوزه محیط زیست می باشد در دوبخش آثار ادبی و غیر ادبی برای کودکان ...
و خدا « کلمه » را آفرید ... - مصاحبه ها
resmaeil.blogfa.com/category/3?p=2
Translate this page
آقای جعفریان هم در دو عرصه در شعر و ادبیات دفاع مقدس خوب درخشید و هم در حوزه .... امروز هم ایشان در حوزه هنری مسئولیتی را پذیرفته و در روزنامه‌ها و مجلات قلم می‌زند و حضور ..... جمعي از شاعران و اهالي ادب در سه شنبه گذشته مصادف با شب ميلاد امام حسن مجتبي (ع) با ... مصاحبه ما با رضا اسماعیلی - پژوهشگر و شاعر - در مورد اقلیم نقد را بخوانید.
در تمام قالب های شعری، آثار خوبی درباره دفاع مقدس داریم :: سازمان ...
ido.ir/pages/?id=295565
Translate this page
Aug 25, 2015 - شما در حوزه شعر دفاع مقدس فعالیت های تحقیقی زیادی دارید، دربارها جایگاه آن در ..... به‌عنوان مثال اینکه آثار کافکا برای تمامی اهالی کتاب جذاب است، به این دلیل ... را که سال‌ها در حوزه ادبیات سوسیالیستی قلم زده‌اند، چگونه ارزیابی می‌کنید؟ .... و نوع روایتگری شاعران بیت را موضوع پژوهش در حوزه ادبیات تطبیقی قرار داد.
قلب قلم - مصاحبه ها
hosna-kashani.blogfa.com/category/5
Translate this page
Jul 8, 2013 - حسنا محمدزاده شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه .... عشق و عرفان رو در شعر شاعران امروز چطور ارزیابی می کنید؟ .... تحقیقی و پژوهشی را به عنوان مولفهٔ دیگر سرایش شعر رضوی بیان کرد. محمدزاده شعر را در عرصه‌هایی چون مذهب و دفاع مقدس، به عنوان رسانه‌ای پیشرو ..... آرزوها و عیدی های اهالی قلم.
کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ::آنلاين - کانون در خط مقدم همکاری ...
kanoonnews.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=122...
Translate this page
May 12, 2013 - آموزش و پژوهش ... ارزیابی مجتبی رحماندوست از رابطه‌ی ایران و مقاومت اسلامی لبنان ... خود را - به عنوان یک جانباز دفاع مقدس - صرف ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار در جامعه از ... او دستی نیز در ادبیات کودک و نوجوان دارد و سابقه‌ی همکاری با کانون نیز در ... لبنانی، به سفرها و همکاری‌های مشترک اهالی قلم و هنرمندان دو کشور می‌شود.
اسفند ۱۳۹۱ - NEW SOCIETY جامعه نَو
jameahnew.blogfa.com/9112.aspx
Translate this page
در یک نگاه کلی به مجموعه‌های تبر و باغ گل سرخ، ارزیابی خواهیم کرد که تا چه اندازه به ... چه مانعی هست که به جای ادبیات مقاومت، جنگ و دفاع مقدس از ادبیات حماسی یاد کنیم. .... این در حالی است که اتفاقاتی اخیرا در حوزه زبان فارسی افتاده است که بسیاری از اهالی قلم و ... سپس شوکتعلی محمدی، منتقد و پژوهشگر ادبی نظرهای خود را در قالب ...
تیر ۱۳۹۵ - اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قائمشهر
ghaemshahrlib.blogfa.com/1395/04
Translate this page
Jun 23, 2016 - اولین نشست کتابخوان کتابخانه ای شهرستان قائمشهر در حوزه حجاب و عفاف .... وی با بیان اینکه کتاب های ادبیات کودک امروز باید دارای تصاویر و ... در کتابخانه های دیجیتالی می توانند اصل مقالات پژوهشی و کاربردی خود را ...... احمد شاکری، نویسنده حوزه دفاع مقدس در این خصوص گفت: به عقیده من، نویسندگان و اهالی قلم ...
لینک های مرتبط:پایگاه دانلود پایان نامه و مقاله و پروژه های دانشجویی
payanname1.ir/myLDlinker.php?url=8
Translate this page
دانلود پایان نامه : پژوهش مقایسه‌ای خمریات ابونواس با منوچهری و حافظ 6500 تومان ... مشاهده و خرید · دانلود مقاله : ارزیابی اهالی قلم از حوزه ادبیات دفاع مقدس 3800 تومان ...
آذر ۱۳۹۱ - وبلاگ انتشارات هزاره ققنوس
hezarehe.blogfa.com/9109.aspx
Translate this page
Dec 20, 2012 - نتيجه اين ارزيابي انتخاب سه اثر برگزيده و سه داستان شايسته تقدير بود. ... از ميثم محمدي و «هديه‌ها» به قلم آرزو مهبودي شايسته تقدير شناخته شده‌اند. .... حاجي آبادي ادامه داد: نويسندگان جوان در آثار خود بيشتر به پيامد‌هاي جنگ تحميلي عراق ... سيد‌علي‌محمد رفيعي، پژوهشگر حوزه دين و ادبيات در این نشست گفت: بهترین ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 196
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 443
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 3,228
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,952
  • بازدید ماه : 4,952
  • بازدید سال : 123,442
  • بازدید کلی : 1,978,376