loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 388 سه شنبه 05 بهمن 1395 نظرات (0)

سونامی

سونامی دسته: جغرافیا
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 13 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 8

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 8 صفحه تهیه شده استبا وجودی که بین کانون زمین‌لرزه‌ی اقیانوس هند و شهرهای ساحلی ایران در کنار دریای عمان، فاصله زیادی وجود داشت، موج های سونامی در شهر چابهار خسارت های اندکی برجای گذاشتند

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

سونامی


سونامی: دیوارهایی از آب

در ششم دی ماه ۱۳۸۳( برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴) پوسته‌ی زمین در کف اقیانوس هند به لرزه درآمد. تکان‌های قدرتمند زیر دریا ، موج های سهمگینی را به وجود آورد که بیش از پنج هزار کیلومتر را در اقیانوس هند پیمودند.

در ششم دی ماه ۱۳۸۳( برابر با ۲۶ دسامبر ۲۰۰۴) پوسته‌ی زمین در کف اقیانوس هند به لرزه درآمد. تکان‌های قدرتمند زیر دریا ، موج های سهمگینی را به وجود آورد که بیش از پنج هزار کیلومتر را در اقیانوس هند پیمودند. وقتی این موج‌ها به ساحل کشورهای جنوب شرق آسیا رسیدند، دیوارهایی از آب، به نام سونامی، ساحل کشورهای اندونزی، مالزی، سریلانکا، هندوستان، مجموعه‌جزیره‌های مالدیو، تایلند و بنگلادش را جاروب کردند. 

با وجودی که بین کانون زمین‌لرزه‌ی اقیانوس هند و شهرهای ساحلی ایران در کنار دریای عمان، فاصله زیادی وجود داشت، موج های سونامی در شهر چابهار خسارت های اندکی برجای گذاشتند. این با آن معنا است که اگر کانون زمین‌لرزه به ساحل ایران نزدیک تر باشد، شهرهای ساحلی ایران نیز با خطر جدی رو به رو می شوند. به گفته زمین شناسان، در بستر دریای خزر نیز گسل های عمیقی وجود دارد که می تواند باعث سونامی شود ین گسل‌ها در گذشته سبب زمین لرزه های بزرگ شدند که در پی آن سونامی بزرگ (در مقیاس خزر) ایجاد شد. در عین حال ، احتمال رویداد سونامی در آینده توسط این گسل ها نیز وجود دارد. 

● سریع‌تر از هواپیما 

سونامی یک موج نیست، بلکه مجموعه ای از موج‌های بسیار طولانی است. گاهی فاصله بین دو قله موج صدها کیلومتر است. این موج‌ها با سرعتی که ممکن است به ۹۰۰ کیلومتر در ساعت برسد( یعنی سریع‌تر از بسیاری از هواپیماها)، به سوی ساحل پیش می روند. آن‌ها در ابتدا ارتفاع چندانی ندارند و در دریای باز و عمیق ممکن است احساس هم نشوند. اما وقتی عمق آب کاهش می یابد، طول موج ها، کم و ارتفاع آن‌ها زیاد می شود. در این حالت، ارتفاع آن‌ها ممکن است به ۱۵ متر هم برسد. 

● لغزیدن و سرخوردن 

پوسته‌ی زمین برعکس آن‌چه که به نظر می رسد، یکدست و یکپارچه نیست، بلکه مانند یک جورچین بسیار بزرگ است. به قطعه‌های این جورچین بزرگ، صفحه‌های تکتونیک(قاره ای) می‌گویند. این صفحه‌ها پیوسته‌ در حال حرکت و جا به جایی هستند. 

● سونامی چگونه به وجود می آید 

پوسته‌ی زمین از قطعه‌های بزرگی به نام صفحه تشکیل شده است. این صفحه‌ها گاهی به زیر یک دیگر می لغزند. این جا به جایی باعث زمین‌لرزه می شود. 

زلزله‌ها می توانند در کف اقیانوس رخ دهند. جا به جایی صفحه‌ها، آب را بالا و پایین می برد. این رویداد می تواند باعث سونامی شود. 

نوع فایل: word

سایز:13.9 KB 

تعداد صفحه:8 

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : سونامی , دانلود سونامی , سونامی , سونامی دیوارهایی از آب , سریع‌تر از هواپیما , لغزیدن و سرخوردن , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

Screen-reader users, click here to turn off Google Instant.

 
 

Google

 
About 3,320,000 results (0.38 seconds) 
Translate this page
امواج کشندی یا (به انگلیسی: Tidal waves ) آب‌تاز، آبلرزه یا سونامی یکی از پدیده‌های جغرافیایی است. غریاله به لرزش شدید آب دریا گفته می‌شود که در پی زمین‌لرزه‌های ...

Images for ‫سونامی‬‎

Image result for ‫سونامی‬‎
Image result for ‫سونامی‬‎
Image result for ‫سونامی‬‎
Image result for ‫سونامی‬‎
Image result for ‫سونامی‬‎
More images for سونامیReport images

سونامی چیست؟

020.ir/زمین-شناسی/سونامی-چیست؟
Translate this page
تعریف سونامی، دلایل به وجود آمدن آن، معنی واژه سونامی، سرعت سونامی، شکل فعالیت آن در دریا و ساحل و سیستم های هشداردهنده سونامی در سایت 020.ir.

آپارات - سونامی

www.aparat.com/result/سونامی
Translate this page
زمین لرزه شدید در سواحل پاپوا گینه نو و هشدار برای سونامی. دنبالم کن دنبالت کنم. 228 بازدید. 0:53. زلزله شدید در غرب ژاپن بدون هشدار سونامی. دنبالم کن دنبالت کنم.

لحظه شروع سونامی ژاپن - آپارات

www.aparat.com/v/5EJdM/لحظه_شروع_سونامی_ژاپن
Translate this page
Nov 26, 2012 - پویا 313 این ویدئو ظاهرا لحظات اولیه سونامی ژاپنه/اگه دوست داشتید سری به کانال من بزنید حوادث جالب زیاد میبینید. لحظه شروع سونامی ژاپن سونامی ...

سونامی چیست ؟ - بیتوته

www.beytoote.com/scientific/gozaresh-elmi/tsunami.html
Translate this page
این روزها زیاد نام سونامی(غریاله) را می شنویم.در هر خبری که مربوط به ژاپن می شود نام زلزله و سونامی در کنار یکدیگر آورده شده و از تلفات مربوط به این حوادث سخن به میان ...

میگنا - سونامی چیست وچگونه به وجود می اید؟

www.migna.ir/vdcd.s0x2yt09fa26y.html
Translate this page
سونامي موج يا رشته‌اي از امواج است كه در اقيانوس به دنبال زلزله هاي دريايي بوجود مي‌آيد.

سونامی وحشتناک - نماشا

https://www.namasha.com/v/cu3hivFe
Translate this page
Aug 15, 2015 - سونامی وحشتناک ... 1:00:35. سونامی وحشتناک در ژاپن (دوربین مدار بسته) ... لحظه وقوع زلزله 7.4 ریشتری و به صدا درآمدن زنگ هشدار سونامی.

سونامی چگونه به وجود می‌آید؟ - مجله علمی هوپا

hupaa.com/20000000000003751/سونامی-چگونه-به-وجود-می‌آید
Translate this page
کلمه سونامی(tsunami) از کلمات ژاپنی tsu (بندر) و nami (امواج) تشکیل شده است. سونامی موج یا رشته‌ای از امواج است که در اقیانوس به دنبال زلزله های دریایی بوجود می‌آید.

تصاویر دیده نشده از سونامی وحشتناک ژاپن+ فیلم - باشگاه خبرنگاران

www.yjc.ir › فیلم و صوتفیلم و صوت

Searches related to سونامی

بزرگترین سونامی جهان

سونامی در ایران

سونامی اندونزی

سونامی چیست

فیلم سونامی

سونامی ژاپن

سونامی اپارات

سونامی تایلند

Razavi Khorasan Province - From your Internet address - Use precise location
 - Learn more   
Help Send feedback Privacy Terms
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 204
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 443
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 3,165
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4,889
  • بازدید ماه : 4,889
  • بازدید سال : 123,379
  • بازدید کلی : 1,978,313