loading...
تازه ترینها
محمد غفوری تبار بازدید : 375 سه شنبه 13 مهر 1395 نظرات (0)

نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI

نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI دسته: کامپیوتر
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2575 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 150

کامپیوتر های موجود در یک شبکه به طرق مختلفی می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند اما بخش بزرگی از این فرآیند ربطی به ماهیت داده هایی که از طریق رسانه شبکه عبور می کند ندارد

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI

 

 

سیگنال ها و پروتکل ها

کامپیوتر های موجود در یک شبکه به طرق مختلفی می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند اما بخش بزرگی از این فرآیند ربطی به ماهیت داده هایی که از طریق رسانه شبکه عبور می کند ندارد . قبل از اینکه داده هایی که کامپیوتر فرستنده تولید کرده است به کابل یا نوع دیگری از رسانه برسد به سیگنال هایی که متناسب با آن رسانه می باشد تجزیه می شود.این سیگنال ها ممکن است مثلا برای سیم های مسی ولتاژهای الکتریکی برای فیبر نوری پالس های نور و در شبکه های بی سیم امواج رادیویی و مادون قرمز باشند.این سیگنال ها کدی را تشکیل می دهند که رابط شبکه هر کامپیوتر گیرنده ای ٬آنرا به داده های باینری قابل درک با نرم افزار در حال اجرای روی آن کامپیوتر تبدیل می کند .

بعضی از شبکه ها متشکل از کامپیوتر های مشابهی هستند که دارای سیستم عامل و برنامه های یکسانی می باشند در صورتی که شبکه هایی هم وجود دارند که دارای سکوهای (platform) متفاوتی هستند و نرم افزارهایی را اجرا می کنند که کاملا با یکدیگر تفاوت دارند . ممکن است اینطور به نظر آید که برقراری ارتباط بین کامپیوترهای یکسان ساده تر از بین کامپیوتر های متفاوت است و البته در بعضی از موارد این نتیجه گیری صحیح می باشد. صرفنظر از نرم افزارهایی که در یک شبکه روی کامپیوترها اجرا می شود و صرفنظر از نوع آن کامپیوترها ، باید زبان مشترکی بین آنها وجود داشته باشد تا برقراری ارتباط میسر شود . این زبان مشترک پروتکل نامیده می شود و حتی در ساده ترین نوع تبادل اطلاعات ، کامپیوترها از تعداد زیادی از آنها استفاده می کنند.در واقع همانطور که برای اینکه دو نفر بتوانند با یکدیگر صحبت کنند باید از زبان مشترکی استفاده کنند کامپیوترها هم برای تبادل اطلاعات نیاز به یک یا چند پروتکل مشترک دارند .

یک پروتکل شبکه می تواند نسبتا ساده یا کاملا پیچیده باشد .در بعضی موارد پروتکل فقط یک کد است (مثلا الگویی از ولتاژهای الکتریکی ) که مقدار دودویی یک بیت را نشان می دهد و همانطور که می دانید این مقدار می تواند 0 یا 1 باشد. پروتکل های پیچیده تر شبکه می توانند سرویس هایی را ارائه دهند که بعضی از آنها در اینجا نام برده شده  است:

اعلام دریافت بسته (packet acknowledgment) :که ارسال یک پیغام از طرف گیرنده به فرستنده مبنی بر دریافت یک یا چند بسته می باشد. یک بسته جزء بنیادی اطلاعات فرستاده شده روی یک شبکه محلی  (LAN) می باشد.

بخش بندی (segmentation) : که در واقع به تقسیم کردن یک جریان داده طولانی به بخش های کوچکتر می باشد به صورتی که بتوان آنرا در داخل بسته ها ، روی یک شبکه انتقال داد .

کنترل جریان (flow control) : شامل پیغام هایی می باشد که از طرف گیرنده به فرستنده مبنی بر بالا یا پایین بردن سرعت انتقال داده فرستاده می شود .

تشخیص خطا (error detection) : شامل کدهای بخصوصی می باشد که در یک بسته وجود دارد و سیستم گیرنده از آنها برای اطمینان از اینکه داده های آن بسته سالم به مقصد رسیده است یا نه استفاده می کند .

تصحیح خطا (error correction)  : پیغام هایی که توسط سیستم گیرنده تولید می شود و به اطلاع فرستنده می رسانند  که بسته های معینی آسیب دیدند و باید دوباره فرستاده شوند .

فشرده سازی (data compression) : مکانیزمی است که در آن با حذف اطلاعات اضافه، مقدار داده ای را که باید از طریق شبکه فرستاده شود در حد امکان کم می کنند .

کدگذاری داده (data encryption) : مکانیزمی است برای محافظت از داده هایی که قرار است از طریق شبکه منتقل شود و در آن توسط کلیدی که سیستم گیرنده از آن مطلع است داده ها کد گذاری می شوند.

اغلب پروتکل ها بر مبنای استاندارد های عمومی می باشند که توسط یک کمیته مستقل تولید شده اند نه یک تولید کننده بخصوص. بدین صورت این تضمین وجود دارد که سیستم های مختلف می توانند از آنها به راحتی استفاده کنند .

معهذا هنوز تعدادی پروتکل وجود دارد که اختصاصی هستند و هرگز در بین عموم معرفی نشده اند مسئله مهمی که همیشه باید در نظر داشت این است که همه ی کامپیوتر های موجود در یک شبکه در طول فرآیند برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات از پروتکل های گوناگون استفاده می کنند .کارهایی که پروتکل های مختلف در یک شبکه انجام می دهند در بخش هایی به نام لایه تقسیم می شوند که مدل OSI را تشکیل می دهند .

رابطه ی بین پروتکل ها  

اغلب به مجموع پروتکل هایی که در لایه های مختلف مدل OSI وجود دارد پشته پروتکل اطلاق می شود .این مجموعه پروتکل ها به کمک همدیگر سرویس هایی را که یک برنامه بخصوص ممکن است نیاز داشته باشد ، ارائه می کنند و هیچ یک از آنها قابلیت انجام کار دیگری را ندارند به عنوان مثال اگر پروتکلی در یک لایه سرویس خاصی را ارائه می کند ، پروتکل های موجود در لایه های دیگر دقیقا آن سرویس خاص را ارائه تامین نمی کنند . نسبت به جهت جریان داده ها ، پروتکل های لایه های کنار همدیگر سرویس هایی را برای همدیگر تامین می کنند در یک شبکه ، اطلاعات از یک برنامه که در لایه بالایی پشته پروتکل قرار دارد سرچشمه می گیرد و متعاقبا لایه ها را به سمت پایین طی می کند .

پایین ترین بخش پشته پروتکل را رسانه شبکه تشکیل می دهد که وظیفه انتقال داده ها به کامپیوتر های دیگر موجود در شبکه را دارد .

وقتی داده ها از طریق شبکه به مقصد می رسند ، کامپیوتر گیرنده دقیقا عکس عملیاتی را که کامپیوتر فرستنده انجام داده است باید انجام دهد .

اطلاعات از لایه پایینی پشته به سمت برنامه گیرنده که در لایه بالایی قرار دارد عبور می کند و در هر لایه عملیاتی مشابه با آنچه در فرستنده در همان لایه انجام شده است ،اعمال می شود به عنوان مثال اگر پروتکلی در لایه سوم فرستنده مسئول کد گذاری اطلاعات می باشد ، همان پروتکل در لایه سوم گیرنده مسئول کد گشایی اطلاعات می باشد .به این صورت پروتکل های موجود در لایه های مختلف سیستم فرستنده با پروتکل های معادل خود که در همان لایه اولی در بخش گیرنده وجود دارند ارتباط بر قرار می کنند .شکل 2 این مطلب را نمایش می دهد.

تاریخچه پیدایش شبکه

در سال 1957 نخستین ماهواره، یعنی اسپوتنیک توسط اتحاد جماهیر شوروی سابق به فضا پرتاب شد. در همین دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابرقدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران رقابت سختی از نظر تسلیحاتی بین دو ابر قدرت آن زمان جریان داشت و دنیا در دوران جنگ سرد به سر می برد. وزارت دفاع امریکا در واکنش به این اقدام رقیب نظامی خود، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته یا آرپا (ARPA) را تاسیس کرد. یکی از پروژه های مهم این آژانس تامین ارتباطات در زمان جنگ جهانی احتمالی تعریف شده بود. در همین سال ها در مراکز تحقیقاتی غیر نظامی که بر امتداد دانشگاه ها بودند، تلاش برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر در جریان بود. در آن زمان کامپیوتر های Mainframe از طریق ترمینال ها به کاربران سرویس می دادند. در اثر اهمیت یافتن این موضوع آژانس آرپا (ARPA) منابع مالی پروژه اتصال دو کامپیوتر از راه دور به یکدیگر را در دانشگاه MIT بر عهده گرفت. در اواخر سال 1960 اولین شبکه کامپیوتری بین چهار کامپیوتر که دو تای آنها در MIT، یکی در دانشگاه کالیفرنیا و دیگری در مرکز تحقیقاتی استنفورد قرار داشتند، راه اندازی شد. این شبکه آرپانت نامگذاری شد. در سال 1965 نخستین ارتباط راه دور بین دانشگاه MIT و یک مرکز دیگر نیز برقرار گردید.

در سال 1970 شرکت معتبر زیراکس یک مرکز تحقیقاتی در پالوآلتو تاسیس کرد. این مرکز در طول سال ها مهمترین فناوری های مرتبط با کامپیوتر را معرفی کرده است و از این نظریه به یک مرکز تحقیقاتی افسانه ای بدل گشته است. این مرکز تحقیقاتی که پارک (PARC) نیز نامیده می شود، به تحقیقات در زمینه شبکه های کامپیوتری پیوست. تا این سال ها شبکه آرپانت به امور نظامی اختصاص داشت، اما در سال 1927 به عموم معرفی شد. در این سال شبکه آرپانت مراکز کامپیوتری بسیاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را به هم متصل کرده بود. در سال 1927 نخستین نامه الکترونیکی از طریق شبکه منتقل گردید.

در این سال ها حرکتی غیر انتفاعی به نام MERIT که چندین دانشگاه بنیان گذار آن بوده اند، مشغول توسعه روش های اتصال کاربران ترمینال ها به کامپیوتر مرکزی یا میزبان بود. مهندسان پروژه MERIT در تلاش برای ایجاد ارتباط بین کامپیوتر ها، مجبور شدند تجهیزات لازم را خود طراحی کنند. آنان با طراحی تجهیزات واسطه برای مینی کامپیوتر DECPDP-11 نخستین بستر اصلی یا Backbone شبکه کامپیوتری را ساختند. تا سال ها نمونه های اصلاح شده این کامپیوتر با نام PCP یا Primary Communications Processor نقش میزبان را در شبکه ها ایفا می کرد. نخستین شبکه از این نوع که چندین ایالت را به هم متصل می کرد Michnet نام داشت.

روش اتصال کاربران به کامپیوتر میزبان در آن زمان به این صورت بود که یک نرم افزار خاص بر روی کامپیوتر مرکزی اجرا می شد. و ارتباط کاربران را برقرار می کرد. اما در سال 1976 نرم افزار جدیدی به نام Hermes عرضه شد که برای نخستین بار به کاربران اجازه می داد تا از طریق یک ترمینال به صورت تعاملی مستقیما به سیستم MERIT متصل شوند.این، نخستین باری بود که کاربران می توانستند در هنگام برقراری ارتباط از خود بپرسند: کدام میزبان؟

از وقایع مهم تاریخچه شبکه های کامپیوتری، ابداع روش سوئیچینگ بسته ای یا Packet Switching است. قبل از معرفی شدن این روش از سوئیچینگ مداری یا Circuit Switching برای تعیین مسیر ارتباطی استفاده می شد. اما در سال 1974 با پیدایش پروتکل ارتباطی TCP/IP از مفهوم Packet Switching استفاده گسترده تری شد. این پروتکل در سال 1982 جایگزین پروتکل NCP شد و به پروتکل استاندارد برای آرپانت تبدیل گشت. در همین زمان یک شاخه فرعی بنام MILnet در آرپانت همچنان از پروتکل قبلی پشتیبانی می کرد و به ارائه خدمات نظامی می پرداخت. با این تغییر و تحول، شبکه های زیادی به بخش تحقیقاتی این شبکه متصل شدند و آرپانت به اینترنت تبدیل گشت. در این سال ها حجم ارتباطات شبکه ای افزایش یافت و مفهوم ترافیک شبکه مطرح شد.

مفهوم شبکه

هسته اصلی سیستم های توزیع اطلاعات را شبکه های کامپیوتری تشکیل می دهند. مفهوم شبکه های کامپیوتری بر پایه اتصال کامپیوتر ها و دیگر تجهیزات سخت افزاری به یکدیگر برای ایجاد امکان ارتباط و تبادل اطلاعات استوار شده است. گروهی از کامپیوتر ها و دیگر تجهیزات متصل به هم را یک شبکه می نامند.

ساده ترین نوع شبكه با متصل كردن چند كامپیوتر به وسیله كابل های خاصی به وجود می آید . ممكن است یك چاپگر به یكی از كامپیوترها متصل باشد و با استفاده از این سیستم شبكه ٬ این چاپگر به اشتراك بقیه كامپیوترها نیز گذاشته شود . همچنین ممكن است چاپگر مستقیما به شبكه متصل شده باشد . سایر تجهیزات جانبی كامپیوتر نیز می توانند برای استفاده همه كاربران در یك شبكه به اشتراك گذاشته شوند . هر دستگاه با یك كابل به شبكه اتصال می یابد و دارای یك آدرس یگانه و منحمصر به فرد است ٬ كه در شبكه با آن آدرس شناخته می شود . به همین دلیل اطلاعات دقیقا به همان كامپیوتری كه مد نظر است فرستاده می شود و خطایی رخ نمی دهد . دسترسی به منابع به اشتراك گذاشته دارای ارزش بسیار زیادی است . یك منبع می تواند یك فایل ٬ متن ٬ چاپگر ٬ دیسك سخت ٬ مودم یا دسترسی به اینترنت باشد و حتی توانایی پردازش كامپیوترها نیز می تواند به اشتراك گذاشته شود . به اشتراك گذاشتن منابع بیان شده نوعی قابلیت سیستم عامل تحت شبكه است كه به كاربر امكان دسترسی به اطلاعات موجود در سایر كامپیوترهای شبكه را می دهد . نكته مهم در این سیستم این است كه سیستم عامل باید دارای امنیت باشد و باید بتواند در دسترسی به اطلاعات (به خصوص داده ها ) محدودیت ایجاد كند.

 

فهرست

 

فصل اول ....................................................................................... 1

سیگنال ها و پروتکل ها ................................................................

فصل دوم ...................................................................................... 39

مدل OSI

فصل سوم..................................................................................... 54

پروتکل TCP/IP

فصل چهارم..................................................................................... 81

لایه اینترنت

فصل پنجم..................................................................................... 121

ارسال اطلاعات با استفاده از TCP/IP

فصل ششم..................................................................................... 129

مسیریابی

 

 

 

قیمت فایل فقط 15,000 تومان

خرید

برچسب ها : نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI , پایان نامه , نحوه ارسال , ارسال اطلاعات , مدل OSI , سیگنال , پروتکل , مسیریابی , اینترنت , لایه , پروژه , پژوهش , پایان نامه , مقاله , جزوه , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود پایان نامه , دانلود مقاله , دانلود جزوه


Google
About 31,100 results (0.79 seconds)
Search Results
نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - دانلود مقاله و پروژه - رز بلاگ - متفاوت ...
maghalenab.rozblog.com/.../-نحوه-ارسال-اطلاعات-در-مد...
Translate this page
Jul 16, 2016 - نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI دسته: کامپیوتر بازدید: 10 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 2575 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 150 کامپیوتر های ...
نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - دانلود پروژه و مقاله - رز بلاگ - متفاوت ...
nabproje.rozblog.com/.../-نحوه-ارسال-اطلاعات-در-مدل-o...
Translate this page
Jun 29, 2016 - نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI دسته: کامپیوتر بازدید: 1 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 2575 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 150 کامپیوتر های موجود ...
آشنایی با مدل های شبکه (OSI) - سرزمین دانلود
www.sarzamindownload.com/contents/1653/
Translate this page
لایه های شبکه, مدل OSI,مدل های شبکه,7 لایه در شبکه,آموزش لایه های شبکه,آموزش مدل OSI. ... لایه چهارم یا لایه انتقال (Transmission) مسئول ارسال و دریافت اطلاعات و کمک به رفع خطاهای ایجاد شده در طول ارتباط است. ... دسته بندی : مقالات > شبکه و Server ...
مقاله :: معرفی جزئیات مدل مرجع OSI یا Open System Interconnection
network.itpro.ir/.../معرفی-جزئیات-مدل-مرجع-osi-یا-op...
Translate this page
گام چهارم – STP ( قسمت اول ) · آموزش تصویری ثبت نام و شرکت در آزمون بین المللی MCSA مایکروسافت ... معرفی جزئیات مدل مرجع OSI یا Open System Interconnection ... دراین لایه اطلاعاتی که قصد ارسال به شبکه را دارند به شکل نهایی خود می رسند.
دانلود فایل نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - دانلود مقاله
sellu.pishroblog.ir/Post/4737
Translate this page
4 days ago - نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI. محقق گرامی ، شما برای دانلود فایل نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI به این صفحه هدایت شده اید. برای دانلود این فایل و مشاهده ...
نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - پروژه های دانشجویی و دانش آموزی
26sh95.pishroblog.ir/.../نحوه+ارسال+اطلاعات+در+مدل+O...
Translate this page
Sep 16, 2016 - نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI. محقق گرامی ، شما برای دانلود فایل نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI به این صفحه هدایت شده اید. برای دانلود این فایل و مشاهده ...
نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI | دانلود با لینک مستقیم
fun.iranoo.ir/2016/07/.../نحوه-ارسال-اطلاعات-در-مدل-osi...
Translate this page
Jul 16, 2016 - نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI ..... Platinum 22.5 نرم افزار نرم افزار آهنگ سازی سونار · ترجمه مقاله عملیات لیزی برای جلوگیری از خوردگی پوششهای طلا ...
بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - گوفایل
gofiles.blogsky.com/.../بررسی-نحوه-ارسال-اطلاعات-در-...
Translate this page
Jun 17, 2016 - بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - گوفایل - ... مدل رقومی ارتفاعی (DEM) شهرستان فومن (واقع در استان گیلان) · مقاله خودتنظیمی · دانلود تحقیق در ...
آشنائی با مدل مرجع OSI - Sakha Ravesh Co.
www.srco.ir/Articles/TipsView.asp?ID=324
Translate this page
نحوه ارسال مقاله ... OSI از کلمات Open Systems Interconnect اقتباس و يک مدل مرجع در رابطه با نحوه ارسال پيام بين دو نقطه در يک شبکه مخابراتی و يا ... ارسال اطلاعات به صورت مجموعه ای از بيت ها ، سيگنال های الکتريکی و اينترفيس های سخت افزاری ...
نحوه مبادله داده بين دو کامپيوتر - Sakha Ravesh Co.
www.srco.ir/Articles/TipsView.asp?ID=325
Translate this page
مدل OSI که توسط کميته IEEE ايجاد شده است، قوانين لازم به منظور مبادله اطلاعات بين ... ارسال داده : شکل زير نحوه ارسال داده توسط يک کامپيوتر را نشان می دهد :.
بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - یونی فایل| مرجع کامل تحقیقات ...
unifile.top/pro.../بررسی-نحوه-ارسال-اطلاعات-در-مدل-os...
Translate this page
یونی فایل| مرجع کامل تحقیقات،مقالات،پروژه دانشجویی،نرم افزار و… ارتباط با ما ... بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI. بررسی ... ارسال اطلاعات با استفاده از TCP/IP
بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI | 0t0| مرجع کامل تحقیقات ...
0t0.ir/بررسی-نحوه-ارسال-اطلاعات-در-مدل-osi/
Translate this page
0t0| مرجع کامل تحقیقات کامپیوتری و مقالات،پروژه دانشجویی · ارتباط با ما ... بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI. بررسی نحوه ... ارسال اطلاعات با استفاده از TCP/IP
مدل اتصال متقابل سامانه‌های باز - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../مدل_اتصا...
Translate this pagePersian Wikipedia
مدل OSI سعی بر توضیح چگونگی ارتباط دو سیستم انتقال اطلاعات بر پایه انواع رسانه ... در واقع لایه فیزیکی تعیین میکند که اطلاعات چگونه دریافت و ارسال شوند .
معرفی هفت لایه ی مدل OSI || آموزش نصب دوربین مداربسته
www.fanamoozan.com/معرفی-هفت-لایه-ی-مدل-osi
Translate this page
در این مدل ارسال و دریافت اطلاعات از طریق لایه های مربوطه در تجهیزات فرستنده و گیرنده ی شبکه انجام خواهد شد. داده ها را کاربر از طریق یک برنامه تولید خواهد شد.
دانلود رایگان مقاله نحوه ارسال داده ها به شبکه | جزوه ها دات کام
www.jozveha.com › مقالات › مقاله رشته کامپیوتر
Translate this page
Aug 26, 2016 - صفحه اصلی مقالات مقاله رشته کامپیوتر دانلود رایگان مقاله نحوه ارسال داده ها .... ارسال اطلاعات از لایه برنامه کاربردی آغاز می شود و از هفت لایه مدل OSI ...
شبکه های کامپیوتری - مدل هفت لايه ي osi
shokoufeh1686.blogfa.com/post/4/مدل-هفت-لايه-ي-osi-
Translate this page
همه چیز تا حدی در زمینه ارسال اطلاعات در شبکه تا حدی پیچیده است . ... نکته توجه کنید که مفاهیمی که من در مورد آنها به شما در این مقاله آموزش می دهم بسیار خلاصه شده است .
مدل OSI و مدل TCP/IP - پایگاه علمی-پژوهشی پارس مدیر
parsmodir.com/network/tcp-ip.php
Translate this page
مدل مرجع OSI و مدل مرجع TCP/IP مبتنی بر مجموعه‌ای از پروتكل های مستقل هستند. ... در این لایه قبل از ارسال اطلاعات یک بسته به سمت مقصد فرستاده می شود تا مقصد را ... انجام می دهد، و هیچ حرفی در مورد نحوه انجام آنها و چگونگی استفاده از سرویس ها نمی زند. ... آن سیلی از فعالیت های تحقیقی ( به شکل بحث، مقاله و سخنرانی) فرا می گیرد.
آشنایی با مدل OSI در شبکه‌های کامپیوتری - وب ساز| طراحی وب سایت
web3az.com/آشنایی-با-مدل-osi-در-شبکه‌های-کامپیوت...
Translate this page
Sep 24, 2016 - مدل OSI یک مدل برای بررسی، درک و توضیح نحوه کار یک شبکه در ... مدل OSI سعی بر توضیح چگونگی ارتباط دو سیستم انتقال اطلاعات بر پایه انواع ... اما برخی از پروتکل‌ها نه تنها قابلیت بالا را ندارند، بلکه هیچ Checksum ای هم در کنار فریم ارسال نمی‌کنند که گیرنده بتواند درستی فریم و .... اشتراک گذاری این مقاله ...
دانلود مقاله نحوه ارسال داده ها به شبكه
mag-iran.com/دانلود-مقاله-نحوه-ارسال-داده-ها-به-شبكه....
Translate this page
نحوه اتصال بسته هاي اطلاعاتي به يكديگر جهت تكميل ارسال داده ها. هدفها : در پايان ... ارسال اطلاعات از لايه برنامه كاربردي آغاز مي شود و از هفت لاية مدل OSI پايين مي آيد.
لایه های 7 گانه شبکه معماري و پروتكل‌هاي شبكه‌آشنايي با مدل OSI - پایگاه ...
www.kalalekhabar.ir/...مقالات/.../2010-لایه-های-7-گانه-...
Translate this page
Mar 23, 2013 - در كامپيوتر مبدا اطلاعات از لايه فوقاني به طرف لايه تحتاني مدل ‌OSI حركت كرده و از آن جا به لايه زيرين مدل‌ ‌OSI واقع در كامپيوتر مقصد ارسال مي‌شوند.
لایه های شبکه - scipost - خودرو ، تکنولوژی ، خبر علمی
www.scipost.ir/wiki/لایه+های+شبکه
Translate this page
Nov 17, 2012 - مطالب پزشکی · مقالات پزشکی · مشاوره و روان شناسی · از من بپرس پزشکی ... مدل OSI به عنوان يک مرجع و راهنما برای شناخت عمليات مربوط به ارتباطات استفاده می گردد. به منظور آشنایی با نحوه عملکرد يک شبکه، مطالعه مدل فوق مفيد می باشد. ... ارسال و دريافت اطلاعات از طريق لايه های مربوطه در کامپيوترهای فرستنده و ...
بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - 7y7
7y7.ir/223397+بررسی-نحوه-ارسال-اطلاعات-در-مدل-osi
Translate this page
دانلود انواع پروژه، مقاله پایان نامه، جزوه و نمونه سوالات درسی و استخدامی در رشته های مختلف ... بررسی نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI ... ارسال اطلاعات با استفاده از TCP/IP
فناوري اطلاعات و ارتباطات ( IT ) - مدل osi (هفت لایه شبکه) چیست؟
www.it3.blogfa.com/post-112.aspx
Translate this page
مرجع مقالات برق ... در مدل OSI از هفت لایه برای تشریح فرآیندهای مربوط به ارتباطات استفاده می گردد. ... به ارتباطات استفاده می گردد، به منظور آشنا یی با نحوه عملکرد یک شبکه ، مطالعه مدل OSI ، مفید می باشد. ... کنترل جریان داده ها ، بدین معنی است که لایه فوق در صورتی که اطلاعاتی از چندین برنامه ارسال شده باشد ، داده های مربوطه به هر ...
شرکت افزار پرداز رودین - مقالات - معرفی لایه های شبکه مدل OSI
rodein.net/osi-model/
Translate this page
شرکت افزار پرداز رودین - بخش مقالات شبکه - معرفی انواع لایه های شبکه در مدل OSI ... لایه نمایش : همانطور که از اسم این لایه پیداست نحوه نمایش اطلاعات را به ما نشان می دهد . ... اتصال گرا ( connection-oriented ) : که مربوط به ارسال در پروتکل تی سی پی ...
OSI چیست - تحقیق دروس شبکه های کامپیوتری
saeidsaadatit.blogfa.com/post/22
Translate this page
OSI چیست ؟ OSI. از کلمات Open Systems Interconnect اقتباس و يک مدل مرجع در خصوص نحوه ارسال پيام بين دو نقطه در يک شبکه مخابراتی و ارتباطی است . هدف عمده ...
مدل هفت لایه ای OSI - گروه طراحی وب سایت و نرم افزار دهکده
dehkadeco.ir/مقالات-آموزشی/.../28-مدل-هفت-لايه‌اي-osi....
Translate this page
Jul 16, 2014 - سری آموزش شبکه گروه نرم افزاری دهکده مدل هفت لایه ای OSI. ... سازماندهي اطلاعات بصورت بسته و ارسال جهت انتقال مطمئن به لايه پيوند داده‌ها; تعيين ...
وبسایت آموزشی بیگ تکنولوژی - آشنایی با هفت لایه OSI شبکه
www.bigtechnology.ir/News/m/66/
Translate this page
آشنایی با نحوه عملکرد یک شبکه ، مطالعه مدل OSI ، مفید می باشد. ... کنترل جریان داده ها ، بدین معنی است که لایه فوق در صورتی که اطلاعاتی از چندین برنامه ارسال شده ...
آشنایی با مدل OSI، هفت لایه اصلی در شبکه - تبیان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=215700
Translate this page
Jul 22, 2012 - مدل OSI مخفف کلمه ی Open Systems Interconnection اساسی ترین مدل ... صفحه اصلي > دانش و زندگی > ICT و کامپیوتر > مقالات عمومي ... به منظور آشنا یی با نحوه عملکرد یک شبکه ، مطالعه مدل OSI ، مفید می باشد. ... کنترل جریان داده ها ، بدین معنی است که لایه فوق در صورتی که اطلاعاتی از چندین برنامه ارسال شده باشد ...
مبانی شکبه و بررسی مدل های TCP/IP و OSI - AriaMoons
www.ariamoons.com › تازه های تکنولوژی
Translate this page
May 7, 2014 - در هر سخت افزار که مدل TCP/IP را پیاده می کند نحوه دسترسی به این لایه ... این پروتکل برای ارسال حجم زیادی از اطلاعات کوچک استفاده می شود از این ...
7 لایه OSI (هفت لایه شبکه) و کاربردهای آنها - شبکه های کامپیوتری
lan.persianblog.ir/post/60/
Translate this page
Jan 13, 2013 - جزوه های رشته برق · جزوه های رشته کامپیوتر · مقاله های رشته برق · مقاله های رشته ... مدل مرجع OSI مخفف واژه Open System Interconnection است و یک مدل ... یا لایه نمایش : همانطور که از اسم این لایه پیداست نحوه نمایش اطلاعات را به ما نشان می دهد . ... و همچنین کپسوله سازی اطلاعات جهت ارسال در شبکه و هماهنگی با سیستم عامل ...
نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI - بهترین های روز ایران
www.bestofday.ir/reader/text/201606271947552874 - Translate this page
نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI. دانلود پروژه , پایان نامه و مقاله. تاریخ باز نشر : 2016-06-27T10:17 زمان : حدود 4 ساعت پیش بازنشر شده توسط : بهترین های روز - ...
لایه OSI چیست - شرکت خدمات شبکه تامنت
www.tomnet.ir/196/مقايسه-لایه-های-مدل-osi-و-مدل-tcpip/
Translate this page
Jul 6, 2015 - osi-لایه OSI چیست -بررسی لایه های مدل OSi-خصوصيات IP مفایهم اولیه ای پی ... در این لایه قبل از ارسال اطلاعات یک بسته به سمت مقصد فرستاده می شود تا .... کد اجرایی شئ نیز شبیه همان پروتکل است، که نحوه عملکرد آن از دید دیگران مخفی است. ... از فعالیت های تحقیقی ( به شکل بحث، مقاله و سخنرانی) فرا می گیرد.
تحقیق - پروتکل های لایه
yazdani67.blogfa.com/post/7
Translate this page
مدل OSI معماری است که ارتباطات شبکه ای را به هفت لایه تقسیم می کند : (به ترتیب از سطح پایین ... کارت شبکه به سیستم عامل ویژه ای برای ارسال اطلاعات نیاز دارد.
مقاله لایه های شبکه [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران
www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-197780.html
Translate this page
Aug 14, 2014 - آشنایی با مدل OSI به منظور شناخت مناسب نحوه عملکرد پروتکل در شبکه می ... ارسال و دريافت اطلاعات از طريق لايه های مربوطه در کامپيوترهای فرستنده ...
دانشنامه فناوری اطلاعات - انواع لایه ها در مدل مرجع OSI
itwiki.blogfa.com/post/26
Translate this page
مقالات به زبان های دیگر ... لايه فيزيكي، اولين لايه مدل OSI بوده و در پايين‌ترين سطح اين مدل قرار گرفته است . در اين لايه نحوه اتصال دو كامپيوتر به يكديگر از طريق كابل‌هاي شبكه ، نحوه اتصال كابل شبكه به كامپيوتر، ... وظيفه اين لايه اين است كه اطلاعات را براي ارسال آماده كند و در واقع اطلاعاتي را كه از لايه بالاتر يعني لايه شبكه ...
آشنایی با مدل TCP/IP، لایه ها و پروتوکل های آن - طراحی وب سایت | وب کاران
www.webkaran.com › فهرست مقالات
Translate this page
صفحه اصلی > فهرست مقالات > آشنایی با مدل TCP/IP، لایه ها و پروتوکل های آن ... یک پروتوکل اینترنتی مجموعه قوانینی هستند که چگونگی تبادل اطلاعات را در شبکه ... درحالیکه مدل بیسیک OSI کاملآ در آموزش استفاده شده‌است و OSI به یک مدل ۷ لایه‌ای .... داده‌های ارسال شده روی شبکه درون لایه کاربردی هنگامیکه در پروتکل لایه کاربردی ...
دانلود کتاب آشنایی با مدل مرجع OSI در شبکه - پارس بوک
www.parsbook.com/آشنایی-با-مدل-مرجع-osi-در-شبکه
Translate this page
شما توسط OSI می توانید چگونگی انتقال اطلاعات میان دو نرم افزار بر روی دو کامپیوتر ... ارسال شده ها ۱۴ دیدگاه برای مطلب “دانلود کتاب آشنایی با مدل مرجع OSI در شبکه” ... سلام اگه می شه من یه نمونه مقاله وپایان نامه رشته نرم افزار می خوام و کتاب سعدی ... ما را با نام”ترفند،آموزش،هک،کدهای جاوا،ابزار رایگان برای وبمسترها،دانلود”لینک نمایید.
لایه های شبکه | مدل OSI | مدل TCP/IP - شرکت مهام
www.mahampardaz.com/ArticleDetails/network-layers
Translate this page
مدل OSI يا Open System Interconnectionيك مدل مرجع براي ارتباط بين دو ... اطلاعات مي باشد. مدل چهار لايه TCP/IP از لايه هاي زير تشکيل شده است. متن مقاله : ... در اين لايه قبل از ارسال اطلاعات يك بسته به سمت مقصد فرستاده مي شود تا مقصد را براي .... کد اجرایی شئ نیز شبیه همان پروتکل است، که نحوه عملکرد آن از دید دیگران مخفی است.
[DOC]بنام خدا
www.zums.ac.ir/files/IT/site/maghale/routers.doc
Translate this page
با عرض سلام وخسته نباشيد مقاله ROUTER اينجانب بدون ضمائم وكاتالوگهاي .... مسير يابها اطلاعات تعريف شده در لايه شبكه را همان طور كه در مدل پروتكل OSI تعريف شده است ، مي خوانند . ... مراحل زير نحوه آدرس دهي بسته را در حين انتقال در شبكه توضيح مي دهند . ... 1- گره 1 درخواست SAP را به منظور تعيين آدرس شبكه گره 2 ارسال مي كند .
مقاله آموزش شبکه بایگانی - راهبرد نگاران پارسی RAHBORD ...
rnp.co.ir › آموزش شبکه در اصفهان › آموزش شبکه
Translate this page
در بعد پیاده سازی خیلی از پروتکل دقیقا” از ساختار مدل OSI تبعیت نخواهند کرد. ولی برای شروع و آشنا شدن با عملکرد یک شبکه از بعد ارسال اطلاعات مطالعه مدل فوق ...
مقاله نحوه ارسال داده ها به شبكه تحت word - سی پرو
www.cpro.ir/.../مقاله-نحوه-ارسال-داده-ها-به-شبكه-تحت-... - Translate this page
دانلود سورس مقاله نحوه ارسال داده ها به شبكه pdf, دانلود پروژه مقاله نحوه ارسال داده ها به ... ارسال اطلاعات از لایه برنامه كاربردی آغاز می شود و از هفت لایه مدل OSI پایین می آید.
مقايسه لایه های مدل OSI و مدل TCP/IP - مرکز آموزش - HostIT - هاست آی تی
https://www.hostit.ir/user/.../----OSI---TCPorIP.html
Translate this page
مدل OSI دارای هفت لایه است اما مدل TCP/IP، چهار لایه دارد و از لایه ارائه و لایه نشست ... در اين لايه قبل از ارسال اطلاعات يك بسته به سمت مقصد فرستاده مي شود تا مقصد را .... آن سیلی از فعالیت های تحقیقی ( به شکل بحث، مقاله و سخنرانی) فرا می گیرد.
لايه ها در مدل مرجع OSI | ویکی پاور
wikipower.ir/لايه-ها-در-مدل-مرجع-osi/
Translate this page
... مهندسی کامپیوتر; کارشناسی کامپیوتر; جزوات برق; مقالات برق; اخبار ... تاریخ ارسال : ۲۸ اردیبهشت ,۱۳۹۵| 4,623 بازدید; نحوه انتخاب برقگیر جهت حفاظت شبکه .... مدل OSI محيط كاري لايه اي براي طراحي سيستم هاي شبكه است اين مدل از هفت لايه .... لايه نمايش در فرستنده،اطلاعات را از فرمت خاص فرستنده به فرمت مشترك تبديل مي كند.
لایه ی مدل OSI شبکه - ژورنال آموزشی کشور - خانه
www.educationjournal.ir › آموزشی
Translate this page
Jul 19, 2016 - در این مقاله قصد داریم شما را با لایه ی مدل OSI شبکه و انواع لایه های تشکب ... زیر لایه ی MAC وظیفه کنترل نحوه دسترسی به خطوط انتقال وکنترل آدرس ... بسته های اطلاعاتی، بهصورت مجزا از هم ارسال می شوند و در مقصد دریافت می شوند.
همه چیز در باره ATM - اینجا همه چی در همه
saeid-sj63.blogfa.com/post/107
Translate this page
ATM مخفف Asynchronous Transfer Mode ؛ حالت انتقال ناهمزمان، ... لذا تنها بخش‌هایی از استاندارد ATM را با جزئیات بررسی خواهیم کرد که در بخش‌های آتی مقاله مورد نیاز است و در .... این قالب مبتنی بر ارسال اطلاعات بصورت سلول‌های بسیار کوچک اطلاعاتی ... می‌کند که با اندکی تغییرات در نام و وظیفه‌مندی لایه‌ها هم پایه با مدل OSI است.
لايه ی مدل OSI شبکه - آموزش برنامه نویسی
https://learnfiles.com/لايه-ی-مدل-osi-شبکه/
Translate this page
Jul 19, 2016 - در این مقاله قصد داریم شما را با لايه ی مدل OSI شبکه و انواع لایه های ... بسته های اطلاعاتی، بهصورت مجزا از هم ارسال می شوند و در مقصد دريافت می شوند.
[DOC]انواع حملات در شبکه های کامپيوتری - علیرضا وب
s3.alirezaweb.com/amniat/amniat%20shabake.docx
Translate this page
OSI از کلمات Open Systems Interconnect اقتباس و يک مدل مرجع در خصوص نحوه ... در صورتی که قصد ارسال داده برای يک کاربر ديگر را داشته باشيد ، داده ها حرکت خود را از ... در اين مقاله قصد داريم به بررسی مبانی و اصول اوليه امنيت اطلاعات و ايمن سازی ...
مهندسی فناوری اطلاعات - مقدمات شبکه WAN
a66m.blogfa.com/post-4.aspx
Translate this page
وظیفه لایه فیزیکی (لایه 1) مدل OSI بیان جزئیات چگونگی جابجایی دیتا از یک device ... اطلاعات ، چه کاری با آن انجام می دهد بلکه مهم ارسال اطلاعات از سوی ارسال کننده است. .... نحوه ماژولاسیون در PCM : هر سیگنال آنالوگ Voice بایستی 8000 بار در ثانیه نمونه ... در این وبلاگ مقالات و اطلاعات علمی در خصوص مباحث فناوری اطلاعات و تجارت ...
[PDF]TCP/IP
pajohesh.bonyadfarhangi.aqr.ir/Repositary/.../TCP_IP....
Translate this page
ﺷﺒﮑﻪ. TCP/IP. داﻧﺸﮕﺎه ﺟﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﯽ ﮐﺎرﺑﺮدي. ﻣﺮﮐﺰ آﻣﻮزش. ﺳﺎوﺟﺒﻼغ. « ﻫﺸﺘﮕﺮد. » ﻣﺪرس. : ﻣﻬﺪي. ﺗﮏ ﻓﻼح. زﻣﺴﺘﺎن. 1388 .... ﺗﺒﺪﯾﻞ اﻃﻼﻋﺎت درﯾﺎﻓﺘﯽ از. ﻻﯾﻪ. اﻧﺘﻘﺎل ﺑـﻪ واﺣـﺪﻫﺎي ﮐـﻮﭼﮑﺘﺮ ﺑﻨـﺎم ﺑـﺴﺘﻪ. Packet. و. ارﺳﺎل آﻧﻬﺎ،. ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﻫﺎي ﻣﻨﻄﻘﯽ ... OSI. اﺳﺘﺎﻧﺪاردي دوﻟﺘﯽ. اﺳﺖ . ﻣﺸﮑﻼت ﻣﺪل. TCP/IP. ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﺳﺮوﯾﺲ، واﺳﻂ و ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﺑﻪ روﺷﻨﯽ از ﻫﻢ ﺗﻔﮑﯿﮏ. ﻧﺸﺪه اﺳﺖ ...... وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﺑﺮاي ﺗﻮﺿﯿﺤﺎت ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻣﻘﺎﻻت. DNS.
آشنایی با لایه های مدل OSI و مدل TCP/IP
www.amoozesh-computer.ir › آموزش شبکه - Translate this page
Rating: 5 - ‎2 reviews
در درس دوم آموزش شبکه، با دو مدل مدل OSI و مدل TCP/IP، آشنا خواهید شد. ... در این لایه قبل از ارسال اطلاعات یک بسته به سمت مقصد فرستاده می شود تا مقصد را برای .... گرداگرد آن سیلی از فعالیت های تحقیقی ( به شکل بحث، مقاله و سخنرانی) فرا می گیرد.
Searches related to مقاله نحوه ارسال اطلاعات در مدل OSI

مدل osi چیست

وظایف لایه های osi
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود پروژه , مقاله , تحقیق ، پایان نامه ، طرح توجیهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 6664
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 195
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 394
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 1,988
  • باردید دیروز : 341
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3,712
  • بازدید ماه : 3,712
  • بازدید سال : 122,202
  • بازدید کلی : 1,977,136